Kesäkuun kuulumiset :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jadesiru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihanaa kun järkyttävät liitoskivut on helpottanut ja pääsee taas liikkumaan niin paljon helpommin, eilen illalla kävin jopa pienellä pyörälenkillä! Että mä nautin kun tuuli tuiversi tukkaa, tuntui ihan samalta kun ennen raskautta, ainut vaan että maha meinasi kovetella ja olla jo vähän tiellä. Kohta pitää jo varmaan haarat levällään pyöräillä, no ehkä mä sit jo jätän pyöräilyn sikseen. :smiley-bounce015 Mutta se fiilis!!

Närästää ja väsyttää mutta pääasiassa olo on onnellinen, töissäkin taas jaksaa paremmin ja kun tietää kuinka vähän on jäljellä enään..Jipii! :smiley-angelic006

Jokos joku muu on pessyt vauvan pyykkiä? Mä oon eilen ja tänään antanut pyykkikoneen laulaa, pessyt kirppiksiltä löytyneitä ja kaverilta saatuja pikkuvaatteita. Huvittavaa ripustaa niitä narulle, niin pieniä!
Paljon on toki vielä hankittavaa, isoimmatkin ostokset vielä tekemättä. Vielä ehtii...:happy112

Hei kesäkuussa mennään jo ! Ihana kesä tulossa toivottavasti :)
Nyt saa pukea niitä ihania mekkoja ja laittaa mahan päälle jonkun hienon nauhan ja rusetin mikä korostaa vauvamasua ;).
Asuntokin saatiin vuokrattua, tosin muutto elokuussa vasta. Neliö. Kolmihenkiselle perheelle.. Tosin onhan meillä myös koira ja kissoja joten eiköhän ne neliöt tule käytettyä kaikki :). Eli paikkakunnan vaihdos ois kesän aikana edessä, kotikonnuille takasin koska miehen työt täällä. Harmittaa vähän vaihtaa neuvolaa kun ei tiedä yhtään miten erilaiset käytännöt on eri paikkakunnilla.

Olo ei oo mikään maailman paras fyysisesti.. selkään sattuu ja vatsaan vihloo. Kävely alkaa aika nopeasti sattumaan. Nyt olen ollut muutaman päivän sairaslomalla, koska on niin fyysinen ja raskas työ ja neuvolassa kehoitettiin lepäämään! Harjoitussupistuksiakin ollut tosi paljon. Maha tuntuu jonain päivinä maailman suurimmalta ja jonain päivinä lähes olemattomalta. Tänään ollut taas se päivä kun tuntuu että olen norsu :D. nyt menossa rv 23+6.

Maarija, mäkin odotan että pääsen peseen noita ihania vauvanvaatteita joita on jo kerääntynyt vaikka kuinka :). Silti tuntuu että paljon pitää vielä hommata. Kuinka isoon kokoon asti ootte muuten valmiiksi jo hankkineet vaatteita?

Ja juhannuksena otan taatusti muutamat alkoholittomat kaljat ja siiderit. JA POMMACCIA nam.:taunt014

oijjjoij, onhan se alkoholi mielessä ollut, mutta suhteellisen vähä, enemmän mua houkuttas se tupakki ja energia juoma :grin:grin:grin

vauvan vaatteita oon pessyt jo kauan. :) esim aina kun / jos kirppikseltä jotain löydän /ostan niin pesen sen heti ja viikkaan kaappiin ja käyn moneen kertaan niitä vaatteita hipelöimässä:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
poikamaiset vaatteet oon nyt laittanut myyntiin ja ostellut ihania mekoja ja tunikoita. :cool: eli toivotaan että pysyy tyttönä loppu matkankin:grin:oops:

mitäs mammat meinaa juhannuksena ?
Meidän perhe lähtee mökille. Ja ollaan siellä to-su /ma. ihana päästä ystävä perheen kanssa rentoutumaan ja olla vain. lapset saa keskenään leikkiä ja ite saa ottaa aurinkoa toivottavasti se paistaa !:rolleyes:

Täällä tänään 24+2 on jo enemmän takana kun edessä vaikka menis ylikin. :wink eli voiton puolella ollaan.

Muuten ei tänne uutta. Harvassa on ne yöt, ettei tarvisi herätä lainkaan syystä tai toisesta. Asentoa haen melkein koko yön ja mikään ei oikein hyvältä:mad::grin

joo.yöt on ihan perseestä -.-
me ei vielä teidetä juhannuksesta.joko ollaan kotona,virossa tai puuhamaassa tai laavulla tai tai tai :D

En ole vielä pessyt vauvanvaatteita, vaikka niitä onkin jo kerääntynyt aika kasa. :wink Mietin, että pitäiskö ostaa hajutonta pesuainetta? Mulla vaatteita on 62cm asti, eli ei hirveän isoksi asti. Tai taitaa joku olla 68cm. Tosin sukulaiset on luvannut lahjoittaa kasoittain vaatteita kun sukupuoli on tiedossa. Huomennahan sen ehkä sais tietää…

Juhannuksena menen ystävien kanssa merenrantaan grillailemaan. Siitä on lyhyt matka kotiin kun muilla alkaa vauhti kiihtymään . :grin

Kuinka moni on käyny värjäyttämässä hiuksia raskauden aikana? Oon lukenut että vältettävä jatkuvaa värjäystä, ja jotkut sanoo että ei saisi.
Itselläni olisi huomenna aika kampaajalle ja olisi mahtava saada vähän väriä kulahtaneisiin hiuksiin :rolleyes:. Että onko hiustenvärjääminen raskaana vaarallista?

Täällä nyt menossa rv 20+4 ja välillä meinaa unohtaa koko raskauden kun massu melko piilossa vähän väliä mutta kyllä tyttönen potkuillaan ja joskus aamuisilla pahoinvoinneilla muistuttaa että täällä ollaan :) Saa nähä miten loppu kesä menee kun tää maha alkaa tästä todenteolla kohta kasvamaan,7kk ikäsen vauvan hoito samaan aikaan aika ajoin jo nyt raskasta..onneksi auttavia käsiä on paljon ympärillä :)

Ite oon kyllä värjänny hiuksia raskaus aikana ja ihan kaupan väreilläkin,kunhan ei joka viikko oo värjäämäs niin en usko että kovin vaarallista on.. edellisessä raskaudessa värjäsin kuukauden välein ja ihan terve tyttö syntyi.. Että ei mitään turhaa paniikkia kannata siitä luoda,mut tietenki jokasen oma asia tahtooko värjätä raskauden aikana vai ei. :)

Meillä ei vielä mitään erityisiä suunnitelmia juhannukselle,vähän riippuu säästä lähetäänkö liike kannalle vai ei,mutta ei kyllä varmaan tosissaankaan mitään isoa tehdä...grillausta sään suosiessa korkeintaan ja yhdessä oloa :)

Jenni-Julia: Mekin mennään mökkeilemään Juhannuksena. Mökillä on niin ihanaa. Pitäisi minunkin pestä vauvan vaatteita, kun en ole vielä jaksanut moiseen ruveta. :D

Pyöräilty on täälläkin. Tuntuu, että hengästyn paljon helpommin kuin ennen raskautta. ;)

Kateeksi käy teidän juhannus suunnitelmia. Me ollaan tiukasti töissä juhannuksena :/
Olen myös suhtautunut varauksella hiustenvärjäykseen. Yhden kerran kävin laittamassa raitoja niin että kampaaja aloitti ne tavallista kauempaa päänahasta. Ei kai tuosta virallista tutkimusta ole, että onko se vaarallista sikiölle? Ajattelin että kun tapana ollut vaalennella hiuksia, niin nyt kesäaikaan raidat riittää kun aurinko tekee oman osansa. :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

jostain muistan lukeneeni että satunnainen hiustenvärjäys raskaus aikana ei aiheuta vahinkoa sikiölle :) olen värjännyt.

Meilläkin ois juhannuksena tiedossa mökkeilyä, toivottavasti säät suosii ! Ja sitten lähdetään kahdestaan miehen kanssa myös veneilemään jonnekkin päin! :)

Mun kans pitäs jo kovaa värjätä hiuksia. Kerran oon raskauden aikana värjännyt ja sen kyllä huomaa ! Värikään ei tarttunut. Onko niin että raskauden aikana väri tarttuu huonommin?

Saatiin asunto :) huomen tai keskiviikkona käydään kirjoittamassa vuokrasopimus yhdessä. vissiin parin viikon sisällä on sitten muutto yksiöstä kolmioon parin kissan kanssa, vapaa asunto on jo lauantaina.. olen todella malttamaton. Perjantaina on kans rakenneultra :)

Juhannuksena ei tehdä varmaan mitään. Miehellä tais olla töitä.

Mulla on muutama 60-62 cm vaate. En ole pessyt edes paria kaupasta ostamaani bodya vielä, hintalaput kiinni. Olen niitä pari kertaa ihastellut. Ultran jälkeen aijon katsella lisää vaatetta. Tarkoitus ostaa kans kokoa 50-52 cm, kirpparilta. Hajusteetonta pesuainetta aijon ostaa kans.

Hiuksia en värjäile, kun kasvatan omaa väriä mielenkiinnosta. Päällä on toki hiusväriä monta kerrosta ja viimeksi värjäsin hiukseni, kun raskautta oli ollut takana kuukausi, omaa väriä lähinnä olevalla sävyllä, ettei juurikasvu näyttäisi hirveältä. Mä olen kyl semmoinen tyyppi, että hiusten väriä ja mallia pitäisi olla jotenkin muokkaamassa vähän väliä niin saa nähdä kauanko jaksaa kyllästymättä tätä nykyistä hius"projektia".

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Mekin juhannus mökillä perheen kesken :) meidän pikku perhe, isovanhemmat ja mun veli tyttöystävänsä kans tulossan :) Sehän on jo reilun viikon päästä :o

Mä en oo värjänny tukkaani sit esikoisen ristiäisten ja niistä aikaa reilu puoltoist vuotta :grin tosin mun tukka on niin saman värinen ku se hiusväri oli ettei juurikasvuu näy :) varsinki ny kesällä ku aurinko vaalentaa tukkaa entisestään

Saatiinhan se uusi asunto! :) eilen käytiin tekemään vuokrasopimus, harmi ku tää asunto on tyhjä vasta elokuun alussa :/ pääsispä muuttamaan jo aikaisemmin! :) nyt on taas yks huolenaihe vähemmän :)
Minä olen värjännyt hiukseni kerran raskauden aikana ja kohta puolin sais värjätä uudelleen, väri oli tosin semmoinen kevytväri jossa ei ollut ammonjakkia. Ennen raskautta värjäsin normaaleilla kestoväreillä hiukset :) enpä minä usko tuon värjäyksen vahingoittavan lasta, kaikki tietenkin hyvän maun rajoissa :D

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Onnea uusista asunnoista Maiden ja tipitii! :)

Hiusvärejä mä en ole mitenkään karttanut, mutta pikkuhiljaa yritän vähän laimentaa sävyä lähemmäs omaa hiustenväriäni. Pitkään on ollut aika iso kontrasti omalla ja värjätyllä värillä, ja juurikasvu aina rasittaa. Ajattelin myös, ettei sitten vauvankaan kanssa tarvisi koko ajan rampata kampaajalla. Joten nyt oon laittanut vähän kaupan värillä itse vaaleaa raitaa tummaan värjättyyn ja nyt kesällä tarkoitus mennä ottamaan sävyä lisää kampaajalta

Kiitos :) meillä ei ole edes niin paljon tavaraa ja kalusteita että aika avaraksi jää asunto..täytyy hankkia sohvaa, ruokapöytään tuoleineen, vaatelipastoa vauvalle ja kasveja ja lamppuja ja ties mitä. Pikku hiljaa sitten. Käytiin katsomassa asuntoa aamulla, se oli niin iso :D .. miehen yksiö on sen olohuoneen kokoinen. Ja voi miten rauhallista seutua verrattuna Kallioon, ihmiset puhui mulle kadulla mukavia, muuten kuin juopot Kalliossa yleensä pummamassa rahaa..

Mä ajattelin käydä loppuvuodesta kampaajalla palkitsemassa itseni, jos vaan hiukset on kasvanut tarpeeksi siihen asti että voin toteuttaa suunnitelmani :)

Löysin kirpparilta taas vauvalle pikku samettipöksyt ja villasukat :)
Aurinko saisi nyt porottaa!

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Onnea uusista asunnoista Maiden ja Tipitii! :)

Täällä loma on alkanut eilen ja otin kevyen alun muutenkin, pe ja la saikulla.. Keskiviikkona supisteli niin mahdottomasti, ettei meinannu iltavuorosta tulla mitään, to oli vapaa, niin hain sitten saikkua, kun ei meinannut asettua ollenkaan.. Nyt on onneksi helpottanut. :Heartred

Sunnuntaina tuli niin mahdoton itkukohtaus, ettei oo ihan vähään aikaan ollut.. Ahisti ja pelotti, että jos nyt kovin supistelee, niin entäs jos tässä käy huonosti.. Sitä en kestäisi kyllä enää tässä vaiheessa. Sitten surin sitäkin, että meillä olis jo puolivuotias lapsi täällä, jos kaikki olis menny hyvin vuosi sitten... Onneksi se meni sitte yön aikana ohi, että nyt on ollu ihan hyvä olo taas. :)

Ääh, huomenna olis sokerirasitus.. :confused: Ja tasan 24. :Heartred Perjantaina saan kuulla tulokset sitten tuosta rasituksesta ja jos siellä on joku vähän vinksallaan, niin sitten seuraillaan kotona.. Onneks menee juhannuksen yli niiden vermeiden takia käynti, kun lähetään huomenna miehen kotipuoleen lomailemaan ja tullaan seuraavalla viikolla kotia. :wink Kieroa. :grin

Juhannuksena käydään toivottavasti tanssimassa jossain, muutenpa ei oo vielä tehty suunnitelmia sinne. :)

mulla tänään puoliväli <3 eilen oli neuvola ja tänään lääkäri.kaikki hyvin kummassakin :) paino edelleen miinuksella.

Takaisin