Kesäkuun kuulumiset :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jadesiru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Maminka vinkkinä, mun mielestä Lidlin alkoholiton olut on ainakin näin kesällä hyvää. Normaalisti en juo olutta kauheasti, mutta sekä esikoisen että nyt pikku kakkosen raskausaikana on alkoholittomat oluet maistuneet :)

Tuota mansikka-lime siideriä olen kuullut suositeltavan ennenkin. Ostettava kaikkia ja pidettävä maistiaiset :D

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

mä noista kahdesta aiemmasta join holitonta olutta mut nyt ei jostain syystä uppoo ollenkaan .tiijä mikä mielenhäiriö mulle on tullu :D mutta aijjettä kun mies joi yks päivä tsekkiläisen oluen niin se tuoksu oli aika hurmaava :D

Täytyykin testailla noita suosittelemianne holittomia sidukoita. ;) Minen yleensä siideriä juuri juo, mutta kesäisin kyllä kieltämättä maistunut aina jokunen. ;)

Mä niiiiiin haluisin täyteläistä punaviiniä lasillisen. Aiaiai - no häätyy sitten syksyllä nautiskella sellainen lasillinen, kunhan tilaisuus tulee. :)

et oo kokeillu alkoholitonta punaviiniä? mä en niiden mausta tiedä muuta ku että niitä kyllä on olemassa niukalti.alkosta saa muuten todella hyvää alkoholitonta kuohuviiniä! söhnlein. en muista täydellistä kirjotusasua mut jotenkin nuin. valkoset etiketit ja tollai siinä jotain lukee et se lausuttas söhnlain :)

Mulla oli joku ihan golden cap Omppu. Ihan jees oli, mutta tosi kuiva omena siideri olis nii nam... Vielä menee siihen aikaa...

Sent from my HTC One mini using Vau Foorumi mobile app

Miten sitä himoitseekin kaikkea kiellettyä. Punaviini kans täällä houkuttelis ja sit maksalaatikko ja -pasteija, homejuustot ja ilmakuivattu kinkku... nam!

Sent from my GT-N8000 using Vau Foorumi mobile app

En oo näköjään ainoa jolla tekis mieli alkoholia :D eilen sanoinkin kavereille että kuinka mukavaa olisi voida juoda muutama olut ! :D oon juonut Citymarketin alkoholitonta olutta aina silloin tällöin mutta ei se vedä vertoja oikealle oluelle :/ punaviiniäkin on hieman ikävä :D mut on tämä juomattomuus kaiken arvoista kuitenkin :) oletteko muuten ostaessanne alkoholittomia huomannut että ainakin joissakin oluissa on 0.3% alkoholia, muutama merkki on täysin 0.0%.. en oo uskaltanut ostaa nuita missä on himpun verran alkoholia, tuskin siittä mitään haittaa olis? :o eikö niitä saa myydä myös alaikäisille? :o meinaan että jos niitä myydään lapsillekkin niin eikait ne sillon vaarallisia ole ?

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

maminka: En ole maistanut alkoholittomia punaviinejä. Pitäisiköhän.. Mhhh: onko ne mistään kotoisin?

Elisheva: Minä myös himoitsen homejuustoa ja eilen tehtiin pizzaa, niin laitoin omalleni aurajuustomurua. ;) Uunissa käynyt homejuusto ei tietty ole sama kuin "raakana", mutta auttoi pahimpaan homejuustohimoon! :D

Tipitii: En usko, että pieni alkoholi prosentti on mitenkään haitaksi. Itsekin join vappuna esim. kaupan simaa ja huomasin sitten ensimmäisen lasin juotua, että siinä oli 1,8% alkoholia: Hups! :D En tietysti litrakaupalla moisia joisi, mutta lasillinen tuskin haittaa. Muutoinkin olen huomannut, että monella äidillä tuntuu olevan ajatus,
ettei "yksi lasi punaviiniä haittaa" raskaana ollessa. Itse ajattelen, etten kyllä nyt sitä yhtä lasia tarvitse, vaikka kuinka mieli tekisi. Kerkeän sitten myöhemminkin sitä kyllä juomaan.

Karkasi viesti kesken kirjoituksen, eli vielä
omaa napaa: Tänään olisi kaverin polttarit luvassa. Onpa jännää! Olen aiemmin ollut polttareilla vain kaason ja morsiamen osassa. Kiva mennä "vain" vieraaksi. Olen tässä pähkäillyt, että menenkö illalla/yöllä heidän kanssa baariin. En ole ollut baarissa raskaana ollessa, enkä kyllä esikoisen syntymän jälkeenkää kuin ehkä pari kertaa. Varmaan katson minkälainen vointi on. Olen myös aiemmin täällä tainnut mainita, että sietokykyni seurata selvinpäin toisten kännäilyä on aika huono. Polttarit tuppaavat vielä olemaan niitä kosteimpia juhlia mitä löytyy. :D No:
katsotaan miten käy.

Minunkin on tehnyt mieli punaviiniä tässä niin kovin. Olen just miettinyt että onkohan alkoholittomana, mutta en usko ajavan samaa asiaa, niin olen ilman sitten.

Eilen saatiin yllättävä uutinen miehen kanssa ja nyt ollaan haaveissa, päästäänkö muuttamaan parin viikon sisällä isoon asuntoon rauhalliseen paikkaan :) asuntotarjous, tiistaihin mennessä pitäisi liitteet toimittaa. En malttaisi odottaa viikonlopun ylitse että pääsisi käymään neuvolassa hakemassa raskaustodistusta ja verovirastossa.. olisi aivan mahtavaa asunto tähän mini Kämpän aiheuttamaan tuskaan mulle :) ja tietty meille kaikille pikku perheessämme. Voisinko toivoa teiltä hyviä ajatuksia buustaamaan tätä, että päästään muuttamaan siihen asuntoon onnellisesti? :) <3 kiitos .. arvatkaa ollaanko täällä ihan täpinöissä sormet syyhyten että pääsisi sisustaa ja laittaa kunnon kotia.

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Maiden_Of_Sleep, pidetään peukkuja että pääset sisutamaan uutta kotia! :) älä kuitenkaan kanna painavia muuttolaatikoita ;)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Mä sain synttärilahjaks kaverilta hauskasti alkoholittoman puna- ja valkoviinipullon. Alkosta osti. Punkkua maistoin, ihan hyvää. Suosittelen. En muista merkkiä, mut tuskin niitä siel hirveesti on...

Täälläkin yksi Alkoholin "himoitsija", eli ei kyllä voi kieltää etteikö tämmösien hellepäivien jälkeen haluttais illan päätteeksi saunan jälkeen muutamaa siideriä/lonkeroa ottaa.. Alkoholittomista en niinkään perusta,maistuvat mielestäni jotenkin laimealle ja tulee vaan pahamieli niistä entisestään.. :D Tässä jo toinen kesä menosa peräkkäin kun alkoholittomalla linjalla raskauden takia,nyt yllätys raskaus joten muuttui suunnitelmat ihan täysin uudestaan mitä oltiin tälle kesää etukäteen aateltu,että juhlittas ja näin kun viime kesänä ei pystytty.. mut eipä sittenkään kun tämä salamatkustaja huomattiin.. ;D Ja on kyllä jo niin tottunut ja rutinoitunut tähän tilanteeseen että ei kyl tee etes sillein enää pahaakaan vaikka muut joskus iltasin täällä kotona muutaman ottaa saunan jäläkeen,kaippa tää seuraavakin kesä menee tässä samassa syssyssä kun edellinenkin,onhan tässä monia kesiä vielä jälellä ja pääsee sit taas joskus irrottelemaankin! :)

Ja kyllä on taas niitä kiellettyjä ruoka aineitakin joita niin tekis mieli syyä,esim lakrtisia ja salmiakkia..maksamakkara on kans yks paha,vaikken sitä normaalisti hirveenä syökään.. Joteskin oon ollut vähän ns. löyhempi itelle tässä toisessa raskaudessa että oon uskaltanut kohtuullisesti syyä vähän nuita kaikkia mut ei kuitenkaan silleen mättämällä joka päivä kun onhan noissakin ne tietyt rajotukset.. kai muistaakseni :)

Mun tekis ihan sairaasti mieli kuivaa omenasiideriä, growmooria tai happy joeta! Semmosii ei taida holittomina saada :( Mut ei noi rekorderligitkää pahoja oo ni pitänee semmonen maistaa seuraavaks saunan jälkee:) Nii ja tost lakust ja salmiakist ni mä oon syöny kyllä. En tosin montaa kertaa, ehkä pari nyt tähän mennes:) Kaikki tuorejuustot ja homejuustot sen sijaan aiheuttaa mul kauheita tuskia ku niit ei voi syödä:( Sekin on kyl vähän niin, et ei niissä sitä listeriaa oo ollu enää vuoskausiin (äiti ollut töissä elintarvikelabrassa ja kertoi tän) mut en sitä riskiä oo siltikää viittiny ottaa.

Mina kaipaan valkkaria! Punkkua! Roseeta! Viinia, kiitos. Mutta ei. Eilen oli paattajaiset ja lahes kuola valuen tuijottelin muiden laseja ja melkein maistoin miten viini parantaisi ihanien juustojen makua... Itse mussutin hedelmavartaita appelsiinimehun kanssa. Merkkasin jo kalenteriin seuraavan kerran, kun juon viinia illallisella ja syon sielunkyllyydesta tuoreita, pastoroimattomia juustoja.

Vapaapaiva ja mita mina teen? Heraan tietenkin aamukuudelta siihen, etta mahassa kurnii. Etta ei muuta kuin aamupalalle. Nyt on alkanut olla nalka kahden edesta - ja sita ruokaa on saatava saman tien, ei hetken paasta. Sain juuri syotya aamupalan "alkuruoan" ja nyt haen santsikierroksen. Jarkyttava NALKA! Mutta samalla tuntuu, etta mahaan ei kertakaikkiaan mahdu enempaa ruokaa, joten joudun syomaan todella hitaasti.

Hyvaa sunnuntaita!

Maistoinpa eilen siellä polttareissa alkoholitonta olutta. Alkumaku oli lupaava, mutta kyllä se maku siitä sitten kieltämättä lässähti, kun alkoholin makua ei tullut. :( Kyllähän sitä siis joi, mutta pärjään kyllä loppuraskauden ilman sitä. ;)

En lähtenyt sinne baariin, kun porukka alkoi olla jo melkoisen humaltunutta ennen sitä. Ei sitä kestä selvin päin katsoa.. :D ;) :D

Muuten, täs kun on ollu näit lämpimii kelejä ni oon alkanu miettii kosk pitäis jättää kihla- ja vihkisormus korurasiaan... Esikosta jossain kohtaa jätin ne pois ku rupes turvotusta kertymään kesällä. En vaa muist mil viikol mahto olla. Ootteko te ajatellu jättää sormukset (jos semmosii on) pois jossain kohtaa vai meettekö loppuun asti niitten kans? :) Mul turpos niin sormet et olis varmaa veri lakannu kiertämäst, jos en olis ottan sormuksii viimeks pois:D

Ostin alkoholitonta punkkua ja se oli mielestäni ihan hirveetä. Viemäriin meni.
Homejuustoja on nykyään pastöroitujakin, joten ilman niitä ei tarvitse olla. Salmiakkia ja lakuakin neuvolassa annettiin lupa syödä ihan rauhassa kun verenpaineet on niin loistavat. Tosin nyt todettu radi, joten on täytynyt vähentää. o_O

Huomenna oon raskauden puolivälissä ja ylihuomenna ultra. Jännittää se ihan hirveesti! Toivottavasti kaikki on hyvin ja näkisin sukupuolenkin. :Heartpink

Olen loppukesästä kaasona ja pitäis järjestää morsiamelle polttarit. Niihin on vähän niin kuin pakko osallistuu, mutta taidan kuitenkin lähteä suht aikaisin nukkumaan. :)

Takaisin