Kesäkuun kuulumiset :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jadesiru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Värjäsin eilen hiukseni. Tosin se oli ensimmäinen kerta raskaana ollessa. En usko, että värjäämisessä on haittaa kunhan ei joka päivä läträä värien kanssa. :)

Olo on todella hermostunut, koska kuten rakenneultrakeskustelussa jo kirjoitin, ultrassa tuli epäily sydämessä olevasta rakenneviasta. Katsoivat kahdella eri laitteella ja kolmen ihmisen voimin. Kaikki olivat sitä mieltä että vikaa on ja huomenna menen sitten lastenklinikalle kardiologille. Kätilö sanoi, että on kolme vaihtoehtoa: kaikki onkin hyvin, vika voidaan korjata tai sitten pitää miettiä sitä pahinta vaihtoehtoa. Yritän ajatella positiivisesti, koska poika oli muuten ihan kunnossa ja kasvanut. Nyt vaan tuntuu, että en kestäisi menetystä enkä halua edes miettiä sellaista. Tälläkin hetkellä vaavi potkii kovasti, joten voimia ainakin riittää. Olisipa jo huominen!

Muokattu viimeksi:
Onnea uusista kodeista tipitii ja Maiden_Of_Sleep! Se on ihanaa, kun pääsee laittamaan ihan uutta kotia kuntoon. :)

noor1s: Pidän peukkuja, että kaikki on kunnossa pikkumiehellänne. Serkkuni syntyi sydänvian kanssa ja muistan, kun häntä leikattiin useamman kerran lastenklinikalla, kun hän oli pieni. Nykyisin hänellä on neljä lasta ja hän voi oikein hyvin. ;)

Omaa: Kävin taas uimassa. Ai että miten ihana olo sen uimisen jälkeen. :) Suosittelen kyllä uimista kaikille teille mammoille - ihanaa liikuntaa ilman, että nivelet rasittuvat!

Noor1s: toivotaan että pikkusella on kaikki hyvin ! <3

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Toivotaan parasta noor1s!

Onko muilla ollut yhdynnän jälkeistä vuotoa nyt raskausaikana? Mulla nyt ollu, ihan pientä tosin. Sellasta punertavaa pyyhittäessä, mut hiukan silti huolestuttaa. Meinasin, et huomenna soitan nlaan ja kysyn olisko lääkärille pikasia aikoja. Paitsi jos nyt enemmän tulee ni sit pitää varmaan mennä päivystykseen.

ihan normaalia että seksin jälkeen voi tulla niukkaa vuotoa.limakalvot on herkät .sit kannattaa huolestua jos sitä paljon alkaa tulemaan

No niin mä vähän veikkasinkin :) Ekassa raskaudessa ei moista ollut ni en ihan huolettakaan osannu olla vaik sitä tuli hyvin vähän ja vaan sen hetken.

Kardiologilla käyty ja vaavilla ei ole hengenhätää. :happy093
Sydämen oikea kammio oli viikkoihin nähden hieman pieni ja vasen taas laajentunut. Virtaukset olivat kunnossa muuten, mutta ei saanut kunnon kuvaa aortan kaaresta. Ens viikolla kontrolliin. Sanoi kuitenkin, että joko kaikki on kunnossa tai syntymän jälkeen tarvitaan ihan pieni leikkaus. Nyt tämäkin tuntuu hyvältä uutiselta kun olin ehtinyt miettiä kaikkia kauhukuvia.
Kävin tänään shoppailemassa ison säkillisen poikien vaatteita. Toivottavasti kätilö ei erehtynyt. :grin

Minulla oli tänään "kela-neuvola" ja voin kertoo, että sydänääniä etsittäessä jätti oma pumppu lyöntejä välistä, koska mitään ei kuulunut.. Potkuja kyllä tuntui vasemmalla.
Terkkari otti onneksi ultran käyttöön ja sieltä ne löytyi, vahvat sykkeet ja valoakin nopeammat ikiliikkujat! :D
Ts. Meno oli niin villiä, että dopplerilla ei saatu kiinni!

Onnea Maiden ja tipitii! :) Meillekin tuli tänään tieto, että ensi kuussa olisi muutto tästä meidän pikkuisesta kaksiosta kolmioon. Oon niin innoissani enkä malttais odottaa että pääsee laittamaan pikkumiehen tavaroita uuteen kotiin paikoilleen ja muutenkin asettumaan sinne :)

Toiseksi viimeinen tyopaiva ennen kesalomaa! Nayttaisi tulevan aurinkoinen paiva!

Talla viikolla jalkoja on ruvennut pakottamaan siina maarin, etten tieda, miten olisinkaan voinut olla toissa pidempaan. Joudun toissa seisomaan ja kavelemaan paljon, sellainen 8000 - 10 000 askelta tulee paivittain ja tama sisaltaa rappujen nousemiset kolmanteen kerrokseen useamman kerran paivassa. Nyt jo aamulla pakottaa jalkoja, joten totesin, etta istun koko paivan jalat ylhaalla aina kun vain voin.

Pomoni tuo minulle vauvanvaatteita ja tavaroita talla viikolla, jee! Ne ovatkin ensimmaiset, joita meille tulee. :)

Unohdin edellisessa viestissa onnitella uusien kotien saajia! :) Meilla vain vaihdettiin huonejarjestysta niin etta tilat saatiin paremmin kayttoon. Oli siina hommaa, mutta nyt tuntuu aivan kuin olisi muuttanut uuteen kotiin ja viikon jalkeenkin valilla unohdan, mihin tavaroita siirtelinkaan. :)

Mäkin oon heittänyt hyvästit yöunille. Kääntyminen sattuu niin, että herään joka kerta. Positiivista kuitenkin, että en oo yhtään väsyneempi kuin aikaisemminkaan, joten ehkä jaksan ne vauvavalvomisetkin, vaikka nyt toisen lapsen kanssa päiviä ei voikaan viettää puoliunessa. :p

Meilläkin on muutto edessä heinäkuun loppupuolella ja sitä tässä nyt yritän valmistella mahdollisimman ajoissa, kun ei tää kunto tästä ainakaan paremmaksi kuukaudessa muutu. Ahdistaa, koska muutan ensimmäistä kertaa elämässäni toiselle paikkakunnalle (vaikkakin välimatkaa on vain reilut 5 km) ja todennäköisesti ensi kesänä on taas uusi muutto edessä. Taloudellisesti tämä on meille kuitenkin niin hyvä diili, että kannattaa kaikesta ahdistuksesta huolimatta. :rolleyes:

Me tehtiin tänään iso päätös, ettei otettu yhtä kolmiota, vaikka siinä ei mitään muuta vikaa ollut kuin ehkä vähän turhan iso ja yli 200e kalliimpi vuokra. Jäädään siis 53neliöiseen kaksioon kolmistaan+koira. Mielummin säästetään se yli parisataa sit asuntosäästötilille! Kyllä tähän mahtuu ja tykätään niin paljon tästä pihapiiristä.

Kakkoskerros on huono, kun ei hissiä ole, mut treeniätreeniä, kyl ne portaat ylös päästään ;)

Mä oon ostanut kirppiksiltä aikalailla 56-68cm vaatetta. Äsken löysin 68cm suloisen välikausihaalarin edullisesti vauvalle, jos olis ens keväänä sopiva:) täytyy oppia vähän ennakoimaan noiden haalareiden yms kanssa kun kohta pitää vaatetta tosiaan kaks lasta ja ne haalarit yms ei oo mitään halpoja jos kestävät haluaa. Paljon vielä puuttuu, mutta pikkuhiljaa hyvä tulee.

Yhdistelmävaunuja oon yrittänyt kovasti bongata netistä. Yhdet bugaboo cameleon rattaat löysin ja niitä oli menossa joku toinen katsomaan ja myyjä lupasi ilmoittaa miten käy mutta nyt ei vastaa puheluun/viestiin saati ole ilmoittanut itse mitään.. harmittaa kun niin ihanat olisivat.. no viikonloppuna ollaam menossa katsomaan emmaljungan super nitro runkoa johon pitäisi sitten ostaa koppaosa ja ratasosa erikseen:)

Kyllä minäkin meinaan juhannuksena pari alkoholitonta siideriä nautiskella! Kait tässä on sen ansainnut ;)

Me tehtiin tänään iso päätös, ettei otettu yhtä kolmiota, vaikka siinä ei mitään muuta vikaa ollut kuin ehkä vähän turhan iso ja yli 200e kalliimpi vuokra. Jäädään siis 53neliöiseen kaksioon kolmistaan+koira. Mielummin säästetään se yli parisataa sit asuntosäästötilille! Kyllä tähän mahtuu ja tykätään niin paljon tästä pihapiiristä.

Kakkoskerros on huono, kun ei hissiä ole, mut treeniätreeniä, kyl ne portaat ylös päästään ;)

me asuttiin kahden lapsen kanssa tähän asti 56 neliöisessä kaksiossa. :) hyvin mahtuu.ps. kerroski oli sama :D nyt ku kolmas on tulossa nii enää ei viitsitä änkee.harmitti ainoastaan se kun se asunto oli niin superhyvällä paikalla ja nyt myö asutaan täällä mistä on pakko mennä joka paikkaan autolla :D mut onpahan tilaa enempi.eikä me siltikää muutettu ku kolmioon :D et 2 lasta on samassa huoneessa ja me ollaan sit vauvan kanssa. ja jos tähän ihan jäädäksemme jäädään niin ruokailuhuoneesta pystyy muokkaan makuutilan meille ja näin saadaan tästä tavallaan neliö :)

Mä olen ostellut 50-68 kokoisia vaatteita. Vielä pitäis enemmän noita pieniä ostaa, täytyy viikonloppuna kierrellä kirppareita taas. Ostin myös yhden 70 yöpuvun, oli pakko saada kun sai eurolla ja oli tosi hyväkuntoinen ja hieno marimekon sininen raitayökkäri ! Se saa odottaa hetken käyttäjäänsä :). Pipoja ja sukkiakin pitäs ostella. Ulkoiluvaatteita en ole ostanut vielä yhtiäkään. Mitäköhän kokoa äitiyspakkauksen haalarit on?
Halun saada vaatevaraston kesän aikana kuntoon että sitten muuttaessa on kaikki hankittuna, saa vain järjestellä kaappiin!
Meillä 41neliöö vaihtuu 86neliöön.. onneks on kuitenkin jo hyvin huonekaluja että ei toivottavasti tarvi ostaa uusia paljoakaan.
Kunhan nyt lapsi malttaisi pysyä vattassa syksyyn saakka! Tosiaan nyt jo ollut viikon verran saikulla supistusten ja selkäkipujen ja vatsan vihlomisen takia, tänään palasin töihin ja ei hyvältä näytä.

No pian on loma ja kesä ja juhannus. Onko muilla jo kesäfiilistä ja loma alkamassa? :) Mulla ainakin on!

Kelan sivuilla näkyy vaatteiden kuvat ja koot :) ovat suurimmaksi osaksi isoja vastasyntyneelle :/

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Kiva kuulla hyviä uutisia Noor1s!! :) toivotaan vielä kovasti ettei leikkausta tarvitse lainkaan.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Meillä on tällä hetkellä asuineliöitä ihan riittävästi, mutta huonejaot on sellaiset, että omaa huonetta lapselle ei ole, eikä kauhean järkevää omaa tilaa muutenkaan. Joten toivottavasti muutaman vuoden sisään saataisiin yläkerta remontoitua makuuhuoneiksi. Olen aina välillä sitä mieltä, että onhan sitä maailman sivu kasvatettua perhettä yhdessä pienessä tuvassa, ja välillä taas ahdistun kovasti siitä, että ei ole riittävästi tilaa. Mutta näillä mennään, enkä ikimaailmassa haluaisi meidän landepaukkutiluksista muuttaa mihinkään (koskaan). :)

Tänään jo 23+6, kovin nopsaan nää viikot kuluu! Viime yönä näin unta, että synnytys oli alkanut. Olin rauhallinen ja luottavainen, että kaikki menee hyvin. :)

Yksi ilta tutkin ru:n mittoja ja lukuja tarkemmin ja huomasin, että joukossa oli myös pvm 28.9.14. Tämä oli LA sikiön mittojen perusteella. Muutenkin jo pitkään ollut fiilis, ettei ainakaan käynnistykseen asti mennä. Saa nähdä, kuinka pitää paikkansa. :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin