Kesäkuun kuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pitäis jaksaa jotain touhuilla mut meni into kun koira tuli kipeeks ja sitä tarvis vahtia ettei joka paikkaa sotke (kun sillä on krooninen suolistosairaus ja löysät tulee tosi nopeesti ja matolle jos ei ehdi ovee sille avata) Aika hyvin oon kyllä jo saanu siivoiltua. Vielä muutama pikkunen ikkuna pesemättä ja pölyjä pitäs pyyhkiä. Myös kylppäri ja sauna pitäis pestä. Sit on enään kaappien järjestelyä ja miehen työvaatteitten korjausta. Sit sen jälkeen vaan sitä odottelua.:oops: Tähän mennessä ei oo kyl vielä aika tullu pitkäks. Hirveen äkkiä se la lähenee.. :p

hui kun en oo vähään aikaan kunnolla ehtiny täällä pörräilemään :grin

meillä siis makkari rempattiin, missä pöytäkone on ollunna, mut nyt pintaremontin jälkeen ei olla vielä asenneltu takasin, enkä samallalailla jaksa/kehtaa tabletilla täällä keskustella... :rolleyes: lueskellu kyllä joitain juttusia.

Hehee..leivinuunin lämmitykseen päästiin täällä meilläkin, melkoisen koleaa ollu!! toisaalta ihan kiva, mie en minkään äärettömien helteiden ystävä oo, mut kyllähän kesä sais kesältä tuntua..

Neuvolakuulumisiin kirjoittelin tuosta edellisestä käynnistä, niin selvispä tosiaan syy järettömälle väsymykselle.. nyt koetan oikeaoppisesti tuota rautaa mussutella, niin josko tää loppuaika menis vähän paremmin. Olin niiiin ärtyny ja kiukkunen koko ajan, kun tuntu, et pakko on jaksaa mut se väsymys :confused:o_O:mad: Itseasiassa nytkun olevinaan järkevästi oon niitä rautatabletteja syöny c-vitamiinin kanssa enkä sit muuta siihen kylkeen niin on jopa vähän parempi olo ollu.

Tänään on juostu neuvola/lääkärissä josta enemmän kirjoitin neuvola ketjuun. Lisäksi koko päivän siivoiltu anopin avustuksella ja kaupassa käyty. Myös akvaario pesty ei tarvii hetkeen siihen kajota. Jos vaikka huilais loppuillan yöllä/aamulla todennäkösesti kroppa valittaa päivän puuhista.

Mä oon nyt niin varma et nää on jotain harkkasuppareita (ensimmäistä kertaa asialla ja sen huomaa :D). Nyt kuudetta tuntia maha ihan pinkeenä jossei pieniä taukoja oteta huomioon. Kiristää niin et tuntuu epämukavalta ja vähän väliä jomottelee menkkamaisesti. Ei mitenkään kipeetä mut epämukavaa. :/ Huoh, millä tän saa menemään ohi? Nukuin päikkäritki ja oon lepäilly mut ei auta.
Tänään on muuten ollu ihan mukava päivä! Pari hyvää ystävää kävi kahvilla ja sain lahjankin :D Ai että sitä riemun määrää kun joku on jaksanu muistaa jollain tapaa vaikkei mikään merkkipäivä olekaan :D Sain ihanan kampaamosta hommatun hiusöljyn sekä lahjakortin cittariin vauvatarvikkeita varten :) Oon jotenki niin tohkeissani hih!

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app

^ Mun mielestä harkkasuppareitten pitäis mennä ohi levätessä ja niitä ei pitäis tulla säännöllisesti. Ne menkkamaiset jomotukset valmistaa kohdunsuuta. Jos ne supparit tihenee ja kipeytyy niin voi olla lähtö lähellä. Mullakin kyllä vatta useesti pinkee mutta ei läheskään aina oo ees puristavaa tunnetta ja menkkajomotuksia on välillä mut ei montaa kertaa päivässä mutta ei oo millään lailla säännöllisiä. Kannattaa seurailla tilannetta. Lämmin suihku voi auttaa kun rentouttaa lihaksia.

Jjanette, panadolilla itse olen saanut rauhoittumaan. Yötä vasten varsinkin on kiva ottaa, että saisi nukuttuakin :)

Sent from my Nexus 5 using Vau Foorumi mobile app

Panadolia vetäsin just nassuun kun ei tunnu loppuvan vieläkään kiristys loppuvan. Mitään kellotettavaa nää ei kyllä ole, sen verran epämääräinen tunne on :) Alaselkä kyllä alko kipuilemaan edellisen postauksen jälkeen, mutta sekin helpottuu kun vaan liikkuu. Jossei nää tuntemukset nyt tunnin kuluttua lähe kun lääke vaikuttaa ni sit pitää varmaan miettii et mitä hittoa tää on :D Nyt vois koittaa taas sitä nukkumista, eiköhän sitä herää jos sattuis jostain syystä synnytys käyntiin lähtemään :D Epätodennäköistä uskoisin.

Mullakin on maha pinkeenä vähän väliä, se on hiukan erilaista kuin harkkasupparit (jotka tosiaan lyhytkestosia), se pinkeys voi tosiaan kestää jonkun aikaa ja on inhottavaa. Menkkajomotuksia siihen liittyy myös joskus... mut nätisti oon vaa kärsiny, eilenki koko kävelylenkki meni kovan mahan kans :confused:

Miu, tuleeko sulla sen kiristelyn aikana mahaan sellanen tunne että se puutuu? :) Mulla kun kiristää niin hetken päästä alkaa tulla sellanen kihelmöinti ja osa tunnosta häviää ihon pinnalta. Häiritsevän tuntusta sekin. :D Onneks autto se panadoli ja yöunet eilisiin tuntemuksiin. Pitänee kysyä maanantaina äippäpolilta et mistä mahtaa johtua.

Hyvää jussia kaikille! :)

Huah. Jotenkin kauheen masentuneet fiilikset ollu jo pari viikkoo.. jotenki niin väsyny jo tähän raskauteen. Kelakin teki niin paskan tempun että vaikka tienaan hyvin niin äippärahat ovat minimaaliset kun vähentävät tuloista mun verottajlle ilmoittamani työmatkat. Mullahan on 100km töihin joten multa lähtee työtuloista 5000e pois... kyllä mä soitin sinne niin raivon vallassa ja vieläkin vituttaa. Tulee tosi vaikeet ajat rahallisesti. ensin rankaistaan bensan hinnalla töissä käyntiä, verottajalta saan kilometrikorvauksia murtoosan tuosta 5000tonnista ja nyt sitten äippärahoista vähennetään. No täytyy vaan yrittää heti päästä tekee sunnuntai keikkaa ku mahollista niin saa vähän käyttörahaa. Niillekkin muutamille satasille kuussa (jotka oisi saanu lisää ilman nuita työmatkavähennyksiä) ois ollut tosiaan käyttöä lainanlyhennyksiin..... nyt joutuu hakee pankista niihin lyhennysvapaata....

Hermot on ihan riekaleina. Vauva on ihan alhaalla ja olo tosi tuskanen. Issiäshermoo repii vauvan liikkeet ja oon nii kurkkua myöten täys tätä raskautta. mitään ei jaksa enää tehä, liikkuminen vaikeeta ja energia ihan nollassa. Mä en tiijä miten mä selviän jos tääkin menee sen kaks viikkoo yli mitä esikoinen. Joka kerta kun supistelut hellittää multa pääsee itku ku oon vaan nii pettyny että eikö vieläkään tää synny... esikoista oottaessa ei ollut tälläisiä oloja eikä mulla ollu sillain mitään kiirettä saaha sitä ulos. Tää on nii tuskanen raskaus ollu että ei vaan jaksais enää...

sitten harmittaa tuon esikoisen puolesta. Se on kutsunut synttäreilleen meidän tuttavaperheiden lapsia ja sukulaisia niin kaikilla on melkein jotain muuta menoja. Tää kesäaika on kyllä persiistä aikaa just synttärien suhteen ku yleensä kaikki on reissussa just heinäkuussa ja synttärit on aina tosi pienet... esikoinen oottaa hirveesti että tulis kavereita ni pettymys on varmaan tosi kova kun kuulee että ketään ei juuri tulekkaan. En oo vielä raaskinu ees kertoo... itkettää sekin nii paljon. Sillä muutenkaan oo tässä naapureissa yhtään kaveria ja on tosi yksinäinen poloinen....
tästä tuli taas tälläine valitusviesti mutta olo on kyllä oikeesti niin kurja....

^ Ymmärrän tuskasi ton vero- ja kelatukiasian suhteen.
Mustakin se on ihan pöyristyttävää, että jos on hakenut kilometrikorvauksia, niin ne ikään kuin pienentää vuosiansiota, jolloin siis se tulo josta tuki lasketaan, on pienempi, eli sitten saa pienempää tukeakin. Mullakin on 60km/suunta töihin, eli 120km päivässä työmatka. Ihan kivat vähennyksethän siitä on saanut, mutta nyt vituttaa kun saa sitten tukea aikas lailla vähemmän :mad:

Ja voi rassua synttärisankaria, kesä on kyllä sillai hankalaa aikaa järjestää juhlia kun kaikilla on aina niin kauheesti jo suunnitelmia.

Mut hei, ei sulla oo enää paljoa laskettuun, kyllä sä vielä hammasta purren selviydyt loppuajasta! Onhan raskaudessa varmaan edes jotain ihaniakin puolia ollut? Koita keskittyä ajattelemaan niitä, ja kohta jo palkinto onkin sylissäsi :Heartred Tsemppiä kovasti!

Kiitos :Heartred on vaan nii tunteet ollu pinnassa viimesen viikon varsinkin ja tuntuu että kaikki pienetkin vastoinkäymiset itkettää... ja kaikki pienetki harmistukset tuntuu ihan mielettömän isoilta...
on tässä raskaudessa ollut paljon hyvääkin. Lähinnä se että ylipäätään oon raskaana monen vuoden yrittämisen jälkeen ja kaikki ilmeisesti vaavilla ok vaikeesta raskaudesta huolimatta.

Täällä kans tuskainen olo, kiukuttaa ja itkettää monta kertaa päivässä, voi mies parkaa :oops:.

Tsemppiä lunastar, ihanaa kun saatte pikkuisen kotiin :flower

No niin tänään käytiinkin sitten tutustumassa tulevaan synnäriin.. Aamuyöllä alkoi kivut, jotka kuitenkin laantui sen verran suihkussa että sain nukuttua muutaman tunnin. Aamupäivällä kivut palas ja synnäriltä pyysivät käymään. Kaikki kuitenkin ihan ok. Kohdunkaula pehmennyt, mutta sitä oli vielä 3cm jäljellä. Supistuksia ehkäisevää saatiin ja tultiin kotiin lepämään. Saas nähdä jaksasiko pikkunen nyt kuitenkin vielä vähän aikaa odotella.
Viikkoja on nyt 34+5 ja painoarvio oli 2300, hippasen alle keskikäyrän. Ja toki hyvät mahdollisuudet jos nyt kuitenkin päättää tulla :).

Takaisin