Kesäkuun kuulumiset

lunastar, mahtavaa!!!
On varmasti jännää, mutta kyllä se aivan varmasti siitä lähtee sujumaan, viikon päästä jo naureskelet sille että sua jännitti niin paljon :grin
 
Olipahan yö.. voi jestas. Nyt taas tympii kun oonki vielä yhtenä kappaleena lupaavasta alusta huolimatta....
Alku yöstä meni taas maha ihan sekaisin. On ollut jo pari viikkoo. Tympiää mutta eipähän oo ummetusta eikä tarvii punnailla vessassa. No vessassa mennä plompsahti sitten limatulppa ja samalla alko hirvee kipu ihan tuolla jossain kohdunkaulalla ja ihan lantion pohjassa. Tuskailin pari tuntia sitä sitten ja yläreidet meni maitohapoille. Olin jo että jes. Kohta alkaa supparit tulee kunnolla... muutamia tulikin ja alavattakivut oli melkoiset... sanoin miehellekkin että huomenna voi olla lähtö synnärille.....kunnes jossain vaiheessa kivut alko hellittää ja nukahdin..:smiley-angry017 yöllä heräsin muutamia kertoja kipuun mutta nyt aamulla ei enää mitään.. muuta ku alavatta hellänä.... :smiley-angry017
kyllä petyin taas... :sad001
 
^ No eiköhän se siitä kuitenkin lähipäivinä ala sit syntyyn. Pidän peukkuja :thumleft

Mulla on tässä muutaman päivän ajan kans etureidet kuumottanu ja ollu oudot (nivusten läheltä enemmän). Menee maitohapoille kans tosi helposti. Tänä yönä vattaa jotenkin pakotti ja särki ja illalla oli vähån huono olo.
 
Mulla ei oo kyllä minkäänlaisia tuntemuksia et synnytys käynnistyisi.. Tosin viimeksikin kaikki tapahtui alle puolessa vuorokaudessa eikä kipeitä suppareita tullut silloinkaan etukäteen..
 
Mulla ei oo kyllä minkäänlaisia tuntemuksia et synnytys käynnistyisi.. Tosin viimeksikin kaikki tapahtui alle puolessa vuorokaudessa eikä kipeitä suppareita tullut silloinkaan etukäteen..

Ei mullakaan esikoisen kaa ollut mitään tuntemuksia. Käytiin vielä yliaikaiskontrollissa sillon aamulla jossa lääkäri vaan totesi että kohdunkaulaa ei oo ollenkaan, limatulppaakaan ei oo ja kahdelle sormelle auki.... tervetuloa huomenna synnyttämään! No tultii jo samana iltana :D tosi ipana synty seuraavana aamuna pikkasen enne ysiä.... mutta se mitä sitten tapahtui tapahtui ryminällä ja nii hirveen kivuliaasti että huhhuh. Ja sitten ipana onkin jumissa kaiken sen 14h kärsimyksen jälkeen ja sektioon!!
 
Aiemmin Hani valitti km-korvausten vaikutuksesta äitiyspvärahaan ja sain kans saman yllärin kun tuli päätös.. 7000€ vähentäneet vuosituloista sen takia, joten melkoisen köyhä vuosi on tulossa!! Lainanlyhennykset saa maksella ja paljon muuta ei sitten jääkään... On tää hienoo!

Mulla on ollu muutama viime päivä tosi ahdistava olo. Tyyppi on ilmeisesti laskeutunut tosi alas, ainakin mahasta päätellen ja tuntuu jotenkin tosi raskaalta. Onneksi on tiistaina lääkärineuvola, niin saa kuulla mikä on tilanne.
 
Mä en jaksa enää ees intoilla viikoista, mulla ilmeisesti se valo näkyy tunnelin päässä vasta sit ku saan vauvan syliini!! :rolleyes:
 
Joo täälläkin meni muutama päivä pilalle noiden kelan ja km-korvausten takia. Tai nytkin vielä sapettaa koko asia, eilen just kaverille manasin ettei tällä lasten teolla todellakaan rikastumaan pääse!
 
Mua jännittää kun en muistaakseni oo vielä edes saanu Kelalta päätöstä äitiyspäivärahasta, siinä päätöksessä joka tuli jo aikaa sitten mainittiin vain äitiysavustus (eli pakkaus). Mutta toivon että se johtuu siitä, että saan vielä kolme kuukautta työnantajalta palkan. Pitää tarkistaa Kelan sivuilta, joko sinne ois ilmestyny sitä päätöstä.

Mulla oli eilen ja nyt on taas alaselässä ja välillä alavatsalla sellainen menkkamainen jatkuva särky. Ei silleen ota kipiää, mutta arvostaisin kauratyynyä! Johtuukohan tää raskaudesta vai oonko vaan nukkunu jossain virheasennossa?
 
Orgona, mulla on myös noita menkkamaisia jomotuksia, tosin ei jatkuvana vaan aina silloin tällöin..:confused:

JustBreathe, mulla on nyt ihan samanlainen tunne ollut muutamia päiviä, kipuja alapäässä ja tosi raskas olo..vielä pitäisi se kuukausi mennä näillä o_O Mä meen kanssa huomenna neuvolaan ja katotaan myös ultralla, jännittää kuinka iso tyyppi siellä onkaan :grin Lisäks on öisin nyt ollu rasittavaa kun paikat puutuu ja aina kun herää niin olo kun ois hakattu.. Ja mitään ei oo tehny sen eteen :p Ja asentoa vaihtaessa häpyluukivut on aika mojovia. Muuten kyllä yöt menee edelleen ihan kohtuu kivasti.
 
Mulla kaatuu just nyt maailma..... :angry Me osttettiin jo aikaa sitten Brion happy yhdistelmät ja kokeiltiin liikkeessä niitä tutkittiin ja tultiin tulokseen että nää ne on. Nyt sitten vihdoin kasattiin ja kaikki on siis muuten hyvin mutta se vaunukopan patja:smiley-angry016. Miten ihmeessä se voi olla vaan hätäseen sentin paksunen?? Mun mielestä liikkeessä oli sellanen hieno paksu patja...
Esikoisen vaunuissa oli jo 15v. sitten sellanen ilmakierto patja paksu ja hyvä... mut näissä kun tuntuu jo painamatta se halvatun selkätuki lauta läpi........ Ja niin eihän se helpottanu kun yks remelikin uupuu ja saa huomenna lähtee sitä sitten valittamaan...
Anteeksi tää vuodatus....:smiley-angry003
 
Juhannus on sitten virallisesti vietetty.tää olikin sitten viimeinen juhannus miehen kanssa kahdestaan.ensi juhannuksena meillä onkin kaveri porukassa mukana 4 alle vuoden ikäistä lasta sekä pari 1weetä ja pari 3weetä.eli tulee varmaan aika vauhdikasta!!
Perjantai meni kipujen kanssa.piti pomppia veneeseen,että päästiin saareen mökille,sitten piti laittaa ruokaa joka muuten on,mutta grillipaikka oli mäen päällä.illalla melkein tuli itku ku oli nivuset,reidet,selkä kipeet.kaiken lisäksi maha oli sekaisin koko aika ja sain mojovia supistuksia ja paineen tuntua.että näin..
Lauantai olikin rauhallisempaa kun oltiin minun porukoiden kanssa meidän mökillä.sain rentoutua ihan kunnolla mutta nukuttua en saanut silti.oli kiva jutella äitien kanssa raskaus ja vauva juttuja.

nooh,sinnikkäänä olin menossa mukana mutta samalla toivoin vaan että vauva lähtis jo syntymään,niin loppuisi jo nää inhottavat vaivat!!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Muokattu viimeksi:
miulla on ollu oikeestaan koko raskaus sitä mahan pingotusta (kovotusta) mihin ei välttämättä oo auttanu yhtään mikään.. maha vaan on helkutin pinkeellä ja se jos mikä on hitusen rassannu... Niitä oikeita supistuksia ootellessa :wink

Sama keljutti minnuu noihen kelan rahojen kanssa, se km-korvaus homma.. alensi miunki rahoja.
 
Orgona mäkin saan palkkaa 72 päivää, mutta kyllä mulle silti tuli äitiysrahapäätös ennen äitiysloman alkua. Aika outoa, että sulle ei oo tullu!
 
Mulle tuli tällä viikolla äitiysrahapäätös. Äitiysloma alkoi 2.6-14. Multa oli puuttunut sieltä palkkatodistukset. Kesän ajaltakin piti olla tiedot mitä työnantajamaksaa palkkaa äitiysloman ajalta (3kk). Toi kilometrikorvaus juttu ottaa kyllä päähän!

Täällä taittaa kaikilla muilla olla supistuksia ym. tuntemuksia, mutta mulla ei oo ollu vielä mitään vaikka la on reilun kahden viikon päästä. Ja olen tehny kaikenlaista, kun on muutto tulossa, on ollu pakkaamista, uudella asunnolla kaikenlaista tekemistä, kun siellä talo remontoidaan aikas perusteellisesti ja tietysti ajomatka sinne ja takas (300km suunta) tosin olin siellä muutaman yön. No ehkä näin parempi, ni jaksaa tuon muuttorumpan :grin
 
Mäkin saan 3kk palkkaa töistä. Mulla äitiyspvrahapäätös odotti työnantajan ilmoitusta mun palkasta, heti kun soitin esimiehelle että pyytäiskö palkkista hoitamaan homman niin kelastakin tuli päätös parissa päivässä. Kantsii vaikka soittaa ja tarkistaa puuttuuko joku liite. Mulla verot syö tosi ison osan tuesta, ja sitten kun se on muutenkin reilusti vähemmän kuin palkka, niin just laskettiin että meidän perheen yhteistulot tippuu yli tonnin kuussa. O_O syödään vissiin pelkkää hernekeittoa koko vanhempainrahakausi, jotta saadaan laskut maksettua. Eikä kyllä oo varaa jäädä kotiin hoitaan mukulaa vapaiden jälkeen. Ahistaa jo nyt ajatus laittaa alle 1-vuotias päivähoitoon, olisin mielellään odottanut hiukan pidempään. :sad001

Mä oon viime aikoina ihmetellyt että mistä mä muka ne supistukset tunnistan. Muhun sattuu aina välillä ja tosi paljonkin, ja sit mies ja kaikki jotka on ympärillä alkaa aina kyseleen että "supistaako? Miten kauan kestää? Kuinka usein tulee?" ja ite oon vaan että EN MINÄ TIEDÄ, SATTUU VAAN JA KYSELEMINEN EI AUTA. :P muutenkin on jotenkin hermot kireellä ni toi höösäys turhauttaa, kun ei mulla oo mitään vastauksia. Muksun liikkumiset muljauttelee koko mahaa tosi kipeästi, ja usein se pönkää itseän suoraan navan vierestä ulospäin niin en tiiä milloin maha on pinkeä siksi ja millon on oikeita supistuksia. Välillä taas polttaa selkää ja on tosi tukala ja oksettava olo, mutta maha ei oo yhtään pinkeä - onko se nyt sit taas supistus vai mikä... En tiiä miten selittäisin miehelle kun se aina loukkaantuneesti toteaa et ei hän voi tietää millon synnytys slkaa kun en kerro et onko mun ähkintä supistuksia vai ei. :D no, ei voi kuin odotella ja luottaa et h-hetken alkaessa ei voi jäädä epäilyksen sijaa. Huomenna 38+0!
 
Täälläkin on usein sitä että vatsa on kovana. Ei siis supistaa mutta mahaa ei saa rennoksi. Mulla auttoi tukivyö tuoda asiassa mutta nyt se alkaa olemaan liian lyhyt ja kiristää mahaa joten sen käytöstä täytyy luopua.

Tänään mahaan on sattunut monella eri tapaa. Mutta ei vahingossakaan supistusten aikaan. Mulle on tulossa toosi pitkä kuukausi kun koko ajan odotan merkkejä synnytyksen käynnistymisestä.
 
Vähän jänskättää.. ipana tulis taas ehkä tänään kotiin. En vaan tiiä onko se fiksua kun mulla on kaktus toista päovää kurkussa ja vähän höntsä olo. Mut toisaalta eikai sitä lasta voi sairaalassakaan pitää aina ku ite on kipee. Toisaalta just toivuttiin yhdestä infektiosta, en haluis uutta pojalle heti.. noh, pitää kysellä lekurilta mikä on fiksuinta nyt.
Sitte pitäs hommata se kantoliina ja hankkii tietoa koska pikkuista voi alkaa liinailemaan ja miten, missä asennossa jne. Ja mummilla(mun) pitäs käydä kauppailemassa vaikka ei lie hyvä idis täs kunnossa, mutta kukamuumuka, isäntä töissä ja siinäpä ne vapaaehtoiset olikin. Mörf. Noo, ei muuta ku tultapäin, mummot lumessa jne..

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Juu, nyt ku katoin niin viime kahtomisen (eli huhtikuun :D) jälkeen oli tonne Kelan sivuille ilmestyny tieto että odotetaan tietoja työnantajalta. Pitää ehkä soitella palkanlaskentaan ja hoputtaa niitä.
 
Takaisin
Top