Kesäkuun kuulumiset

TJ 30 ! :)

Sairaalakassi pakattu suht hyvin pakattu. Sieltä puuttuu vain mun omat kotiutumisvaatteet, sekä sellaiset tavarat joita kannan käsilaukussa. Eli käsilaukku sitten vaan kanssa mukaan. Vauvalle on vaatteet sun muut katsottu. Miehelle pitää vilelä jotkut vaihtovaatteet katsoa (jos saadaankin se perhehuone).

Eilen tosiaan pyykkäilin ja pesin & keitin kaikenlaista.
En sitten jaksanutkaan niitä vaunuja ja turvakaukaloa pestä, täytyy tänään käydä varastossa kurkkaamassa että missä kunnossa ovat, millaista pesua kaipaavat. Irtoavat osat heitän varmana koneeseen, irtoamattomat pyyhkäisen kostealla rätillä. Tajusin, että ei sitä tekstiilipesuainetta kannata käyttää, kun siitähän voi kaikenlaisia jäämiä jäädä, ei ne kaikki imuroimalla lähde....

Mies soitteli illalla bändikeikalta, olivat kohta siirtymässä toiseen baariin. Hauskaa kuulosti olevan, hyvä juttu :) Kovin hempeäksi se siinä puhelimessa heittäytyi, hölmö... Nyt sitten vaan odottelen, koska hän pääsee kotiutumaan tänään, eli missä vaiheessa alkometri näyttää nollia :grin On siis kaverin luona yötä kaupungissa (me asutaan maalla...).

Musta on ihanaa silitellä masua, ja höpötellä vauvalle, varsinkin silloin kun hän jotain temmeltää masussa. Kommunikoidaan keskenämme :p



Hei unipussista mun piti kysäistä...
Että eikös ihan pientä vauvaa pitäisi nukuttaa kyljellään?
Niin minkä ikäisestä lähtien vauvaa voi alkaa nukuttamaan myös selällään tai vatsallaan?
Nimittäin ainakin Ikeasta ostetussa unipussissa luki, etä siinä saa nukuttaa lasta VAIN selällään... o_O En sitten noista muista unipusseista tiedä, mutta veikkaisin samaa ohjetta. Meillä on siis muitakin unipusseja, käytettynä saatu siskoltani.
Kun tässä nyt yritän miettiä, että minkä kanssa sitä ihan vastasyntynytta lasta nukuttaisi, peiton vai unipussin kanssa... ja meillä on vaan sellanen tavallinen paksu peitto, pitäisikö kesäksi olla joku ohuempi?
 
Minä aion pitää ihan äp:n peittoa ja/tai makuupussia (toista kehdossa olkkarissa, toista pinniksessä jossa nukkuu ensin äp-laatikossa), löysästi tietysti, ei kai se vauva tarvi mitään tiukkaa peittelemistä, varsinkaan jos öisin on suht lämmin. Oon myös harkinnut ohueen kankaaseen kapalointia. Mitään varsinaista unipussia en varmaan tule edes hankkimaan.

Kauheeta ajatella, että vauva syntyy ENS KUUSSA o_O Yhäkin on välillä niin epätodellinen olo, että tuleeko mulle oikeesti joku vauva.... tänä aamuna tosin kun heräsin, niin otti hetken oikein päähän kun mietti että VIELÄ se pari kuukautta jäljellä, mukamas sil hetkel tuntu tosi pitkältä ajalta.

Alotettiin miehen kanssa aamu ahkerasti ja istutettiin eilen ostetut taimet; tomaatti, kesäkurpitsa, avomaakurkku, maissi, vesimeloni ja mansikka.
 
Minäkin puhun paljon masuasukille. :) Kerran jopa jätin kertomatta, että nyt aletaan kuivaamaan hiukset, raukka säikähti. Olen siis luonnostani muutenkin kova puhumaan yksinään (monesti mies kysyy, oletko puhelimessa) :oops: joten tämä jutustelu pikku kaverille käy ihan luonnostaan. Siihen olen lisännyt vain kosketuksen mahaan, sieltä se pikkuinen aina välillä vastailee takaisin.

Aatella, siis ensi kuussa sitten viimeistään meillä on vauvelit, ihanaa! :Heartpink
 
No ei välttämättä viimeistään ensi kuussa, mut viimeistään elokuussa sitte :wink

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä varmaan vauvan eka sana minkä oppii on "perkele".. :smiley-angry017 ei hitto, kun tulee pikkasen liikaa käytettyä tuota voimasanaa ja mie en jaksa en niin yhtään esikoisen jatkuvaa nitinää ja natinaa ja kiukkuilua. Yks hyvä päivä kun on välissä, ettei ihe jaksa ottautua sen noihin mielenilmaisuihin niin seuraavana sitten tulee tuplana takaisin... huoh.. Olisin varmaan pienen "loman" tarpeessa ennenkun toinen syntyy.
Tää siis kaiketi tuota normaalia uhmaa ja sitä miten opettelee asioita käsittelemään ja kun KAIKKI pitää testata. Ainahan tuo on tosi kovapäinen ollu, mut nyt kun ei vaan ihe jaksa:sad015 Mie otan kierrosta pienimmästäkin... Äitille just tuossa avauduin, et kun mitään maalaisjärkeä ei oo enää ihelläkään et mitä laskea toisesta sisään ja toisesta ulos ja mihin oikeasti puuttua.
Ja kun karu totuus on sekin, kun ihe tahtois "vaan olla".. :sad010Miehelle äyskäsin äsken, et oon sitten paska äiti jo kahdelle muksulle kerralla.. eihän se tietenkään anna ihteeni syylistää noin, mut hitto vie kun koskee sieluun tää oma käytös. Ja kun tulee mietittyä, et toinen reppana on jo "piloilla" ja hermoheikko ennenkun kerkiää ees syntyä kun joutuu miun hermoilua kuuntelemaan masussa.

Niinpä niin.. en oo ainut tässä tilanteessa, mut välillä se siltä tuntuu. Ettei kukaan muu voi näin surkea olla.

Anteeksi avautuminen:sad010

Silittelen masuani paljon ja aina jos työntyy ulospäin niin jotain kehon osaa tulee erityisesti silitettyä. Tuolle kovapäiselle esikoiselle laulan joka ilta saman iltalaulun ja luetaan iltarukous et kyllä pikkunen nyt säännöllisesti positiivistakin kokee :rolleyes: Lallatellaan ja lorutellaanhan myö muutenkin..:)

Tajusinpa tuossa myös tällaisen pienen jutun, pitäis vissiin tuonne sairaalakasseihin kirjoitella erikseen vaan menkään nyt tähän: meijänhän pitää koiralle pakata ns sairaalakassi myös :grin Tuo karvanaama kun menee siis luonnollisesti (en oo ees kysyny, mut se on itestäänselvyys) miun porukoille esikoisen kanssa sitten kun lähtö tulee, niin pitäähän sitä hyvänen aika koirallekin varata ruuat yms.. pitää vissiin viedä sinne jo valmiiks pötkö makkaraa ja papuja oottamaan. Miten muiden karvasien lasten hoito on järjestetty sillä välin kun mieski on sairaalassa?
 
^ enpä oo tota eläinasiaa ees miettiny, vaik meilläki on kaks koiraa / viis kissaa / lauma kanoja..... mutta meil on sairaala aika lähellä (20min ajo), eikä mies sairaalassa tuu oleen todnäk kovinkaan kauaa kerrallaan (ei siis sellaista aikaa, mitä koirat ei kotona pärjäis).
 
Meillä on kolme kissaa ja ne kyllä pärjäisi yksinkin / saisi jonkun ruokkimaan, mutta haluan rauhoittaa pari ekaa viikkoa Toukalle, niin viedään kissat mun porukoille hoitoon hetkeksi. Ainoa mutta on meidän rotukissa. Kaksi on ihan tavis maatiaisia, mutta kolmas on sijoitusnarttua ja jos se astutetaankin nyt kesäkuussa, niin voi olla, ettei sitä voi viedä hoitoon. Rotuna on Singapura, joka on vähän stressiherkkä muutoksille, niin voi olla, ettei uskalla sitten Aikoa lähteä kuljettamaan hoitopaikkaan tiineenä, vaikka on toki siellä ennenkin ollut. Tosin en tiedä kuinka paljon sitten itkevä vauva stressaa, mutta ehkä vähemmän kun on kuitenkin tuttu paikka ja tutut hajut...

Mutta tällä hetkellä siis näyttää siltä, että sulhasta ei välttämättä Suomesta löydy (yksi vaihtis olis, mutta saattaa olla liian läheistä sukua + joka tapauksessa tarvitsee Kennelliiton suostumuksen, että ko. urosta voisi käyttää astutukseen), jolloin venynee tuo syksylle - lähin uros, joka ei ole sukua tai ainakaan liian läheistä sukua, kun kasvattajan tietojen mukaan tällä hetkellä asustelee Norjassa...
 
Muokattu viimeksi:
Kissa kyllä vetäytyy omaan rauhaan jos joku homma ei kiinnosta, että tuskin vauvasta stressaavat.
 
No meil ei onkelmia elukoiden kans tuu kun ensinnäkin mul on vauvan ja mun hyvinvoinnin salliessa toiveena kotiutua mahd. pian synnytyksen jälkeen, oliks se ny sit polikliininen synnytys vai mikä lie.. :rolleyes: Mutta vaik jouduttaisiin pitempään oleen niin ulkoilutuksen suhteen koiratkin pärjää ne ajat kun ukko on sairaalassa koska niilhän on tuo tarha ja oma mökki mis asustelevat. :)
 
Aaaaah, olin mooooonta tuntia polvisuojien kanssa kukkapenkeillä ja olo on paaaaaljon parempi :Heartred paljon puhuttu kovapäinen riiviöni :Heartpink pörräili mukana eikä ollu kiukuista tietoakaan...kummallakaan...:oops:

Niin siis ei meilläkään koiran kans muuta oo kun se kun lähetään synnyttämään, niin siks ajaks viedään porukoille. ja ne tilukset on tuolle kuin toinen koti niin voi sinällään vaan heittää sinne, mut ei oo just tuota ruokapuolta sinne huolehittu koskaan (ei oo tarvinnu). Karvanaama vietiin sillonkin kun esikoista lähettiin tekemään ja sehän sit venähtikin aika pitkäks ajaks meillä sairaalassa olo :grin yli vuorokausi siis ja talvi oli eikä sillon koiraa voinu pitää ollenkaan sisällä talossa, kun yks veljistä niin pahasti allerginen. Onneks siellä hyvät toimistotilat navetassa minne pysty viemään lämpimään nukkumaan :)
 
Tuolla toisessa ketjussa oli puhe siitä kun joku ärsyttää, siis henkilö. Mä oon normaalisti aika leppoisaa mutta nykyään meinaa olla pinta kireällä ja jotkut ihmiset vaan ottaa hermoon! Oon kyllä liuennut paikalta ennen ku menee välit kehenkään ja tässä puhun lähinnä joistakin sukulaisista ja työkavereita.

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Heh. Sama. Erehdyin töissä jelppimään semmosessa hommassa, missä tarttee pitkää pinnaan. Virhe! Nooooh, jos tulee valitusta huonosta käytöksestä, niin ei voi mitään. Mulkku jos on, niin menen 100% sääntöjen mukaan.. Voi olla, että perjantailta tulee valitus, mut voivoi. Jos en olisi itse kuitannut takaisin ärsytyksessä, niin olis voinut harkita itse kunnianloukkaussyytettä. Sen verran loukkaannuin. En saanut henkkaria käteen (pitää saada, jotta voi varmistaa aitouden - lompakosaa muovin takana saattaisi olla kopioitu versio). Eukko kommentoi, ettei anna käteen, et taudit voi levitä. Esimerksi AIDS voisi tarttua. Ei epäilystä kenellä vihjaa sen AIDSin olevan. Kuittasin takaisin " Ai onko teillä AIDS, voi että. Toivottavasti ei nyt sentään."...:oops: Ja eukkoa EN palvellu, kun en kerta saanut henkkaria käteen. En normisti noin tiukka välttis ole, mutta jos muut kortit heitetään (!) mun eteen mielenosoituksena, katsotaan nenävartta pitkin ja epäillään ammattitaitoa (tivaa kuinka pitkään ole hommassa ollut, näytän toki nuoremmalta kuin olen, niin ei sit enää kommentoinut mitään, kun totean, että 10 vuotta) niin sitä kyllä saa, mitä tilaa...
 
Muokattu viimeksi:
Jee, nyt on hyvä mieli, sain viimeiset istutukset kasvimaalle tehtyä, nyt sit olis kasvamassa perunaa, porkkanaa, lanttua, naurista, palsternakkaa, sipulia, hernettä ja 4 vai 5 salaatti lajiketta, joten toivottavasti satoa saataisiin :)

Ei ois enää jäljellä kun kasvihuoneeseen saada loput istutukset aikaiseksi, kuhan nyt näkis et lämpeekö toi keli vai ei? Ja tietysti ne kesäkukat hakee jossain vaiheesssa kotio...

Sitten vois hyvillä mielin odotella kesää ja seurata kasvien kasvamista muksujen kaa.
 
Eka lomapäivä arkena ja mä oon virkeänä hereillä jo kuudelta. Normaalisti en meinaa päästä mitenkään ylös kun kello herättää! Ihan on outo olo että mitä tekis kun tyttökin vielä nukkuu. Yleensä se siis herättää mut ja sit pitää nousta. Ehkä kuppi kahvia ja lehden luku ihan rauhassa ja yksin? Nautin hetkestä enkä murehdi sitä että päivällä takuulla väsyttää ja olen päikkäreitä tarpeessa.

Hyvää alkavaa viikkoa ja kesää muille, toivotaan kaikille mahdollisimman vähän liitoskipuja, unettomia öitä ja muita vaivoja :) Ensi kuussa suurin osa oireista pitäisi helpottaa :)

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Viimeinen työviikko eli TJ5!!! Wuhuu! Ainakaan viime viikon jälkeen en jää hommia kaipaamaan :)

Jotain kökköäkin tähän aamuun.. Meinasin mennä uimaan ennen töihin lähtöä.. Onneksi tsekkasin aukioloajat herättyäni - maanantaisin aukeaa vasta kymmeneltä.. Ei ihme, että heräsin pirteänä ennen kelloa... Noh, huomenna uusi yritys töiden jälkeen :)
 
Mie oon niin "höntti", et sitten hävettää nuo ärsytyksen tunteet! No siis, itken yksinäni tai miehelle tuota lapselle kiukkuilua ihan oikeesti (-tää päivä vaikuttaa tähän asti liian hyvältä,ollaanhan oltu kuitenki jo puol tuntia hereillä:wink)
Mut siis Samaa mieltä oon näistä miten tosi moni ottaa hermoon, ihan vaan olemassaolollaan niin sitten hävettää, et miks pitää nyt moisista ärsyyntyä...huoh, olokkoon nää hormoonit :grin

Oi että mie tahon uimaan myös!! Tyttö on jo kahdesti järvessä polskinu tänä kesänä..saa nähä uskaltaako ite ainakaan tuonne järviveteen...
 
Meillä on naapurit luvannu hoitaa koiruudet jos synnytys kestää pitkään. On suht helppoa, kun voi jättää ne pihatarhaan ja ruuat ja hihnat pihalle. Itse vielä tarjoutuivat.. En ollut edes ajatellut koko koira-asiaa vielä. Onneksi on ihanat naapurit!
 
Oi että, mä nukuin pitkästä aikaa aika hyvin viime yönä! Heräsin vaan kerran pissalle, ja nukuttiin siis miehen kanssa vierekkäin ja mä en muistanut illalla edes laittaa korvatulppia! Hyvin nukuin silti vaikka mies on kuorsannut, ja silloinkin kun pissalle heräsin niin nukahdin kyllä saman tien kun sänkyyn takaisin pääsin. Mentiin n. 23:30 illalla nukkumaan, ja heräsin tänään klo 9. Me nukuttiin siis pitkään miehen kanssa aina välillä eri sängyissä, ja aina kun nukuttiin yhdessä niin mun yö oli tosi levoton. Nyt n. 2 viikkoa ollaan nukuttu taas vierekkäin, minä korvatulppien kanssa. Ja viime yönä tosiaan ne korvatulpat unohtui, eikä haitannut! :)

Ulkona näyttäisi olevan tulossa kaunis sää, melkein väkisin tarttis varmaan jotain sinne mennä touhuamaan. Mutta mitä? Kesäkukat on vielä hakematta, enkä mä tänään taida jaksaa lähteä ajelemaan yht. 120km sen takia, meen vasta varmaan keskiviikkona. Joten tarvii nyt vaan keksiä jotain muuta puuhaa... Voishan noita kukkapenkkejä mennä kitkemään, sinne on vajaa kuukaudessa taas rikkaruohoja päässyt ilmestymään muutamat. Mutta ei yhtään huvittaisi mennä kyykkimään huonoihin asentoihin... :rolleyes:

Ainakin ripset ja kulmat tarvii tänään värjätä, on taas niin vaaleat että ihan kuin mulla ei olisi kyseisiä karvoja ollenkaan :rolleyes:
 
Takaisin
Top