Kesäkuun kuulumiset

Röllykkä: meillä vakuutus myönnetty LähiTapiolasta ja ei siis kata kuin sairaus- ja tapaturmakorvaukset, mut muiden vakuutusten myötä oli meille kaikkein halvin ja toivottavasti tuo riittää meidän pojalle....

Ittellänikin juhannuksen suunnitelmat ihan täysin auki. Aiempina vuosina ollaan oltu kaveriporukalla kelluvalla saunalla "risteilemässä" pienellä järvellä, mutta tänä vuonna itse jätän sen kyllä välistä ihan suosiolla. Miehen suunnitelmia en oo vielä kyselly, mut luulen et tuonne risteilylle aikoo suunnata. Josko sitten oon tuon päivän yksin kun tuo risteily loppuu n.21:00 maissa. Äitini luona voisin kyllä aikaa viettää, jos vaikka tulisi käytyä katsomassa Lappeenrannan hiekkalinna tms.
 
Neuvolatäti kertoi eilen yhden kiinnostavan jutun mitä en ollut ajatellut: että vauvalla on nyt enemmänkin syntyneen vauvan rytmi, eli voi nukkua monta tuntia ja olla sitten hereillä pitempiäkin aikoja...:)
 
number1 esikoisella toi ainakin piti paikkansa ainakin yöllä oli kahdesti hereillä vatsassa ollessaan 3 ja 6 ja samoihin aikoihin söi kun oli syntynyt. Nyt odottelen et miten käy tämän kakkosen kanssa :)
 
Jos tuo pitää paikkansa niin meillä sitten valvotaan 21-23 ja 01-02:30 :D sit saiskin nukkua aamuun saakka koska seuraavat sembalot alkaa yleensä vasta kahdeksan jälkeen..
Käytiin kaupoilla ja en olis halunnu prismaan koska siellä oli kaikki ihme laahustajat.. En ymmärrä sitä tarvetta jäädä niiden kärryjen kanssa keskellä käytäviä tukkimaan kaikkien kulkureitit.. Hepuli meinas tulla ja pissat housuun kun vihlo niin kamalasti alapäätä kun käveli. Mut selvittiin ja jätski helpotti oloa kummasti! :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Martuti, mie kans otin videopätkää masusta!! :p hah, ja hikka oli pakko ikuistaa videolle kans, kun hypähteli taas koko kellukka.
Ja tässä männä viikon aikaan isäntäkin nappaili vihdoin ja viimein kuvia mahasta.. niin ja tietysti siis koko mammasta mahoineen :) Onpahan nyt jotain kunnolla taltioitu.

Huomenna on velipuolikkaan rippijuhlat, niin pitää siskon kanssa ottaa samanlainen kuva, mitä vuosi sitten siskon rippijuhlissa :grin Eli seisotaan silleen vastakkain oikein nättinä,siroina molemmat.. hehheh, MELKEIN sama profiili tälle vuodelle:wink

Inhottaa, kun en osaa nukahtaa enää kun mies on töissä :sad001 Onneks tekee vaan kaks yötä viikkoon, niin en totaalisen huningolla ole! Kamalia nää viikonloput..viime yönäkin menin sitten puolen kahden maissa nukkumaan, niin on kyllä ollu sen mukaista tää päivä, nukahin kyllä parikskymmeneks minuuttia, onneks. Jännä, kun kuitenkin sillon kun mies on kotona, niin saatan sit edeltä lähteä sänkyyn jos en sohvalle syliin nukaha, mut sit yksinollessa on olevinaan niin vaikeeta mennä sänkyyn :cool:
 
En miekää osaa oikei nukkua jos mies ei oo vierellä, mikä päivä se täs viikol oli ku mies nukahti sohvalle enkä raaskinu herättää vaa peittelin siihe ni ite sit pyörin ja heräilin sängys vähä väliä ku ei toinen ollu tuhisemassa vieressä :grin Aina jos se on yön poissa tai ei oo vieressä ni yhtä pyörimistä ja kellon kattelua koko yö :grin

Huh, aamupäivällä olin 3h miehen ja naapurin apuna raivaa tota rantametikköä ja sen kyllä huomaa.. Jalat iha pökkelöt ja tuntuu et ei jaksa ees kävellä ku heti käy pakottaa ja selkäki kyl vihottelee puhumattakaa et tulee noita harjotussuppareita aika paljo. Ois pitäny kuunnella miehiä ja ottaa rauhallisemmi mutku ei malttanu ni nyt saa omasta tyhmyydestä kärsiä.. :grin
 
Meillä mies on mökillä "viimeisellä" poikien viikonlopulla vähän pidempään aikaan. Ja sama vaiva täällä, ettei uni meinaa tulla ku on yksin. Tosin viime yö oltiin siskon luona yökylässä ja se oli kyllä katastrofi, esikoinen nukku mun kaa samassa sängyssä tai siis ei nukkunu :/ hyöri ja pyöri koko ajan ja valvo monta tuntia, oisko sit kolmen jälkeen nukahdettu mutta eipä siitä oikein meinannu mitään itellä tulla. Jospa nyt omassa sängyssä nukuttais paremmin. Pieni reppana isiä ikävöi: katteli uutta kirjaa jossa leppäkerttu äiti ja isi tulee töistä kotiin niin hoki sit koko ajan "isi kotiin isi kotiin" :Heartred meinas tulla äipälläkin itku :p oneks huominen on pian täällä.
 
Uijui mulla oli ihan päivä tänään :) lähettiin aamupäivällä kattoon mun miehen kummipojan futispelejä niin kaverit oli sillä välin järjestänyt mulle meille kotiin babyshowerkutsut :) Mies siis oli niiden kanssa sopinu kaikesta ja jättänyt niille avaimen ja täällä oli sit tupa täynnä porukkaa kun tultiin kotiin :grin Ja mua on viilattu ihan täysillä linssiin, eipä ollut mitään hajua tällasestä itellä :p Ja suurin osa porukasta oli tullu vielä monen tunnin ajomatkan päästä, kun jyväskylän kavereita mulla ei niin kovin montaa kuitenkaan ole.:Heartbigred
 
voi ristus mikä himo hapankorppuihin!!! om-om-om, rousk-rousk. menis varmaan paketillinen tässä heittämällä, jokohan alkais hillitä... :grin
 
Täällä ei ole ollut kummempia mielitekoja koko raskauden aikana, makeanhimo on vaivannut useammin kuin ennen raskautta ja sitä on toki lääkitty sitten sopivilla herkuilla :p.

Supistaa ja kiristää, koskee ja vihloo, aah loppuraskauden oireita o_O.
 
Kattoremppa alkaa oleen valmis, ni pääsee taas piharempan kimppuun. Päivän nyt ahertanu etupihan polun kimpussa. Ensin kaivoin 46 isoa betonilaattaa siitä pois ja kaivoin jonku 7 kottikärryllistä hiekkaa pois, jotka roudasin takapihan hiekkalaatikolle. Sitte levitin suojakankaan ja siihen päälle sen verran pohjustussoraa, että pysyvät hetken paikallaan, ku loppu jo voimat ja innostus ja päätin tulla makaan takapihalle aurinkoon ja ottaan vähän lepiä ennen ku noille lopuille talkoomiehille pitää laittaa sapuskaa pöytään.

No, kylläpä siinä tuli taas touhuttua parin salireissun edestä. En oo nyt tosiaan kohta kahteen viikkoon ehtiny/jaksanu salille. Aina ku ton talkooväen ruokkimiselta, majotukselta ja jälkien siivoukselta kerkiäis salille, ni todellaan jaksa! Oon yrittäny sit muutamina lyhyinä hetkinä nostaa heti jalat kohti kattoa ja levätä. Vaikka eilenki oli äiti jonku verran mulla kaverina, ni vatsaa kivisti koko loppupäivän ja aamuyöllä oli supistukset taas vähän voimakkaampi. Ei kipeitä, mut sen verran kuitenki, että nukkumista vähän häiritsivät.

Ens viikolla varmaan saadaan miehen kans piharemppa hyvälle mallille. Ja kuhan juhannuksen yli päästään, ni vois itekki alkaa jo pikkuhiljaa rauhottuun ja keskittyyn laittaa koti vauvaa varten (esim pinnis) ja kerään loput vauvantarvikkeet maailmalta (esim turvakaukalo vielä mummulassa). Sit vaan kaiken maailman synnytyksenkäynnistyskonstit käyttöö ja peukut pystyyn ettei tarvis yliajalle odotella.

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app
 
Ihana päivä! Oon saanu niin paljon aikaan tänään ja silti on jotenkin pirteä ja virkeä olo. Oon istunu parvekkeella auringonpaisteessa virkkaamassa ja laittanu hyvää ruokaa (oho kun onnistuikin, tuota pitää tehdä toistekin!) ja siivoillu tuota meidän pientä makkaria, se on toiminu tässä vähän niinku varastona siitä asti, kun toin kirpparilta myymättä jääneet roinat kotia. Ja oon pessy pyykkiä ja tiskannu... Nyt voisin vielä hetken jatkaa tuota virkkaamista, sitten lähtä soittamaan (jos vaikka Vanha virsi Taalainmaalta rupeis tänään sujumaan ihan kokonaan) ja sitten pakata, kun huomenna lähetään juhannuksen viettoon. Tähän täppäriin pitäis ehkä ladata musiikkia :)

Mutta tänään tajusin myös, miten vähän tavaraa multa enää puuttuu! Kylpypunkka pitäis hankkia, mutta sekin on jo tiedossa mistä sen sais. Liivinsuojia mulla on vain ne äitiyspakkauksen 2 kpl, niitä tarttis varmaan lisää. Bepanthenin olemassaolo pitää tarkistaa lääkekaapista ja ostaa jos ei sitä oo. Ja harsoja ja näpsyjä pitää käydä ostamassa sekä lankaa, josta voi kutoa vaippoja :love017 Ihanaa tekemistä heinäkuuksi, kun ei varmaan enää mitään muuta jännää pysty tekemään. Vadelmanlehtiteetä voisin myös ostaa, ja sitten heinäkuun puolella ruveta juomaan :)
 
Tjaahas.. Taas näitä päiviä, kun tulee itkua tihrustaen kotiin sairaalta, kun on paha olo, kun joutuu pienen jättämään sinne. Pikkumiehellä siis itsellään kaikki hyvin. Piti miehen kanssa käydä syömässä ja leffassa. Noh, syömässä käytiin, mutta leffa jäi väliin. Ihan liian väsynyt olo ja sitten mieli maassa. Tuli hölmösti huono omatunto, kun lähti siitä sairaalta omiin rientoihin, vaikka järkikin sanoo, että se tekee vaan lapselle hyvää, että saa nukkua rauhassa ilman, että joku koko ajan silittelee tahi häirihee unta. Ja hyvässä hoidossa siellä on. Mutta silti ekaa kertaa tuli huono omatuntoa lähteä. Tosin asiaan vaikutti nälkä ja väsy.. Huokaus.. Ärsyttävää... Niin ja epätoivo imetyksestä aiheuttaa omaa ongelmaansa, kun sitä maitoa tulee niin huonosti. Tänäänkin kyllä kokeiltiin tissiä ja onhan tuo maitomäärää nyt parantuntu siitä, mitä se on ollut, mutta silti... Noh, toivottavasti huomenna on parempi mieli taas, kun saa nukuttua yöunet välissä ja vähän ladattua itseään.

Kotona kyllä kissatkin huomaa, ettei mulla ole olo kaikkein reippain, kun kaikki kolme vuorollaan (tai parhaimmillaan samaan aikaan) tunkee syliin / tassuttaa päälle makaamaan..
 
Mä luen täällä "kateellisena" miten te jaksatte touhuta kaiken näköstä :) Mulla la 8.7 ja muutto toiselle paikkakunnalle 5.7. Mä oon jo ihan poikki, kun kävelen rappuset yläkertaan. Hyvä jos yhden laatikon saan päivässä pakattua, vaikka raskaus ollu tosi helppo eikä nytkään ole pahemmin mitään ei edes supistuksia vielä, mut ei jaksa mitään tehdä hieman ku touhuu, ni sit pitää jo istuu lepäämään :sad001
 
Mardu, aikamoinen sisupussi oot, kun muuttoa jaksat tehdä. Mie oon ihan poikki jo siitä kun vähän yrittää paikkoja järjestellä. Tietysti muutto on sellainen asia joka on kuitenkin hoidettava, niin siihen löytyy varmasti sisäistäkin voimaa.

Lunastar, voimia ja jaksamista täältä taas kerran. Väsymys painaa varmasti ja syyllisyys myös, mutta tunteet on vaan käsiteltävä ja siitä itsekin jossain vaiheessa voimistuu itsekin. :Heartred

Täällä on ollut aivan mahtava viikonloppu, varsinainen pako arjesta, kun kerrankin on pystynyt tekemään paljon ja liikkunut kaupungilla enemmän kuin pitkään aikaan. Eilenkin olin jo aamusta torikahvilla auringonpaisteessa, ja se tuntui ihan luksukselta :gen014.
 
Huh täällä ollu yhtä rannan raivaushommaa koko viikonloppu! Miehethä siin suurimman osan tehny ja ite jotai puita/oksia kanniskellu kasaa kokkoa varten, tänää kyl en oo tehny muuta ku kattonu vierestä ja grillin laittanu tulille et saa makkaraa paistettua :grin Mut silti iha poikki ja ja nää mahan kovettumissupistukset on rasittavia ku niitä vähä väliä tulee ni eipä oo paljo mieli tehny rehkiä tuolla..:smiley-angry019 Ärsyttää ku haluis auttaa ja olla hommissa mukana mut ei vaa kroppa jaksa :angry7
Kyllä nyt kelpaa terassilla istua ku näkyy ihana rantamaisema eikä pelkkää puuta ja puskaa :)

Huomisen aamupäivän meinasin pyhittää iha itelleni vaa ja lähtä yksin käymää Matkuksessa vähä shoppailemassa! (Ja ilman miestä siks ku se aina juoksee kaupat läpi ni ite ei kerkii mitää kattoa) :grin

Joo ja on muute jätti-iso kokko meillä tuossa rannalla nyt oottelemassa juhannusta laughing7
 
En mäkään hirveästi jaksa mitään hommia tehä. Kuhan esikoisen kanssa hiukan puuhailla pihalla/puutarhassa. Sadepäivän tarvittais et kiinnostaisi siivota hiukan sisällä kun nyt tulee oltua aamusta iltaan ulkona ja se rupeaa näkymään täällä sisällä.
 
Mulla on kanssa puuhailut kyllä hiipuneet, onneksi kesälomallani tajusin heti kaikkea tehdä. Nyt äippäloman alussa en ole enää jaksanut muuta kuin perus kotityöt...
 
Mä en myöskän jaksa juuri mitään tehä, äsken laitoin murekkeen uuniin ja pottumuusi tulossa ja nytte jo tuntuu siltä etten yksinkertasesti jaksa sitä muusia loppuun asti tehä. Ihan törkeesti sattuu nivusiin ja häpyluuhun, ja ylämahaa kiristää niin paljon että tuntuu kuin se vaan kohta repeäis :confused:
 
Takaisin
Top