Kesäkuun kuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mayday
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi herranjestas, ihan valinnanvaraa jossain tossa sokerikokeessa :)
Oispa ollukki.... No ei mulla kyllä mitään ongelmia ollu sen (kirjaimellisesti!) sokerilitkun kanssa :) Joku maku siinä ois kyl ollu kiva....

Onnea Alicelle uuteen kotiin!

Ja nukkumisasennoista.....
Mä nukun kyllä ihan missä asennossa vaan, paitsi mahallani.
Ei mikään asento tunnu vielä pahalta tai ongelmalliselta. Mä oon oikeen kunnon mahallaannukkuja ollu aina ja onhan se inhaa ku ei voi mahallaan maata mut kyl mä huomaan et kyljellä ollessa käännyn niin "mahalleen" ku pystyn, siis sillee et se päälijalka on koukussa edessä jne. (jos tosta nyt tajuu mitä tarkotan).

Heissan, olen seuraillut juttujanne jo jonkin aikaa, mutta vasta tällä viikolla sain aikaiseksi rekisteröityä itse. Odotan esikoistani, jota kätilö rakenneultrassa veikkasi pojaksi. Laskettu aika on 14.9. Tähän mennessä kaikki on mennyt todella mallikkaasti, olen voinut kaikin puolin hyvin eikä vaivoja ole ollut, paitsi että viime aikoina on alkanut tuntua, että tuo häpyluu ilmeisesti hieman oireilee kun kävelee oikein reippaasti. Ei onneksi kovinkaan pahasti, eli ei ole menoa haitannut ainakaan toistaiseksi. Töissä olen jaksanut hyvin ja toivon, että jatkuisi näin äitiyslomaan asti. Hieman stressaa se kun on hirveesti vielä asioita, jotka pitäisi töissä hoitaa pois alta ja sitten pitääkin kouluttaa sijaiseni tähän hommaan. Vielä 3 viikkoa ja 1 päivä töitä, sitten alkaa 3 viikon kesäloma, jonka jälkeen enää 7 työpäivää ja sitten alkaa äippäloma. :)

Olin tänään sokerirasitustestissä. Helsingissä kaikki yli 25-vuotiaat laitetaan nykyään automaattisesti testiin, oli sitten riskiryhmässä tai ei. Itseäni ei mitenkään haitannut tuo testiin meno, hyvähän se on että tutkitaan. Ei tuo testi mielestäni mikään paha ollut. Piti vain olla syömättä 12 tuntia ja tänään aloitettiin sitten paastoverikokeella, jonka tuloksen piti olla alle 8 ja mulla näytti 4,2, joten so far, so good. :) Sitten piti juoda se sokerilitku, joka oli just sitä, eli 75 gr sokeria liotettuna 3 desiin vettä. Ei tietoakaan mistään makuvaihtoehdoista, mikä ei sinänsä yllättänyt, tuntuu että tämä kaupunki säästää kaikissa mahdollisissa äitiysneuvontaan liittyvissä asioissa. Tähän mennessä, eli rv 27+1, olen ollut vain kolme kertaa neuvolassa; 1. kerran rv 7, 2. kerran rv 22 ja 3. kerran neuvolalääkärissä rv 26. Niin, ja ultrassa tietysti 2 kertaa siinä ekan ja tokan käynnin välissä. Tuntuu, että muualla neuvolassa käydään paljon useammin... Mutta siis sokerirasituksesta vielä, ei ollut siis mun kohdalla mitään väljähtäneen kokiksen makuista eikä vadelman makuista, vaan ihan sokerivettä se oli. Vetäsin ne kaksi mukia kurkusta alas nopeasti ja yritin välttää litkun liikaa maistamista. Hyvin meni alas (vaikkei nyt mitään hyvääkään tietenkään ollut) ja sitten piti vain istua sohvalla ensin yhden tunnin verran, jonka jälkeen otettiin taas verinäyte, ja sitten vielä toisen tunnin, jonka jälkeen vielä kolmas verinäyte. Maanantaina saan sitten soittaa neuvolaan tuloksista. Se osa jännittääkin tässä eniten. Itse testissä ei mielestäni ole yhtään mitään pelättävää, mutta huonot arvot olisikin sitten kurja juttu. Nyt kun pitää muutenkin miettiä mitä syö, niin en kaipaisi ollenkaan mitään vielä tarkempaa ruokavaliota, mitä pitäisi seurata. No, jos näin on, niin sitten täytyy vain sopeutua, tärkeintä on tietysti terveys, sekä oma että enne kaikkea pienen masuasukin. <3

Vielä puolitoista työpäivää, sitten pääsee taas viikonlopun viettoon, jee. Hyviä vointeja teille kaikille!   

Tervetuloa joukkoon, Jimima! Meillä on näköjään samana päivänä laskettu aika :)

Mä en ole koskaan osannut nukkua mahallani, oon aina tykänny nukkua vasemmalla kyljellä. Kyljellä nukkumisessa on vain se ongelma, että mun vasen eli alin käsi puutuu herkästi, ja sitten pitää yöllä aina kääntyillä kyljeltä toiselle tai selälle vähän väliä. Oon nyt nukkunut pää korkeammalla, ettei mahahapot nousisi ylös. Nukahtaminen on joskus vaikeaa, kun toinen rummuttaa mahassa täpöllä ja pienikin oman asennon vaihtaminen tuntuu ilkeältä mahan tienoolla. Muuten ei kyllä maha tunnu painavan mitään, mitä nyt on pikkuisen tiellä.

Tänään oli neuvolalääkäri ja kaikki oli hyvin. Kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni, pituutta se 3 cm. Sisätutkimus tuntui hieman ilkeältä, mutta eipä tuo kauaa vienyt. Painoa oli tullut edelliskerrasta (rv 24+1) vain 800 g, mutta lekurin mukaan tuossa ei ollut mitään huolestuttavaa. Saa nähdä, miten tuo paino kehittyy, kun sikiökin alkaa oikeasti kasvaa :) Tänään törmättiin neuvolassa miehen tuttuun, jolla oli ihana, pieni, tuhiseva, reilun kuukauden ikäinen nyytti mukanaan. Oispa jo syyskuu, niin saisi oman tuhisijan syliin.emoticon

Kiva tietää et helsingissäki on tota pelkkää sokerilitkua eikä mitää makuvaihtoehtoja :( mulla on keskiviikkona sokerirasitus edessä.

Mäkään en ole koskaan tykännyt nukkua vatsallani, mua ahdistaa koko ajatuski et nukkuisin niin :D Oon aina nukkunut kyljellä, vaihtelen aina yöllä sitä puolta :D Sit toiki vaikka kuinka potkis , niin ei mua häiritse, mä nukahdan kyllä aina :D pari kertaa yöllä oon herännyt kauheesee jyskytyksee, mut nukahtanut samantie uudestaan, et ei mua häiritse :D

Tänään olin sellasella tyttöjen talon kirppiksellä. sain kauheen kasan pienen tytön vaatteita 8€:lla vaan! Ja sit ostin akntoliinan kolmella eurolla :)

Eilen kävin roudaamassa rattaat kellariin, koska huomasin että meidän pentu on käyny puremassa ihan uusia rattaita! onneks ei rikkonut kutieskaan, mut ikävän näkösii noi jäljet :(
Jospa se ei enään sit puris tavaroita ku lapsi on siin iässä et leikkii leluilla, ettei tarvii kyttää koko aja syöks se sen lelut.

Toi murto juttu meidän kotiin oli kyl oikeesti paha juttu, koska mua nyt joka ilta pelottaa et tänne tulee joku, mä en meinaa uskaltaa nukkua.. koko aika kauhee paniikki öisin päällä.. Viime yönä mun toinen koira herätti mut haukkumalal ihan täysii, kun kuuli jtn epämäärästä ääntä, menin sit varovasti kattoo mitä siel on niin meidän toinen koira oli oven takana ja se sit tuli vaa siit makkarii nukkuu, mut ei koira sille haukkunut, mies oli nukahtanut sohvalle niin se kuuli sen ku mies on vaihtanu vähä jotai asentoa tai jtn tollasta. Sille se kurkkusuorana täälä haukkui viime yönä. Mua pelotti sen jälkeen niin kauehesti et en meinannut uskaltaa laittaa silmiä kiinni enää ja nukahtaa.. kauheeta ku koko aja pelkää nyt.. oon tosi helpottunut sit ku saan uuden asunnon. Meidän murtovaras on kyllä jo poliisien tiedossa, mut ei ne ole sitä viel kiinni ottanut, mut me aiotaan viedä tää oikeuteen ja aiotaan vaatia kyl niin tavaroista ku tästä henkisestä "kärsimyksestä" korvauksia. 

Mä oon taas tässä viimeaikoina heränny useasti yössä kamaliin suonenvetoihin.. vähänkin kun suoristaa jalkaa yöllä ni se iskee ja viimeyö oli ihan järkyttävä.. Vieläki pohje ihan kipee siitä yöstä. Mulla on tullu niitä nyt viimeaikoina kesken seksin harrastamisen, voi ku kivaa! Tänään oli pakko ostaa sitten apteeksita magnesiumia, ainaki tota emgesania saa syödä raskauden aikana, jos se vähän auttais..

Ostin eilen hoitopöydän huuto.netistä. Lähtöhinta oli 26e mut sit loppumetreillä tuli kauhee kisa yhden muijan kanssa ni summa huiteli loppujen lopuksi sinne 110e.. oho :D Mut se on just sellanen millasta oon ettiny, lipastomallinen ja tumman ruskea.

Tervetuloa mukaan jimima, ei täällä turussakaan noita neuvola käyntejä turhan useesti oo, kolmessa mäkin vasta käyny ja ens viikon ti neuvolalääkäri. Ja mun neuvolatäti on kauheen laiskan oloinen, pitää mut itse aina stiksaamaan omat pissani >:(

Onneks teillä Eevi^ on kuitenki noi koirat mitkä kyllä varmasti säikäyttelee varkaita ja kuulumattomia vieraita.. ei se kuitenkaan kivaa oo jos joutuu koko ajan säikkymään omassa asunnossaan =/

Ihanaa, pääsen illalla kattomaan sellasta 2 viikkoa vanhaa pikku prinsessaa.. vauvakuume pompsahtaa taas asteella (ihanku sitä nyt tässä ei olisi ja aika sais vaan mennä paljoon nopeemmin)

Tervetuloa Jimima,

meilläkin sama laskettu aika! Mun tickeri vaan näyttää väärää päivällä jostain syystä.. :( liittyyköhän tää aikavyöhykkeisiin?

marini_, mulla tulee aina aamulla, noin kolme kertaa viikossa jostain syystä suonenveto :) Just ku yrittää venua ja vanua vielä vähän aikaa pitkällään kun miehen herätyskello soi ja on tullut pyörittyä koko yö rauhattomasti kipiänä ja hiessä ja hirveesti pissattais, niin silloin se iskee, aina vasempaan pohkeeseen. Duodecim kertoo että magnesiumilla ei ole todettu olevan tutkimuksissa vaikutusta suonenvetojen vähenemiseen mutta kiniinillä olisi (mitä se sitten lieneekään) ja että nestetasapaino ois se ratkaseva seikka.
( http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00498 ) Pitänee alkaa tutkia asiaa tarkemmin jos ei ala asettua ihan vaan veden juonnilla..

Hitsi, tämäkin oli yllättävän lämmin päivä. Tekis mieli uimaan, mutta luulevat vielä valaaksi ja nostavat takas rannaalle, vai miten se oli..

Mä luulen et mun suonenvedot on enemmän siitä lähtöisin et töissä seison melkeen sen 8h ja sit juon aika paljon päivässä vettä että varmaan pitäis suolaa lisätä ruokaan.. No tulipahan tota magnesiumia ostettua, tuskin se haittaakaan tekee. Tossa lukee että tota kiniiniä ei haittavaikutusten vuoksi suositella kovin helposti et ei sitä varmaan raskaanakaan saa ottaa.

Munki ticker on yhden päivän edessä ja näyttää paljon vähemmän päiviä laskettuun aikaan ku muilla, outoa..

Hiukanko repeilin täällä tota valasjuttua, kieltämättä oli sellanen olo viimeviikolla rannalla :D

Mulla on muuten tullu kauhee jätskiaddiktoituminen, joka päivä pitäis saada jätskiä, karkit ja muut pullat ei kyllä maistu.. Taas himoitsen jätskiä vaikka just söin pari tuntia sitten pehmiksen..!! Onks teillä jotain himoja tullu?

Kiitos ekaksi että joku muukin tuntee itsensä valaaksi. On se lohduttavaa. Ja Eeville, voin vain kuvitella. Olen itsekin asunut paikassa jossa pelkäsin nukkua, se on kamalaa. Toivottavasti saat vähän edes nukuttua ennen muuttoa. Onneksi sulla on silti koirat. Olen allergikko, joten mulla oli verhotangon pätkä sängyn vieressä odottamassa, siis silloin.

Kävin tänään neuvolassa, eikä reissu mennyt ihan niin kuin elokuvissa. Mulla on yleensä mennyt kaikki hyvin, mutta nyt narahti ensin pissa, ja sitten sokeri. Mä kävin tiistaina sokerirasitustestissä, ja join sen mauttoman lillingin. Paastoarvo näytti pikatestillä ihan kohtuullista ja oli se hyvä sitten vielä lopullinenkin, mutta tunnin arvo heitti pari kymmenystä rajan yli ja kahden tunnin arvo oli rajalla. Kertokaa mulle jotain asiasta, mä olen pihalla kuin lumiukko. Mun käskettiin seurata sokeriarvoja 3 päivänä viikossa raskauden loppuun asti. Seurantapäivänä paastoarvo aamulla ja mittaus aina tunti joka aterian jälkeen. Onko teillä tullut seurantaa monellakin, ja kuinka suurilla arvoilla. Niin äitipolille tulee kuulemma taas aika, mitä ne siellä voi haluta tai tehdä? Kuulemma tämä on nyt tarkkaa, okei, mutta kun en ymmärrä koko sokerijutusta oikein yhtään mitään. Olen normaalipainoinen (BMI alle 25) jolla on kolestroli kohdallaan, verenpaineet alhaisia. Koko juttuun mut laitettiin sukurasitteen vuoksi, nekin vanhemmalla sukupolvella. 25 synttärit mulla on mennyt jo aiko sitten, 35 synttäreistäkään en enää uneksi, 45 on vielä kaukana edessä. Mä olen luullut että sokerilapset on isoja, mutta onneksi joku mua jo korjasi että se riippuu mitä syö. Ja olen syönyt salaattia ja kasviksia melkein sen puoli lautasta pääaterioilla, ja okei sen karkkipussin tai puoli illalla, mutta en sitäkään joka ilta. Olen vähintäänkin ihmeissäni. Yleensä syön normaalia kotiruokaa.

Minä ymmärsin jotakin tälläistä sen eilisen lääkärin puheista romina. Äippäpolille tulee aika jotta seuraavat vauvan kokoa, ja tosiaan ruokavaliollahan sen pitäisi pysyä kurissa.

Ite pyörin sängyssä viime yön kun mietin tätä rasitustestiä sitten ihan urakalla. Ensin meinasin etten jaksa kirjottaa koko tarinaa tänne, mut pakkohan se on kun asia mielessä pyörii. Eli siis lääkäri sanoi ihan alkujaan et niin sun on syytä nyt mennä sinne sok.rasitukseen, koska sun molemmilla vanhemmilla on diabeettes. Minä sitä ihmettelin et mitä ihmettä, niillä ei vissiin ole ikinä ollut hammassärkyä kummempaa. No, mun tietoihin oli kuulemma eksynyt tälläinen tieto. Hän aikoi korjata tiedon. OK. No, sit se liian korkea BMI, enkä minä sillon tajunnu koko juttua, mutta illalla miettiessä tajusin et hei haloo, mun BMI on myös alle 25 (24). Että juu, en tiedä sitten mitä papereit lääkäri on lukenut, mutta yritin sitten soittaa tänään neuvolaan. Koska (olenko nyt ihan huono äiti, kun pelkään sitä litkua niin paljon?) ajattelin pyytää terkkaa tarkistaan mun tiedot papereista, ja pyytää ne kotiseuranta laitteet kotiin, että sit jos niis on jotain niin menen sitten sinne koittaan onneani, saanko litkun alas. Ja tämä ihan senkin takia että meillä ei asu täällä minkään laista tukiverkostoa(lastenhoito apua) niin pääsisin aikaisintaan sinne heinäkuussa melkein puolessa kuussa, kun mies jää lomalle.

TeSu82: Sä teet niinkuin viisaammaksi näet. Mutta voisit kysyä kodinhoitajaa lastenhoidon avuksi. Mun mielestä siitä puhutaan paljon että sitä ei saa, mutta sitä ei kuitenkaan kysytä. Kun ajatellaan että sitä ei kuitenkaa saa. Olen kysynyt sitä tarpeen mukaan ja aika usein saanutkin.

Siitä nukkumisesta joku kysyi. Olen kanssa näitä vatsallaan/kyljellään nukkujia, pyörin kuin hyrrä. Mutta nyt alkaa olemaan jo se aika kun alkaa heräämään että valas kääntää kyljen! Mulla on vasta yksi tyyny, siis sen pään alla olevan lisäksi. Mutta kuopuksesta niitä oli lopussa kolme. Kyljellään maatessa yksi vatsan alla, yksi jalan alla, ja yksi muuten vaan. Joskus suojaamassa esikoisen potkuilta, joskus varatyynynä jne. Siihen olen havahtunut monena yönä että ei pysty kääntymään enää edes puolittain vatsalleen. Mutta tämä on se osa odotuksesta, jota en todellakaan odottanut! Ja meillä on vasta kolmas tulossa! ja sitten kunnon propellituuletin joka huoneeseen kesän ajaksi. Mutta me muutettiin 160 senttiseen sänkyyn vasta kun imetin kuopusta. Siis meitä oli aamuisin sängyssä esikoinen vajaa 2 v, mieheni, minä ja kuopus vajaa 2 kuukautta. Kuopus rupesi kääntämään itseään poikittain jollain ilveellä 120 cm sängyssä. Meillä meinasi olla ahdasta.

Tänään saapui äippäpakkaus ja tykättiin miehen kanssa kovin, oli vuoden 2011! sitä tässä koko ilta hypistelty :) tuntuu taas todellisemmalta kaikki! Huomenna on neuvola ja lääkäri, saas nähdä mitä siellä sanotaan kun tuntuu että painoa on kertynyt mutta sitä tulee jos tulee..en ota siitä turhaa ressiä!

On ollut mukava päivä tänään, potkuja saanut kovin tänään ja välillä potkii ikävästi tuonne alas, sitä miettii että mitenköhän päin se siellä oikein on? Täytyy kysellä huomenna.
Odotan jo kun taas kuulee sydänäänet, ne vaan saa aina kyyneliin :)

marini_: mää kävin lähikaupassa ja ostin nyt sitte vissyä jossa on magnesiumia. Itsesuggestio toimii useimmiten kaikkiin vaivoihin :)

Ihanaa, tuli iltasade! nyt saa varmaan paremmin nukuttua, kun vähän vilenee, tuumaa valas ja alkaa haalia sohvatyynyjä kammarin puolelle.. josko niihin saisi itsensä jotenkin kiilattua...

hyviä unia kaikille, älkää liikaa huoliko niistä sokereista ja muista. siksihän noita rasituksia ym. tehdään että voidaan reagoida ajoissa mahdollisesti tuleviin ongelmiin ja seurata vauvan vointia. tässähän on ihan tarpeeksi huolestumisen aihetta muutenkin :)

Viikonloppua kohden,

Hele + Rimpula 27 +1

Joku kyseli jostain mieltymyksistä/himoista raskauden aikana.. mä en yleensä ole ikinä välittänyt makeasta, mutta nyt.. en voi ymmärtää.. koko ajan pitäis olla mussuttamassa jotain. Ihan hirveää! Tällä menolla saa pyöriä loppuraskauden. :D
Onneksi sentään ruokapuoli on terveellinen, vähintään puolet lautasesta aina myös sitä salaattia. :)
Ja nukkumisasennoista.. vatsallaan oli myös täällä lemppariasento ennen raskautta, mutta nyt se menee lähinnä puoliksi miehen päällä rötköttäen. :D (käy isosta tyynystä tjn.. ja hän mahtaa tykätä. :D ) taikka sitten ihan vaan kyljellään.. esikoisesta nukkusin aina vasemmalla kyljellä puoliksi miehen päällä. On parempi nukkua ku saa toisen jalan koholle. Jotkuthan käyttää imetystyynyä apuna.. itselläkin sellanen on, mutta nukkumista sen kera en ole kyllä kokeillut. (Muuten on mielestäni kyllä ihan paras, ainakin itse tykästyin esikon aikana! :) tuli muutenkin paljon istuma-asennossa imetettyä, ja siihen vaavin sai sitten näppärästi.  )

Tänään tuli ilmotus postissa että ei saaha tälle vaaville vauva vakuutusta kun oli edellisessä raskaudessa lopussa raskausmyrkytyksen epäilyä.. etisompi mahdollisuus että tulis tässäkin raskaudessa. No,  saa kai sen sitten myöhemminkin hankittua.  Äitiyspakkausta täälläkin jo ootellaan, pari viikkoa jo menny siitä ku laittovat että lähetetty eteenpäin.. missä lie matkustaa?
Ens viikolla täälläkin lääkärineuvola sitten.. saa nähdä mitä sanotaan. :)

Rominna
mulla kans narahti rasituksessa juuri tuo 1h arvo. mä oon seurannut 2 kertaa 6päivän sokerit,jännä et sä joudut loppuun asti :O mut on toi kiva ettei sun sentään joka päivä tarvii mitata vaan toi 3pv viikossa. mä seurasin tosiaan 6 päivän ajan aamupalan (paasto ja 1h jälkeen) ja sit lounasta ja päivällistä vaihdellen samaan tapaan.
Mulla pysy arvot muutoin normaaleina mutt hernekeitto nosti sokerit yli raja-arvon!  Siellä äitipolilla saat vähän ohjetta siihen ruokavalioon ja tosiaan ultraavat sitten vauvan kokoa :)
Mutta perus tolle ruokavaliolle on että sokerit pois yksinkertaisesti, sit välttää semmoisia erittäin rasvaisia ruokia ja kiinnittää huomiota hiilihydraatteihein.Hiilihydraatitkin nostaa verensokeria jos niitä syö liikaa. Suosi täysjyvää! Ja muista että jopa hedelmät voi nostaa sokerit! Ne kun sisältää hedelmäsokeria... ironista eikö totta :D Mut siis,ihan peruskoti ruokaa vähän muokattuna. Vältä liikaa rasvan käyttöö ja jos juot maitoo niin mieluiten rasvatonta.sekin kun sisältää maitosokeria. Ja täytä lautasta mieluummin lihalla ja kasviksilla kuin perunalla. Kun seuraat niitä sokereita nyt niin huomaat aika pian että mitä voit syödä ja mitä et. Muista myös kiinnittää huomioo annoskokoon.Syö mieluummin usein ja pienempiä annoksia, 2-3h välein vähintään. Silloin sokerit ei tee suuria nousuja eikä laskuja :) Ja tosiaan minun esikoiseni oli ihan norm kokonen vaikka sokerit heitti silloin pahastikkin.
Ruokavaliolla pystyt tosi pitkälle vaikuttaan nyt sokereihin mutta tietenkin jos näyttää siltä että ne ei pysy millään kurissa niin saat silloin insuliinin.

Hei kaikille!
Täällä kans alkoi tuo sokereiden mittailu... Samat ohjeet antoivat kuin Xiinalle. Mulla oli kans rasituksessa muuten tosi hyvät arvot, mutta sen 1h mittauksen jälkeen arvo oli 10,2 kun ois saanu olla vain 10.... :( Tuntuu hölmöltä,että noin pienen heiton vuoksi joutuu seurantaan, mutta minkäs teet....

Mulla on iskeny kamala NettiShoppailuKärpänen! Viimesen viikon on posti kantanu erinäisiä paketteja laatikkoon..... Miksi, oi miksi kaikista vauvan tarvikkeista on tehty NIIN ihania.... :)
Varsinki tämä kestovaippojen kuosimaailma on aivan vastustamaton! Nalle Nöttösiä (sisävaippoja) on ollut pakko tilata muutamia, kun niitä on palstoilla hehkutettu hyviksi ihan pienelle. Onko muut kestoilua miettineet jo tehny hankintoja?

Ikävähän toi, siis sokerin mittaus. Mutta jos sitä pikkuhiljaa alkaisi siihenkin oppimaan. Onkohän tämä väsymyskin sitten sen sokerin syytä. Kun tunti sitten se näytti ruuan jälkeiselle arvolle 5,0. No saavat viisaammat selittää. Näin viimeyönä koko yön painajaisia, vähän kaikesta. Vauvasta, sen selviämisestä yms. Mutta mä sain tänään syöttötuolin! Ja Kelan päätöksen eilen äitiysavustuksesta. Mutta sitä avustus laatikkoa ne pakkaa vielä pari viikkoa, eipä mulla ole vielä paikkaakaan sille. Jotenkin tuntuu että tämä joutilaisuus ei sovi mulle. Kotona ei oikein mitään saa tehtyä, mutta kuitenkin pitäisi urheilla että jaksaa syksyyn ja sokeritkin pysyisi varmaan paremmin aisoissa. Remontti on multa kielletty, miehen mielestä. Vaavin huonetta pitää vähän levyttää, vaihtaa lattia ja sitten pääsee maalaamaan. Saan maalata seinät, mutta pitäisi keksiä ensin mitä maalaa.

Kestovaipat löysin kirpparilta, äiti lupasi ommella imuja ja pääliosia sitten lisää kun tarvitaan. Mutta tänään pääsee vähän viihteelle, parin kymmenen vuoden takaisen kaverin kanssa syömään. Ja sokerit kiittää ;) Mutta mun puolesta saa sanoa ihan mitä lystää. Siis tämän kerran.

rominna-
eikö sulle annettu sitä sokeriohjetta ett missä lukee ne mitä arvojen kuuluisi olla?
kattonpa omastani..
Ennen ruokailua pitää arvon olla alle 5,5.
1h aterian jälkeen arvon oltava alle 7,8.
:) eli tuo sun 5,0 on todella hyvä arvo ruoan jälkeiseksi :)

Kyllä mulle annettiin niitä arvoja. Mutta kun väsyttää järkysti, ja tähän asti sitä on moni sanonut että sokerit voi olla alhaalla. Käy mielessä että jos saa paastoarvoja ruuan jälkeen, onko syönyt riittävästi? Tälläin yksinäni yskiskelen. Pitäiskö ruveta syömään sillain että sokerit nousisi edes jonkin verran, vai miten se meni?

rominna
no onhan tuo ainaki selvä merkki siitä että saat syyä enemmän :) varsinkin jos tuntuu et tuolloin alkaa jo nälkä olemaan.mulla ainaki jos sain noin alhaisen arvon tunnin jälkeisenä niin alko jo nälkäkin oleen eli sillon olin selvästi syöny vähän liian huonosti :)

Takaisin