Määki haluan uuden kämpän!
Tää meidän remontti ei ota valmistuakseen. Eilenkään ei käynyt yhden yhtä remppaukkoa sisällä kämpässä. Toissapäivänä kävivät puolisen tuntia ja maalasivat yhden kotelon (!). Oon ottanu valokuvia kaikista nurkista että mikä vielä tökkii - lopputarkastuksen pitäisi olla ensi keskiviikkona ja tää on ihan kauhee. Ei muuten, oon kyllä teettäny iteki remonttia tähän kämppään jo kahdesti ja tottunu "pieneen" sekasortoon, mutta ku tämä metakka alkoi naapurirapun puolelta jo 10. tammikuuta ja fyysisesti siirtyi meille sisälle maaliskuun puolessavälissä, niin nyt alkaa ketuttaa.
Hommahan menee tietysti niin että jos ensi viikolla reklamoin nuo mokat ja tekemättömät työt, niin niistä tapellaan koko heinäkuu (koska urakoitsija päästää työmiehet kesälomille juhannukselta). Hyvällä mäihällä saan tahtoni läpi ja hommat käyntiin kun ukot tulee takas töihin elokuussa. Jolloin jo mielellään olisin laittanut lastenhuoneen valmiiksi. PRKL.
Raparperista: "Oksaalihappo sitoo kalsiumia
kalsiumoksalaatiksi, mikä rasittaa munuaisia ja voi aiheuttaa
munuaiskiviä", kertoo Wikipedia. Mutta maidon tms maitotuotteen kanssa nautittuna kohtuullisia määriä voipi syyä (mikä on kohtuus?) ja tämä koskee siis muitakin kuin raskaana olevia. Ymmärtääkseni jos raparperia keittää niin happo liukenee/haihtuu ? (makuhan muuttuu makeammaksi). Itsekin otin vanhemmilla käydessä muutaman varren pakkaseen ja piirakkaan päätymistä odottaa muutama varsi jääkaapissa nytkin. Niin ja onhan siinä raivokkaan paljon C-vitamiinia. Mun suosikki kesäherkku tällä hetkellä on Herkkumonsterin vaniljaviili + raakoja raparperinpaloja
Saako kysyä miten rakkaat kanssakärsijät nukutte nykyään, siis fyysisesti minkälaisessa asennossa? Alkaa olla tosi vaikea olla selällään, kun lantio painuu ja pakottaa alaselkää, mutta kyljellään on vaikea pitää jalkoja koholla (aivan karsee turvotus) ja mahallaan en oo voinu olla viikon 15 jälkeen.. Lisäksi ku on jalat koholla niin tulee mahahapot suuhun :D Oon harkinnu lasten puhallettavan uima-altaan hankkimista ja sen täyttämistä eteiseen niin vois nukkua kellumalla ettei sattuis selkään niin paljo
Hele + Rimpula 27+1