Kesäkuun kuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mayday
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kylläpä sulle Tanku ikävästi sanottiin. Onko sinulla tai vauvalla joku hätänä kun lääkäri meinasi että heti kun supparit tihenee?

Alice_78: Turhaan sä huolissas painosta oot.. mullekkaan ei sanottu mitään. vaikka mulla on tullut tuplat verrattuna rominaaki! mulla on tullut jo 12 kg :S ja syy ei ole liikkumattomuus eikä ruokailu. Mulla vaan tulee sitä painoa :o turvotusta on kyllä! Toiv mukaa kaikki lähtis pois sit loppujenlopuks :D eikä painoa enään tulis nyt.

Eilen käytiin shoppaa miehelle kengät niin käveltiin tossa itiksessä, mulla alkoi kauheeta vihlomista alkerras, en pystyny kunnol kävelee, oli pakko välil iha pysähtyy ku oli nii hirvee vihlonta :o mistähän lie? kyl se vihlonta siit sit myöhemmin ohi meni ja uskals kävlelä taas normaalisti. Tänää taas tuli sama vihlominen ja oli pakko hidastaa kävelytahtia, sillä se sit mnei ohi. harkkareitakaan mulla ei ole kertaakaa edes tullut. Viime viikonloppuna mulal tuli ruskeahkoa valkovuotoo muutaman päivänä mutta seki on mennyt ohi. enkä tiedä msitä seki vois johtua. Huomenna lähdetään miehenkaa haminaan, miehen isomummin hautajaiset on sielä sunnuntaina. Pääsepäähän koirat viilettää vapaana ja UIMAAN! :D Meiä toi junnumpi koira tykkää tost vedestä :)

eevi- tuntuuko se vihlonta enempi olevan luiden liitoksissa? siinä tapauksessa vois olla kyseessä liitoskivut joita tulee kaikille jossain vaiheessa :) rupiaa paikat sieltä löystymään ja antaan periks että mahtuu sitten pienokainen tuleen ulos kun aika on .Itellä välillä on niin kipeenä ett tuntuu kun ois häpyluu tuhannen palasina :S ja liikkeessä just tekevät kipeetä.

xiina85: ei tunnu olevan luiden liitoksissa, vaan nimenomaan niinku tuol kohdussa :o ja sit jos mä jatkan yhtä reipapasti kävelyä, vihlominen menee vasempaa jalkaa. et se on niinku on enempi tuol vasemmal puolel kohtua, mut menee kyl tonne oikeellekki puolelle lievempänä. 

eevi.
oijjoi :S kuulostaa häijyltä. Mulla tulee semmosta hermokipua tietyissä asennoissa kun makaan tai istun mutt ei sentäs kävellessä. Varsinkin jos makaan vasemmalla kyljellä niin tuo painaa johki hermoon nii ett särkee vasenta pakaraa,alaselkää ja reittä :/

Ei se hoitaja mun painosta hurjasti kritisoinut, mutta kun mulla on tota lähtöpainoakin enemmän kuin tarpeeksi, tavoitteena että lisää kiloja ei tulisi.

Vietin tänään päivän Jumbossa, 4 tuntia shoppailua (oikestaan mitään en ostanu). Kyllä siinä hieman väsähti ja jalat kipeytyi. Löysin vihdoin ja viimein kylpyvaahtoa, ja sitähän piti heti testata. Kylpyhetken kruunasi jääkaappikylmä vesimeloni (oon himoinnu jo pitkään) ja nyt ei meinaa pysyä enää silmät auki... Huomenna tutustumaan Helsingin elämään.

LauraElina: ei kyllä mun mielestä tuo rusehtava vuoto ole liittynyt seksiin. en tiedä liittyykö siihen, kun viime viikolla liikuin vähän enemmän, mutta tuskin.. yhdyntää olen kyllä nyt välttänyt. onneksi huomenna on neuvola, niin pääsen kysymään mistä on kyse. vaikka nyt on muutama päivä mennyt ihan hyvin ilman vuotoja.

käytiin tuossa pari tuntia sitten ihan vaan puolen tunnin kävelyllä, mutta ai että kun alkoi selkää särkeä ja vatsaa pistämään. ei kyllä tuntunu kivalta. noin pienestä liikunnasta en oo kyl vielä ollut milläskään.
mutta taas alkoi iltajumpat mahassa niin että koko maha pomppii!

xiina: :S ne  on ikävii ne hermo kivut  :S Mulla tulee välillä kovaa vihlomista istuessaki, mut kävellessä se on paha ku ei oikee pysty sit kävelee ja ihmiset varmaa katto mau vähä pitkää itikses ku kävelin aika hölmösti sit. :D

alice: Oi vesimeloonia, mäki hain eilen 6,8kilon vesimeloonin kotii ja saan syödä sen iha yksin ku mies ei tykkää, NAM!! :)

Huomenna ajetaan koko perheen voimi haminaan, eli minä, mies ja koirat :) kanit saaki jäädä kotia :D 

Heipähei!

Eilen neuvola ja kaikki kohallaa. Sokerirasituksen tuloksetkii mallillaa, JES!
Ei ainakaa taia pitää mei vauvojen kohalla ne syke-ennusteet paikkaansa jos pojilla pitäs olla matalampi ja tytöillä korkeampi syke. Tällä, joka nyt näyttäs olevan tyttö ni joka kerralla ollu syke n. 130. Ja esikoisella joka on poika ni oli aina syke 145-155. :) Tai sit on vaa rauhallisempi tapaus tulossa, hahah.

Nyt tekee mieli sanoa tuoho painoasiaan...
Miks pitää yrittää niitä raskauskiloja pitää poissa? Niitä tulee jos on tullaksee.
Kaikki on nii erilaisia aineenvaihdunnoiltaa yms. että joillekkii vaa tulee se 25kg (kuten esim siskolleni) ja joillekkii ei tuu paljo mitää (niiku vissii tais LauraElinalla olla?).. Itellä tuli ekassa raskaudessa 14kg ja kaikki oli poissa ensimmäisen kuukauden jälkeen.. Laitokselle jäi yli 10kg. Ja riittävä vedenjuonti ainaki vie niitä turvotuksesta tulevia kiloja ku vähentää sitä turvotusta..
Älkää hyvät ihmiset turhaa murehtiko niistä kiloista.
Saaha sitä tottakai harrastaa liikuntaa ja syyä terveellisesti että ei tulis "turhaa läskiä" mutta se vauva kyllä tuo silti sen minkä tuo.
Ite tulee herkuteltuu taas vähä enemmä ku on raskaana mut oon myös huomannu et se ei välttämättä sitä painoo tuo ollenkaa nii paljo ku mitä ei-raskaus-aikana.. Kyllä se imetys (jos vaa pystyy imettämää) ni vie niitä kiloja jos niitä vähän jää. Ku muistaa vaa sen et sit ku imetys alkaa vähenee ni niitä kiloja tulee kyl takas jos ei kato syömisiää ja herkuttelee niiku raskaus/imetys-aikanakii.. Itellä ainaki kävi nii esikoisen kanssa :D Hiipi kilot huomaamatta ku lopetti imetyksen..

Jaha, poika kaipailee.. Aurinkoista päivän jatkoa!!

Rominna: vaavilla saattaa kuulemma olla sydämessä jotain häikkää kun ultralla katsoivat niin kätilö näki kahden ison verisuonen sysämen lähellä olevan häjysti niin sen tähden vaavi otetaan sit pihalle heti kun supparit tihenee... että sais sit parasta mahdollista hoitoa.... eli minun vaavi viedä leikkaussaliin ja nukutetaan ennenkuin edes saan koskea vaavia... ellei nyt tytön sydämen rakenneultrassa näy tilanneparantuvan

Nyt alkoi loma! 3kk lomailua ennen laskettua aikaa, ihanaa!

Hiki-asiasta, hikoilen muutenkin aika reippaasti, mutta ainakaan vielä hikisyys ei ole lisääntynyt. Tietääkseni en haise hieltä, mutta kainalot ovat melkein aina märät. Kaupan kaikki dödöt olen kokeillut läpi, kaikki pyllystä.

Hain pari kuukautta sitten apteekista Decubal (?) merkkistä dödöä, eipä ollut kummempaa kuin kaupan dödötkään.
Sitten koitin ostaa Vichyn 72h dödön voimakkaaseen hikoiluun. Tämä oli ehkä hieman parempaa kuin aikaisempi.
Eilen hain rautatabletteja, niin kokeilin samalla ostaa tuon Triple Dryn kun oli tarjouksessa. Vielä en ole sitä kokeillut, kun höyläsin kainalokarvat eilen pois, niin sitä ei saa laittaa heti karvanpoiston jälkeen. Saas nähdä onko se yhtään kummempaa...

Massu on edelleen arka palohaavan kohdalta...
Olen yrittänyt välttää seksiä palohaavan takia, mutta eilen sitten isäntä innostui... Yritin varoa mahaa ja sanoin miehelleni siitä, mutta eihän tuo mies seksihöyryissä mitään kuunnellut/ajatellut, niin jossain vaiheessa sanoin, että nyt karvastelee massua tosi pahasti. Hoidettiin sitten kirvelyn takia homma äkkiä loppuun, niin olipa kumma että isompi vesirakkula oli hinkautunut rikki...
Kyllä miestä vaivasi, että oli tehnyt aloitteen...
Aamulla laitoin laastarin pitkulan mallisen vesirakkulan kohdalle, ettei töissä housut kovin paljoa paina.

Soitin kumminki tiistaina sokerirasituksen tulokset ja ne oli täydellisen normaalit, eli ei lähelläkään maksimilukuja.
Sit lähettiinki mökille oleskelemaan ja just tossa tultiin sieltä pois. On masu saanu nyt arskaa ja sainpa heitettyä talviturkinki pois :)
Kunnon hikoilutestiä on ollu nää päivät ja voin kyllä sanoa et mua ei extrahikoilu vaivaa, ihan normisti mennään. Ja liikunnankaan kaa ei oo mitään ongelmia, käytiin yhessä luonnonpuistossa kävelemässä, varmaan reilu tunti siellä tarvottiin eikä missään tuntunu.
Eli olen onnessani ku ei hikoiluta liikaa eikä vihlo eikä kolota emoticon
Ehkä täs kerkee vielä kaikki vaivat iskemään :)

Huomenna sitten onkin lääkärineuvola ja samalla reissulla voisin hoitaa Kela-jututkin :)

Hellurei!

Tanku Voi pientä... Toivottavasti tilanne korjaantuu! Hyvä kun seuraavat tilannetta.

Täytyy varmaan itsekin huomenna käydä hakemassa tota triple dry dödöä, kun pitää muutenkin apteekissa vierailla... Vitamiini purkki loppu taas ja pikkuneitillä näyttäs olevan alkava vesirokko (kai), jotain voidetta täytyy siihen kutinaan hakea.

Meiän toinen auto hajos ja ollaan nyt oltu jo paripäivää tytsyn kans jumissa kotona... Olis ollu ihan huippu kelit lähtee vaik illaks mökille tai rantaan.Jätskiäkin olis tehny mieli. Mut eihän täältä korvesta ilman autoa mihinkään pääse! Lähimpään kauppaan 18km ja mökille 40km, kunnolliselle uimarannallekkin tuo 18km. No oma valinta tietysti tämäkin, enkä kaupungissa viihtyisikään. rupeaa vaan tuo auton rähjä pikkuhiljaa ketuttamaan kun oli viimeks osina kaksviikkoa sitten! Voittaspa lotossa tai jotain ni olis varaa vähän parempiin menopeleihin... Ei tarttis turvautua noihin viime vuosituhannen vehkeisiin.

Äippäpakkauksestakin tuli päätös, max kaksviikoa ja pääsee hypistelemään. Onko joku jo saanut pakkauksen? Kaippa sieltä nyt se uus tulee.

Maanantaina olis neuvola ja keskiviikkona lekuri, jospa nuo vihdoin ja viimein kattos tuon kohdunsuun tilanteen. Pelottaa jos on jo ruvennut aukeemaan ni ei saa sit mennä uimaan eikä peittojenheilutteluakaan saisi harrastaa tulehdusriskin vuoksi... On ruvennu välillä supistelemaan ihan kivuliaasti...

Mulla oli eilen neuvola ja joku typerä sijainen oman terkan tilalla. ei se osannut sanoa siihen mun rusehtavaan vuotoon yhtään mitään. Mutta kai kaikki on kohillaan, kun nyt ei sellaista ole ollut. Ens keskiviikkona on onneksi vihdoin lääkäri. Saa tietää onko kaikki hyvin ja miltä kohdunkaula näyttää.
mulla on myös neuvolapsykologille aika ens viikolla, kun tuossa pari kuukautta sitten oli hermot niin kireellä ja suutuin helposti ja itkeskelin jatkuvasti. Miehen pyynnöstä sitten otettiin asia esille neuvolassa ja sain ajan psykologille. Nyt ei oo sinänsä mitään ihmeellistä enää mielen päällä, mut pääsenpähän jutustelemaan ja ihmettelemään. Kyllä niitä mielen päälläkin olevia asioita varmasti sitten tulee esiin kun vähän aikaa miettii ja kaivaa. Musta on kuitenkin ihan kiva päästä juttelemaan. oon teini-iässä käynyt terapiassa useamman vuoden, niin ei oo mitään kallonkutistajaoletusta ollenkaan.

Mulle on nyt tullut painoa koko raskauden aikana vain kolmisen kiloa. tosin nyt viimesen kolmen viikon aikana noussut aika reippaasti, parisen kiloa. en kyllä ole mitenkään huolissani vielä, mutta suklaa maistuu liian hyvin, että sitä jos yrittäisin vähän vältellä.. :D

Heippa kaikki,

olipas paljon luettavaa kun meillä on ollut netti poikki yli viikon. Tullut tämä kesäkuu-ketjukin jo :)

Mulla ois käsileikkaus-sairaslomalta paluu töihin maanantaina. Enää 30 ja jotaki tuntia työvelvoitetta kesäkuun aikana, sitte lomat ja ylityövapaat ja lopulta äippälomalle. Kela laittoi eilen lapun että pakkaus tulee postissa kahden viikon sisällä. Pääsee hypistelemään kamoja..! Jouduin myös sanoutumaan irti yhdestä extra-työkeikasta: 10-14 -tuntisia päiviä seisaaltaan ulkona. Ei tule onnistumaan. Alaselkä tai oikeammin lonkat on joka ikinen aamu jumissa kun herään, jalat on turvoksissa, nukun iso sohvatyyny jalkojen alla ja se entisestään pahentaa selän jumitusta. Harjoitussupistuksia tulee mm. vesivoimistelussa käydessä. Maha on tämän viikkoiseksi mun mielestä aika iso, sf-mitta oli vähän keskiarvon yläpuolella viime neuvolassa.

Kävin vaunukaupassa kyselemässä tyhmiä. Myyjä osasikin sanoa minkälaiset meille on parhaimmat: semmoset jotka mahtuu hissiin. Remontti on edelleen kesken niin mitään isompaa ei tohdi ostaa tai ainakaan tuoda kämppään asti haitolle, vähän harmittaa. Haluttais jo niin laittaa juttuja valmiiksi, kun entä jos kaveri saa tarpeekseen mahassa olosta jo aiemmin..!?

Tanku: kuulostaa ikävälle tuo vauvan tilanne! toivottavasti pienen sydän kestää. tsemppiä teille! emoticon

Painoasioista: mulle on tullut ekan neuvolan jälkeen 7 kg painoa, mutta sitä ennen olikin tullut ns. joulukiloja 3kg (tuohon aikaan mulla ei ollu ees kotona vaakaa..!) ja tuolloin painoindeksi oli jo 28. AUGH. Välillä laihduin 2 kg ja nytkin tällä viikolla olen ollut kilon - kaksi kevyempi mutta varmaan tuo epäsäännöllinen aineenvaihdunta vaikuttaa asiaan. Just aloin miettiä että milloinkas se suoli toimi viimeksi että onko nyt syytä alkaa pelätä niitä pukamia... ainakaan terkkari ei neuvolassa maininnu että liikaa ois tullu, mutta itellä tekis mieli vähä rajottaa syömisiä. Sokerirasitukseen viikon päästä maanantaina. Jospa siellä ei ilmenis mitään outoa.

Huh hellettä. Lähen kaupungille remonttia pakoon. Illalla kun viilenee (toiveajattelua) ajellaan toiselle paikkakunnalle katsomaan mun vanhempia ja kissoja, jotka on ollu remonttia evakossa siellä jo 2 kk... MAUUU. Ikävä niitäkin.

PS onko kellään tietoa minkäniminen on se kissanestotavara, siis se kupoliteltan näkönen harso/verkkorakennelma joka pannaan lapsen sängyn päälle ettei kissat mee päälle nukkumaan? Kissateltta? Nukkumissuoja? Ähhh.

Iloista viikonloppua ja voimaa vaivoihin. Nautitaan lämmöstä ennen kuin se käy sietämättömäksi :D

Hele + Rimpula 26+2

Tuohon Triple dry deodoranttiin sellasta että mäkin sen kävin ostamassa ja parisen päivää saanu kokeilla. Illalla ku laiton suihkun jälkeen ni ei seuraavana päivänä kyllä ollu ulkoilun jäljiltä paita niinkään märkä kainaloiden kohdalta. :) (laitoin kyllä normaalia deodoranttia aamusta, kun pidän siitä tuoksusta.. :) ) Vähensi siis huomattavasti hikoilua ainakin täällä suunnalla. :)

Ja tosta sokerirasituksesta, mäkin sen ajan halusin sinne (vaikka ei olis ollu iän taikka painonkaan takia syytä) ihan vaan mielenkiinnosta. Viimeviikolla sitten siellä tuli oltua ja normaalithan ne oli. :) Nyt on vaivannut ihan hirveä väsymys, pinnakin on kireämmällä ja tahtois vaan nukkua koko ajan. Rautaa jo syön, ja arvotkin mitattiin sokerirasituksen yhteydessä, hb oli 123 eli hyvä. Kuumuudella varmaan osansa asiaan, mutta pitäis varmaan hankkia taas ne raskausvitamiinit, ne kun unohtunu kokonaan tässä raskaudessa.

Huomenna ois suuntana Zoolandia, on mein Casperilla niin pinnassa nyt noi eläin jutut. Niin hauska nähdä mitä mahtaa tuumailla ku niitä näkee sitten livenä, eikä vaan kirjoista kuvitettuna. :)

Kylläpäs se aika kuluu, huh, nyt jo kesäkuuta vietetään!
Oon pitänyt hiljaiseloa tästä kirjottelusta, kun ei mitään ihmeempiä oo tapahtunut. Masu kasvaa ja olo on hyvä. Laitoin tuonne neuvolakuulumiset-palstalle niitä neuvola tietoja, niin en niitä tässä kertaile. Ens kuun alussa alkaa jo mammaloma,  kun aloitan sen 50päivää aikaisemmin. Kelallekkin on paprut toimitettu, nyt vaan päätöstä odotellessa...

Ihania hellepäiviä kaikille mammoille!!

Täällä on yksi vannoutunut Triple Dryn käyttäjä. Olen aina ollut tosi kova hikoilemaan ja Triple Dry on auttanut siinä. Mulle ei sovi mitkään hajusteelliset dödöt tai saippua tms, ja Triple Dry on sopinut mun iholle tosi hyvin. Eli voin lämpimästi suositella muillekin.

Lueskelin noita toukokuisten juttuja ja jäin miettimään jälkivuotoa. Tiesin kyllä että repeytymiä yms. voi tulla ja haavat voi vuotaa, mutta jälkivuodosta en ole koskaan kuullut. Sitä tulee ilmeisesti aina synnytyksen jälkeen, vaikkei mitään repeytymiä tulisikaan? Kuinka kauan sitä kestää keskimäärin (varmaan aika yksilöllistä)?

Eilen vietin päivän Helsingissä käppäillen 5 tuntia... Olin sen jälkeen niin jumissa, etten meinannu päikkäreiltä herätessä päästä ylös sängystä. Ja jalat oli ihan tohjona, suonenvetoja tuli jo kesken kävelyn. Ja naama ja hartiat paloi, kun en tajunnu laittaa aurinkorasvaa. Jos tänään ottaisi vähän rennommin. Jos vaikka löytäisi kivan rannaan googlen avulla, ei ole nimittäin tullut tutustuttua asunkaupunkliini tarpeeksi 1,5 vuodessa. Huomenna olis tarkotus käydä tutustumassa Suomenlinnaan, viimeeksi oon ollu siellä reilu 15 vuotta sitten. Nyt ehkä vähän vähemmin kävelyä, tai ainakin huilitaukoja välillä.

Käväsin työpaikallakin hakemassa työvuorolistan, oli kiva huomata että siellä ilmastointi toimii (viime kesänä oli sökönä ja kyllä hiki virtasi).

alice_78

jep,jälkivuotoa tulee kaikilta synnyttäneiltä.Tarkoittaa siis sitä että kohtu tyhjenee kaikesta luonnoliseen tapaansa.Jälkivuoto on kuin kuukautiset mutta runsaampaa ja on hyvin yksilöllistä kauanko jälkivuotoa tulee.
Itsellä esikoisesta vuos 4 viikkoo.
Mulle leikattiin myös eppari ja se ei vuoda ollenkaan.tikit laitettiin siihen.sen paraneminen tosin kesti aikansa... pystyin istuun eka kerran kunnolla vasta 2kk synnytyksen jälkeen ,mutt mulla epparin lisäks meni alapää aivan mustan violetiksi mustelmille :/ siks istuminen varmaan eniten sattuikin.

Jälkivuoto kesti täälläkin joku 3-4 viikkoa ja alapääkin repes ( koen kuitenkin että onneksi repes eikä leikattu.. ) synnytyksessä, eli tikkejä oli sitten mukavasti. Mulla ei kyllä silti noin kauan mitä xiina:lla kestäny parantuminen.. istua ei kyllä muutamaan viikkoon pystyny mitenkään järin mukavasti, mutta onnistu se silti jotenkuten. :D

Takaisin