Heippa kaikki,
olipas paljon luettavaa kun meillä on ollut netti poikki yli viikon. Tullut tämä kesäkuu-ketjukin jo :)
Mulla ois käsileikkaus-sairaslomalta paluu töihin maanantaina. Enää 30 ja jotaki tuntia työvelvoitetta kesäkuun aikana, sitte lomat ja ylityövapaat ja lopulta äippälomalle. Kela laittoi eilen lapun että pakkaus tulee postissa kahden viikon sisällä. Pääsee hypistelemään kamoja..! Jouduin myös sanoutumaan irti yhdestä extra-työkeikasta: 10-14 -tuntisia päiviä seisaaltaan ulkona. Ei tule onnistumaan. Alaselkä tai oikeammin lonkat on joka ikinen aamu jumissa kun herään, jalat on turvoksissa, nukun iso sohvatyyny jalkojen alla ja se entisestään pahentaa selän jumitusta. Harjoitussupistuksia tulee mm. vesivoimistelussa käydessä. Maha on tämän viikkoiseksi mun mielestä aika iso, sf-mitta oli vähän keskiarvon yläpuolella viime neuvolassa.
Kävin vaunukaupassa kyselemässä tyhmiä. Myyjä osasikin sanoa minkälaiset meille on parhaimmat: semmoset jotka mahtuu hissiin. Remontti on edelleen kesken niin mitään isompaa ei tohdi ostaa tai ainakaan tuoda kämppään asti haitolle, vähän harmittaa. Haluttais jo niin laittaa juttuja valmiiksi, kun entä jos kaveri saa tarpeekseen mahassa olosta jo aiemmin..!?
Tanku: kuulostaa ikävälle tuo vauvan tilanne! toivottavasti pienen sydän kestää. tsemppiä teille!
Painoasioista: mulle on tullut ekan neuvolan jälkeen 7 kg painoa, mutta sitä ennen olikin tullut ns. joulukiloja 3kg (tuohon aikaan mulla ei ollu ees kotona vaakaa..!) ja tuolloin painoindeksi oli jo 28. AUGH. Välillä laihduin 2 kg ja nytkin tällä viikolla olen ollut kilon - kaksi kevyempi mutta varmaan tuo epäsäännöllinen aineenvaihdunta vaikuttaa asiaan. Just aloin miettiä että milloinkas se suoli toimi viimeksi että onko nyt syytä alkaa pelätä niitä pukamia... ainakaan terkkari ei neuvolassa maininnu että liikaa ois tullu, mutta itellä tekis mieli vähä rajottaa syömisiä. Sokerirasitukseen viikon päästä maanantaina. Jospa siellä ei ilmenis mitään outoa.
Huh hellettä. Lähen kaupungille remonttia pakoon. Illalla kun viilenee (toiveajattelua) ajellaan toiselle paikkakunnalle katsomaan mun vanhempia ja kissoja, jotka on ollu remonttia evakossa siellä jo 2 kk... MAUUU. Ikävä niitäkin.
PS onko kellään tietoa minkäniminen on se kissanestotavara, siis se kupoliteltan näkönen harso/verkkorakennelma joka pannaan lapsen sängyn päälle ettei kissat mee päälle nukkumaan? Kissateltta? Nukkumissuoja? Ähhh.
Iloista viikonloppua ja voimaa vaivoihin. Nautitaan lämmöstä ennen kuin se käy sietämättömäksi :D
Hele + Rimpula 26+2