Kesäkuun kuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mayday
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on akns iha järkyttävää hikoilua :o Olin jäki treeneissä mun pennun kanssa ja tein sellasen 15 askeleen jäljen, tuntu ku olisin ollut tunnin sali treenillä, mulla vaa hiki valu päästä ja hiukset iha hiestä märät, samoin paita ym ja mä en koskaan ennen ole hikoillut päästä. Sit yks päivä lähdin itiksee shoppailee, mä olin iha yltäpäältä hiessä, ei shoppailusta siis tullut mitään koska oli niin hikinen että oli lähdettävä kotiin :P 

Samat on vaivat täälläkin! Maha alkaa tosiaan olemaan tiellä ja kuumuus vaivaa myös. Varsinkin kun joudun pitämään näitä tukisukkia joka päivä! Kiva kun vielä helteet alkaa! Mutta muuten on menny tosi hyvin ja masussa kovasti mekastetaan, varsinki öisin... En saa oikeen nukuttua, ku säikähdän aina pikkusen liikkeitä. No, onneksi saan nukuttua sitte päiväunet jos siltä tuntuu.

Kovasti ollaan laitettu tytölle huonetta valmiiksi! Ihana kun on päässy sisustamaan

Täällä kans hikoillaan, mut ei oo onneks ainakaan vielä muodostunut vaivaksi asti. Meillä on ilmalämpöpumppu niin sillä saa sisätilat viilennettyä tosi tehokkaasti niin ei tarvii ainakaan kärsiä kuumuudesta.

Perun muuten puheeni.. Kyllä meillä täällä tää tyttö taitaa olla taas raivotarjonnassa. Pää muljuaa taas tuolla alhaalla ja on muuten ilkeen tuntusta. Hikkakin on nyt sitten just niin ärsyttävän tuntusta kun Jeminaakin odottaessa kun pää nytkyää tuolla kohdunsuuta vasten :D

Voi Ninetsu, myötäelän jos se yhtään auttaisi! Kuvittele vaikka että se helpottaisi

Olin tänään siellä äitipolilla, neuvola lääkäri vannotti että ne kirjoittaisivat saman tien koko kesän saikun. Ei hän kirjoitti vain kaksi viikkoa kun se ei kuulemma mene Kelalla läpi muuten. Ja tuumasi itsekin että menet sitten kahden viikon päästä taas neuvolalääkärille, joka kirjoittaa jatkoa. Että silleen. Paikat oli kiinni, hän ultralla katseli, ja näin tuumasi. Hyvä niin.

Mulla on kanssa ollut vatsa tiellä jo vaikka missä, ja rytmihäiriöt tuli taas viime yönä. Tuntui että mä ihan oikeesti halkean siihen jumputukseen.. Onneksi ne ei kestänyt pitkään.

Niin ja sitten kuulin oikein ikävän uutisen. Meidän sairaala on homeessa ja tämä on tiedetty täällä jo kauan. Äitipoli siirtyy viikon päästä kokonaan toiseen taloon rempan tieltä. Ja remontti kuulemma kestää vuoden tai jotain, ja hyvä kun tekevät. Sairaalaan tehdään isoa remonttia osasto kerrallaan. Ja synnäri muuttaa kuulemma toiseen päähän taloa, ainoa että synnytyssalit, hieroja tiesi (kun on samassa talossa myös töissä) jäävät toiseen päähän! Synnäri muuttaa syksyllä, vissiin elokuussa. Että sitä saa sitten taapertaa koko keskussairaalan päästä päähän, kun näyttäisi siltä että minäkin menen ensin osastolle ja sieltä saleille vasta sitten kun oikeesti tarvii ja sitten tietenkin takaisin osastolle!

Meillä on montteerattu lasten huoneita, tällä hetkellä toisessa on huonekalut ja toisen lattia on täynnä leluja. Hyllyt puuttuvat vielä uudesta leluhyllystä, niin päästään laittamaan loppuun ja aloittamaan vaavin huonetta. Vaavin huone ei ihan pelkällä kalustamalla mene. Ja osa kalusteistakin on vielä meiltä piilossa.

Mä oon säästyny hikoilulta, olo on sen suhteen normaali (mitä nyt tossa flunssan aikana yöllä hikoilin ku pieni sika) :)  Nythän se kunnon hikitesti alkaa ku ilmat vaan lämpenee.

Tänään sit sorruin ja ostin vähän vauvalle vaatteita. Oli niin pakko kun näin sammakko-aiheisia vaatteita ja meille on kehkeytyny sammakoista semmonen meidän juttu (ja Mupettien Kermit tietty on paras samppi ikinä) :D Yks oli setti mis oli sortsit, body ja hattu, sit ostin Kermit-sukat ja Kermit-bodyn :)

minä kans hikoilen ku pieni sika! -.- ihanaa ku paat kotona paidan päälle ja ku hetken päästä oot ihmisten ilmoilla niin kainalot on näkyvästi märät :S en tykkää yhtään! muutenkaan en oo helteiden ystävä,aurinko ja lämmin on kyll kiva mut ei liian kuuma tarvii olla :D

heijjee! mä sain lopettaa sokeriseurannan :) nyt oli kotiseurannassa 1 poikkeava arvo mutta jäi siihen!onneks :) sit vaan ollaan ja katellaan vähän syömisiä ellei tuu sit pissaan sokeria tai jotain et tarviis seurailla,toistaseks saan huokasta :) On tää nyt ainakin helmpompi ku mitä esikoisesta! Sillon en voinu syödä aamupalalla edes kahta ruisleipää ilman et sokrut nous ,mut nyt saan melko normaalisti syödä kotiruokaa :)
Ja tänään bongasin esimaitoa tisseistäni :DD tsih. pakko mainita ku itte oon niin häkeltyny ,kun esikoisen odotus aikana sitä ei tullut yhtään!

Mulle iski eilen illalla aivan hirvee paineen tunne tonne alakertaan. Tuntu ihan kirjaimellisesti siltä kun tää tyttö olis aivan just putkahtanut ulos tuolta mahasta. Pahinta oli käydä vessassa kun jos vähänkään tikisti niin se paineen tunne kasvo niin pahaksi että tuntu kun tyttö olis just syntynyt.. Sit kun kokeilin niin pää tuntuu ihan selvästi tuolla alhaalla. Liekkö tyttö sit jo laskeutunut "lähtökuoppiin" ja se pään laskeutuminen sitten aiheutti ton hirveen tunteen. Jeminakin oli jo rv 26+6 neuvolalääkärissä käydessäni rt ja laskeutunut, mut ei se laskeutuminen sillon tollasta hirveetä painetta aiheuttanu..

Koko viime yökin meni tosi levottomasti.. Heräsin vähän väliä siihen, että supisti tai tyttö mylläs kauheesti.. Vessassakin ravasin vähän väliä vaikka yleensä mun ei tarvii vessaan herätä ollenkaan.. Nyt on sit tosi väsyny olo kun ei paljoo tullu nukuttua.. :/

Helou pitkästä aikaa!
Varmaan kokonainen kuukausi ollut taukoa, en oo kirjotellut tänne mitään.
Koulu on nyt päättynyt onnellisesti toistaiseksi, seuraavan kerran palaan sinne sitten joskus reilun vuoden päästä.
Muutimme tässä kuun vaihteessa uuteen asuntoon, pienempään tosin, mutta paljon mukavammalle alueelle. Kaksio tämä vain on, mutta kyllä me tässä pärjätään ihan hyvin. Tälläinen luhtitalo, omat sisäänkäynnit ja ensimmäisessä kerroksessa niin pääsen helposti kulkemaan vaunujen kanssa. ja oma pieni piha sekä sauna :) Tälläistä omakotitalo, lapsiperhealuetta ja Päijänne tuossa 50m päässä. :)

viikkoja on tänään 24+5, pitäisi tällä viikolla saada vietyä nuo Kelan paperit, että pääsisi odottelemaan äitiyspakkausta.
Kaikki on onneksi mennyt ihan hyvin. tuossa kun tein tuota hoitotyönharjoittelua niin välillä kyllä supisteli jonkun verran ja alkoi tuntumaan masussa muutenkin, kun täytyy aikuisia ihmisiä pestä ja hoitaa ja touhuta. Mutta nyt olenkin sitten koko kesän kotona. Mietin, että jos saisin sairaslomaa, niin ei tarvitsisi ihan rahattomana olla. Kuitenkaan kun en pystyisi tekemään kyllä oman alani hoitotyötä enää.
Masu on kasvanut jo todella kovasti ja siellä potkitaan ja möngerretään joka päivä aika lailla. Liikkeet näkyy jo todella selkeästi läpi, toinen puoli mahasta vaan nousee, kun pikku jalka siellä potkii. :) Mieskin on jo ihan innoissaan, kun tuntee ja näkee liikkeet niin selkeästi. :)
suonenvetoja on ollut, mutta nyt kun oon ollu tässä viikon kotosalla, niin tuntuu että nekin alkaa helpottamaan. alaselkä tosin ei anna armoa, sitä särkee kyllä. ja jos makaa jossain vähänkin kovemmalla alustalla niin tuntuu, ettei pääse kääntymään mihinkään suuntaan tai edes nousemaan ylös.
oon ollut myös vähän huolissani kun nyt on muutamana päivänä tullut rusehtavaa valkovuotoa aikalailla, että mistähän se mahtaa kertoa? torstaina on neuvola onneksi, niin pääsen sieltäkin sitten kysymään.. toivottavasti ei mitään vakavaa olisi.

ihanaa kesää kaikille! niillekin, jotka kärsivät hikoilusta. minä en onneksi kärsi, pitäisi ostaa uudet bikinit, niin pääsisin vähän rannalle ottaa aurinkoa mahani kanssa! :D

mä oon ennen raskautta suosinu aina toppimallisia uikkeita mut nyt sain mennä ihan ylpeenä bikineillä esitteleen masuani x) viime kesänä viell ostin just uudet mitä en sit ehtiny käyttään ku alko ilmat jo niin viileneen :D must masu on nyt just niin ihana ett pakkohan sitä on näytellä :D tänään taas aikomuksena painua rannalle :)

Terve taas, mahakkaat! :)

Eilen oli tuo sokerirasitustesti, ja kuten joku muukin on todennut, niin ei se litku älyttömän pahaa ollut, just sellaista imelän mautonta mehua vain. Ja meikä veti sen yhdellä kulauksella alas, kun oli niin kuuma ja litku oli ihanan kylmää :D Eikä niiden parin tunnin aikana ehtinyt aikakaan käydä pitkäksi, kun olin ottanut neulontavehkeet mukaan. Tein siinä ajassa masuasukille pienen villasukan. <3 Toivottavasti tuossa testissä ei ilmene mitään huonoa, ei mulla kai pitäisi olla kohonnutta diabeteksen riskiä... Soittelen neuvolaan tällä viikolla ja kyselen tuloksia.

Tämäkin masuasukki on voinut jo saada hikkakohtauksia. Välistä on mahassa ollut sellaista elohiirimäistä, rytmikästä liikettä, liekö sitten kaveri ollu hikan kourissa. Suppareita on voinut myös olla, mutta ne on aika olemattomia kaikin puolin. Liikkuessa niitä on vaikea edes huomata, ellei sitten tunnustele kohtua käsin. Mua ei ole kuumuus vaivannut, ihme kyllä. Kaiken lisäksi olen pitänyt pitkähihaisia/lahkeisia vaatteita, koska palan tosi herkästi, enkä aina jaksa valella itteäni aurinkorasvaan. Saa nähdä, miten tilanne kesän aikana muuttuu :)

Nyt vien viimeinkin Kelan paperit postiin. Sitten vain pakettia odottelemaan <3 Mun äippäloma alkaa 10.8. ja kun se loppuu, pidän vielä vuoden loppuun vanhempainvapaata. Sitten miekkonen siirtyy vanhempainvapaalle ja minä jatkan käännöstöitäni kotoa käsin, kuten ennenkin.

Kivaa kesäkuuta kaikille mahakkaille!

Huh hellettä...

Toinen lomaviikko menossa, maanantaina töihin. Voisin kyllä mennä vaikka heti, tylsää kun ei ole mitään tekemistä. Helteen takia ei jaksa mitään fyysistä.

Poika potkii kovasti ja kaikki tuntuu olevan hyvin. Neuvolakuulumisissa mainitsinkin, että painoa on tullut, vähän liikaa. Eli lisää ei tarvis/saisi enää tulla. Mutta en osaa olla erossa herkuista, varsinkin nyt helteellä KUULUU syödä jäätelöä :)

Viime viikonloppuna haettiin turvakaukalo, pinnasänky, hoitopöytä ja vaatteita&leluja. Eilen sain kaverilta vannan+kylvetysalustan. Eli suurimmista hankinnoista puuttuu ne vaunut ja sitteri.

Aloin eilen illalla miettimään, että mitä talkkia kannattaa ostaa, tavallista vai rasvatalkkia? Laitetaanko sitä aina vaipanvaihdon yhteydessä ja koko alapääalueelle vai kriittisiin paikkoihin. Tyhmiä kysymyksiä, mutta kun kokemusta ei ole...

Eilen tuli Kelalta päätös aitiyspakkauksesta, eli max pari viikkoa pitää vielä oottaa, ei enää jaksaisi :)

Voin vaan kuvitella lauraelina kuinka inhottavan tuntuista toi on jos on nyt jo koko ajan kauhee paine siellä alakerrassa ja varsinkin pissaamisen yhteydessä tuntuu jo että melkee tulee masuasukki ulos.. tsemppiä sinne. Onko sun esikoinen syntyny muuten aikaisemmin vai ihan ajallaan?

Alice_78: outoa et olit saanut noottia siitä että sulla on tullu yhteensä 4 kg ja raskausviikkoja on kuitenkin jo se 27.. Mun mielestä toi 4 kg on ihan normaalia ja ehkä vähän kuulostaa et ois alakanttiin. Mulla on tullut neuvolan tädin mielestä vaan se 2 kg painoa mutta johtuu pitkälti näistä kaikista pahoinvoinneista mistä oon kärsiny =/

Oltiin eilen biitsillä ja tosi huvittavaa ku ei pysty makaamaan ollekaan mahallaan :D Otin sitten sen 4 tuntia aurinkoa selällään ja nyt on selkä ja perse ihan valkosena! Mä nautin näistä helteistä ihan hirveesti, tekis mieli olla koko ajan ulkona ja syödä jätskiä.. mut tänään taas kutsuu iltavuoro, plääh!!

Hei ootteko jo ottanu jonkinlaiset vauvavakuutukset? On pitäny tässä monena päivänä soittaa vakuutusyhtiöihin mut ei saa vaan mitään aikaseksi.. kiire tässä kyllä kohta tulee!

marini_ : Istuessa ja maatessa ei sitä paineen tunnetta oikeestaan tunnu, mut mitä pidempään seison niin sitä pahemmaks se menee. Tuntuu ihan siltä kun olis pakko työntää takaspäin! :D Jemina viihty masussa niinkin pitkään kuin 9 päivää yli lasketun ajan eli syntyi rv 41+2. Tosta laskeutumisesta en niinkään siis ole huolissani kun Jemina teki ihan saman, mutta toi paineen tunne on kyllä inhottava. Ens tiistaina mulla on se neuvolalääkäri niin puhun tästä sitten sille lääkärille jos se osais vaikka sanoa jotain syytä tälle tunteelle.

Me ei otettu esikoista odottaessa, eikä oteta nytkään vauvavakuutusta. Täällä pääsee niin nopeasti kunnallisella puolella lääkärille, ettei katsota tarpeelliseksi. Sillä rahalla mitä se maksaa niin käydään useempaan kertaan yksityiselläkin jos tarve vaatii. Esikoisen kanssa ollaan ainakin pärjätty paremmin kuin hyvin!

Alice_78: Ei minustakaan tuo 4kg oo missään nimessä liian paljon! Mulla on paino neuvolan mukaan noussu huonosti kun on nyt vasta 1kg tullu lisää lähtöpainoon.

Talkkia ei tarvii laittaa kun aina silloin jos näyttää, että peppu punoittaa. :) Ja meillä on ainakin toiminu hyvin ihan tavallinen talkki. Sinkkivoidetta on ollu sitten, jos iho on ihan ehtinyt rikki asti. Sinkki muodostaa siihen iholle sellasen suojakerroksen, että pääsee parantumaan.

jenna: Onko sitä rusehtavaa valkovuotoa tullu seksin jälkeen vai ihan ilman mitään sekstailuja? Mulla Jeminaa odottaessa rusehtava vuoto oli merkki synnytyksen lähenemisestä, mutta sitä tulikin vasta silloin päivää ennenkun Jemina synty.

Täällä eleltiin taas tänäaamuna kauhunhetkiä kun masu oli jotenkin omituisesti kipeä ja sitten havahduin siihen, etten ole koko aamuna tuntenut minkäänlaista liikettä masussa. Join pari lasia oikeen makeeta mehua ja kävin sohvalle pitkäkseni herättelemään tyttöä tönimällä sitä kevyesti vähän joka suunnasta, mutta ei mitään vaikutusta.. Kyynel jo kerkes vierehtää poskelle kun ei tuntunut ei niin minkäänlaista liikahdusta. Ehdin laittaa miehellekkin viestin, että liikkeitä ei tunnu vaikka kuinka tönin ja tää jo hätäpäissään soitti, että heitä Jemina autoon ja lähde ajaa neuvolaan että hän tulee sitten sinne. Puolituntia varmaan meni kunnes tuntu eka liikahdus! Nyt neiti onkin sitten taas jyllänny sen hiljasenkin hetken edestä! Pakko kai vaan todeta, että tää typy on ihan yhtä unikeko kuin isänsä ja sikonsa!
Masu on kyllä edelleenkin kipiä ja arka. Voikohan supistukset tuntua erilaiselta toisen odotuksessa kun ensimmäisen? Vaikuttais tää ihme kipu ihan supistuksilta ja pahimmalta ehkä tuntuu selässä, mut Jeminaa odottaessa ei supistukset tuntunu selässä kyllä pätkän vertaa..

on kyllä niin hyvät kesäloma ilmat että, ärsyttää vaan, että joutuu vielä menemään töihin heinäkuussa ennen kuin sitte alkaa äitiysloma elokuussa

heh, ja sain herkkukiellon tuossa viime neuvolassa, lihonu vähän liikaa. ja kyllä sitä painoa onkin tullu niin reippaasti, että parempi niin.. onneks on loma, että ei tule nautittua niin paljon noita herkkuja.

mä nautin kyllä täysin rinnoin noista ilmoista, ihanaa kun on lämmin ja aurinko paistaa. varattiin lomamatkakin juhannusviikolle, että varmasti saa olla lämpimässä. Suomen kesä on niin arvaamaton, että tiedä taas kuinka kauan tämä ihanuus kestää. 

Tuosta hikoilusta, täällä ei onneksi ole kärsitty ollenkaan muuta kuin öisin. Meillä on aurinkopuolella asunto, joten hellettä piisaa koko ajan sisälläkin. ei kyllä käy yhtään kateeksi niitä, jotka eivät kestä näitä helteitä ja hikoiluttaa. Ehkä sekin aika on vielä tuloillaan.

hui kauheeta LauraElina, ei kyllä varmasti tuntunut yhtään kivalta :( varsinkin kun on niin tottunut niihin liikkeisiin jo.. onneks sitten alkoi siellä liikuskelemaan senkin edestä :D

välillä sitä itsekin ihmettelee, että ei kyllä liiku mihkään vaikka kuinka tökkii, ilmeisesti täällä ainakin on itsepäinen kaveri tuloillaan ;) ja perätilassa tulee pieni olemaan niin kauan että käännetään.

Jenna: Mullaki on tullut tota ruskeahkoo valkovuotoa :o muutaman pv tuli ja nyt se sit loppu.. hmm , enkä tiiä mistä johtuu 

Heijsan täältäkin päin, Alice_78 sen verta että mulle on tullut painoa 6 kg viikoilla 22 olleeseen neuvolaan. Ja  varmasti on tullut vielä paljon siitä. Neuvola on ensi viikolla uudelleen. Terkka ei sanonut mitään painon noususta vaikka sitä oli +700 g/vko. Eli älä tyttö murehdi! Mulla on sormukset jo pois kun on tota turvotusta riittävästi. Kaveri lohdutti että jos nilkoista ei tihku nesteet läpi niin on hyvä. En ajatellut ihan sitä odotella, mutta katotaas kuinka tässä käy. Ne terkat osaa kyllä säikyttää tavalla ja toisella.

Meillä ei ole ollut talkkia lainkaan käytössä vanhemmille lapsille. En tiedä mihin väliin sitä olisi tarvinnut lykätä. Meillä ollaan yleisesti hyvin herkkänahkaisia, mutta takamukseen sinkkivoidetta pahimpiin hautomiin on riittänyt. Enkä tällekään ajatellut hankkia valmiiksi. Tosin en tiedä mitä tämä laji vaikuttaa, meillä kun on nämä aikaisemmat olleet toista merkkiä, ja nyt on ultrassa veikattu jo kahdesti neiti-ihmistä.

Muistan kuopuksesta että kahdesti kävin neuvolassa kuuntelemassa sykkeet kun ei tuntunut liikkeitä pitkään aikaan. Onneksi minuun suhtauduttiin silloin aika ymmärtäväisesti, olin kanssa aika suunniltani. Ja huomaan että kyllä niitä liikkeitä seuraa jollain tavalla nytkin koko ajan.

Ja se että supistukset tuntuu myös selässä on käsittääkseni merkki siitä että niitä pitäisi ottaa vakavammin. En tiedä täytyykö asiaan sen enemmän puuttua, mutta seurata kuitenkin.

Mutta on tämä helle aika moista! En kyllä nauti yhtään. Yksi tuttu kysyi kaupassa että oletko lomalla, kun näki minut ruokakaupassa keskellä päivää. Täytyi sanoa että en ole. Ei tämä mielestäni aivan lomaa ole, vaikka nimitys onkin sairasloma. Mieluummin menisin reippaammalla tahdilla työssä. Mutta vielä tämä kesä, ja sitten tätä lajia riittää.

alice__

minä mielestäni ostin esikoiselle aivan turhaan talkkipurkin.tasan 2 kertaa sitä laitoin pallien reunoille ku oli iho hiertyny rikki.
Sinkkivoidetta käytin tarpeen mukaan,sitäkin hyvin harvoin.
Meil pojan vaippaiho pysy hyvin sillä kunnossa ett öljyttiin koko poika aina kylvyn/suihkun jälkeen ja annettii paljo ilmakylpyjä :)
Ja perunajauho muuten toimii aivan samaan tapaan kuin talkkikin ;)

Nyt on onneks kivut kaikonnu ja olo mitä mainioin. Nyt kun jätin kirppiskierroksetkin väliin ja jäin kotiin ottaa ihan levon kannalta niin ei oo tuntunu sitä painettakaan tuolla alakerrassa. Pitkään aikaan voin taas sanoa, että ihankun ei olis raskaana ollenkaan jos ei ota huomioon tota mahassa riehuvaa pikku tyttöä :D
Vielä 6 päivää neuvolalääkäriin. Jos siihen asti jaksais odottaa niin sais taas ainakin hetkeks mielenrauhan.. Tai ainakin sit jos kaikki on kunnossa. Täytyy toivoa, ettei olis tapahtunu mitään tuolla alakerrassa kun toi kohdunkaula oli jo sillon rv 22+4 4D-ultrassa lyhentynyt neljästä kolmeen senttiin.

Rominna Mitä mulla nyt on kokemusta tosta yhdestä tytöstä niin sen kokemuksen perusteella voisin sanoa, että tytöillä on luultavimmin herkempi tuo alapää. Jeminalla on kaks kertaa jo menny pimpsan iho tosi pahaksi. Kakka on siis polttanu ihon rikki vaikka me vaihdetaan kakka pois ja pestään pylly samantien. Ilmakylvyllä, Bepanthenilla ja sinkkivoiteella se on kyllä onneks parantunu tosi nopeasti. Noilla tytöillä kun on se huono puoli, että jos se kakka on vähänkään löysempää niin sehän leviää ja menee tonne joka koloon :/

Moikka

Ihan kesäistä ilmaa pitelee, onneksi saa olla töissä ettei vaan pääse liiaksi itseään säteilyttämään...emoticon  Voi voi olis se ihanaa olla jo lomalla. Mutta ei voi kaikkea saada. Onneksi parin viikon loma odottelee jo reilun viikon päässä...

LauraElina: Hyvä että sentään levossa kipu ja paineentuntu helpottaa. Kuitenkin kuulostaa aika epäilyttävältä. Oliko se sinulla vai kenellä jolla sitä lapsivesiepäilyä oli, että lorahteli? Jotenkin selkään päin tuntuvat mahdolliset supistukset ja painontunne on kyllä sellaisia juttuja, että herkällä kävisin tarkastuttamassa. Ainakin jos alkaa uudelleen. Tai ainakin nyt sitten tiukassa levossa neuvolalääkärille asti!!! Toivottavasti on kaikki kuitenkin hyvin!

Itsellä on vointi mitä mainioin. Alaselkä välillä muituttelee, että pientä ylimääräistä taakkaa kannetaan, mutta sekään ei pahasti vaivaa, jotain liikkeitä saa varoa. Ja närästys on alkanut olla herkemmässä, mahaa taitaa jo sen verran olla, pysyy aisoissa VIELÄ kuitenkin. Oon henkisesti varautunut, että närästys levahtaa vielä kunnolla ennen syyskuuta, närästyslääkkeitä kun muutenkin olen pari vuotta joutunut säännöllisesti syömään...

Seuraava neuvola on perjantaina ja maanantaina pääsen minäkin sokerilitkut juomaan.

hellurei ulkona varjossa 30 astetta ja vielä siitä osittain nauttii vaan odotellaanpa rauhassa loppu kesää niin tuskin enää rakastaa hellettä :D

huhtikuussa piti poistaa umpilisäke vaan eihän nuo sisäiset leikkaushaavat pääse kunnolla paranemaan kun tuo minun rinsessa niitä potkii mennen tullen ja melko kovaakin...

itselläni on alkanut jo ennenaikaisia suppareita tulemaan päivittäin ja useasti päivässä ja tosi kipeitäkin kerroin niistä lääkärille vaan tuo vaan neuvoi sitten ilmoittamaan kun tihenee niin sit otetaan vaavi pihalle emoticon  vaan olis sen nyt hyvä vielä reilu 10 viikkoa pysytellä masussa......

Takaisin