Kesäkuun kuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mayday
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mä alotin nyt uudestaan sokereitten kotiseurannan ja alkohan ne nyt sit heittään häränpyllyä emoticon söin hernaria ja johan nosti sokerit yli raja-arvon. hmph.eli ruokavalio muutosta kehiin..

toi on muuten jännä miten raskaus vaikuttaa allergioihin ym. mulla on ollut aina tosi karmea matkapahoinvointi,mutta kun odotin esikoista niin katos aivan totaalisesti! :O sillon ei ollu mitään ongelmia matkustella.Mutt nyt tässä raskaudessa päinvastoin emoticon ei tarvii ku vartti istua repsikan paikalla et alkaa tekeen huonoo. Sillon se ei tuu kun itse ajan autoo mut jos oon kyydissä niin iskee ja pahasti :S

En sitten sinne taysiin pääsyt tänään, oli kiinni :/ eli maanantaina heti aamusta on sinne aika! Aamulla on aika lääkärille, lisää saikkua hakemaan. On huomattavasti auttanut tuo rasva ja näppylät kuin katoaa iholta. Huojentavaa mutta silti miettii tuleekohan se jossain vaiheessa takaisin? En toivo kenellekään.
Tuntee olevansa hyvinkin ei oma itsensä tällä hetkellä-mutta ihmekö tuo kun iho näyttää ihan tautiselta!

Saatiin koottua poitsulle pöytä ja sänky-ei jaksais millään odottaa syksyyn :) Sain viime viikolla kelalta päätöksen ja nyt ootan että koska äippäpakkaus saapuu! Pääsee hypistelemään!
oikeastaan mitään sen ihmeempää ei olla vielä osteltu, katsomassa ollaan käyty turvakaukaloa ja vaunuja mutta ostokset tehdään tässä kun saan itseni kuntoon, jaksaakin paremmin.

Tuleeko teiltä jo ns. "esimaitoa" jo? Itseltä alkoi tulemaan viime viikolla ja jouduin ostamaan liivinsuojuksia, sen verta sitä tulee ettei ilman viitsi olla.

Mulla on kanssa tuo sokerirasituskoe juhannusviikolla uudemman kerran kun ekalla kerralla en saanut pidettyä sitä litkua sisälläni vaan tuli heti ulos. Seurasin itse viikon verran ja eivät olleet kohollaan, toivotaan että nyt sitten onnistuisi tuo koe. On jotenkin rasittavaa seurata sitä ja ei aina edes muistakaan.

Hauskaa viikonloppua kaikille masuille :)

Kiva, tajusin juuri että oon vetäny natriumsyklamaattia ihan kunnolla koko raskauden ajan. Tai siis saatiin joululahjaks sodastream ja sen kanssa oon ihan melkee joka päivä lipitelly niitä mehuja.. sit tänään rupesin vasta tutkailee että mitäs kivaa noissa mömmöissä oikeen onkaan ja tällänen pikku ylläri tuli.. =/ Nyt täytyy vaan sit juoda kivennäisvettä.. mahtaakohan tosta nyt tulla jotain??

Mulla on iho päinvastoin ollu tosi hyvässä kuosissa koko tän ajan.. hiuksetkaan ei rasvotu yhtään nii nopeesti ku aikasemmin emoticon  et mulla on onni kyllä suosinu siinä asiassa.. Hei mihin noi vanhat hymiöt on muuten kadonnu??

Mulla on neuvola vasta ens viikolla ja sillon ollaan jo vko 25 ja risat ku saan noi kelan paperit, aika myöhään siis.. Ja koko kesä joudun olemaan töissä ihan elokuun 14 pv asti jossei mitään erikoista nyt siis tuu, katkerana vaan luen ku porukka kirmaa jo kesälaitumille!!

Marini:lle Meillä on kanssa Soda Stream ja tänään kaupassa kattelin että on olemassa Natural Orange& Pineapple, jossa ei ole Natriumsyklamaattia ja sitten oli joku Greippijuttu jossa ei mun mielestä kanssa ollut. Viime viikolla meillä loppui Mehukatin makea sitruuna mehu josta me teimme kanssa limppaa. Ihan vaan vinkkinä että sitä voi vähän maustaa, hapan taitaa olla kanssa vähän huono hampaille, eikä helteillä (joita nyt kuitenkin kesällä tulee) ole hyvä ainoa vaihtoehto.

Ja siitä kirmaamisesta nyt voi olla montaa mieltä. Mulla on supistanut, harjoitus sellaisia, melkein koko päivän aina kun nousen seisomaan. Ja iskias ystäväni palasi, se aloitti eilen, ja tänään on ollut oikein inhottava. Yritän taistella sitä lähtemään, mutta kaksi kertaa olen odotusaikana hävinnyt puhtaasti 6-0 taistelun, kaksi kun noita lapsosia on jo.

Kaikilla tuntuu olevan tullu noit harjostussupistuksia. Ei mulla vaan ole :o
Kaverin kaksoset oli kipeenä ni minäpä tulin siitä samalla kipeeks :/ kiva kesähelteillä olla kipeenä, ei ooy htää hyvä olo. Huomenna on mun kaverin ylppärijuhalt, eiku sinne siis :)
Kävin tänään kattoo yhtämekkoa, mut olin niin kauhee näkönen siinä et en ostanut ja hiki ava virtas! tulee ihan pikkupossu olo ku hikoilee niin kauheesti nytte! ei mulla oo ikinä ollut näin pahaa hikoilu ongelmaa vaikka olis näin kuuma :D mä totesin tänään että mun vatsan näyttää ihan virtahevon turvalta, on se jo melkonen :D tyttö potkii kauheesti, eilen mä tunsin pienen jalan sivusta :P aina ku pyydän miestä koittaa nii se lopettaa potkimisen :/ höh. Tänään viikkoja tasan 25 :) enään 15 viikkoa! aika rientää, mut vois se mennä vähän nopeemminki :) 

Eevi, meillä on sama juttu eli poika potkii paljon, mut kun mies haluu kokeilla potkut loppuu. Sitten sanoin miehelle et pitää kättä vatsalla pitkän aikaa (vaikka vauva ei potkikaan), niin johan mieskin tunsi lopulta potkun ja oli yhtä hymyä :)

Alice: meillä ei enää potki ollenkaa :D se lopettaa lähes koko illaks, et jos potkii sit nii vasta monen tunni päästä taas :DD

Meillä tää pikku prinsessa potkii kyllä ihan kenen tahansa käteen! Ihan hirvee jyllääjä! Mieskin on monesti kun ollaan illalla sängyssä kattoo telkkaria niin pitäny kättä mun mahan päällä ja ihan silmät pyöreenä sit kattonu mua ja kysyny et eiks mua satu yhtään :D Muistan kun odotin Jeminaa niin se potki niin kovaa et Jarkko sai napattua mahan päältä sen jalasta kiinni monta kertaa :D

tääl kans meni pitkään sillai ett potkut loppu ku seinään jos mies laitto kätensä vattalle :D mut sit tuoll meiän häämatkalla sai ekat potkut -korvillensa- :DD sen jälkeen on kyll saanu mies potkuja käelleenki :)

Aluks meidän tyyppi ei millään suostunu potkimaan sillo ku mies kokeili mut nyt se monottaa ja antaa nyrkkien (ja hanurin) heilua siihen malliin et kuka tahansa kokeilis ni osumaa sais :)
Mies kanssa ihmetteli ku ekan kerran sai kunnon osuman käteensä et miten pieni tyyppi voi niin kovaa temmeltää ja eikö se muka satu mua yhtään :D Saipa myös meillä mies aikamoisen tällin korvaansa ku hän päätti päristää mahaa ja sit kuunteli tuleeko reaktiota emoticon

Onnistuinpas aamulla kaatamaan isosta mukista kuumat teevedet mahalle ja reisille...
Mies oli kaatanut kattilasta kiehuvat vedet meille molemmille mukeihin, tein leivän ja rupesin sitten lusikalla puristamaan teepussista vesiä pois, niin teepussin naru lähtikin yllättäen irti ja tökkäsin kädellä/lusikalla mukiin. Noh, iso mukihan kaatui minuun päin ja lähes kaikki tulikuumat vedet mukista kaatuivat syliini. Huusin kuin palosireeni, Tatu varmaan säikähti enempi kuin minä, Tatu vain säikähti minun huutoa...

Maha oli aivan punainen ja ensimmäisenä tottakai kävi mielessä, että eihän vauvalle käynyt mitenkään. Suihkuun sitten kylmällä vedellä huuhtelemaan punaisena kirkuvaa pallomahaa ja reisiä... Aikani seisoin suihkussa ja kastelin sitten kylmällä vedellä kaksi pyyhettä mahalle ja jaloille, että pääsin sitten syömään... Mukiini oli jäänyt ehkä sentti vettä, että melkein kaikki sieltä mahani päälle kaatuivat.

Anoppilassa onneksi oli palosalvaa ja mahaa polttelikin ilkeästi 5-6 tuntia. Vauva kyllä melskasi mahassa koko päivän, että varmaan on ihan kunnossa. Nyt mahassa ja reisissä on muutama punainen läntti, jotka ovat arat ja pieni vesikello nousi navan alle.

Ninetsu: ai kauhee :/ mulla kävi kans täs hmm 3 viikko sit suunnillee et lens tulikuuamt rasvat mahalle ja tuli kolme rakkulaa siitä sit vatsalle ja edelleen on ruvet tallella :/ mut se oli ilkeet se kipu :/

ninetsu. aijjaijjjaiiii :S varmasti teki kipeetä! mä oon onnistunu useemmin ku kerran kaataan kahvit päälleni mut se ei oo lähellekkää nii kuumaa ku teevesi :/

ninetsu Hyvä ystävä joka kans odottaa (4vkoa ennen minua laskettu aika) sai joku aika sitten kattilallisen kiehuvaa vettä suoraan liedeltä päällensä. Paita palo ihoon kiinni ja TK:een menivät ja palovammarasvaa resptille. Komeet vesikellot kyllä nous, mutta vauva oli ihan kunnossa! Luojan kiitos!

Täällä on nyt jo useampana päivänä tuntunut pikku prinsessan hikottelut :) <3 Onks kukaan muu vielä huomannu hikkaa?

Eka hikka meil oli jokunen viikko sitten. Aamulla heräsin ja ihmettelin ku oli niin rytmikästä hytkymistä mahassa :) Hikkapa se siellä vaivas pikkasta :D

en tienny et hikka tulee jo näin aikasin :D ku näin tietämätrön olen :) mut mulla ei ole tullut :P Sitä sitte odotellessa miltä tuntuu :D jotku on sanonut epämiellyttäväks , mutta paha ite snaoo ku ei vielä tiedä :D meillä tyttö vaa potkii kauheesti :)

Ei se ainakaan vielä tuntunu epämiellyttävältä mut ehkä sit ku tyyppi kasvaa :D
Enkä mäkään tienny et niitä tulis jo näillä viikoilla mut pakko sen hytkymisen hikkaa oli olla :)

Täällä on nyt sit sokerirasitus takana. Ei se niin kauheeta ollu mitä kaikki pelotteli. Litku ei maistunu juuri miltään (ehkä vähän sitruunahapolliselta) ja ei tökkiny yhtään, olin vaan ilonen et sain juoda pari mukillista kylmää/viileetä juotavaa :D
Huomena sais soitella tuloksia mut taidan oottaa perjantain lääkärineuvolaan asti, en jaksa uskoo et niissä mitään ois.

Ei täälläkään tytön hikka vielä tunnu mitenkään pahalta, mut Jemina kun käänty jo tosi aikasin raivotarjontaan ja oli jo rv 26+6 neuvolalääkärissä käydessäni laskeutunut tosi alas niin voi juku, että se hikka ärsytti kun pää nytky tuolla alapäässä ja Jemina oli viellä tosi kova hikottelemaan :D Tällä pikkusiskollakin on kyllä aika usein jo hikka..ainakin kerran päivässä. Mutta sehän tarkoittaa vain sitä, että siellä treenataan hengitystä :)

Mä luulen, että täällä ollaan nyt mahassa perätilassa. Yhessä vaiheessa tää likkahan oli jo rt ja sillon tuntu sitä muljuamista ja tökkimistä tuolla kohdunsuulla, mut nyt ei oo enää tuntunut.. Innolla kyllä odotan ens viikon neuvolalääkäriä! Palan halusta tietää mikä on kohdunsuun tilanne ja mikä on pikku leidin painoarvio :)) <3

Maha alkaa jo pikkuhiljaa olee tiellä. Aika siro tää mun maha vielä loppujenlopuks on, mutta tuon esikoisen "minä tiputan, äiti nostaa"- leikit ja lelujen siivoomiset lattialta alkaa tekee jo aika tukalaks olon. Huomaa ettei toi tyttökään tuolla masussa tykkää mamman kumarteluista, kun heti osottaa mieltään työntämällä vastaan. Lisäks Jeminan nostelut yms. aiheuttaa jo kipeitäkin supistuksia, mutta onneks ne ei oo mitenkään vielä jääny päälle tai säännöllistyny. Huomen onneks tulee mies kotiin harjotuksesta ja sit ei ookkaan kun pari päivää töitä ja sillä alkaa kesäloma. Menee sit vasta 11.7 takas töihin kun tulee uudet alokkaat.

Vatsa tosiaan rupee olemaan tiellä...  Käytiin eilen kaupasta hakemassa kesä jätskit ni enpä ylettäny sinne takimmaisena olevaan riviin... Maha vaan tökki pakastealtaan kupeeseen!!! Saattaa tietysti vaikuttaa tää mun hurja pituus, 158,5cm(huomatkaa toi puolikas sentti.) onneks isäntä oli auttamassa, muuten olis jääny lempi jäde saamatta!!! Vähän samoja ongelmia kun LauraElinalla, tota pikku neitiä kun nostelee niin tahtoo vaan ruveta supisteleen... Onneks ei kovin useesti tartte nostella, lähinnä sillon kun känkkäränkkä kyläilee!!! Voi ninetsu palovammat on ikäviä vaikka ei ihan rakkuloita tulisikaan... Tuo kömpelyyskin taitaa olla yksi osa tätä raskautta... Ite ainakin oon varsinainen toheltaja...

Onko teillä muilla kokoajan kuuma????! Tuntuu et mun kainaloissa on jotku hiton putoukset! Töissäkin on ihan pirun kuuma koko-ajan. Meillä on sellanen ilmastointi laite siellä täpöllä päällä ja silti hiki virtaa! Muut on sit siel kopissa fleece paidat päällä kun niitä viluttaa ja minä tuskailen kuumuutta. Ei taida olla helpotusta tähän luvassa kun lupasivat nuo helteet huomenna alkavaksi!!! emoticon

Taidanpa ruveta nyt noiden huoneitten vaihto puuhiin... Sanokoot isäntä mitä sanoo ja sitäpaitsi se on iltavuorossa! Huomaapahan sit kun tulee kotiin.... Pakko ruveta piikku hiljaan laitteleen paikkoja nuppua varten valmiiksi!!!!

Ei oo enää kauaa pikkusten syntymään!!!!!emoticon

Täällä kanssa kärsitään noista putouksista kainaloiden alueella. :'D
Ei niinkään kiva juttu.. Aattelin että apteekista saa jotain deodoranttia Triple Dry nimistä jonka pitäis auttaa hikoiluun.. Muutama kaveri käyttää ku heillä normaalistikin aikamoinen hikoilu ja sanonu että toi auttaa. :) joku 9-15e purkki, mutta riittosa kuulema kun ei tarvi ku sillon tällön lisätä. Ei siis joka päivä..

Ja täällä kanssa tänään aherrettu noiden lastenhuoiden parissa.. Esikoisen huone näyttää jo valmiilta, puuttuu vaan "isojen poikien" sänky jotta saadaan pinnasänky vaaville.. :) mutta sekin haetaan kun keritään.. :) Vauvalta taas puuttuukkin sitten enempi.. mattoa ja muuta sisustusjuttua.. perusjutut onkin jo esikon jäljiltä.. :)

Mutta juu, kai tää mamma taas rientää leikkiin pojan kanssa ku käsky käy.
 Aurinkoista päivää!

Takaisin