Kesäkuun kuulumiset ♡

Meillä oli tuota imetysasennon kanssa taistelua hetki sitten. Kokeilin sit vaan erilaisia asentoja, ja johonki niistä tyttö aina lopulta rauhottu syömään. Nyt on tullu uutena etenkin päivällä semmonen, että tyttö alkaa imeä rintaa, mut sit pian irrottaa otteen ja tunkee nyrkkiä tilalle, ja tämä tietty itkun säestämänä. Sit jos nostan pois rinnalta niin huuto jatkuu tai yltyy, mut tissikään ei kelpaa. En oikeen tiiä johtuuko tää yliväsymyksestä vai onko hampaita tulossa...

No meillä nyt hampien tulon takia teutaroidaan tissillä samaan tyyliin. Venkuroidaan ja yritetään ylös, mut meillä sitä oon lähinnä päivät, yöllä syö unenpöpperössä hyvin. Sekä päivällä että yöllä syötän makuultaan. Meillä on ollu myös flunssaa jonka takia oon miettinyt korviakin mutta kuk nukkuu kuitenkin makuultaan ihan hyvin ja muutenkaan ei makuullaan valita..syöminen saa vaan äkäseks, sekin onnistuu unisena hyvin. Hampaat kyllä jo pilkistää, josko tää tästä kohta..

Niin siis kotimama syötätkö päivisin istualteen? Voisko teillä olla
korvissa tulehdusta jos makuuasento on huono? Tai sitten hampaiden tulo tekee sen että makuultaan jostain syystä ikävämpi syödä. Tokikin voi olla ihan tottuniskysymys ja vave jo niin iso että osaa vaatia jotain tiettyä tapaa? :)

Syötän päivisinkin välillä kyljellään, ei silloin vaivaa. Katsellaan mihin tästä etenee :)

Meillä itkee tissillä joskus ihan vaan väsymystä. Oon aatellu, että nälkähän se oli, kun saattaa vähän syödäkin, mutta sitten suihkuaaki liian vauhdilla, kun vain lohtutissiä hakemassa. Rauhoittuu siis heti, kun laittaa vaan tutin suuhun. Rintaraivareistahan ollut jossain ketjussa puhetta. Niihin monta mahdollista syytä. :)

Meillä täytyy usein päiväsaikaan vaihdella syöttötilaa, jotta saa tytön syömään.. Sitterissä istuen syö nykyään aina lukuunottamatta yön ensimmäistä syöttöä jolloin puoliunessa syö sylissä hyvin.. Luulisin, että hampaiden tulo vaivaa kun välillä se syöminen on niin vaikeaa.. Ottaa nokkamukin nokan suuhun ja imaisee pari kertaa ja alkaa huutaa kunnes taas hetken päästä sama juttu.. En tiedä onko tuo mukin nokka / tuttipullon tutti sitten epämiellyttävä välillä suussa kun syö kiinteitä ennemmin kuin juo maitoa.. Lusikan ottaa mielellään suuhun, mutta kun näkee mukin/pullon niin alkaa huuto..

Eilen olin näkevinäni valkoista ikenissä jossain kulmahampaiden tienoilla alhaalla (?) ja tänään tunnustelin niin jotain kohoumaakin on.. Ja eilen tyttö kalusi niillä kohdin vuoronperään molemmilta puolin purulelua..

Ja äsken nukahdettiin suoraan sänkyyn ilman hytkytystä tai tuolissa keinumista ^^ Tutin pysymättömyys aiheuttaa haasteita, mutta näköjään onnistuu silloin tällöin siitä huolimatta.. :)

NiBaBa eihän tuu siitä, jos hankaa jalkoja yhteen? Meillä tytöllä kans punoittaa mutta ehkä kuitenkin pidemmältä matkalta sisäsyrjä juuri sen takia kun hankaa jaloillaan

Olen myös odotellut hampaita, mutta tytsyn ylähampaat on ollu pinnassa jo melkein syntymästä asti.. Ruokailu ei tuota ongelmaa, mutta rytmit kylläkin.. Yöllä herätään usein ja aamuyöstä aloitetaan touhuilu noin viidestä eteenpäin. Onneks useimmiten saa nukkumaan vielä hetkeksi niin että itsekin saa hetken vielä makoilla. Ihanaa on kuitenkin aina nousta ylös, kun isot silmät katsoo suoraan ja sitten tulee iso hymy

Meillä myös nyt tämä päivä vikisty ja päikkäreitä olla nukuttu oikeastaan ollenkaan. Hohhoh. Mutta jes, meidänkin poitsu kääntyi eilen täydellisesti itse ja mönkii jopa vähän eteenpäin. Josko silläkin olis osuutta asiaan kun kehitytään :)

Nimet paperissa, joten se on virallista: farmariauto, koirat ja perhe oli jo entuudestaan mutta nyt on myös oma talo mihin ne viedä! :love017

Vajaan vuoden meidän kerrostalokämppä ollu myynnissä ja näin parissa viikossa kaikki järjestyi, saatiin myytyä ja löytyi talo, järjestyi lainat ja 3 vkoa muuttoon!

Mä oon niin väsynyt.. Meijän neiti on nyt kohta jo viikon herännyt yöllä tunnin välein syömään.. Ennen nukuttiin 5-9 tuntii putkeen ja nyt mennään niin että eka noin 3 tuntia (itte en saa sillon viä nukahdettua) ja sit tunnin välein.. Alkaa pikkuhiljaa ärsyttää ku en saa edes päivällä nukuttuu päikkäreitä ( en oo oikee koskaa oppinut siihen).

Ja toinen ongelma on et varsinkin nyt ku neiti nukkuu noin huonosti ni mä en jaksa liikkua mihinkään ja syön vaan kaikkia herkkuja.. Eli paino on pompsahtanu kunnolla ylöspäin mikä tietysti kanssa ahdistaa oikee urakalla kun mitkään vaatteet ei mahdu enää kunnolla päälle :(

Mut silti en mitään vaihtais pois ja oon niin iki onnellinen kun tuo pipana väläyttää sen ihanan hymynsä ja kikattaa päälle <3 <3 <3

Mulla ollut tämmöstä jo 1,5 kk. Olen myös aivan poikki. Joka päivää kuitenkin täytyy lenkittää kora, siivoaa sekä laittaa ruokaa ...

Meillä taas nukuttiin viime yö klo 20-4.30, imetys ja 5-7.30 :) tämä on meillä harvinaista herkkua kun heräilty tiuhaan sieltä 3,5kk lähtien, nyt tosiaan kun nuo hampaatkin alkoi vaivaamaan. Minäkään en osaa päivällä nukkua. Onneksi kahvi on keksitty :) kyllä se teilläkin Vihdoinkin helpottaa :)

me oltiin vauvatapaamisessa avoimen päiväkodin järjestämässä muskarissa. Kyllä poika tykkäsi <3

Täällä kans kärsitään kroonisesta väsymyksestä, yöt menee millon mitenkin, useimmiten herään puolen tunnin välein siihen kun likka ähkää unissaan jotakin. Syö kerran kaks mut mun unet on katkonaisia kun mitkä kun herään jokaiseen ripsaukseen. Päivällä ei voi nukkua kun on toi esikko tossa.

Mulla vähän samaa ton herkuttelun kaa että aina kun oon väsy niin tekisi mieli helpottaa oloa herkuttelemalla, mutta oon alottanut kesäkuun alusta terveellisemmän ruokavalion joten nyt ei oo sit sitäkään nautintoa:( huoh.

Mua helpottaa nyt se ajatus että tää ei tosiaan oo ikuista, esikolta kaikki tuntu niin lopulliselta..nyt osaa jo suhtautua erilailla. Onneksi ne väsykilotkin saa karistettua kun pikkuset alkaa nukkua yönsä ja mekin ollaan taas takas normi kansalaisia :rolleyes::D

Meillä tulee kohta 2kk yöheräämisiä täyteen... sen ajan siis heräilly 1,5-2 tunnin välein. Poikkeuksia muutama eli saattanu nukkuu jopa 3-5 tuntii putkeen :o mut vaan muutaman kerran.. Päivällä ei tarvii ite nukkuu päikkäreitä ku päiväunilla on sama ongelma, herää vähintään kerran 0,5-2 tunnin päiväunien aikana, ei siinä kerkee ite nukahtaa. Siivouksen oon jättäny kokonaan kun ei vaan jaksa :(

Varmaan miunkii herkuttelu johtuu väsymyksestä, joka päivä tarvii jotai hyvää saada. Ja liikunta tosi vähäistä. Onneks sentään paino jatkaa putoomista, on jo alle lähtöpainon. Tosin lihakset on kadonnu tässä viimesen vuoden sisällä... Heti ku poika oppii nukkumaan ni tää mamma jaksaa taas lähtee salille nostamaan rautaa!! :D

Eikö teillä MarinaMelina oo vauvalle huonetta mihin sen vois siirtää? Ei kuulis jokaista pientä ääntä ni helpottais omia unia :)

Mie oon miettiny et pitäskö jo siirtää poika omaan huoneeseen nukkumaan, jos se auttais noita öitä. Voi olla kyllä että menis vaan vaikeemmaks miun nukkuminen jos tuolla oikeesti on joka herätyksellä nälkä ni sit joutuis joka kerta ite nousee ylös sängystä, nyt on nukkunu kainalossa tai vieressä sivuvaunussa.

Onko kellään muuten kokemusta solgenic.eu sivustosta? Sieltä saa vaipparoskiksen kasetteihin kalvoa tilattua halvalla ettei tartteis ostaa niitä sikahintasia kasetteja. Mietin vaa et laitoinko just luottokorttitietoni johonkii huijaussivustolle ku kuulosti liian hyvältä ollakseen totta... En oikee löytäny googlaamalla tietoo firmasta.

Mua ainakin lohduttaa jo pelkkä tieto siitä että muillakin on samanlaista heräilyä, kun ensimmäisen lapsen kanssa on niin epävarma olo ja kokoajan miettii et teenkö jotain väärin...

Samat sanat Anskurai. Mä olen myös pelännyt, että onko vauvalla joku sairaus kuten esim. Refluksi tai allergia, että herää niin usein, mutta kai se on ihan normaalia sitten...

Pöh, ei piti laittaa että tykkää tuohon yhteen viestiin mutta osui ohi. Tabletti ja nakkisormet, ei hyvä yhdistelmä.:confused:

Meillä on onneks vähän rauhoittunut yöt. Poika ei enää teutaroi sängyssä koko aikaa nii nukkuu itekki sikeemmin kun ei herää kuuntelemaan kaikkia ähinöitä. Syödään kuitenki vielä kaksi kertaa yössä ja joinakin öinä pitää käydä hyssyttää ja antaa tuttia.

Takaisin