Kesäkuun kuulumiset ♡

Mä tein diilin meidän tytön kanssa että ei oo mitään asiaa liikkua vielä ennen syyskuuta :wink mennään elokuun puolivälissä etelään ja ostin sille uima-altaan aurinkokatoksella jonne voin laittaa sille pyyhkeen ja leluja. Oletuksena että se on siellä suojassa ja turvassa ku ei pääse suoraan ryömiin altaaseen. Istua saa mutta ei liikkua :D
 
Meillä keksittiin taas noin viikko sitten miten selältä käännytään mahalle (oli melkein 2kk kun ei sitä tehnyt, vaikka kaksi kertaa sen teki kolmekuisena). Nyt kääntyilee jatkuvasti sekä selältä mahalleen että mahalta selälleen, pyörii myös navan ympäri ja menee eteenpäinkin, mutten sanois sitä vielä ryömimiseksi. Jaloilla pönkee eteenpäin. Vielä kun keksisi miten käsiä vois käyttää avuksi, niin sitten menisi varmasti jo lujaa eteenpäin. Kyynärpäät vain pysyy vielä tiukasti lattiassa.

Muoks. Mahalta selälleen siis kääntyili tuon melkein 2kk:n aikana useinkin.
 
Onneksi meillä ei vielä liikuta, on tuossa kääntymisessäkin äidillä sulattelemista, nää skidit kasvaa liaan nopeesti!!
 
On kyllä hurjia ne jotka lähtee kävelee tosi aikasin. Tunnen yhden tytön joka lähti kävelee 6kuisena:eek::eek: se on kyllä tosi hurjaa menoa..en vois kuvitella mitenkään et tää tästä nyt lähtis kävelee:rolleyes:
 
Mä olen ajoissa taasen, tämänki olis voinu hankkii aikoja sitten :D viimeksi automatkalla poika teki kakkelit ja vaippoja kyllä oli käden ulottuvilla mutta muut kamat matkakasseissa tiiviisti takakonttiin pakattuna. Tällä kertaa päästiin onneksi helpolla. Tilasin nyt kuitenkin hoitolaukun missä vaipanvaihtoalunen yms kun aloin miettimään tuleviakin kesän miniloma kaupunkireissuja. Nyt kun ruoatki oltava matkassa ja käden ulottuvilla :) tilasin skip hopin duo hoitolaukun. Saa nähdä millainen on, edullinen mutta kehuttu. Miten te muut? Pärjääkö ilman hoitolaukkua? En halunnu mitään isoa vaan tollaisen keskikokoisen ja tyylikkään. Ennen pärjätty niin et mulla ollu repussa/perus björnborgin laukussa vaipat ja ne hoitoroinat mitkä muistanu pakata :D onneks oli hyvät alet, rahan menoa ei voi näemmä estää :)
 
Mulla oli vaunuihin mätsäävä Gessleinin hoitolaukku esikoisen vauva-aikana, mutta meni rikki niin hommasin nyt mustan Mamas&Papas Ellis-hoitolaukun. :) On ne vaipanvaihtoalustat yms. ihan käteviä ja tuo nyt menee pitkään vaikka ihan muutenkin. :)
Ens viikolla poika jo 6 kk. Mihin tämä aika menee? Luin esikoisen neuvolakortista, että hän osannut jo 6 kk neuvolaan mennessä ryömiä (5kk täytettyään oppi), oli istuessa suojaheijasteet eteen, sivulle ja myöskin taakse (jota terkkari ihmetteli), pari hammasta jne.. Tämä vauveli tulee kehityksessä perässä hieman hitaammin, mutta fyysisessä kasvussa noin kuukauden edellä. :D Mietin tuota kehitystä muutenkin eli esikoinen syntyi lähes pari viikkoa lasketun ajan jälkeen ja poika viikkoa ennen ja kyllä esikoinen oli heti syntymästä asti valmis tapaus.
Meillä siirrytty jo vaatekokoon 74 cm! Nyt ostin sen kokoiset farkut ja tulin siihen tulokseen, että käyn vaihtamassa isompaan, ku lahkeissa oli pituutta kyllä, mutta liikkuessa lahkeet nousivat niin, että näytti just ja just sopivilta. Toisaalta tämä koko menee aika pitkään (luultavasti :D), mutta onpahan vaikka jemmassa, jos siltä näyttää. :D
 
Meillä on emmaljungan hoitolaukku, tietysti sama kangas ku vaunuissa :) Tuntuu vaa että se on liian pieni :eek: Onks kellää muulla samaa ongelmaa? Siinä on taskua vaikka minkälaista mut just ja just saan kaiken tarvittavan mahtumaan mukaan. On kuitenkii ollu tarpeellinen hankinta, kaikki vaipan vaihto tarpeet ja varavaatteet kulkee aika mukana ku johonkii lähtee.

Muoks. Ainii sinne pitäs nyt ruokailu jututkii mahtuu mukaan... mihinköhän taskuun ne nyt mahtuis :grin
 
On hoitolaukku ihan ehdoton ja yksi parhaista hankinnoista, meillä on Babymelin ja oon tykännyt.
 
Mulla on vaan Conversen nahkainen olkalaukku, joka on saanut hoitolaukun roolin :) siellä kulkee mukana, vaihtoalusta, pyyhe, öljyt, supot, kuumemittari, vaipat, sakset, laastariakin löytyy.. :D
 
Mulla kävikin tuuri, tilaamastani kaupasta oli edullisempi laukkumalli loppunut eikä ollu päivittyny kaupan saldoon. Saan samalla hinnalla tyyriimmän mallin, oikeastaan sen mitä alun perin himoitsin mutten raaskinut ostaa :)

Mulla kaapin siivous menossa. Muutama imetysvaate menossa myyntiin. Jos jollain täällä tarve niin edullisesti myyn pois tilaa viemästä :) saa laittaa viestiä!

MUOK. Kaikki meni kaupaksi extranopeasti, poistin myytävät :)

ihanaa kun on lämmintä, olisko kesä viimein tullut :)
 
Muokattu viimeksi:
Aaargh milloin tää puklailu oikeen loppuu!!!! Meinaa mennä hermo välillä, kun saa moneen kertaan vaihtaa bodyn ja pyyhkiä hirveitä lammikoita lattialta! Sitten on taas päiviä, kun ei puklaa ollenkaan. Huoh.
 
Meillä on jonkun sortin supervauva,äsken nousi mahaltaan itse istumaan! :O tämä kehittyy vähä turhan nopeesti,alkaa itsee pelottaa kun on niin vauhdikasta tuo meno.. :D ja toissayönä puhkes ekahammaskin :Heartred
 
Apua teidän liikkuvaisia vauvoja! :D Meillä vaan potkitaan ja heilutaan edelleen lattialla ja välillä käännytään massulleen kun kiinnostaa :D ja massultaan ei pääse pois kun tuurilla, silloinkin tyyli väärä ja pää välillä kopisee vauhdikkaammin peitolle niin kova kiukku tulee.
 
Emma, kuulostaa samalta kuin meidän neitokainen aikoinaan. :D Oli kontallaan jo 6 kk iässä, nousi ite istumaan, pari hammasta jne.. Kohta teillä jo kiivetään, jos samaa vauhtia menee. Ja melko eloisa tapaus tuliki :P
 
Joo tämä tosiaan on jo jonkun aikaa konttausasennossa hytkynyt ja jumppailee käsien ja jalkaterien varassa ilmassa :D alkaa olla aika rivakkoja nuo liikkeet, hurjannäköstä seurattavaa välillä.. :P
 
  • Tykkään
Reaktiot: DT
Puuh, muutto ja vanhan asunnon siivous takana. Tuntuu kuin edelliset kaks päivää olis kestäny viikon... :dead: Nyt kuitenkin iiiiihana uusi koti, oma talo, piha ja elämä tuntuu täydelliseltä täällä meidän pienen perheen kanssa just nyt :love017 lootia ja nyssyköitä vielä nurkissa mutta ei tässä enää ole mihinkään kiire. Kesäkin alkoi vihdoin. Voi tui tui! :p
 
Se on kyllä ihana tunne kun pääsee omaan taloon asustelemaan, me muutettiin pois vuokralta helmikuun lopussa kun alkoi olla ahdasta vuokrakämpässä ja oman ostosta oltiin puhuttu jo aiemmin. Muutto tulikin aika nopeasti kun tyttö syntyi 1.1 niin talokaupat tehtiin jo kuun lopussa :) mutta onneksi löytyi sopiva niin nopeasti.
 
Tää nyt menee viel kesäkuun puolelle,nimittäin toissapävänä meidän neiti oppi nousemaan istumaan mahallaan ollessa! :O mikähän ikiliikkuja tästä vielä tulee..
 
Takaisin
Top