Kesäkuun kuulumiset ♡

pikku muru

Puuhakas puhuja
Tammikuunmammat 2015
Kesä on nyt virallisesti saapunut ja eka kesä meidän pienten rakkaiden kanssa, vuosi sitten kesällä nämä pikku rakkaat kasvoivat kohduissamme ja nyt ovat seuranamme:Heartpink

Tänne siis kaikkia ihania (ja myöskin ei niin ihania) kesäkuulumisia:)
 
Mitenkäs nyt on, saako hiuksia värjäyttää imetysaikana? Tekis niin mieli uutta kesälookkia :) osassa oppaissahan on ettei edes meikata saisi ettei lapseen tartu ne kemikaalit..
 
Mie oon ihan reippaasti värjäyttäny hiuksiani raskausaikana ja nyt imetysaikana :) Kampaajani (oma äiti) sanoi että ei haittaa yhtään mitään. Uskon äitiäni, yli 30 vuotta ollut alalla ja varmasti tietää mistä puhuu. Ja ei yritä vain myydä palvelua koska oma tytär kyseessä :)
 
Mä oon kerran värjänny imetysaikana ihan kaupan väreillä. Enkä usko, et siitä mitään haittaa lapselle on.

Meidän kesä starttaa muuttolaatikoiden keskeltä.
 
Mullekin on laitettu raitoja nyt imetyksen aikana. Raskauden ajan kuitenki pidättäydyin hiusten värjäykseltä.

Ihanaa, valintakoe on ohi ja saan vihdoinkin rentoutua! Ollaan vasta nyt alettu käymään vaunulenkeillä ja oon alkanut muutenkin kiinnittään huomiota liikuntaan ja ruokavalioon, kun en koe enää tarvetta vain istua paikallaan ja lukea. Meni muuten reilu viikko ennen kuin osasin vain olla! Ja yks kirjakin tuli luettua pahimpiin vieroitusoireisiin :D
 
Mä värjäytin hiukset kerran raskausaikana (keskiraskaudesta) ja imetysaikana oon käynyt laitattaan raitoja.
 
Jotenkin hassua, kun oma muksu on jo yli 4kk ja kaveri kerto olevansa raskaana ja la joulukuussa :)
Parhaassa (vai pahimmassa? ;D) tapauksessa oma muksu kävelee, kun pieni nyytti vasta syntyy. Ja silti ovat samanvuotisia ♡
Ja kävin lukemassa joulukuisten juttuja. Ite kirjoteltiin samanlailla vuos sitten ♡ :)
 
Mä oon myös miettinyt tuota kun Sande90, mutta toisinpäin. Meillä kun neiti päätti syntyä jo joulukuussa niin on aina se pienin. No näyttää nyt jo olevan aika pippurinen luonteeltaan, joten eiköhän pärjää :happy:
 
Vähiten kemikaaleja imeytyy hiusten vaalentamisesta, etenkin jos laittaa raitoja sillain että raita-aine ei koske päänahkaa. (toki itse hiuksille se vaalentaminen on rankempaa kun värjääminen, mutta väreissä on enemmän haitallisia ainesosia) MUTTA, se että siirtyykö jostain hiusten värjäämisestä oikeesti jotain äidin maitoon on vielä oma lukunsa... Tietääkö joku onko aiheesta jotain ihan kunnon tutkimuksia vai onks tää niitä varuilta kannattaa välttää juttuja?
 
Mulle kampaaja (kaverini) sanoi että väriaine on vain hetken iholla ja koskettaa niin pientä aluetta että kohtuu käytöllä ei ole mitään vaikutusta. Itse värjäsin raskausaikana 2krt ja imetyksen aikana 2krt.
 
Mä en edes tajunnut että imettäessä oli jotain rajoituksia! Perjantaina kävin kampaajalla ja värjättiin kyllä tyvi ja laitettiin raitoja.
 
Värjäsin raskausaikana pari kertaa ja nyt imetysaikana värjäytin viimeksi viikko sitten pään, edellisen kerran ristiäisiin.
 
Kesäkuu, mutta missä on kesä..
Meidän kuukausi tulee menemään asuntoa rempatessa ja muuttaessa. Sitten onkin pojalla oma huone! vaikkei varmaan siellä nukukaan alkuun. Saadaanpahan vauvatavarat jonnekin pois keskeltä olohuonetta.
 
Meillä mies aloitti kesäloman. Tänä kesänä ei taideta lähteä minnekään asuntoautoilemaan, vaan aiotaan tehdä kaikki rästiin jääneet pienemmät remontit ja rakennustyöt loppuun (esim puukatoksen maalausta yms). Sitten aloitetaankin toteuttaan talon laajennusprojektia... Saadaan useampi makuuhuone sekä isompi keittiö.
 
Käytiin ekaa kertaa tänää bussilla keskustassa pojan kanssa. Vähän jännitti miten selvitään, mutta hienosti meni. :happy:Vähän vaa ärsytti kun sattui kuski joka ei voinut kumpaankaan suuntaa mennessä (molemmilla kerroilla siis oli sama kuski) laskea bussin lattiaa. Oli sitten hirmu kiva ryttyttää poikaa kyytiin ja pois. Toinen vaunuilla bussiin tullut oli niin leveästi että ei meinattu mahtua vierekkäin eikä muut matkustajat ohitse. Katsoi vaan tyhmänä kun ihmiset pujottautui vaunujen ja penkkien välistä taka penkeille ja vielä istui niissä taitettavissa penkeissä. Jos olisi noussut seisomaan vaunujen viereen (niin kuin itse olin), oltais varmaa mahduttu vähän paremmin.
 
Kesäkuu alkoi ja sain heti kuun eka päivä positiivisen viestin, eli hyväksymisen opiskelemaan. Pääsykokeet oli toukokuun 7.päivä, joten yllättävän nopeasti tuli vastaus! :) Ihan kiva, nyt voi kesän lomailla ja relata ja koittaa henkisesti valmistautua syyskuun alussa alkavaan uurastukseen.. Nyt nautin vauva-ajasta niin paljon kuin voin!

Neiti kääntyy jo selältä mahalleen ja mahalta selälleen, istuu sylissä jo ryhdikkäänä ja punkee itseään seisomaan (tosin välillä jalat menee samantien veteliksi :wink ) mutta hirvittää oikein tää kehitystahti! 5kk tuli jo täyteen ja mun mielestä vastahan mä olin synnyttämässä!!
 
Onnittelut opiskelupaikasta! Itse saan odotella vastausta heinäkuuhun asti...
 
Hmmm vauvelilla punoittaa molemmista jaloista peukalovarpaan ulkosyrjä, ei pahasti eikä ole turvoksissa,eikä myöskään arista tai kuumota.. Voiko olla kynsivallintulehdus,vai onko teidän vauvoilla samaa? On minusta kyllä jo pidempäänkin ollut samannäköinen, joten jos olisi ollut tulehtunut niin varmasti olisi jo märkinyt tms.. Voivoi, noh tarvitsee aamulla tutkia paremmin ja käydä näytillä jos tarvitsee.
 
Mistäs Sumppi Turkuun muutitte? :)

Meillä taas ihmetelty pari yötä. Poika syö pikkusen harvemmin öisin kun jokunen aika sitten. Imetän öisin kylkiasennossa. Nyt parina yönä kun poika alkanut syömään kyljellään vänkää koko ajan selälleen ja punkeaa ylöspäin eli imuote menee jatkuvasti huonoksi ja sitten vähän itkettää. Vaikuttaa välillä ettei haluaisi imeä mutta silti on syötävä kun nälkä. Ajattelin josko hampaita tekisi :) paitsi kun päivällä ei tätä ongelmaa ole niinkään. Kuulostaako kenenkään korvaan tutulta?
 
Takaisin
Top