Kesäkuun kullanmurut 2014

Voimahaleja ja osanotto taavetille! toivottavasti tyhjennys onnistuu ongelmitta.
Vaikea käsittää tätä suurta keskeytyneiden raskauksien määrää..

Minä kummastelen myös, että näin moni on saanut huonoja uutisia. :( En muista että edellisissä yhteisöissä, johon olen liittynyt aikaisempia lapsia odottaessa, olisi ollut näin paljon keskenmenoja... :/ Ehkä tänne on alettu kirjoittelemaan niin aikaisin, että näitä ikäviä asioita välttämättä joutuu kohtaamaan aina jokunen... mutta jollain lailla jokainen huono uutinen lisää omaa odotuksen tuskaa. Meillä on vielä viikko odotusta edessä ennen ensimmäistä ultaa. Tänään rv 10+6 <3

Meillä ensimmäinen ultra edessä maanantaina, eilen onneksi jo lääkärissä kuulin minisydämen pumputuksen <3 Mutta kyllähän sitä ultraa ja asian konkretisoitumista kovin odottaa..

voi ei taavetti :sad001 voimia!

nyt kyllä ekaa odottavaa alkaa hieman hirvittään; niin paljon tällaisia uutisia nyt :eek::sad001 25.11. ultraan pitäs kestää ootella ja toivoo vaan...yhyy.

Mä suunnistin tänään äitiysvaateostoksille kun aamulla ei yhdetkään siistit housut menneet napin kohdalta enää kiinni... Harjoitteluun suunnistin ulkohousuissa ja onneks siellä on sairaalavaatteet niin ei oo ongelmia.

Löysinkin kahdet housut, suorat ja farkut. Ihmettelin vaan että nuo H&M:n housut oli tosi matalavyötäröiset et tuntui et ne putoaa jalasta. Onneks sieltä löytyi ihan kunnon korkeahko vyötärö... Saa nähdä joutuuko vielä ennen helmikuuta ostaa uudet housut kun silloin olis serkun häät niin pitää olla siististi pukeutunut :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Heippa! Mahtuuko vielä mukaan yksi mahaa kasvattava? Täällä siis 28 vuotias ensimmäistä lasta odottava Espoolainen. Viikkoja nyt 8+5 ja kesäkuun 20. olisi laskettu :) Ultra on 9.12 meillä, vielä olis odoteltavaa siihen..
Osaisiko joku neuvoa miten toi käyttäjänimi vaihdetaan, ei vaan osaa.. Mistä päin maata täällä muut odottajat on? :)

Voimia Taavetille! Niin surullista kuulla näitä keskenmenouutisia. Miten niitä on ollut nyt niin monella :(

Ja tervetuloa uudelle! Minä olen Oulusta päin :)

Kävin tänään akupunktiossa ekaa kertaa elämässäni hakemassa apua tähän pahoinvointiin. Varovasti aloiteltiin eli vain muutaman neulan laittoi se hoitaja ja lopuksi molempiin korviin kolme nappia, joista voin itse painella. Ehkä vähän helpotti, en ole ainakaan oksentanut hoidon jälkeen, mutta yleensä se onkin painottunut enemmän aamuun/iltapäivään. Liekkö on vain psykologista, mutta maanantaina olen joka tapauksessa menossa uudelleen :) muutaman kerran jälkeen jos ei auta niin silloin kuulun niihin ihmisiin joita se ei auta, monella on kyllä kuuleman mukaan helpottanut tai vienyt huonon olon kokonaan pois.

en ole ehtinyt työkiireiltä paljon käydä täällä lukemassa muiden kuulumisia ja nyt sitten huomaa että monilla onkin odotus jo ikävästi päättynyt, tulee tosi paha mieli kaikkien puolesta kun tietää kuitenkin miten toivottu tuo pieni katkarapu tuolla vatsassa on. Toivottavasti tulevaisuus näyttää kirkkaammalta ja kaikki jotka nyt joutuu tuon keskenmenon kokemaan saisi myöhemmin hyviä vauvantuoksuisia uutisia!

ja tervetuloa myös uusille tietenkin, toivottavasti meillä kaikilla nyt pysyisi nuo vauvat matkassa mukana <3

Kiitokset sanoistanne <3. Huomenna alkaa lääkkeellinen keskeytys, toivottavasti menee oppikirjan mukaan ja lopullinen toipuminen voi alkaa. Hyvillä mielin tässä oltava, eihän se muukaan auta :).

Pahoittelut kaikille keskenmenon kokeneille. Se on laiha lohtu nyt, mutta valtaosa tyhjennyksistä onnistuu hyvin, eivätkä aiheuta jatkossa ongelmia, mikäli raskautta vielä haluaa yrittää. Itseäni tieto aikanaan helpotti.

Monet tällä palstalla ovat kertoneet, kun on mennyt kesken. Se on mielestäni hyvä asia, vaikka saattaakin tulla joillekin odottajille yllätyksenä. Olisin itse toivonut, että olisin ensimmäisen keskenmenoni aikaan tiennyt, että niinkin voi käydä. Tai siis tiesin tietysti, mutten osannut ajatella, koska asiasta puhutaan niin vähän.

Keskenmenot ovat yleisiä ja (valitettava) osa lisääntymisprosessia. Kiitos, että olette jaksaneet puhua asiasta, joille näin on käynyt. Asia ei saisi olla tabu. Ja vaikka tieto lisää tuskaa, se myös helpottaa, jos tilanne joskus osuu omalle kohdalle.

Loppuun muutama fraasi, jotka olisin halunnut kuulla ensimmäisen keskenmenoni yhteydessä, ja joista osan sain onneksi kuulla toisen aikaan:

- Et olisi voinut tehdä mitään toisin, keskenmeno ei ollut oma vikasi.
- Jos tarvitset jotain tai haluat jutella, olen tukenasi.
- Jos et jaksa puhua mitään, meidän ei tarvitse.
- Todennäköisyydet ovat yhä puolellasi, jos haluat yrittää uudestaan.
- Ota niin paljon aikaa kuin tarvitset, ei ole kiire mihinkään.

Hienosti kirjoitettu kyfi!

Vaikka kuinka yritän olla positiivinen, ja murehtimatta sitä mihin en voi vaikuttaa, niin silti asiat on koko ajan mielessä. Mä olen siitä onnellisessa asemassa, että mulla on kaksi tervettä lasta, jotka molemmat on saanut alkunsa suurin piirtein ensi yrittämällä, eikä ollenkaan kokemuksia keskenmenoista. Nyt onkin sitten herännyt pelko, että voiko vielä kolmaskin raskaus mennä yhtä hyvin? Lähipiirissä on keskenmenoja ja lapsettomuutta, joten tiedossa on kyllä miten yleisiä nämä ongelmat on. Jos joku päivä olo onkin huoleton ja positiivinen raskauden suhteen, niin viimeistään seuraavana päivänä iskee ajatus, että mitäs kun olen jo niin "rakastunut" tähän vauvaan ja käykin huonosti. Suurin pelko juuri tuosta keskeytyneestä keskenmenosta kun se ei kai muuten selviä kuin ultrassa. Luulen että tästä raskaudesta alan nauttimaan tosissaan vasta sitten kun vatsa selkeesti kasvaa ja liikkeet alkaa tuntua. Tänään rv 11+0 <3

Hyvä lista kyfi! :) Keskenmenot ovat valitettavan yleisiä. Olenkin omastamme kertonut yleensä aika avoimesti, jos joku on kysynyt vauvauutisista.

Listaan voisi lisätä ne kohdat, mitä keskenmenon kokeneelle EI kannattaisi sanoa:

- Se oli varmasti tosi vammainen, hyvä että meni itsestään kesken. Kyllä luonto korjaa.
- Nyt vaan heti uutta putkeen!
- Sehän oli vasta pelkkä solumöykky, ei sitä kannata surra.
- Mutta tehän ootte vielä nuoria.
- No sittenhän sitä tulevaa lasta osaakin arvostaa, kun on taustalla jo keskenmeno.

Viimeisin kuulemani lause meni näin: "Oletteko jo lopettaneet yrittämisen, kun teillä ei ole vieläkään keskenmenon jälkeen napannut? Meillä onnistui heti ekassa kierrossa." (Heillä ei siis taustalla keskenmenoa, vain e-pillereiden lopetus.)

Sanaton.

Muokattu viimeksi:
Voih, nuo mitä Mustaleski tuossa luetteli on kyllä totta, että mitä ei siinä vaiheessa pitäisi sanoa! Itekki nuo kaikki kuullu ja jokaisesta loukkaantunu. Vaikka mitäpä sitä loukkaantumaan sanoista, mutta kyllä se siinä vaiheessa satuttaa. Ennemminki juuri nuin, mitä kyfi luetteli.. Mutta eipä ne ihmiset sitä aattele niin.

Täällä yksi odottaja. Viikkoja 11+4 ja näin ollen laskettuaika on 2.6.-14. Vielä en ole kauhiasti mainostanut raskautta, kun en myöskään halua mainostaa sitten keskenmenoa kovinkaan monelle. Mutta hyvillä mielin odottelen, kun 20.11 on ultra.

Tämä kotiutui just sairaalasta.
Pahoinvointi yltyi edellisyönä niin kauheasti, etten nukkunut juuri ollenkaan, kun vain yökkäilin koko ajan.

Eilen aamulla menin sitten terveyskeskukseen, missä lääkäri totesi, että olen ihan kuivunut ja passitti minut ambulanssilla sairaalaan tehokkaampaan hoitoon.

Sairaalassa sain heti kunnon sokeri- ja suolaliuostiputusta ja pääsin lepäämään omaan huoneeseen.
Sitä ennen kuitenkin kurkattiin ultralla, että pikkuinen voi hyvin. Ja siellähän se vilkutteli äidille iloisesti. <3 Hyvä, että joku voi ainakin hyvin. :)

Sain levättyä yön yli kunnolla ja aamulla olo oli jo parempi. Pääsinkin sieltä jo tänään kotiin, vaikka täytyy kyllä sanoa, että olisin ihan hyvin voinut jäädä vaikka viikoksi. Niin hyvä siellä oli olla. Sairaalaruoka oli hyvää ja juuri sellaista, mitä tässä tilassa pystyi syömään. Ja pysyi aika hyvin sisälläkin. Missään ei leijaillut ylimääräisiä hajuja.
Lisäksi ne moottoroidut sängyt ovat aivan mahtavia! Aina löytyi sopiva kulma, missä oli vähän parempi olla.
Tykästyin jopa sairaalan yöpaitaan. Se ei kiristänyt mistään ja oli miellyttävä päällä.
Mutta ennen kaikkea ne aivan ihanat hoitajat ja kätilö tekivät olon todella mukavaksi - huonosta olosta huolimatta.

On se hyvä tietää, että, jos olo menee taas yhtä pahaksi, on olemassa noin hyvä paikka. Kyllä tuonne uskaltaa synnyttämäänkin mennä. :)

Hienoa että olet saanut hyvää hoitoa hurjaan pahoinvointiin! On meillä mahtava terveydenhoitojärjestelmä!

Takaisin