Kesäkuun kullanmurut 2014

Minäkin poistun kesäkuisista odottajista, pari päivää sitten meni raskaus kesken.
Tsemppiä kuitenkin kaikille odottajille, heti kun vaan mahdollista niin perässä tullaan!

mukulalle voimia :sad001 ja onnea uuteen yritykseen!

puuh,oli sitten 1,5h se eka neuvola...onneks ei ollu muita kiinnityksiä tai esim.töihin menoo :p jumalaton kaavakerumba ja informaatiotulva ja mukaan tuli taas ties mitä esitettä.saa nähä tuleeko ikinä luettuakaan :grin no se oli kiva et tuli "opas isovanhemmille" niin jos aiotaan isänpäivänä kertoo (edelleen liian aikasta mun mielestä :confused: ) niin voi antaa tuon si lahjaks :)

Oi, ompa kurjaa ettei kaikki rakkauden alut ookaan pysyneet matkassa :'(

Me käytiin keskiviikkona ekas neuvolas, sykkeet löytyi ja kaikki vaikutti olevan hyvin :)

Tervetuloa uusille! :)

oivoi voimia kaikille joiden LA siirtynee hamaan tulevaisuuteen :( <3

joku kirjotti siitä neukku käski varata sok.ras.testin rv14 niin mun mielestä se tarkottaa 14+0-14+6... Neuvolassa mun mielestä puhutaan niistä viikoista mitkä meneillään. Toki en voi olla varma, mut tuskin päivän päälle on kuiteskaan :)

mä en jotenki käsitä olevani raskaana...maanantaina olis eka neuvola. Oireita on kyllä: etovaa oloa ja uskomatonta hajamielisyyttä(!) rinnat hellänä, närästää, ja koko ajan tarvii syödä, mut silti ei vaan tajua. Mies tuntuu jo tajunneen ku jaksaa muistuttaa kuinka tärkeitä ollaan hänelle KOKO perhe <3 ihana mies :)

Varasin rasituksen 14+3. Tuskin siinä suurta haittaa tulee suuntaan tai toiseen. Suurin tekijä on kuiten tää mun ylipaino, johon nähden olen pysynyt aika terveenä. Mulla on myös terveellinen ruokavalio jonka aloitin jo ennen raskautta. Olen turvallisin mielin menossa rasitukseen. Vaikka eihän tuota ennakoida voi mitä muutoksia raskaus on keholle jo tehnyt!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Voi harmi niiden puolesta kellä mennyt kesken <3 tulee ihan surku :(

Mä ollu hieman hiljaisempi täällä kun on nii paljon tekemistä :) 25 vrk aikaa muuttaa ulos meidän asunnosta eikö oo uutta asuntoa viel :D

onko tosta sokerirasitustestistäkin sitten eri koulukuntia vai mitä, kun mulle sanottiin et se tehtäs vasta siinä jotain vko 24-26 tienoilla?

ei mullakaan oo taas sellasta oloo et olisin raskaana :p pitäs olla kerran viikossa neuvola semmosena reality checkinä :grin

miehellä on kyllä kauheita vaikeuksia olla kertomatta asiaa.oltiin sen porukoiden kanssa pyhäinpäivän hautakierroksella niin koko ajan se vihjaili asiasta.onneks eivät tajunneet,kun luulivat sen viittaavan siihen sen veljen tuloillaan olevaan jälkikasvuun...jotenkin kun oon itte sellanen "pessimisti ei pety" -ihminen, niin tuntuu kovin aikaselta isänpäivänä kertoo.sillon tasan 10vkoo mittarissa kuitenkin vasta.

Normaalisti onkin vasta viikoilla 24-26, mutta joissain tapauksissa pitää käydä jo aikaisemmin. Esim. kun minulla edellisessä raskaudessa todettiin RD, niin nyt joudun menemään jo rv 14-16 ja toisen kerran sitten ihan normi aikaan. Eli ei siis muuten vaan ilman syytä joudu noin aikaisin menemään.

Ilmottaudun joukkoon!! Just täytin 37 ja vihdoinkin ekaa kertaa testi näytti plussaa!! RV 6+0, joten laskettu aika olis 28.6... Kovin on jännittävää aikaa. Mä oon NYT JO melkoisen raskaana, mahan muoto on muuttunut ja turvotukset on nostanut painoa n.7 kiloa!!! Plus kaikkea muuta vaikka ja mitä!!! Aikamoista taaperrusta. Pieniä (ja vähän isompiakin) pomppuja matkaan tekee se, että mulla on MS-tauti, jonka vuoksi on ollut jo vuosikausia työkyvyttömyyseläkkeellä, sekä kohonnut alttius saada veritulppia. Reilu vuosi sitten sairastin keuhkoveritulpan, jonka seurauksena tutkittiin nuo hyytymistekijät. Näiden vuoksi pääsin jo rv 5+1 ekalle neuvolakäynnille ja lääkärille, kun piti tsekata monta asiaa ja alottaa Klexanen piikittäminen samantien.
Mun avomies on mua 10 vuotta vanhempi ja sillä on jo kolme mukulaa edellisestä liitosta (10-15v.), joten sitä on asia hieman aina välillä hirvittänyt. Hirvittää edelleen, mutta melkoisen onnelliselta se silti vaikuttaa. Mulla on itselläni päivittäin ihan käsittämättömiä epätodellisuuden tunteita ja kysyn itseltäni, että voiko tää ihan oikeesti olla totta, että musta olis ihan oikeesti vihdoin ja viimein tulossa äiti. Kaikenlaista draamaa ja ihmissuhdesotkuakin mahtuu menneisyyteen, joten se tosiasia, että mun raskaus ei todellakaan tule olemaan helppo ja se on jo alkujaankin riskiraskaus, antaa vaan lisäpotkua tyyliin "mähän selviän tästä". Tiedän aika monta muutakin meidän lisäksi, jotka tulevat olemaan nnensa kukkuloilla, kun asian julkistamme. En meinaisi malttaa odottaakaan. Muutamalle läheisimmälle on toki jo kerrottu, muuten olisin haljennut. ;)

Moikka kaikille.
Mä itteni ilmotin jo tuonne laskettuaika listaan.. Ajattelin sitte esitelläki vähän itteeni.
31v, toinen lapsi tulossa ja nyt on rv 6+4. Olo on viimesen viikon ollu enemmän ja vähemmän huono. Vaikka sanotaan ettei pitäis verrata raskauksia jne niin kyllä sitä vaan vertaa. Ekassa ei pahoinvointia ollu ku iltasin (alko kellon tarkasti klo 18 joka ilta) ja nyt sitä tuntuu olevan 24/7. Haastavaa ku töitten jälkeen kaikki vapaa-aika pitäis olla täll viikolla 2v täyttäneen pojan kanssa ku mies on talonrakennuksella. Meille tulee omakotitalo ja muuttamaan päästään joulukuussa. Eka neuvola on jo ens viikon torstaina (rv 7+1), koska neuvolaan tulee kuulema seuraavilla viikoilla kiirettä influenssarokotusten kanssa. Mä saan sen työpaikan kautta ja ajattelin sen ottaa, ihan vaan sen takia ku oon raskaana. En yleensä niitä muuten ota.
Kellekään ei olla vielä kerrottu ku haluttais odottaa ainaki siihen eka ultraan asti...
Niin ja laskureiden mukaan LA on nyt 25.6. :)

Tervetuloa uusille ja onnea uuden elämän alusta!
Perussairauden kanssa eläen raskauteen saa kyllä varmasti ihan uutta jännitystä! - onneksi olet jo hyvässä tarkkailussa! Oletko löytänyt muita samassa tilanteessa olevia/olleita joilla sama sairaus? Hyvällä asenteella olet matkassa:thumleft

Karjakat, tuo on niin totta että sitä oloa vertaa aiempaan, ehkä teillle tulee nyt tyttö:queen! Onnea rakentamiselle, erittäin tuttu tilanne täällä...viimeiset kymmenen vuotta ollaan rakennettu vaihtelevalla tahdilla, se eri osoittesseen rakentaminen onkyllä raskasta-onneksi teillä jo muuttopäivä häämöttää!

Mun tekis kovasti mieli jo kertoa sukulaisille, mutta toisaalta helpompi odottaa vielä hetki- omille lapsille ei halua kertoa ihan vielä, ettei koko kylä tiedä samantien! Uskon että lapset kuitenkin haluaa kertoa heti kaikille tutuille ja opettajille jne.. ehkä mekin siihen ultraan asti odotetaan..neljä viikkoa vielä.

Onko jollain ollut vähäistä ruskeaa vuotoa nyt alkuraskaudessa? Mulla on nyt noin 5-6 päivän ajan tullut (todella niukasti) ruskehtavaa vuotoa, siis "vanhaa" verta hiukan valkuvuodon mukana. Ei sitä oikein muuten huomaa kun pyyhkiessä joskus.. ja tämä alkoi siis noin rv 8+5 (nyt 9+4). Luonteeni mukaisesti olen huolissani kun samaan aikaan alkoi oireet vähetä ja nyt vaan pientä menkkakipua alavatsalla/nivusissa ja tissit edelleen hiukan arat. Pahoinvoinnit ja kaikki hävinneet hiljalleen viime viikon aikana. Ei millään jaksais odottaa ekaan ultraan.. En muista että tällasta olis ollu aiemmissa raskauksissa. Tosin muistan että kuopuksen kanssa oireet loppui myös näihin aikoihin ja muistan miten istuin koneella ja mietin et onkohan kaikki ok kun on rv9 ja olo ihan normaalia... Nyt oireet (pahoinvointi) oli vaan voimakkaampaa kun ennen joten ehkä sen loppumisenkin tiedostaa nyt paremmin...

Takaisin