Kesäkuun kullanmurut 2014

Aika hurjaa miten huonoon kuntoon jotkut voi mennä, voimauttavia haleja teille joilla huono olo vaivaa!
Toivottavasti saatte helpotusta jostain, vaikka siitä pitsasta..:wink Kyllä kannatta sitä vetää mikä tuntuisi auttavan! Mulla lievään kuvotukseen auttoi töissä VAAN salmiakki- niitä sitten imin posket lommolla, vaikka hyvin tietää ETTEI EHKÄ pitäisi, mutta helpotti silloin. Eihän sitä tarvitse överiksi vetää, jos pitsa auttaa tänään niin mieluummin sitä kun ei mitään??
Kummasti 5-vuotias osaa jo välipalaa itselleen värkätä pienen pakon alla, voihan olla että innostuu pian äidillekin kokkaamaan!!
turha syyllisyys kannattaa unohtaa, kautta aikain on elämä kuitenkin näin pyörinyt, ensin äiti hösää lapsilleen kaikki valmiiksi, sitten äiti yrjöää raskaana:sick006 ja lapset kummasti alkaa "itsenäistyä", vähän niinkun valmistautuvat uuden tulokkaan tuomiin muutoksiin arjessa! Vai mitä?

Minä jo luulin, että olen ainoa ördäilevä. En pysty olemaan edes töissä :/. Tänään aamu on ollut aika kauhea, kun en saanut vkonloppuna syötyä kunnolla. Kotona ei ollut mitään mikä menisi alas. Pizzaa olisi tehny mieli, mutta mies ei hakenut etten kovin lihoisi. Itse en pysty oikein mihinkään. Säälittää tuo 5-vuotias, joka itse laittelee aamupalansa ja yrittää pärjätä ilman hoitoa :(.

Jossain ohjeistettiin, että syö ihan hyvällä omallatunnolla sitä mitä pysyy (tekee mieli) silloin kun pystyy. Pistät sen miehen vaan hakemaan sulle sitä pizzaa. Jos ei muuten ole voinut mitään syödä, niin ei siinä yksi pizza ehdi lihottaa. ;)

Mulla oli viime viikolla kans kova mieliteko pizzan ja siitä saikin ihan kummasti voimaa ja sinä päivänä en enää sen jälkeen yrjönnyt. Tilasin sen muuten netin kautta kotiinkuljetuksella ja sen sai maksettua etukäteen pankkitunnuksilla. Eli jos ei mies suostu, niin tilaa itse. ;)

Sitä kans mietin, että onneksi tuo esikoinen on jo niin iso, että pärjää ilman jatkuvaa hoitoa. En tiedä miten olisin pärjännyt tällaisessa olossa 1-2 -vuotiaan kanssa...

Kävin työpaikkalääkärillä ja sain lähetteen fysioterapiaan. Se on vielä auki, pitääkö akupunktio maksaa itse vai maksaako työnantaja. Selvinnee huomenna, mutta epäilen ettei maksa.

Se on vähän jännä, kun ei firma tahdo oikein tulla tähän vastaan, kun en ole sairas vaan raskaana. Jotenkin tuntuu vähän epäreilulta. Onhan tämä tavallaan itseaiheutettua, mutta eihän sitä voi mitenkään tietää etukäteen että tulee näin rankka pahoinvointi taas.

Sama juttu oli sairasloman kanssa. Sitä ei voi oikein kirjoittaa syynä "raskaus" (sanoi lääkäri).
Neuvolasta kuulemma sitten kirjoitetaan pidempi pätkä, jos tarvii.

Jossain ohjeistettiin, että syö ihan hyvällä omallatunnolla sitä mitä pysyy (tekee mieli) silloin kun pystyy. Pistät sen miehen vaan hakemaan sulle sitä pizzaa. Jos ei muuten ole voinut mitään syödä, niin ei siinä yksi pizza ehdi lihottaa. ;)

Mulla oli viime viikolla kans kova mieliteko pizzan ja siitä saikin ihan kummasti voimaa ja sinä päivänä en enää sen jälkeen yrjönnyt. Tilasin sen muuten netin kautta kotiinkuljetuksella ja sen sai maksettua etukäteen pankkitunnuksilla. Eli jos ei mies suostu, niin tilaa itse. ;)

Sitä kans mietin, että onneksi tuo esikoinen on jo niin iso, että pärjää ilman jatkuvaa hoitoa. En tiedä miten olisin pärjännyt tällaisessa olossa 1-2 -vuotiaan kanssa...

Kävin työpaikkalääkärillä ja sain lähetteen fysioterapiaan. Se on vielä auki, pitääkö akupunktio maksaa itse vai maksaako työnantaja. Selvinnee huomenna, mutta epäilen ettei maksa.

Se on vähän jännä, kun ei firma tahdo oikein tulla tähän vastaan, kun en ole sairas vaan raskaana. Jotenkin tuntuu vähän epäreilulta. Onhan tämä tavallaan itseaiheutettua, mutta eihän sitä voi mitenkään tietää etukäteen että tulee näin rankka pahoinvointi taas.

Sama juttu oli sairasloman kanssa. Sitä ei voi oikein kirjoittaa syynä "raskaus" (sanoi lääkäri).
Neuvolasta kuulemma sitten kirjoitetaan pidempi pätkä, jos tarvii.

Ei taida tällä perällä onnistua pizzan tilaus netistä :D.

Minä soitin suoraan neuvolaan, sain heti lääkäriajan ja kirjoitti sairaslomaa vaikka en edes pyytänyt.

Minä soitin suoraan neuvolaan, sain heti lääkäriajan ja kirjoitti sairaslomaa vaikka en edes pyytänyt.
Mahtavaa! Onneksi perällä toimii toiset jutut, vaikka pizzaa ei postiluukkuun saakaan! (toinen pizzalinjan syrjältä myös-ja täälläkin ihan mahtava neuvolatäti!).
syrjäkylillä oppii lapset pizzanpaistonkin pakonedessä jo pienenä...

Mahtavaa! Onneksi perällä toimii toiset jutut, vaikka pizzaa ei postiluukkuun saakaan! (toinen pizzalinjan syrjältä myös-ja täälläkin ihan mahtava neuvolatäti!).
syrjäkylillä oppii lapset pizzanpaistonkin pakonedessä jo pienenä...

Hei vaan kaikki! Jospa minäkin tänne uskaltautuisin, positiivinen testi tehty viikko sitten. Laskettu olis näillänäkymin 29.6, nyt siis menossa rv 5+1. Jotenkin epäuskonen olo, mutta kait sitä raskaana oikeesti ollaan :love7 Tiedä sitten olisko esikoisella joku etiäinen, vaisto, vai onko sillä vauvakuume. Vauvoista ainakin höpöttelee, oli hoidossakin jo sanonut että: meille tulee uus vauva, omalla autolla, tuolta kaukaa. :grin

Ajoittaista närästystä havaittavissa, ja hetkittäin sellanen, ei nyt etova olo mutta kuitenkin... Ja iltainen turvotus, ainakin tuntuu siltä, ja ne ilmavaivat :smiley-ashamed008 Pitäis kait hiljaksiin harkita neuvolaan soittamista, esikoista ootellessa olin näille viikoille tainnut jo soittaakin...

Ja mä toivon, ettei kaikki häviä hiljaksiin naamakirjaan, vaan jatkuis täälläkin kirjottelu.
Toivottavasti tää ei oo mikään enne, netti alko tökkimään kun mä tänne kirjottelen...Hui!

Tsemppiä kaikille pahoinvoiville!
Määki voisin ilomielin ottaa oireita itelle :D Tissit arat ja paisuneet, mahassa pieniä nipistelyjä välillä ja eilen ku nousi tuolilta nopiasti, nii tuli sellanen huippaus-olo. Sitä tapahtu varmaan neljä kertaa ku nousin ylös. Huomena uuestaan se ultra.. huih!
Jotenki sitä ois luottavaisemmin mielin, jos ois nuita oireita enempi. Voin kyllä kuvitella, että ne kellä on pahoinvointia antais mielellään sen olon toiselle. Mutta se on onneksi väliaikaista vaan! :)

Kerro sit miten meni ultra!! :)

Tervetuloa sanko, kiva saada muitakin kesäkuun lopun odottajia. :) Itsellä LA on 29. tai 30. päivä, riippuu miten laskee.
Mä kans toivon ettei kaikki häviäis facebookiin. Sittenhän tää palsta on ihan turha, jos kaikki siirtyy toisille sivuille. :(

Eilen hain neuvolan paperit kotiin täyteltäviksi ja samalla tuli vau.fi:n opus. Niistä varmaan jäi alitajuntaan jotain, koska viime yönä näin unta että synnytin. :D Ja se ei tuntunut missään vaan oli tosi kivaa! Vielä olis pari viikkoa neuvolaan ja viikko varhaisultraan.

Nyt rv 6+2 eikä vieläkään mitään tuntemuksia. samaa vaivaa kuin sanko mainitsi, ilmavaivoja ja maha toimii paremmin kun yleensä. neuvolaan on vielä melkeen kuukaus aikaa. en millään jaksais odottaa.. tekis mieli jo äitille kertoa, mutta en kuitenkaan kauheen ajoissa viitti, ettei sit tuu pettymyksiä.

moni teistä sano, ettei pahoinvoinnin ja etovan olon takia pysty melkeen ees töihin mennä. ite kun oon opiskelija niin kouluun on vähän pakko mennä, ellei halua jäädä jälkeen. onneks ei oo ittee ällöttäny, kun viimeviikollakin piti kolmena päivänä olla eläinten ruumiinavauksissa melkeen neljä tuntia leikkelemässä. en tiiä mitä siitä tulis, jos kokoajan laatta lentäis. :wink

Hei kaikille! Ajattelin liittyä porukkaan, positiivinen tehty lauantaina ja varmistus tänä aamuna :D jostain syystä teki mieli nähdä kahden viivan ilmaantuvan vielä kertaalleen... Ihka ensimmäinen ja odotettu raskaus tämä! Laskettu aika ois suunnilleen 28.kesäkuuta, en ole varma miten se kuuluu laskea, kierto ei oo mulla ollut koskaan kovin säännöllinen, tosin viime kuukausina kuitenkin 26-32 päivää. Viimeiset kuukautiset alkoi 21.syyskuuta. Osaisko joku viisaampi neuvoa, lasketaanko viikot aina viimeisten kuukautisten alkamispäivästä eteenpäin, eli mulla ois sen mukaan menossa 5+3?

Pahempia oireita ei oo vielä ollut, ei esim. oksentelua, kuten joillakin teistä kuulostaa olevan aika pahastikkin! Tsemppiä kovasti siihen. Välillä etovaa oloa ollut kuitenkin ja pahenee jos venyy ateriavälit liian pitkiksi, vessassa pitänyt juosta joka välissä, mielialat vaihdellu ja alaselkä ollut kohta kaksi viikkoa todella kipeä...En tiennyt, että selkäkipukin voi olla alkuraskauden oire, jotenkin aina ajatellut sen tulevan sitten kun raskaus on paljon pitemmällä ja maha kasvanut :) Vatsakipuja mulla on myös ollut jonkun aikaa, viime yönä heräsin luultavasti juuri siihen kun oli niin kipeä, onko muilla ollut samoja oireita? Semmoista vähän menkkamaista kipua on, välillä nipistelee ja juilii. Jospa ei mitään vaarallista...

Pitäisikö se alkaa kohtapuoliin sitten neuvolaan soittelemaan minullakin :)

Ihanaa suviiit että kaikki kunnossa :hello2

Ja tervetuloa omppu14 :) Kyllä viikot lasketaan viimeisten kuukautisten alkamispäivästä, mutta jos kierto epäsäännöllinen niin raskausviikot tarkentuu sitten ultrassa :)
Menkkamainen jomottelu ja nippailu alamahassa on normaalia, täälä on vieläkin vaikka rv 8+4 :)

Voi tätä hirvittävää 24/7pahoinvointia:( Ravintolassa töissä eli hajuja riittää.. Välillä yötkin valvottaa tämä pahoinvointi. Huh toivottavasti pian helpottaa. Mutta tänään nähty pienen sydämen syke:)

Mulla tuo vatsan kipristely hiipuu ja hiipuu. Edellisessä raskaudessa niitä oli oikeastaan koko ekan kolmanneksen. Se on niin yksilöllistä ja joka raskaudessa eri. Kuten kaikki muutkin oireet. Oikeastaan aika ärsyttävää kun koskaan et voi tietää mitä tuleman pitää noiden oireiden suhteen.

Ja nää samperin tulehdukset, murrrrrrr. Huomenna taas labraan otattaa näytteet ja perjantaina taas tuomioo mikä vaiva tällä kertaa. :confused:
Toivottavasti muut selvii ilman näitä alapääoireita, varsinkin tämmönen kierre on tosi kiusallinen..

Kovasti pohdin että laitan visan vinkumaan ja menisin ultraan kun tahtois jo tietää onko tuolla kukaan elossa..

Tervetuloa minunkin puolesta uudet, ja onnea :)
Omppu14: Meidän neuvolassa viikot lasketaan aina 28 päivän kierron mukaan ja kuukautisten alkamispäivästä. Neuvolan mukaan mulla olis viikot nyt 7+0, mutta oikeesti on jotain 6+1-3 (mulla oli myöhäinen ovis). Mutta ultrassa tosiaan tarkentuu. Jomottelujen ja vihlaisujen pitäs olla normaaleja, mutta ainahan sitä huolestuu. Itseäkin huolestuttaa, vaikka meille kolmas tulossa.

Huh, luulin jo selättäneeni pahimman pahoinvoinnin. Olin väärässä. Niin väärässä. Pari viimestä päivää on alotettu reippaalla tunnin oksennussessiolla. Eikä olot oo kyllä päivällä yhtään helpottanu. Lenkit on jääny juoksematta ja nyt pohdin, että jaksanko kahvakuulaan lähtee ollenkaan... Ainoa mikä ei aiheuttanut yrjön nousemista kurkkuun kaupassa, oli äitien kinkkuroiskeläppä. Juu, pysy se alhaalla puol tuntia... Yh.... Vielä kaksi viikko neuvolaan. Olisipa kaikki kunnossa :)

Onneksi Suviit:lla kaikki kunnossa <3

Tervetuloa minunkin puolesta uudet, ja onnea :)
Omppu14: Meidän neuvolassa viikot lasketaan aina 28 päivän kierron mukaan ja kuukautisten alkamispäivästä. Neuvolan mukaan mulla olis viikot nyt 7+0, mutta oikeesti on jotain 6+1-3 (mulla oli myöhäinen ovis). Mutta ultrassa tosiaan tarkentuu. Jomottelujen ja vihlaisujen pitäs olla normaaleja, mutta ainahan sitä huolestuu. Itseäkin huolestuttaa, vaikka meille kolmas tulossa.

Huh, luulin jo selättäneeni pahimman pahoinvoinnin. Olin väärässä. Niin väärässä. Pari viimestä päivää on alotettu reippaalla tunnin oksennussessiolla. Eikä olot oo kyllä päivällä yhtään helpottanu. Lenkit on jääny juoksematta ja nyt pohdin, että jaksanko kahvakuulaan lähtee ollenkaan... Ainoa mikä ei aiheuttanut yrjön nousemista kurkkuun kaupassa, oli äitien kinkkuroiskeläppä. Juu, pysy se alhaalla puol tuntia... Yh.... Vielä kaksi viikko neuvolaan. Olisipa kaikki kunnossa :)

Onneksi Suviit:lla kaikki kunnossa <3

Minä niin tiedän nuo oksennussessiot... Lohduttelen sua samalla, kuin millä mua tänään neuvolassa lohdutettiin: Kun äiti voi huonosti, vauva voi hyvin. :)

Neuvolassa oltiin niin ihanan ymmärtäväisiä tälle mun pahoinvoinnille. Kaikki arvot oli myös tosi hyviä, eli ei tarvi vielä ainakaan tiputukseen mennä. (Edelleen ruoka pysyy onneksi välillä ihan hyvin sisällä ja saan juotuakin hyvin vaikka yrjöilenkin vähintään viisi kertaa vuorokauden aikana.)

Sain loppuviikon sairaslomaa, joten sitä ei ainakaan tarvitse nyt murehtia.

Työpaikkalääkäri ei soittanut tänään, vaikka lupasi ilmoitella akupunktion maksusitoumuksesta... Soitan ja varaan ajan huomenna siihen joka tapauksessa. Maksan sen sitten itse, jos ei muu auta.

Minä niin tiedän nuo oksennussessiot... Lohduttelen sua samalla, kuin millä mua tänään neuvolassa lohdutettiin: Kun äiti voi huonosti, vauva voi hyvin. :)

Neuvolassa oltiin niin ihanan ymmärtäväisiä tälle mun pahoinvoinnille. Kaikki arvot oli myös tosi hyviä, eli ei tarvi vielä ainakaan tiputukseen mennä. (Edelleen ruoka pysyy onneksi välillä ihan hyvin sisällä ja saan juotuakin hyvin vaikka yrjöilenkin vähintään viisi kertaa vuorokauden aikana.)

Sain loppuviikon sairaslomaa, joten sitä ei ainakaan tarvitse nyt murehtia.

Työpaikkalääkäri ei soittanut tänään, vaikka lupasi ilmoitella akupunktion maksusitoumuksesta... Soitan ja varaan ajan huomenna siihen joka tapauksessa. Maksan sen sitten itse, jos ei muu auta.

Hyvä, että sait sairaslomaa. Kotona lepääminen auttaa ainakin minua tosi paljon. Heti ihan eri olo jos pitää aamulla lähteä jonnekin ja koko loppupäivä menee sängyn pohjalla.

Ihana toi vauva, musta tuntuu että meidän talossa tulisi kyyneleet silmiin ihan muista syistä jos alkaisin laulaa kailottaa täällä...

Mun piti kysyä teiltä että onko jollain muulla tällainen "oire" että koko ajan on nälkä? Musta tuntuu että vaikka just olisin syönyt lounaan niin heti tulee perään sellainen outo tyhjä tunne vatsaan, ihan kuin olis jo uudestaan kurniva pikku-nälkä. Siis pitää tietenkin olla kiitollinen sillä parempihan se niin kuin että olisi huono olo, mutta jotenkin alkaa häiritsemään tuo ainainen nälän tunne. Ja tuloskin näkyy jo vyötäröllä...

Mullaki on vähä väliä nälkä.. Tänäänki käytiin Subwayssä syömässä sen ultran jälkeen. Sit ku pääsin takas töihin, nii kappas ku oli taas nälkä. Enkä viittis kokoaikaa olla syömässä, ku tuota ylimäärästä massaa on jo ihan tarpeeksi. :/ Ja oon huomannu, että jos nälkä kasvaa liian suureksi, nii tulee heikko olo. Ei sillai että alkais oksettaa, vaa sillai että vähä huippaa ja on tosi levoton olo.

Takaisin