Kesäkuun kullanmurut 2014

Mun täytyy jättää tää ryhmä tähän ja kokeilla onnea myöhemmin. Meille selvis tänään ultrassa että raskaus on menny kesken ja nyt odotellaan enää labratuloksia joista selviää tarviiko mennä kaavintaan.

Tsemppiä muille odotukseen! :)

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Moi! Ehkä nyt viimein uskallan minäkin ilmottaa mukaan...Maanantaina tein eka plussauksen ja torstaina vielä oli pakko varmistaa et onhan tää oikeesti totta. Viikkoja laskurin mukaan ois 6+4, mutta clearblue näytti 1-2 viikkoa..Maanantaina jo eka neuvola kun ois laskurin mukaan jo noin pitkällä ja LA ois 10.6 :)
Odottelijana täällä on minä 27 ja mies 28 Vantaalta ja tosiaa ekaa ootellaan. Josko tätä kautta sais tän ihan kunnolla konkretisoitua ja saada vertaistukea, vaikka oonki täällä roikkunu ja lukenu näitä viestejä jo monta viikkoa :)

Apua kauhea olo! Olen tolkuissani varmaan n. 30 min syömisen jälkeen ja muun ajan aivan sumussa ja pahoinvoiva. Yötki jää lyhyeksi ja katkonaiseksi. Vasta kohta 6 vkoa täynnä...

Millaisia kokemuksia teillä on sairaslomailusta näitten asioitten vuoksi? Viimeksi yökkäsin työmatkat ja välitunnit, mutta sitkeästi tulin aina töihin kunnes neuvolan täti käski saikulle kun paino vain laski. Onko ok jäädä saikulle pahoinvoinnin vuoksi? Kuinka pitkäksi aikaa?

Ope

Miukkis
Kun odotin meidän pikkuneitiä (3/13), niin miulla oli myös pahoinvointia 24/7. Voimat meni ihan täysin ja laihduin ensimmäisinä kahtena kuukautena kuutisen kiloa. Itse olen terveydenhuoltoalalla töissä (nyt toki vanh.lomalla), niin olin sairaslomalla koko pahoinvointi-jakson. En olisi mitenkään pysynyt tolpillani. Suosittelen oikeasti lepoa, muuten et jaksa. Sitten kun olo helpottuu, pääset takaisin töihin. Ainoa asia mikä ärsytti oli se, että pomo sai tietää jo alkuraskaudesta asian.

Moikka! Josko sitä uskaltautuu tänne mukaan. Testi näytti viikko sitten plussaa ja la olisi laskurin mukaan 18.6.2014. Ollaan vuosi "yritetty",maaliskuussa tuli alkuviikoilla km, jonka takia olen vieläkin vähän odottelevalla kannalla,että tuleeko tästäkään mtn..sormet ja varpaat ristissä,että pysyy matkassa tällä kertaa:) Kotona touhuaa kesäkuussa 2010 syntynyt poika. Jännä juttu,kun pojan la oli 20.6 ja tämän 18.6 :D
Josko ensi viikolla jo neuvola aikaakin uskaltaisi taas soitella.
Etovaa oloa ollut liikenteessä,mutta ei pahempaa. ei ollut ensimmäisessäkään kyllä pahoinvointia..vatsaa nippailee ja tissit tuntuu jotenkin hervottomilta :D

Mukavaa lauantai illan jatkoa kaikille! :)

Tänään kärsitty ensimmäiset oikeesti etovat olot. Vaikka söi niin jatkui vaan.
Käytiin pienellä lenkillä joka onneksi helpotti :)
Mitään muita oireita ei ole vieläkään, paitsi tää järkky väsymys! ......zzzZZZZzzzz.....
Vielä olisi kaks viikkoa ekaan neuvolaan jossa terkka lupas kokeilla dopplerilla kuuluisko jo sydänäänet!
Varhaisultraan kun en kunnalliselle pääse kun ei ole tarpeeks pätevää tekosyytä.
Äidin vainoharhaisuus ei ilmeisesti ole tarpeeks hyvä syy :p

.nenna. + pikkukakkonen 6+5

Huojentavaa kuulla, että muillakin on alkanut pahoinvoinnit. Ikävää tietysti, mutta helpottavaa, ettei ole ainoa joka niistä kärsii...

Oltiin viime viikko anoppilassa syyslomalla ja kaikki sujui onneksi normaalisti, joten ei tarvinnut kertoasinne vielä mitään.

Vähän oli hilkulla eilen, kun oltiin lähdössä takaisin kotiin. Edellisenä päivänä oli ollut jo vähän ällö olo ja aamulla heräsin kesken unen siihen että nyt oksettaa. Mies salakuljetti minulle proteiinijuoman sänkyyn, minkä juomisen jälkeen olo olikin vähän parempi. Aamukahvia tosin en saanut alas kuin puoli kuppia ja pahoinvointi jatkui aaltoilevana.

Onneksi lähdettiin ajelemaan aika pian, sillä noin puolen tunnin ajelun jälkeen oksensin kaiken aamulla syödyn ja joudun ylös. Onneksi oli muovipussi matkassa...

Siitä lähtien tämä pahoinvointi on ollut jatkuvaa. Eilen piti saunastakin käydä oksella.. Onneksi pystyy sentään syömään jotain vähän oksun jälkeen.

Esikoinen oli huolissaan, että tarttuu sillekin, mutta rauhottelin, ettei ole normi oksennustauti, eikä tartu.

Vähän tässä kyllä pelottaa, että alkaa sama rumba kuin viime kerralla. Silloin ei pysynyt mikään sisällä ja olin välillä tiputuksessakin. Eikä todellakaan loppunut 10-12 viikolle...

Mullakin etoavat olot alkaa pikkuhiljaa nostaa päätään. Toistaiseksi ollut lievää ja vain joka toinen aamu.
Voi kun se jatkuisikin näin..:gen053

Kovasti oottelen tiistaita ja ekaa neuvolaa, vaikka eihän siellä sinänsä mitään ihmeitä selvii tai tapahdu. Neuvolan kanssa asioin jo viikollakin kun oli lievää kutinaa ja pyysin labraan lähetteen. Ei ollu lievää hiivaa, mitä itse epäilin, vaan tää toinen ihanuus bakteerivaginoosi. Nyt ollaan sitten Flagyl-kuurilla :sad001

Uskaltaudun minäkin jo ilmoittautua mukaan, joten heippa kaikki! :hello Eilen tein testin ja positiivista näytti, raskausviikkoja (laskettuna viimeisimmistä kuukautisista) on 7(+5) ja laskettu aika 3.6.2014. :)

Huojentavaa kuulla, että muillakin on alkanut pahoinvoinnit. Ikävää tietysti, mutta helpottavaa, ettei ole ainoa joka niistä kärsii...

Oltiin viime viikko anoppilassa syyslomalla ja kaikki sujui onneksi normaalisti, joten ei tarvinnut kertoasinne vielä mitään.

Vähän oli hilkulla eilen, kun oltiin lähdössä takaisin kotiin. Edellisenä päivänä oli ollut jo vähän ällö olo ja aamulla heräsin kesken unen siihen että nyt oksettaa. Mies salakuljetti minulle proteiinijuoman sänkyyn, minkä juomisen jälkeen olo olikin vähän parempi. Aamukahvia tosin en saanut alas kuin puoli kuppia ja pahoinvointi jatkui aaltoilevana.

Onneksi lähdettiin ajelemaan aika pian, sillä noin puolen tunnin ajelun jälkeen oksensin kaiken aamulla syödyn ja joudun ylös. Onneksi oli muovipussi matkassa...

Siitä lähtien tämä pahoinvointi on ollut jatkuvaa. Eilen piti saunastakin käydä oksella.. Onneksi pystyy sentään syömään jotain vähän oksun jälkeen.

Esikoinen oli huolissaan, että tarttuu sillekin, mutta rauhottelin, ettei ole normi oksennustauti, eikä tartu.

Vähän tässä kyllä pelottaa, että alkaa sama rumba kuin viime kerralla. Silloin ei pysynyt mikään sisällä ja olin välillä tiputuksessakin. Eikä todellakaan loppunut 10-12 viikolle...

Mullakin tuon 5-vuotias on huomannut, että äiti ei ole kunnossa ja kohta pitäisi alkaa varmaan sille selittelemään jotain. Ensimmäinen ultra olis kiva nähdä ennen ku kovin kertoilee mitään...

Nyt uskaltaudun tänne jo jotain kirjoittamaan. Eli plussatestin oon tehnyt jo jokin aika sitten. Tänään omien laskujen mukaan viikkoja on 5+ 4. Ensimmäinen käynti äiti pkl:lla on jo ollut ja parin viikon päästä pääsen jo ultraan. :) Meille tämä on toinen lapsi, joka on tulossa ja tarkkaan suunniteltu omien perussairauksien vuoksi, mutta olen tästä todella onnellinen. <3Laskettuaika ois 18.6. esikoinen on syntynyt 07/2012

Heippa taas, ja voi miten surullisia uutisia tullut mangi ja kiisseli :( Jaksamista!

Ja tervetuloa sitten uudet lukijat :)

Mä en oo jaksanut koneelle, enkä tänne huutelemaan.. Mä en käsitä, miten te joilla pahoinvointi ihan oksentelussa asti, jaksatte!? Mulla on tän viikon pitäny enemmän ja vähemmän etovaa oloa pitkin päivää, nieleskellä oon saanu ja tosi häjyä tehnyt.. Oksennusta ei silti keraakaan. Ja silti on niiiiiiiiiiiin hirvee olla. Ja miehen tartuttama flunssakin vielä iski tähän päälle. Ja närästys on päässyt huippulukemiin, mä kun jo ehin toivoa että tällä kertaa sitä ei tulisi.
Nyt viikkoja 7+2, eli eikös näillä viikoilla (n.7-12) taida hormonit hyrrätä pahiten? Joten josko tää tästä pian helpottais ees vähän.. Tympee mieli, meillä tänään 3kk hääpäivä ja mitä vaimo tekee.. Makoilee ja nieleskelee kun ei mitään jaksa eikä mikään huvita. Ah ihanat hormonit!

Meillä vielä reilu viikko ultraan. Kumpa kaikki ois hyvin ♥

Heh, yritin kätevänä likkana kans lisätä ton kuvallisen raskauslaskurin.. Mut en vissiin onnistunu. Mihin te sen lilypie:n koodin lisäätte, että laskuri näkyy teidän tekstien perässä?

Mä siis löysin profiilista jonkun kohdan, missä voi käyttää jotain koodia, mut ei se näissä mun teksteissä siltikään näy. en käsitä :D

Mä en oo vielä jaksanut paneutua tuohon tickeriin. Ehkä sit kun eka kolmannes on ohi :)

Mullakin alkoi etovat olot viikonloppuna ja tänään aamulenkillä koirien kanssa sain vedet silmissä nieleskellä ettei keskelle katua lennä. Lisäksi edelleen mietityttää nuo pienen pienet rusehtavat valkkarivuodon oloiset vuodot. Kun niitä ei oo joka päivä ja tulee tosi vähän niin oon vaan todennut et ne varmasti kuuluu asiaan. Kunhan ei ihan kirkasta verta tule menkkamaisesti.. Pari viikkoa vielä ekaan neuvolaan :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Pyydä Freyja lähete labraan.. ettei vaan ois jotain tulehdusta. Näin oon ymmärtäny että rusehtava vuoto voi olla myös merkki tulehduksesta. Tosin toki se voi olla ihan vaan vähäistä verta kun herkässä tuo pintaverisuonisto. Mutta kyllä sinuna ottaisin yhteyttä neuvolaan ja pyytäisin testeihin. Ei vara venettä kaada. :rolleyes:

K + Kolmonen, laita se koodinpätkä kohtaan Allekirjoitus, samaan paikkaan missä sulla nyt on sun nimi K + Kolmonen.
En mikään nero oo näissä, mutta niin itse tein.

Takaisin