Kesäkuun kullanmurut 2014

Jotenkin on hieman epätodellinen olo että onkohan sitä oikeasti raskaana :D Pakko ostaa tänään vielä digitesti ja tehdä se, kun ei sitä neuvolaan jaksa odottaa... Oireina on ruuansulatusvaivat (lähinnä ilmavaivat :D ), turvotus sekä rintojen kasvu. Joskus on hieman heikko olo ja iltaisin väsyttää.

Mulla on just tuommonen olo kans! Onneksi nyt on vähän lomaa tiedossa.

...ai niin ja tuli vielä mieleen, että oletteko miettineet milloin ja miten näistä uutisista kerrotaan isosiskoille tai/ja veljille?

Muokattu viimeksi:
Mun oireet on ollu vielä aika lieviä, omituinen huimaus tai pikemminkin pyörinä päässä on selkein. Vatsa on myös jotenkin turvonnu, ollut jo muutaman viikon ja raskaudesta oon tienny alle viikon. Luulin lihonneeni... heh.

Tässä viikon aikana en ole tehnyt mitään hankintoja ja tarkotus olis kyllä selvitä mahollisimman pitkälle olemassa olevalla tavaralla. Jos tulee poika ja pinkit kuteet ei passaa, nii ajattelin värjätä ne. Batiikki vois olla aika veikeen näköstä pikku mukelolla!

Meijän tuleva isosisko on viel niin pieni ettei hän ymmärrä vielä asian laitaa :D hän vähänniinku kasvaa mun mahan kanssa sitte samas tahdis ja pitää sit koajan kertoilla tos enemmän loppuvaiheessa et äitien mahassa on vauva ja kesällä äiti käy hakemassa sen kotiin :)

Mä olen hieman ihmeissäni tästä mahan kasvuvauhdista...nyt rvk 7 menossa ja kohta on kyllä vaikea enää peitellä. Esikoista odottaessa maha ilmestyi kans tosi nopeesti kun olen aika pieni ja hoikka ihminen mutta tää on musta vähän hassua että nyt jo!!Esikoinen alko näkymään ehkä viikolla 11 tai 12. Alotan ens viikolla uudessa työpaikassa ja aika kurjaa jos kaikki huomaa heti..Pitää käydä ostaa jotain isoja huppareita varmaan? :)pahoinvointi tai lähinnä kuvotus alkoi ekaa kertaa eilen ja vähän aavistelen että pahin on edessä niin kun ekassa raskaudessa...tais olla viikot 8-10 ne kaikista pahimmat?

Tsempit muillekin jotka voi pahoin, toivotaan et loppuu pian!

Me kerrotaan vauvan sisaruksille sitten kun maha alkaa näkyä :)

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Rohkenenkohan minäkin tänne ilmottautua :) Hyvin hailakoita viivoja saatu testiin alkuviikosta, mutta tänään apteekin testiin tuli selkeä plussa <3 Kolmatta meille odotellan syntyvän sitten joskus kesäkuun 21. päivän kieppeillä (paitsi jos vanhat merkit pitää paikkansa, niin kesäkuun alkupuoliskolla). Päijät-Hämeessä asutaan ja minä olen 29 ja mies 33. Onnea matkaan kaikille :)

Meillä täällä plussattiin 3 testin voimin kuun vaihteessa ja ollaan kyllä enemmän kuin onnellisia :)

LA olisi 9.6. ja neuvolaankin tuossa soittelin ja varailin ajan 22.10.

Meillä on varmastikin jännittävä ja hermojakin raastava raskaus tulossa, sillä nyt odotamme pikkusisarusta meidän pienenpienille enkelipojille.. Kesä 2013 ei ollut meidän kohdalla aurinkoinen ja lämmin, sillä pikkuiset kaksospoikamme syntyivät 23+5 liian ennenaikaisesti ja heistä tuli enkeleitä pian syntymänsä jälkeen. :sad001:sad001:sad001

Mutta vastoin kaikkia odotuksia raskauduttiin toisesta kierrosta heti ensi yrittämällä (vieläpä alkukierrosta) ja nyt vain pitää toivoa hartaasti, että tällä kertaa kaikki menisi hyvin ja ensi kesänä paistaisi aurinko myös meidän kotiimme.

Odotan kovasti neuvolaa jo ja yritän päästä kunnan puolelle AR-ultraan. Vaikka idea kaksosista niin ihanalta kuulostaakin, toivoisin kovasti yhtä tällä kertaa jotta voisi henkisesti ottaa edes vähän rennommin. Olisi siis mukava löytää yhdet pienet sydänäänet tässä kohtaa.

Tässä kohtaa meillä mennään viikko kerrallaan ja toisiamme tukien positiivisin ajatuksin eteenpäin :)

Voi, kuulostaa kovin surulliselta tuo sinun edellinen raskaus. Toivotaan siis että kaikki sujuu tällä kertaa hyvin loppuun asti :)

Mä tein tänään vielä digitestin, joka tosiaan näytti et raskaana 2-3 viikkoa. On siis uskottava että se on totta :) Väsymys on ollut valtaisaa, mutta muuten täällä menee hyvin.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Itselläni ollut vain vähäistä massukipristelyä alusta lähtien. Valkovuoto on runsaantunut ja mennyt kellertäväksi. Mutta ei tässä vielä oikein edes tajua olevansa taas raskaana :)

Voi viiviliini, todella surullinen kohtalo teidän kaksospojilla :( Toivotaan että tällä kertaa odotus päättyy hyvin ♥

Mulla on nyt tullut vihlaisevia kipuja, etenkin kun nousen tai vaihdan asentoa... Luin, että liittyis jotenkin kohdun kannattimien venymiseen tms.. Toivottavasti...

Me aateltiin kertoo tuleville isoveljille vauvasta sitten viimeistään kun maha kunnolla näkyy, tai np-ultran jälkeen kun on näyttää kuvakin. Ennemmin ei viitsi, sillä nehän juoruais sen naapureista lähtien jokaiselle vastaantulijalle samantien :D

Moi vaan kaikille:) Ja onnea odotukseen! Meillä plussattiin viikko sitten ja muutama päivä mennyt hyvin sekalaisissa tunnelmissa.. Nyt alkaa olla odottamisen onnea pikkuhiljaa Tosin mun väsymys, palelu ja oksettava olo on hirvittävää:( Yritän kyllä tsempata että pian helpottaa (ainaki aiemmissa on). Mulla neljäs raskaus (2000,2003 ja 2011). Huomenna jos soittelis neuvolaa-aikaa:)

Hei tääläkin plussattiin muutama viikko sitten jo kolmatta kertaa, kaksi edellistä mennyt kesken. Nyt pidän kaikki raajat ristissä että tämä asukki ottaisi häädön vasta kesäkuun 4 jolloin olisi arvioitu laskettuaika. Neuvolaan meno olisi 25.10 :) Oireita on, rintavarustus on turvoksissa ja kipeät, pissattaa, närästää ja hampaiden pesu pistää oksettaa.

Uusi foorumilainen ilmoittautuu. Meidän esikoisen olisi tarkoitus tulla maailmaan alustavasti 1.6. Katsotaan nyt, olenko täällä kesäkuulaisten luona oikeassa seurassa, vai joudunko siirtymään toukokuulaisten joukkoon. Ensimmäinen neuvola kahden viikon päästä. Tänään ollaan 7+0, ja nyt tänä viikonloppuna on ensimmäistä kertaa ollut kokopäiväistä äklötystä. Ehkä tämän olon myötä raskaus alkaa viimein tuntua todelliselta. Toistaiseksi ei olla uskallettu vielä kertoa kenellekään raskaudesta, kun itsekin ollaan vasta totuteltu ajatukseen. Toivottu vauva on kuitenkin kyseessä. Viime kesänä mentiin naimisiin, minä olen 29v ja mieheni 32v. Plussa tuli vähän yllättäenkin jo toisella kierrolla pillerien poisjättäminen jälkeen. Nyt lueskelen mielenkiinnolla foorumin keskusteluja ja netin artikkeleita, ja yritän päästä ajantasalle tästä kaikesta :)

Tervetuloa uusille ja onnea plussauksesta !:) yleensä (painotan sanaa yleensä) ekat raskaudet menee yliaikaseks et todennäköisesti oikeassa paikassa olet :)
Meidän esikoinen tosin oli suht täsmällinen 40+3 aamulla syntynyt (synty samana päivänä kun minun äitillä oli minusta joskus la :D mä tosin tulin melkein 2 viikkoa liian aikaisin :))

Täälläkin ilmoittautuu uusi odottaja. olen 26v ja mies 28v. Lauantaina plussattu, ja LA olis laskureiden mukaan 19.6. toki voi olla että se vielö muuttuu neuvolassa mut näin ainakin nyt. Toista lasta odotellaan (esikoinen täyttää 4 marraskuussa). Vähän ristiriitaiset fiilikset vielä, itse olen tätä lasta toivonut jo kolme vuotta, mieheltä "lupa saatu" vasta nyt. Elokuussa otin kierrukan pois ja toisesta kunnon kierrosta siis tärppäsi. Miehellä ihme reaktio plussaan tai raskaus epäilyihin yleensäkkin. on ihmeen hiljainen ja läheisyys on ihan tiessään.. katotaan kuinka pitkään se tota jatkaa. ;)
Oireita ollu mahan nippailu ja menkkamaiset juilinnat. nyt huomaa et tissitki on vähän turvoksissa, etovaa oloakin välillä aamuisin. esikoisesta oksensin kuukauden ajan joka päivä. toivon ettei tässä olis samoin :D Lisäks ihan hirmunen palelu koko ajan ja vähän väsyttääkin. pariviikkoa sitte jo parina päivä ihan tosi ällöttävä metallin maku suussa. Valkovuoto on myös runsasta.

Mulla esikoinen puski maailmaan 39+4 eli aikalailla ajallaan tuli =) Mullakin tosiaan la 1.6. ja vaikka vaan yhdet menkat ehti edellisen jälkeen tulemaan ja heti tärppäsi, niin on kyllä ollut aina niin tarkka kierto, että uskon tuon pitävän paikkansa. Tulee sitten maailmaan, kun tuntee olonsa valmiiksi =)

Uskomaton fiilis!! Eilen plussa testiin ja jännääminen alkakoon:) laskettu aika 18.6. Ensimmäinen raskaus oli rankkaa pahointivointia,joten toivottavasti hiukan helpommalla päästään tällä kertaa!.. Koin muutama kuukausi sitten yhden keskeytyneen keskenmenon, jonka vuoksi varovaisen onnellinen olo... Tsemppiä kaikille ja paljon onnea:)

Tänään aamulla plussattu, eli viikkoja olis tieten 4+2. LA olis 21.6.
En uskalla vielä riemuita varsinki, kun yritystä takana 1,5 vuotta ja keskenmeno koettiin maaliskuussa. Todella varovaisin mielin liikkeellä, mutta onnellinen kuitenkin. :) Tuossa keskenmenneessä raskaudessa ei ees näkyny näillä päivillä vielä mitään testissä, eli siinä mielessä (vaikka ei välttämättä merkkaa mitään) toiveikkaalla fiiliksellä. :)

Tervetuloa uusille! :)

Tänään on ollut melko jäätävä olo pitkästä aikaa, öklöttää ihan toden teolla. Ei nyt onneksi vielä okseta kunnolla, mutta hirveä olo kuitenkin. Ja huomenna pitäisi lähteä kohti lentokenttää työmatkalle, keskiviikkoaamuna lähtee kone aikaisin ja vasta lauantaina takaisin. Mitähän tästä viikosta vielä tuleekaan...? Toivottavasti olo helpottaa, muuten ei tule yhtään mitään.

Tervetuloa joukkoon muutkin plussanneet. Toivottavasti kaikilla onnellisuus jatkuu loppuun asti. Kiva kuulla jatkossakin miten kullakin etenee :)

Äippäpolilta sain tänään puhelun perussairauteni tiimoilta. Tulee kuulemma heti alkuun seurantalabroja ja muutoinki kuulemma enemmän seurantaa tuon edellisen ennenaikaisen synnytyksen takia. On se hyvä ja helpottavaa, ei tarvi pähkäillä onko kaikki hyvin vaan saa ihan faktaakin.

Tänään 5+6 eikä vielä ainakaan pahoinvointia. Edellisessä raskaudessa pahoinvointi alkoi juurikin tällä 6. viikolla, mutta eihän se koskaan samaa kaavaa mene. Muutoinkaan ei väsytä, viluta eikä tissit oo kipeet. Masukipristely ainoo oire so far.

Työnimeksi on annettu Rusina :)

Takaisin