Kesäkuun kommellukset

Mä aattelin vauvatanssiin mennä ehkä syksymmällä, uinnista varmaan poika tykkäis mut äiti ei niinkään joten voi olla et meiltä jää menemättä. Muskariin kyllä ehdottomasti. Mietin vaan et kun toi aikatauluttaminen on niin vaikeaa yhtään minkään asian suhteen, kun päivällä nukutaan niin pitkiä pätkiä, niin miten ihmeessä noihin harrastuksiin osallistuminen onnistuu? Täytyyks se vauva oikeesti sit vaan herättää päikkäreiltä harrastusta varten, vaikka ois just nukahtanu? Meillä ainakin itketään päivälläkin kunnon väsyitkua, jos ei just sillon laiteta nukkumaan kun uni ois tulossa. Ja jos ei samantien saa tissiä kun herää unilta, niin huuto on karmaiseva. Mietin vaan et miten vauvan kanssa tekee yhtään mitään kellontarkkaa, kun jo neuvolakäynnitkin on haastavia kun ne on tiettyyn kellonaikaan.
 
oon kans vähän miettiny samaa :D mut toi vauvauinti ainakin on aamulla 9.30-10.30, ja meillä ainakin ollaan juuri tuolloin hereillä ja pirteänä.
 
Mä taidan pitää ite kotona muskaria eli hyvä syy vihdoin hommata se piano kotiin. :wink Pieniä rytmisoittimiakin omistan liudan, niin voidaan yhessä musisoida. Ollaankin jo aloitettu musiikki kuuntelemalla ipanapaa ja laulan tytölle joka päivä hämähämähäkkiä...:) Kohta sitten musiikkiliikuntaa! Meilläkin tyttö on sellainen tuuliviiri ja kiihtyy nollasta sataan alle sekunnissa...
 
Täällä oli vauvauinnissa 2 vaihtoehtoa. 8 jälkeen aamulla oli liian aikasin meille niin hain sitten ryhmään joka on klo 10. Molemmat vaihtoehdot on ärsyttävän kaukana keskustasta eli pitää lähteä varmaan tuntia ennen kotoa :/
 
Meilläki toinen ryhmä on ihan toisel puolel kaupunkii enkä sinne halua, mut tää mihin ilmoittauduin on tossa alle kilsan päässä :) Tulis mukava aamulenkki samalla kun sinne rullais uimaan.
 
Ei olla vielä päästy ilmoittautumaan vauvauintiin. Todennäköisesti ilmoittautuminen on vasta elokuussa tai syyskuussa. Meidän täytyy lähteä 20km päähän uimaan. Omalla paikkakunnalla ei ole uintia, ainakaan vielä.
 
Meillä olis kyllä uimahalli ihan naapurissa mutta just siellä ei järjestetä vauvauintia. Jotenkin oletin että siellä olis ollu niin ei ois kellonajallakaan ollu sit niin väliä mutta kyllä mä mielelläni lähen sinne kauemmaskin jos vaan ryhmään päästään...
 
Ou nou...tää mamma alkaa potee huonoa omaatuntoa. Ekan kanssa piti mennä muskariin ja vauvauintiin ym. heti vaan kun mahdollista. Nyt ollaan miehen kanssa juteltu, että ei mennä vauvauintiin pukkukakkosen kanssa, koska ainut mitä ekan kanssa sieltä tarttui, oli kuinka opettaa vauvaa sukeltamaan. Nyt osataan sukelluttaa. Aateltiin, että uimahallin terapia-allas saa kelvata puolenvuoden jälkeen.
Myös muskari varmaan jätetään väliin, kun kotona isännällä on kaiken maailman soittimia ja pitää "muskaria" tolle vanhemmalle lapsukaiselle. Näin säästää ison määrän euroja.
Huono omatunto tulee siitä, että näinkö kakkonen tulee olemaan kaikessa kakkonen. No toivottavasti ei..eihän kolme kuinen mitään tasapuolisuudesta vielä tajua...onneksi.
 
Just oli joku tutkimus, ettei pieni lapsi tarvitse kodin ulkopuolisia harrastuksia. Meiltäkin on tosiaan ainakin 20 min matka autolla aina johonkin harrastukseen. Myös kotona voi musisoida, tanssia, jumpata vauvan kanssa, ainakin jos ei ole varaa/aikaa mennä muualle.
 
eikös sitä sanotakin, että vauvojen "harrastukset" ovat äitien ja isien harrastuksia - vertaistukea, seuraa jne. Itse olen innolla odottanut, että lapsen myötä myös tutustuisi uusiin ihmisiin ja laajentaisi sosiaalisia ympyröitään.

Oliko täällä taas tamperelaisia? Löytyisikö vinkkejä kahviloista tai järjestetystä toiminnasta, jossa voisi vauvan kanssa viettää arkipäivisin aikaa? Lähdetään tytön kanssa usein vaunuajalelle keskustaan, kun mulle tulee tekemisen /muiden ihmisten näkemisen tarve. Voisi joskus tehdä jotain muutakin kuin hengailla Laukontorilla...

Muuten, lähdetään tänään ekaa kertaa pidemmälle reissulle tytön kanssa asuntoautolla Lappiin. Jännittää!
 
Niinpä :) Vanhempia varten ne vauvojen harrastukset on, ei vauva sellaista tarvii. Jos ei vanhemmista tunnu et tarttee mennä ni ei oo mikään hätä pitkälti ennen kouluikää olla mitään "oikeita" harrastuksia lapsella. Eri asia sitten jos lapsi oikeasti on kovin kiinnostunut vaikka pianonsoitosta tai jääkiekosta tai vanhemmat haluavat erikseen tällaisia harrastuksia suosia. Ite varmaan alan viedä lasten liikuntavuoroille tuonne liikuntahalliin kunhan kasvaa mut nyt vauva-aikana en pidä mitään kiirettä kun täällä ei mitään esim. vauvakahviloita ole. Vain seurakunnan ja kai MLL:n perhekerhot toiminnassa eikä nekään ole oikein vauvoille tarkoitettu, vaikka toki sinne varmasti voi vauvankin kanssa mennä.
 
Mä en ees haluais mennä mihkää tuntemattomien kanssa kahvilaan, kun en ehkä oo sen tyyppinen. :) Mut joo, jos tosissaan meinaa esim. jotain soitinta "harrastaa" tai luistelua tms. ni kyllä ne pitää ennen kouluikää aloittaa.
 
Me kans päivittäin kyllä lauletaan ja soitetaan vauvan kanssa kotona, mut muskari on mun mielestä siitä eri et siellä näkee just muitakin vauvoja ja lapsia ja aikuisia. Meidän vauva ainakin tuntuu olevan niiiiiiin kiinnostunut muista ihmisistä, ja erityisesti vauvoista ja lapsista, et aattelin sen hänellekin olevan kivaa nähdä myös muita. Välillä tuntuu siltä et pitääks se äitiä ihan tylsänä kun möllöttää vaan vaikka yritän naurattaa, ja heti kun tulee joku muu paikalle niin naureskelee ihan ääneenkin...
 
Vepettäjä mä oon tampereelta, mutta en kyl kauheesti osaa antaa vinkkiä mihinkään kun me käydään vielä toistaseks tytön kans vaan ihan omin päin pyörimässä millon missäkin...
 
Oho jaaha, meijän talossa alkaaki sit hissiremppa ens viikol :confused: eöööh onneks ei asuta KU neljännes kerrokses...
 
2 harrastusta per viikko riittää mullekin. Se taitaa olla aikamoista aikataulutusta kun tosiaan neuvolakäynnitkin on sellaisia, et saa 2 h ennen alkaa valmistautumaan. Mulla on jonkun verran kamuja ketkä on vanheimpainlomalla ja loppuvuodesta pari lisää, ei tuu aika pitkäks. Vaikka tääl mä hengaan netissä näemmä :grin
 
Takaisin
Top