Kesäkuun kommellukset

Netti on munkin ainoo harrastus nyt. :wink eivaa, tuleehan tota pihaakin laitettua. Tänään kävin sit ekaa kertaa pitkällä vaunulenkillä näillä hiekkateillä ja naapuri kommentoi, ettei moista näkyä täällä ole ennen nähtykään.
 
minä en esikoisen kanssa käynyt äitiyslomalla missään "harrastuksissa". neuvolassa koittivat niitä mulle kyllä joka kerta tuputtaa, mutta koin silloin jotenkin niin hankalaksi vauvan kanssa lähtemisen... neuvolareissutkin stressasivat mua jo viikkoa ennen aikaa... en sitä silloin itse tajunnut, mutta ehkä neuvolan täti näki sen, että mun olotila ei ole aivan normaali, mulla on raskasta vauvan kanssa ja olen väsynyt ja alakuloinen, että hän varmaan koitti saada mua piristymään, kun tutustuisin muihin äiteihin.

toisen lapsen kanssa lähdettiin seurakunnan kerhoihin, kun tämä oli 11kk ikäinen. oli kerhoissa ja kahviloissa käyminen ollut aikaisemminkin mielessä, mutta kun mulla ei täällä ole sillaa kavereita ja olisin halunnut jonkun tutun kanssa mennä niihin. olen sen verran ujo, että mua nuo tuntemattomat ihmiset oudoissa paikoissa "jännittää". mutta tosiaan sitten oli "pakko" uskaltautua esikoisenkin takia kerhoihin, kun tämä oli kuitenkin kohta 3v ja oli meidän kanssa päivät kotona, että saman ikäinen seura alkoi olla tarpeellista hänelle.

nyt sitten tämän kolmannen kohdalla suunnataan syksyllä taas kerhoihin ja kahviloihin heti kun ne alkavat. :) vähän jo odottelen niitä. :) äidit siellä ovat tulleet tutuiksi ja porukka on mukava, vaikka en sieltä sillaa kaveria/kavereita ole saanutkaan.
kun tämä vauva oli kuukausen ikäinen, niin käytiin lastenkirjasto-päivässä, esikoisen kohdalla ei olisi tullut mieleenkään lähteä semmoiseen noin pienenä! :grin varmasti oltaisiin sen kuukauden ikäisenä menty jo kerhoonkin, mutta kun ne olivat juuri jääneet kesätauolle. mutta syksyllä sitten taas. :) ja sinne suuntaan isompien poikien takia, että he saavat leikkiä ikäistensä kanssa ja myös itseni takia, että saa vähän aikuistakin seuraa välillä. :wink
 
Meillä on kans tuo vauvauinti suunnitelmissa syksyllä. lähimpään uimahalliin on n. 10km matkaa ja tuliki mieleen että pitää varmaan alkaa ilmottautua jo syksyn uintiryhmiin! muskaria saatan sitte aatella ku tyttö on vähän isompi, esim ens keväänä. mutta täällä pyörii aina syksysin ja keväisin semmonen esikko-ryhmä, joka on tarkotettu esikoisten vanhemmille. kokoontuu siis semmosissa kerhotiloissa ja siellä vaan jutellaan, kahvitellaan, leikitään vauvojen kans, lauleskellaan jne. mukavaa yhdessäoloa muiden äitien ja vauvojen kans. sinne ajattelin mennä :).

mulle soitti eilen neuvolasta se meidän terveydenhoitaja. tuumasi että heillä on joskus ollu aina synnytysvalmennuksissa mukana joku "esimerkkiperhe", joilta tulevat vanhemmat on saanu kysellä kaikkea vauvanhoitoon, synnytykseen, imetykseen jne liittyen ja se esimerkkiäiskä voi kertoa esim. miten on arki muuttunut vauvan tulon myötä, mikä yllätti jne. No, tää terkkari oli sitten ajatellut mua siihen ku oon kuulemma niin sosiaalinen ja iloinen :grin. Lupauduin menemään tytön kans sinne sitten, tosin elokuussa vasta ois se synnytysvalmennus.
 
Miä en jotenkin osaa ressata tai miettiä tulevaa kauheasti. Tuntuu, että kokoajan on hirveä meno joka puolelle vaikka tänäkään en ole kertaakaan kotoa poistunut. Suunnittelin kyllä
lähteä kavereille kylään, mutta sainkin toisen kaverin yllätys käynnille

Miehellä alkoi loma tänään eli kohta sitten mennäänkin. Ensin junalla (Vantaalta)
Ouluun ja siitä heti autolla kavereiden kanssa Pärnuseen :D Täytyy käydä vauvelista otattamassa passikuva.:eek: Saas nähdä miten pää pysyy paikallaan. Onneksi alaikäisistä ei sormenjälkiä oteta o_O Kiire siis tulee saada passi..apuva!. Nuorimmaisenkin passi just meni vanhaksi. Hänellä otettiin puolivuotiaana eka passi.
 
Hyi hitto mikä migreeni tänään :sad001 (ja on oikea migreeni, diagnoosi löytyy, kun joku sitä kuitenkin miettii :wink )Heräsin ja tietty mies lähtenyt aikasin töihin...:sad001 Ja tänää eka päivä varmaan ikinä, kun tyttö huus aamulla klo 9.30-12.30. Mies tuli onneks kotiin jo 13.30 ja otti tytön sitten hoiviinsa. Löys meidät nukkumasta vierekkäin. Nyt klo 22 alko jo vähä helpottaa...Oli varmaan kurja äiti tänään tytöllä.
 
Mulle nousi oikein kunnon kuume ja on selkeesti poskiontelontulehdus kun on niin kova paineen tunne oikeen poskiontelon kohdalla :/ tosi kurjaa hoitaa vauvaa kun on itellä energia ihan nollassa tän sairastelun takia. Toivottavasti tyttö ei enää saa multa lisää pöpöjä kun on just parantunu flunssasta!
 
Nyt tais ruveta ke saatu rota vaikuttaan tytön masuun. Mun oli pakko nousta ite niistämään ja juomaan ja koska tyttökin rohisi niin niistin senkin ja ajattelin sit imettää samalla. Tytön mahassa kupli koko ajan ja sit tuli oikein vaipan täydeltä tavaraa kunnon kiemurtelujen saattelemana...ja kiemurtelu jatkuu. Tyttö ei vaikuta kivuliaalta mutta tosi levottomalta kyllä ja harmittaa että täytyy nyt vielä vaihtaa vaippa niin tyttö herää varmasti :/
 
Toi yöllä "levottoman" vauvan vaipanvaihto on kyl taitolaji ja aina yhtä jännittävää. Tarttis hommata vessaan sellanen pienenpi lamppu, nyt menee ne pari pimeintä tuntia (klo 1-2) ihan sokkona. Oon kyl jostain syystä aina tykännyt treenata asioita pimeässä, esim. jotkut piti mua varmaan kerrostalossa asuessa hulluna, kun meni portaat 4.kerroksseen ilman valoja...:D
 
meillä ollu tytöllä hymykuoppa kans tota levottomuutta. Ei kipeän oloinen mutta nukkuessaanki vähän väliä ähisee ja huitoo käsillään ja heräileeki vähän väliä.yöt onneks nukkuuhyvin. Tuskin tällä enää rota vaikuttaa mutta oisko sitten tuo vauvan nuha...

mua kans pelottaa että vauva saa multa nämä pöpöt, mulla siis jo viidettä päivää kamala nuha, kurkkukipu ja lämpöily. Ja ääni ihan gone! Tänään aamullakin ku heräsin ja näin että tyttö on hereillä mun vieressä niin kutsuin häntä nimeltä nii toinen säikähti ihan kunnolla äipän 2-oktaavia matalampaa örähdystä :D. Onneks nyt viikonloppu ja mies kotona niin saa ite vähä levätä ja koittaa parantua. Ja ennenkaikkea on joku joka juttelee tytölle. Neitiki varmaa ihan ihmeissään ku Se juttelee ja naureskelee nii äiti vaan hoopona virnuilee takas :)
 
Joo no meillä varmasti vaikuttaa sekä tytön nuha että se rota. Molemmat aiheuttaa ihmeellistä ääntelyä ja liikehdintää kun tyttö nukkuu. Tyttö ei kuitenkaan ite herää levottomuuteensa eli unet menee vaan multa. Nytkin tyttö on miehen kanssa yksissä ristiäisissä ja on nukkunu koko päivän (niinkun eilenkin).
 
Ja mullakin on tosiaan ääni ihan maassa niin me vaan muristaan ja öristään tytön kanssa toisillemme ja tyttö nauraa sille ihan hulluna :D Hereilläollessaan tyttö on siis oikein hyvällä tuulella, mutta kyllä noilla unilla luulis olevankin!
 
Meilläkin poitsu rohisee ja "kuorsaa" tosi paljo. Jonkun kerran olen imeny räkää nenästä. Oisko kuitenkin tähän vaiheeseen liittyvää jotenkin, kun kaikilla tuntuu olevan samanlaisia oireita.

Meillä myös nähdään unia tosi paljon. Ollaan silmät kiinni ja huidotaan ilmaan käsillä ja jaloilla. Tästä taas vaipuu uneen (toisin kun äitinsä, joka vaihtaa vieressä).
Ei kai kaikki vauvat voi olla tässä kohtaa kipeitä?
 
asiasta ihan toiseen, onko teistä kellään samsungin galaxy s3.sta?
ostin nyt viime perjantaina semmoisen, kun mun edellinen puhelin sekoili (samsungin mini pocket) ja se sai joka toinen päivä olla laturissa, vaikka en juurikaan mitään tehnyt sillä. nyt tuo s3 on saanut olla JOKA YÖ laturissa, vaikka olen sillä päivän aikana vain pari tekstaria lähettänyt ja ehkä parin minuutin puhelun soittanut, niin silti akku on iltoisin loppu! :eek: gps ei ole päällä ja koitin muutkin "ylimääräiset" sammuttaa, ettei ne veisi turhaan virtaa. mietein, että miten siinä voi akku edes päivän kestää, jos vähänkään enempi tekstailee ja soittelee, saati pelaa tai käyttää nettiä?! kestääkö muilla yhtä lyhyen aikaa akku puhelimessa?
puhelinta käytän soittamiseen, tekstailuun, silloin tällöin kuvien ottamiseen ja sport trackeri on käytössä. sehän nyt vie lenkillä puhelimesta virtaa, mutta kyllä kuitenkin edellisessä puhelimessa kesti akku paremmin vaikka trackeriä käyttikin, vaikka luulin että siinä on huono akku...
 
Valitettavasti joo, mulla Samsung galaxy s4 mini ja miehel s4, ja joka yö saavat olla latuussa. Me tosin paljon niitä käytetäänkin etten sillai ihmettele :rolleyes:
 
ahaa okei... mää ajattelin että tuo mun puhelin tai akku on joku maanantai kappale ja mietein jo sen palauttamista, että siinä on jotain vikaa... mutta vissiin sitten tuo on ihan normaalia... :)
 
Mullaki sama Samsung ko napilla ja joo saapi ladata päivän mittaan varmasti jos nettiä enemmän käyttää.
 
sain miehen veljeltä vinkin, että ottaa akku puhelimesta pois noin 5 minuutiksi ja laittaa sitten takaisin. se vissiin nollaa jotenkin akun. maanantaina aamulla otin puhelimen pois laturista aamulla 5 maissa, lähetin muutaman viestin aamulla ja klo:11.30 akkua oli jäljellä 70%. sain tämän vinkin ja käytin akun pois.
illalla kun oltiin menossa nukkumaan, akkua oli jäljellä jopa 45%, vaikka päivällä mulla oli ollut sport tracker päälle 1,5 tuntia. ja nyt akku riitti sitten eilisenkin, eli siis kaksi päivää. joten ehkä akun pois käytöstä oli jotain hyötyä. :) illalla päästin akun aika tyhjäksi ja pistin yöksi laturiin.
nyt sitten otin taas puhelimen aamu 5 maissa pois laturista, nyt on siis ensimmäistä kertaa akku ihan täysi tuon "akun nollaamisen" jälkeen, hauska nähdä kuinka kauan se nyt kestää. :)
 
Takaisin
Top