Kesäkuun kommellukset

Hei onko kellään tietoo minkälaisia jotain hiuspinnejä vois vauvalle laittaa, materiaaliltaan siis? Ja muutenkin minkä ikäselle se ois ok.. ku meidän neidil on tota tukkaa NIIIN paljon ja varmaan syksyllä menee hiukset jo silmille, ja muutenkin ne sojottaa ihan miten sattuu, niin olis vähän nätimmän näkönen jos sais laittaa tukkaan jotain pinnin tyylistä.
 
Voi vitsin viikonloput! Mä en sitten kyllä tykkää näistä enää yhtään:sad001 Mies lähti taas kylille mun parhaan ystävän kanssa ja koko illan oli tosi ulkopuolinen olo kun tässä meillä alottelivat... kävin välissä syöttelemässä poikaa ja kun palasin olin jotenkin ulkona keskusteluista ja mua ei oikein edes huomattu :sad001 Olis kiva höpötellä aikuistenkin kanssa, mutta tuntuu että ihanku en kuuluis siihen porukkaan.. ihanku äitiys ois vieny muiden mielestä musta sen osan pois...:confused013 Ja mulla kun oli ajatuksena et oltais kerrankin voitu miehen kanssa maata sohvalla ja kattoo vaikka leffa, mutta enpä kerenny edes ottaan puheeks ku hän oli jo sopinu.. eikä siinä mitään, kivaa nähdä ystäviä mutta tuli sellanen olo että mielummin lähtee kylälle ystävän kanssa kun ei tullut edes mieleen että voisi olla mun kanssa kotona :think005
 
Onko muut miettinyt vielä syöttötuolin hankintaa? Meidän tyttö sai aika paljon rahaa lahjaksi, joilla meinattiin syöttötuolihankkia n. 100-200€ budjetilla. Mulla ei oo paljoa ehtoja, mut olis kiva, et siitä sais sitten juniorituolin ja värinä valkoinen. Tripptrappeja on niin jokaisella, ni katoin tollasta Pali Eclettikaa...et onko kellään mitään tietoa oisko hyvä? Meillä on jo sellanen sac'n'seat (miten nyt kirjotetaankin)- matkasyöttötuoli, mut ei sitä kyl jokapäiväseks olis tarkotus ottaa...
 
Meillä on ikivanha tripptrapp. Tuoli on mun pikkusiskon (ja muutaman muun sukulaisen) vanha ja sisko täytti just 19 eli tuoli on nähny jo monenlaista :) Mun äiti lupas maalata tuolin vielä valkoseks niin sopii paremmin sisustukseenkin!
 
Meillä on Tripp Trapp joka ostettiin käytettynä tosi edullisesti. Siihen on Newborn Set jossa tyttö tykkää viettää aikaansa, kun touhuan keittiössä :)
 
Me mietitään syöttötuolia vasta sitten kun kotoa löytyy enempi tilaa.
 
Nappi mä kans haluisin ton, mutta jostain syystä mies ei suostunu :rolleyes:
 
Meille tuli halvin 17€ malli Ikeasta. Aina voi sit ostaa jonkun muun mut oli ikean lahjakortti menossa vanhaksi eikä ne kalliimmat miellyttänyt sen enempää. Joskus ku oon ite ollu vauva on ollu sellainen keittiön kolmiporrasjakkaran päälle tuleva lisäosa. Kuulostais kätevältä vaa en oo nähny missään ni kai sellaisia ei enää ole.
 
Oon kuullu monelta et se Ikean halvin ois paras. Siinä on se pöytäosa, mikä on todella kätevä, ja myöskin kun on muovia niin on helppo puhdistaa ja voi nostaa suoraan suihkun alle ja suihkutellakin puhtaaks.
 
Niinpä. Mä en haluais muovia mut kaikki noi tarjottimet on muovia ni olkoon. Ehkä pitää yrittää etsiä siihen joku lasilevy minkä sais tukevasti kiinni tms. mut epäilen et jää hommaamatta. Olkoon muovia sitten. Lähinnä siis sormiruokailua varten ois tarkoitus sit siihen suoraan ruokaa laitella. Kätevä puhdistaa puuhun tms verrattuna saati ku meil o iha vammainen pöytä ni sen lähelle o vaikee saaha :)
 
meillä on ihan se puinen suomalainen perussyöttötuoli, pähkinän värisenä ja on saman värinen kuin meidän ruokapöytä ja tuolit. ja tuo on se malli jonka saa taiteltua pöydäksi. minä olisin silloin esikoiselle tahtonut jonkun "modernimman" syöttötuolin, mutta mies halusi tuon perussyöttärin. eikä siellä kaupassa mistä tuo ostettiin, niin ollut silloin mitään muuta silmää miellyttävää.

mutta ihan hyvin oon saanut isommille pojille syötettyä niissä ruokaa, vaikka silloin olisinkin jonkun muun tuolin halunnut. :grin se odottaa tuolla kellarissa tätä kolmatta. :)
 
mää tahtosin kans valkoisen triptrapin, mutta en todellakaan raski uutena ostaa. Tori.fistä oon koittanu katella mutta on aina ollut muutama muukin tripptrappien etsijä liikenteessä. Myös semmoset tripptrap kopiot kelpaisi, emma-merkillä ja pikku piia-merkillä ainakin on semmosia. Porukoilla ois kans semmonen puun värinen tripptrap joka on ostettu mun pikkusiskolle 1994 mutta äiti tahtoo kuulemma pitää sen mummulasyöttiksenä ku on noita pieniä lapsenlapsia. Nääh :D
 
missä merkeissä muiden juhannus mennyt? Me ollaan oltu ihan kotona keskenään. Päivällä käytiin lenkillä ja illalla grillailtiin ja mä join muutaman lasin fresitaa. Ouluun sattui "hyvä" ilmaki, aurinko paistoi iltaan asti jonka jälkeen meni pilveen. Yks pikku sadekuuro tuli. Asutaan aika meren rannalla ja Se jotenkin vaikuttaa noihin sateisiin ettei Tuu tänne. Ei Ees satanut lunta sillon yks pv tällä viikolla vaikka melkein kaikkialla muualla Oulussa satoi!

mää nukuin viime yön tosi huonosti ku tyttö yski! Kuudelta sitten nousin tytön kans. Se on jo monena aamuna ollu nenä ihan tukossa ja nyt sitten oli yskää. Ihan selkeästi sellasta yskää ku limaa valuu nenästä kurkkuun. Nieleskelee aina ennen yskimistä. Ei siis röhäyskä eikä ärsytys. Keittosuolatipoilla ja nenäfriidala oon imenyt nenää tyhjäksi aamuisin ja päivällä tuolla ei ookkaa mitään räkäisyyttä tai yskää.,aina yöllä tulee. Kellään kokemusta? Niin ja tyttö siis hyväntuulinen,naureskelee ja juttelee ja syö hyvin.
 
Dulu kuullostaa ihan samanlaisilta flunssaoireilta kun meillä. Tyttö oli eilen kyllä jo päivälläkin tukkonen ja sai olla niistelemässä useempaan otteeseen. Hyvällä tuulella jaksaa pikkunen silti olla, nukkuu ja syö vaan normaalia enemmän. Tänään oli aamulla 37,1 lämpöä, mutta se on jo parempi kun eilen!
 
mittaatko hymykuoppa (ja muut) lämmön kainalosta vai pyllystä? Oysissa ohjeistivat mittaan kainalosta mutta tommonen muumi-kuumemittari antaa kainalosta tosi alhaiset lukemat (siis jotain 36.2 tyyliin) enkä oikein luota noihin kainalotuloksiin tuolla.
 
Mä otan ihan kainalosta kun niin on tehty syntymästä saakka. Tyttö on jo tottunu siihen niin on kiltisti paikallaan kun mitataan.
 
Mä sain muumimittarilla melkein asteen vähemmän kainalosta kuin pepusta. Pepusta on musta helpompi ja nopeempi, ei tyttö ees tajua vaipanvaihdon yhteydessä koko hommaa.

Me ollaan ihan kotona juhannus, eipä muutenkaan lähettäs mihinkään, kun niin maalla asutaan, et mökille meno ei muuttas mitään. Eilen oltiin paljussa sit miehen kanssa (kun tyttö nukahti ekalle "pisimmälle" pätkälleen) ja juotiin vähän kuohuviiniä. Jotain roskia poltettiin "kokkona". Tänään sit grillataan. Aika vauvan ehdoilla menee...:)
 
Meilläkin flunssaoireita ilmassa. Poitsu tuhisee ja yskii. Nenäfridalla oon yrittäny helpottaa oloa, mutta se ei todellakaan ole pojun lempi puuhaa. Minä pidän kiinni päästä ja iskä imee kun poju huutaa ja heiluttaa päätä. Reppana kun ei ymmärrä että hänen oloa yritetään helpottaa.

Noihin kuumeen mittailuihin, pepusta ja suusta otettu lämpö on aina korkeampi kuin kainalosta.

tulevanisin ajatuksia osoitteessa tulevaisi.blogspot.fi
 
Takaisin
Top