Kesäkuun keskustelut

Miulla multivitan raskaus vitamiinit ollu esikoisen odotuksesta asti käytössä, välillä ollu paussia, mut heti plussan jälkeen sit hain taas purkin.. Foolihappoa söin kyllä erikseen vielä tässä kierrossa, kun sattu olee laatikossa niitä ja nuo vitamiinit oli loppu. Mut tuossa yhdistelmässä on nyt 500ug niin en taida enää erikseen syödä lisäksi, kun tuo riittänee varmasti, voiko sitä syödä liikaa? Syön kuitenki paljon parsakaalia nii siitäkin saa sit myös ja muitakin vihreitä vihanneksia menee paljon.

Pahoinvointi tai oikeestaan kuvotus nostaa pikkuhiljaa päätään ja koko ajan on nälkä! Jos yhtään muistan oikein esikoisen odotusajasta niin ens viikolla vois odotella jo enemmän oireita kun alkaa rv 7, sillä viikolla nimittäin plussasin esikoisesta kun aloin oireita ihmettelemään (menkat oli kyllä jo toista viikkoa myöhässä, mutta mulla oli sillo niin paljon kierto heittelyä että en osannu aavistaakkaan :D) saas nähdä alkaako suklaa kuvottamaan, nytkään ei kyllä kauheesti uppoo, mutta esikoisesta meinasin jossai vaiheessa oksentaa pelkästä tuoksusta.. Kiva töissä sitten olla kun pitäis suklaalla kuoruttaa kakkuja ja munkkeja.
 
Ottaa Poika pullon suuhun mut pyörittelee suussaan ja maito valuu ulos, vois tietty ostaa lisää erilaisia pulloja et jos löytys sit joku josta osaa imeä. (tosin löytyy jo neljää eri mallia:))
Tai sitten sinnikkäästi opettaa vaan.
mut ei huono idea olisi vaikka kokeilis jo nokkamukejakin.
Mut kaikkein eniten toivon tottuvan uuden maidon makuun ja pysyvän vielä kuukauden tai kaks tissillä. :)
 
Femi: kyllä hää tissillä on mut liian vähän ku ei maistu! Mä olen ollut samanlainen kun mun äiti oli ruennut veljeä oottamaan ni olin heittäny syömästä, onneks meillä ei kokonaan ole jääny pois, mut enemmän tarviis juua!!
 
Masc, foolihappo on vesiliukoinen joten yliannostusta siitä ei saa, tulee pois ylimäärä :wink

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Foolihappo on erityisen tärkeä naisille kenellä on lähipiirissä hermostoputken sulkeutumishäiriötä, sillä foolihappolisä pienentää huomattavasti tuon kyseisen sairauden riskiä. Mutta yleisesti normaalissa raskaudessa tulee ihan terveitä lapsia ilman foolihappolisiä, varsinkin jos äiti syö monipuolisesti muutenkin ja vaikka ei söisikään niin tuon sairauden riski on melko pieni, mutta kuitenkin olemassa. Foolihappolisän on kuitenkin todettu pienentävän riskiä huomattavasti, mutta tärkeintä se on niille naisille kenellä tuota sairautta on jollakin lähipiirissä. Mutta foolihappolisä on erittäin suositeltavaa, ainut vaan että sen syöminen on pitänyt aloittaa jo raskauden yritysvaiheessa, jotta siitä olisi varsinaisesti jotain hyötyä tuon sairauden ehkäisyssä. Hermostoputki sulkeutuu nimittäin rv6 loppuun mennessä, joten foolihappopitoisuudet tulee olla kehossa jo raskauden alettua hyvät. Olisi se kyllä kauheaa jos tollaisen harvinaisen sairauden oma lapsi sattuisi samaan, ei sellaista toivo kyllä kenellekään.
 
Onko joku kokeillut d-vitamiinisuihketta? Hairahduin ostamaan sellaisen tänään :)
 
Elya, en mä oo törmänny, kuullut olen :) mikäs on sun kokemus nyt sit siitä? :)

omanapa, äidille eilen totesin, että pikkuhiljaa alkaa luottaa tähän raskauteen ku ei oo ollu pahoi kipui ja vuotoi ollenkaan, ja viikot vaan etenee :) ens viikon ultran jälkeen ehkä huokaisen, mut ei enää kyl ihan niin pal pelota :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
MadH, illalla pääsin testaamaan suihketta ja siinä itsekseni mietinkin että miksei kaikkien lääkkeiden otto voisi olla yhtä helppoa :grin Suihkaus mintun makuista suihketta suuhun ja se riittää. Hyvä keksintö, mä ainakaan en mitenkään nauti kun suu on täynnä erivärisiä pillereitä joita tarvi niellä.
 
Elya, mistä ostit ja mitä maksoi? :) mä oon käyttäny muumi d-vitamiinia, semmosta imeskeltävää/pureskeltavaa ja on ollu ihan jees :D

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Ruohonjuuresta ostin ja 21,90e maksoi. Ostin sitä vahvempaa (3000IU), niitä on kahta vahvuutta. Oli raskausversiokin, mutta sitä en ottanut kun mulla on jo Multitabsin raskaustabletteja. Näkyy noita netissäkin olevan myynnissä, mutta aika kovat postikulut oli kun katselin nettiapteekkien postareita. Kannattaa googlettaa, valmistaja on BetterYou. :)
 
Täytyypä tsekata tuo :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Hommatkaahan itsellenne sellainen kirja kun Vuoden mutsi. Siitä on ilmeisesti jo kakkososakin ilmestynyt. Oli oikein mainiota luettavaa pikkuvauva-aikana, miksei toki raskaana ollessakin, varsinkin kun raskaana olevia naisia kuvataan piereviksi muumeiksi. :grin
 
Ninnan sanoihin yhtyen todella mainiota luettavaa hihittelin vedet silmissä molempia :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Täytyypä lukaista jos jostainlöydän! :D

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Minäkin pistän vihdoin lusikkani tähän soppaan :)

täällä siis eilen plussattu ja nyt menossa rv 4+5. Takaraivossa kummittelee tosiaan viime joulukuussa selvinnyt keskeytynyt km nt-ultrassa. Siitä onneksi selvisin pelkillä lääkkeillä ettei tarvinnut kaavintaa. Mitään oireita mulla ei ollut tuosta km joten pikkuisen olen varovainen.

Mut juu, siis mä oon kans syönyt siitä lähtien joka päivä Multivitan mammavitskuja, D-vitamiinia ja sit nyt aloitin Omegat. Omegat tosin muutenkin oli tarkoitus aloittaa eikä vaan raskauden takia :)

Kyllä tämä vaan jännää on ja jotenkin tuntuu et iltaisin on pahimmat oireet. Toivottavasti helpottaa!

Muutamalle ollaan jo varovaisesti kerrottu mut varmaan pidetään aikalailla hiljaiseloa sinne nt-ultraan asti. Ajattelin kyllä käydä siinä joskus rv8-9 varhaisultrassa. Gyneni sanoi keväällä et silloin olis hyvä aika käydä, olis vähän jo turvallisemmilla vesillä.




Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Onnea freyja, ja hyvältä ajankohdalta ultralle kuulostaa :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top