Kesäkuun keskustelut

Mulla jomottelee mahaa joka päivä. Oletan et kaippa vuotoa tulis reilusti jos kaikki ei olis hyvin. Viikko sit tuli hieman mut vain yhtenä päivänä. Tää mun kipu on välillä ihan tossa häpyluun päällä niin on varmaan kasvukipua. Näin oon itelleni todistellu..

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Me otetaan varmaan rahana kun tuota vaatetta löytyy jo ennestään tarpeeksi ja kirppariltakin saa ihania, hyväkuntoisia vauvanvaatteita halvalla! :) Kyllä mäkin ekasta ja toisestakin vielä otin pakkauksen. Ekasta oli aivan pakko ottaa, se vähän niinku kuuluu siihen ensimmäisen odotukseen. :Heartred
 
Miimii, kasvukipuja veikkaisin kans. Toivotaan et ei nyt vuoto alkais kunnolla, ja pieni pysyis kyydissä...

Mulla on ollu kauheen epätodellinen olo välillä tästä raskaudesta... ei sitä osaa oikeen tajuta et nyt se on menoa, ja sit pelkää kaikkee mahdollista vaikka ei kannattais. Kaipa se sit on todellista ku ultraan pääsee... :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Onko kenelläkään kokemuksia raskausarpivoiteista?
Kun itse olen hieman turhamainen ja ajattelin yrittää edes hieman niitä estää ko.voiteella. Ostin SebaMedin Anti Stretch Mark -voidetta jota laitetaan kaksi kertaa päivässä.
Toimiiko nämä vai rasvailenko turhaan? :)

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app
 
Sanna, mä luulen et varmaan voi toimiakin (ei kaikilla, mut jollain osalla) ja mun mielestä ei varmaan oo niin välttämättä väliä kummonen rasva on kyseessä, kunhan rasvaa. Tosin, onhan siinä rasvassa kiinnitetty huomiota koostumukseen ja imeytymiseen ym kun se on kasvavalle mahalle tarkoitettu, joten en usko että siitä haittaakaan on :D

Omanapa, yövuorot kohta valvottu, ja olo on kyllä kuin zombilla. Yöt on olleet rauhallisia, mutta ai hitto kuinka väsyttää! En kyllä muista että olisin ihan näin poikki ollut keväällä yövuoroista. Noh, kaipa sen raskauden piikkiin voi senkin pistää. Vielä olis pari tuntia jäljellä ennenkuin nukkumaan pääsee. Silti tuntuu että aika matelee.

Täällä havaittu ensimmäinen "Mieliteko", koko yövuoron ajan mulla on ollut ihan järkyttävä himo lihapasteijaan....
 
sanna: Voihan tuosta apua ollakin. Mä en ole niin kauheasti murehtinut tuosta rasvaamisesta. Muutenkin kyllä rasvaan itseäni muutaman kerran viikossa niin samalla sitten olen masunkin tietty rasvannut. Mulla ei ole tullut vatsaan raskausarpia missään raskaudessa. Katsotaan miten nyt käy. Mutta on se paljon ihotyypistä kiinni, eli vaikka rasvailis kuinka niin voi niitä silti tulla. Ei siitä kuitenkaan haittaakaan ole, joten miksipä ei kokeilisi. :)
 
Heippa! Oli niin paljon aloituksia että en oikeen tienny mihin kirjoittaa, joten laitan nyt tänne :) täällä plussattiin maanantaina ihana ylläri plussa töiden jälkeen. En osannu odottaa yhtään.

Taustasta sen verran oon ite 23 (täytän 24) ja mies 25 (täyttää 26) meillä on tyttö 07/2012 ja melko heti annettiin toiselle lupa tulla, koska esikoisessakin meni n. 3 vuotta. 2013 oli keväällä ja syksyllä alkuraskauden keskenmenot, joten tää alku on kyllä ollu tosi pelottavaa. Nyt kuitenkin aika varma olo jo tästä raskaudesta, oireita on jonkunverran alkanu tulemaan. Rintoja vihloo ja kolottaa, väsyttää, lämmöt koholla ja ällötysolo kun nälkä iskee. Esikoisesta oksensin 8-17 viikot ja se pahoinvointi oli iltaisin aina pahimmillaan, mikä kyllä töiden kannalta oli ihan hyvä. :D

Varhaisultraan varmaan kuitenkin varattava aikaa niin sit uskaltaa kertoo tästä lähipiirissäkin.

Laskettu aika varmaan 14-16.2 välille sattuu.. Nyt vissii 5+0 tai 5+1 varmistunee sit ultrassa :)
 
Korkataan nyt tämäkin ketju :wink Mä vaan pyöriskelen kotona omassa kuplassani ja käyn vähän väliä kurkkimassa kuivuneita aamuisia testiliuskoja, taidan olla vähän pöpi :grin Mies on ollut poissa kotoa eilisestä alkaen, eilen aamulla pudotin pommin hänelle "näetkö yksi vai kaksi viivaa" eikä hän edes heti tajunnut mistä on kyse. Nyt onkin sitten saanut pyöritellä päässään uutista, katsotaan millä mielellä tulee kotiin :)

Nyt vaan jomottelee mahaa kovasti, tuntuu inhottavalta ja pelottaa onko tämä nyt lopun alkua vaikka testiviivat olivatkin vahvat aamulla :sad001 Paha olo aaltoilee niin että mietin jo hetken joudunko lähteä oksentamaan. Ei nyt ihan vielä tarvis aloittaa sitä... Vastahan tänään on 4+0 oviksesta laskettuna tai menkoista (neuvolan laskukaavalla) 4+5. Toivoisin välttyväni oksentamiselta kokonaan tai ainakin työaikaan, mun työssä ei ole mahdollista lähteä vessaan silloin kun itseä sattuu huvittamaan.
 
Täällä pelonsekaisin tunnelmin liitytään ja toivotaan että pysytään. Täällä plussattiin viime viikolla joka oli iso järkytys koska raskautuminen on vaikiaa. Heti seuraavana päivänä pääsin taustani takia ultraan koska alkoi vas. Puolella kova kipu( 3km jotka on aina jouduttu lääkkellisesti tyhkentämään) nyt sit epäillään ulkopuolista raskautta mutta kohdustakin löytyi jo jotain. Huomenna pitäisi taas mennä verikokeisiin ja ultraan. Toivon parasta mutta pelkään pahinta

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä en oo ikinä ottanu sitä koska ei oo ollu mun tyylisiä vaatteita :) parempaa käyttöä oon keksiny sille rahalle.. viimeks meni pinnasänkyyn ja nyt laitan tuplarattaisiin:)

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
Elya, kyllä mullakin oli siinä 4+ viikolla aika pahojakin jomotteluja ja mietinkin moneen otteeseen et nytkö menee kesken... Sit ne helpottui siinä 5+ ja nyt 6+ taas jomottelee jonkin verran. Neuvolaterkkaystäväni sanoi mulle et normaalia on et kivut vaihtelee ja tietty jonkin asteiset kivut on normaalia (jos jatkuu pitkään, ei helpota levossa ja on niin kipee ettei kotona pärjää ni sit lääkäriin). :)

Kyfi, toivotaan parasta :)

Mää ny tein sit niitä lihapasteijoita vihdoinkin... :) Ihanaa! Vähän on semmoinen aaltoileva pieni etominen välillä, eikä mikään makea oikeen tee kauppaansa. Suolainen ja normiruoka kyllä tekee kauppansa. Turvottelee paaljon ja kaivelin jo nettikaupat läpi äitiyshousujen saralta :) Prismassa löysin muumi-imetystyynyn ja -hoitoalustan, ja palkkapäivänä tämä meneekin sit prismaan piipahtamaan :wink
 
Hei jes, syöminenhän auttaa pahaan oloon! Vaikka ennen syömistä tuntui etten kykene syömään yhtään mitään niin johan helpotti kun väkisin työnsi ruokaa suuhun. Ähky tulee kyllä todella nopeasti, huomasin jo päivällä rippijuhlissa ollessa etten kyennytkään kakkua syömään niin kuin ennen :grin Äiti vähän ihmetteli kun meinasi kakut jääsä lautaselle koska normaalisti vielä saattaisin santsatakin, mutta sain taisteltua yhden palan alas asti!

Huono omatunto tuli kun söi fetasalaattia, mutta se olisi jo ollut kovin läpinäkyvää kanssaruokailijoille jos olisin alkanut herkkujani rääpimään lautasen reunalle...
 
Sä oot MadH kovin rohkea ostosten kanssa! Itse pohdin että josko puolenvälin paikkeilla uskaltaisi jo ostella tavaroita :) Vaatteita tarvii varmaan ostaa ennen jo, mutta ostan sitten kun tiedän todellisen koon ja on tarve. Meillä tulee olemaan muuttokin todennäköisesti ennen vuodenvaihdetta vielä joten en viitsisi senkään takia hamstrata kovasti tavaraa.

...niinvarmaan, olen satavarmasti ensi viikolla kaupassa kun näin nyt sanon :rolleyes: malttamattomampaa tyyppiä kun minä saa yleensä etsiä...
 
Mun ei tee mieli mitään rasvasta, vaan kaikki sellanen tekee pahaa. Jo ajatuskin noista lihapasteijoista kuvottaa. :D Raikas tekee nyt kauppaansa. Mulla on edellisestä raskaudesta äitiysvaatteet onneks tallella, mutta äitiystalvitakkia täytyy vissiin alkaa metsästää kun viimesillään ollaan sitten pakkasilla.
 
Mulla kans jää jotenkin rasvainen ruoka kurkkuun pyörimään. Eilen tehtiin nyhtöpossuleivät ja ei kyllä kauhean hyvin maistunu, mikä oli hieman yllätys!

Hapankorppu, salaatit, kala ja hedelmät maistuu :)
 
Elya, mulla tökkii nyt kaikki makea ,karkit, jäätelöt ym. Ei maistu niinkuin ennen.. suolainen menee kyllä :D fetakin jos on suomalaista niin kyl se pastoroituun maitoon on tehty. Ja muutenkin jostain luin et listeriariski on pienempi ku riski et ajat kolarin... mut varovaisuutta suosin silti :)

Palkkapäivä on kesäkuun lopussa, ja vain nuo muumi-tavarat meinasin ekaks ostaa kun oli hyvän hintaset ja aina kuolannut niitä :) bodeja ja yks tuttipullo mulla on jo hommattuna aikaa sitten, vaatteen ensimmäisen ostan kuitenkin vasta kun olen käyny ultrassa. Ja ne hoitoalustat ym muut vasta jos ultrassa kaikki ok, samoin äitiyshousut sit vasta :) enköhän elya minä valahda malttamattomampaan kategoriaan kuin sinä :wink

kolmenäiti, kaikki raikas ja myös suolainen menee mut makea ei mulla uppoa :D

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä oon vähän kiikun kaakun ton pakkauksen kanssa :/ Esikosta otettiin se mut tokasta en kokenu tarpeelliseks. Nytkään ei varmaankaan näitä hirveesti tulis käytettyä sillä on suurinosa 68 :sad001
 
Miullakun oli tää viikko aika koviaki alavatsa nippailuja, plussa päivänä alkoi ja loppuviikkoa kohden sitten hiipuivat, kerkesin tiistaina jo pariin otteeseen itkee et tää oli nyt tässä, mutta keskiviikkona tein sit digitestin ja se sit vahvisti et jospa tää pysyis matkassa tai ainaki toistaiseksi kaikki hyvin. Kun näytti 2-3 viikkoa niinkun pitikin. Nyt nippailee/vihloo vaan hetkittäin eli varmaankin on kohdun kasvukipuja :) Ja nyt oireitakin kun alkanut tulemaan niin ei ihan totaali paniikissa tartte olla.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top