Kesäkuun keskustelut

Haaa! :D Enpäs ite tajunnu, vaan luulin etten näe itse sitä ryhmää ja teen jotain väärin... :D

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Menkat alko tänään, että se oli kai siinä sitten tältä erää. Olis niin helppoa olla ekaa kertaa raskaana, kun sillon ei tajua olevansa ennen kuin yrjöää kolmatta päivää ja alkaa miettiä että vois käväistä apteekissa. Tällä kertaa tiesin heti, ja yllätyin miten suuri suru tuli menkkojen mukana vaikka viikkoja niin vähän. En sentään tälle helmilistalle vielä ollu ilmoittautunu, kun niin pessimisti olen. Hyvää jatkoa ja onnellista odotusta kaikille! Nauttikaa, se kestää niin vähän aikaa. Puhumattakaan siitä miten äkkiä vauva-aika hujahtaa ohi. Hyvää kesää :)
 
Voi BabyBlues... :sad001

Hyvää kesää sinulle ja onnea uuteen yritykseen.
 
Babyblues, pahoittelut :sad001 onnea tulevaan ja hyvää kesää :Heartred

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Lunta sataa kesällä ja vauveli on tulossa... on kyllä erikoinen meininki :)

Eilen kerroin raskaudesta äidille ja isosiskolle. Äiti juorusi luvan kanssa sit pienemmille sisaruksille, jotka on nyt eri paikkakunnalla kesälomareissulla (KESÄLOMA JA SATAA LUNTA!!!). Mies soitteli myös isälleen, mutta anopille ei ole vielä kerrottu. Appiukko aikoo viikonloppuna sit kertoa, kun anoppi täyttää 50 vee :grin Mukava synttäriyllätys!
 
Eriika, missä ihmeessä lunta sataa? :eek: täällä vaan tuulee ja sataa ja on vilpoisaa... sun täytyy merkitä johonkin odotuspäiväkirjaan tuo lumisade ni voit joskus vauvalle sit kertoo ja näyttää et sillon ku ootit sato lunta :)
mukava synttäriylläri kyllä!!

omanapa, mä toivon et kerkiäis vauvaa näyttämään vielä yhdelle henkilölle... meinaan vauvan äidinäidinäidinäidille 100v :D siinä olis sit mummulla katottavana lapsenlapsenlapsenlapsi. Kuvakin olis hieno saada. Ainutlaatuista... mulle :D
Flunssa ei ota helpottaakseen, heräsin yöllä moneen kertaan ja sit viideltä nousin sohvalle katsomaan ohjelmia kun ei vaan enää olon puolesta voinu olla sängyssä. Panadoli loppu ja apteekki aukes liian myöhään (onneks mies nyt sit haki panadolia). Mies ihmetteli et kuin mä en muita kuumelääkkeitä oo ottanu mitä meil kotona on, kunnes tajusi et ainiin oon raskaana enkä niitä kaikkia viiti sen takia käyttää :D

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
MadH91: kyllä toi lumisade jää ikuisiksi ajoiksi mieleen... harvemmin sitä juhannusviikolla sataa :grin täällä OYS:in vaikutusalueella tosiaan tällaiset kesäkelit! On kyllä kunnon teräsmummeli sulla, toivottavasti ehtivät tutustua :)
 
Tosta äippäpakkauksesta, me otettiin se esikolle mut ei kyl tullut käytettyä vaatteita juurikaan, ulkopuvutkin tuli käyttöön vasta seuraavana talvena mutta aion kyllä silti ottaa toisellekin sen koska haluan antaa ne sit heille kun ovat itse lapsia hankkimassa, siellä sisällä on sit ne pakkauksen kamat plus muita omia vauvanvaatteita mitä ovat käyttäneet:)
 
Femi: Ihana idea toi äitiyspakkausten säästäminen tuleville lastenlapsille! Itse ei taideta pakkausta tällä kertaa kuitenkaan hankkia. Esikoiselle aikanaan se otettiin ja kyllä ne kaikki kamat käyttöön meillä tuli, mutta nyt on niin paljon esikon vanhoja vaatteita, kestovaippoja, ym. vielä tallella ja lähipiirissä pientä serkkua, ym., joilta varmasti saadaan hyvin vaatetta kiertoon.
 
Täällä ei sentään lunta oo tullu mutta ihan jäätävän kylmä, hyrrrr :sad001 Takatalvi taitaa iskeä :sad001

Pahoittelut babyblues :sad001! Tsemppiä tulevaan!
 
Voi miten ikävä juttu babyblues, onnea uudelle yritykselle!

Meilläkin tuli aamupäivällä lunta ja ihan kiitettävästi! Eipä huvittanu lasten kans pihalle lähteä!

Onko kukaan ajatellut syövänsä raskaus vitamiineja? Itse kävin tänään apteekista hakemassa, olen molempien lasten odotuksen aikana syöny ja niin nytkin.

Femi:ihana idea tuo säästäminen jälkipolville. Meillä vaan ei tila mitenkään riitäisi säilömään paketteja.
Äitiyspakkausta en kuitenkaan taida ottaa tällä kertaa kun on kaks jo ja muutenkin nuita vaatteita on jo kiitettävä määrä!
 
Eriika, näköjään, ei meinannu mun setäkään päästä lentokoneella lähtemään oulusta kun lunta oli tullu :D harvoin tuota unohtaa! Teräsmummeli, jolla on vielä omat hampaat suussa!! :wink

femi, mulla kans tommosta ideaa, et niitä ihan pienimpiä plus pakkauksen kamat säästäis sit lapsenlapsille... :D

Niiskuneiti, mä oon yrityksen aikana jo syöny multivitan raskaus ja imetys-vitamiineja ja oviksesta aloitin päivittäisen syömisen, nyt oon siis syöny useemman viikon :) suositeltavaa tosiaan olisi!

omanapa, täällä hyvin innokkaat isovanhemmat... :D pitävät huolta ja mun äiti rupes jo vatsaa silittämään... että näin täällä :D

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Minäkin olen syönyt raskausvitamiineja jo pidemmän aikaa, jossakin kohtaa yritystä hain käyttöön ja nyt menee jo toinen purkki. Samoin syön satunnaisesti foolihappolisää, vaikka mammavitskuissakin sitä jo on.

Aurinkotabletteja (beetakaroteenia) söin myös mutta sitä ei ilmeisesti suositella raskanaa oleville niin sen jätin jo pois. Harmittaa kyllä se, koska se auttoi siihen etten pala niin helposti auringossa.
 
Muokattu viimeksi:
Mun pitäis ostaa kohta uus purkki mamavitskuja, eka onki riittäny alkuvuoden ja tän alkuraskauden :D

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä oon syönyt raskaus- ja imetysvitskuja jo esikon yrityksestä asti eli varmaan n. 3-4 vuotta, tän koko välinkin olen syönyt niitä kun imetin häntä yksivuotiaaksi ja lopetin imetyksen kakkosen yrityksen takia. Lisäksi syön d-vitamiinia vielä erikseen sekä 1mg foolihappoa, muistakaa että se on tosi tärkeetä ainakin tän ekan 12 viikon aikana :)
 
Mitäs merkkejä teiltä löytyy?
Itellä taisi olla multitabsin raskaus ja imetys.
Voisi Kyl itsekkin hakea Viel erikseenkin sen foolihapon vaikka sitä jo on tos yhistelmässä!! :)

Oisko kellään hyviä ideoita kuinka opettaa 6 kuiselle pullosta juonnin? Hänelle kun ei tissi enään maistu ja pitäisi enemmän Viel juoda!!
 
Niiskuneiti85, eikö huoli ollenkaan? Mulla ei oo kyllä mitään tipsejä tohon muutakun et totuttelis pikkuhiljaa ja kokeilis erilaisia tuttipulloja? Niitähän on sellasia jotka muistuttaa tosi paljon tissiä, ei sellasia ihan perus... Tää on vissiin ainakin aika hyvä: http://www.vauvallesi.fi/product_de...m0J1BS8seo4tjnGcIllPFkKp5u9-xDOSxxFzy1Uzw_wcB

Meilläkään ei esikko oikeen huolinut pulloa eikä ollut niin tarviskaan kun imetin sinn yks vuotiaaksi, mut onneks sit välillä huoli et pääsin jossain käymään :wink
 
Niiskuneiti85, jos tuntuu että ei huoli pulloa ollenkaan.. niin ootko kokeillut antaa nokkamukista, jossa on sellainen silikoninen tuttiosa? Meil oli aikanaan käytössä nukin ja tupperwaren nokkikset ja olivat juurikin hyvät opetteluvaiheessa. :)
 
Foolihappo on tärkeä jo yrittäessä, ja neurulaatio (hermostoputken sulkeutuminen) joka tapahtuu siinä 4-5vko ni tarvii foolihappoa. :) (tosin on niitä terveitäki raskauksia ihan ilman lisääkin tietty et ei nyt oo automaatio et pieleen men jos ei oo syöny.)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top