Voimia t t:lle, Possulle ja kaikille muille, jotka mahdollisesti juuri ovat kokeneet jotain vastaavaa ja lukevat tämän.
Wii,
Minä päätin käydä yksityisultrassa viikko siitten jolloin 7+2. Tämä on mulle ensimmäinen raskaus ja kaikki tuntui niin epätodelliselta. Mulla ei ole ollut (ainakaan silloin vielä) mitään varsinaista pahoinvointia, mutta se ei ehkä ollut se varsinainen syy. Olenkin lukenut, että pahoinvointia voi olla yhtä lailla, vaikka olisikin kohdunulkoinen tai tuulimuna.
Mulla on ollut noin viikon välein pientä ruskeata vuotoa, mutta ilman vatsakipuja, joten julkiselle puolelle tuskin olisin päässyt ultraan. Lisäksi tiedän yhden toisen, joka 12 viikon ultrassa sai tietää, että lapsi oli kuollut jo viikolla 10. Tunsin siis, että tarvitsin jonkinlaisia väliaikatietoja, kun viikkoon 12 on vielä matkaa. Minusta olisi todella kauheaa jos viikolla 12 saisi tietää, ettei siellä olekaan ketään eikä ole ollutkaan, vaikka on koko ajan ollut raskausoireita jne.
Kävin varhaisultrassa Helsingin Femedassa ja se maksoi 86 euroa (kelavähennyksen jälkeen). Ei mielestäni mikään kauhea hinta, kun ottaa huomioon mitä jotkut kotona tehtävät raskaustestitkin maksavat. Itse en tehnytkään kuin yhden kotitestin.
Sattuipa juuri sille päivälle taas ruskeata vuotoa, mutta lääkäri sanoi ettei hän olisi huolissaan niin kauan kuin se ei siitä lisäänny.
Ultrassa ensin pelästyin, kun ei näkynyt kuin kohdun kudosta vaan. Sitten näkymään tulikin tumma läikkä (lapsivesi). Pelästyin taas, kun ei siinä näkynyt mitään alkiota. Sitten alkio ilmestyikin ruutuun, ja pelästyin kun en heti nähnyt sykettä. No, löysihän se lääkäri senkin sieltä miltei samantien, pieni lepatus alkiokudoksessa.
Aika hölmöä kun luulin, että kaikki näkyisi heti [:D] Mieheni oli haltioissaan pikku sydämen sykkeestä.
Aavistuksen ronski mieslääkäri sanoikin sitten lopuksi miehelleni, että tämä voisi maksaa kun oli tilanteeseen syyllinen. Minua se vain onnitteli :)
Nyt ainakin tiedän, etteivät nämä oireeni ole kuviteltuja tai turhaan kärsittyjä. Mutta seuraavan ultran tuloksia saan toki jännittää minäkin. Ja on tämä edelleenkin ihme [8|]