Kesäkuun keskustelut

kiva lukea samassa tilanteessa olevien juttuja, tuntuu niin omilta [;)]

basura, täälläkin on kiukkua [:D] normaalisti en ole kovin helposti hermoavaa tyyppiä mutta nyt hormonit saa kyllä pään sekaisin. räjähdän pienistäkin asioista, ja perään tulee itku [:D] mieskin jo sanoi että voi apua, et ole oma itsesi ollenkaan... [8|] toivottavasti tasaantuu nopeesti [:)]

mulla ei oo vielä ilmestynyt mitään mielitekoja oikeestaan. ällötystä on ollut ilmassa ja syön sitä mitä saan alas ilman pakottamista. nauroin kyllä katketakseni kun joku täällä niin huokaisi helpotuksesta että onneksi tuli oksu [:D]

varhaisultrassa on nyt sitten myös käyty. voi itku miten ihanaa! siellä se meidän pienen sydämen syke jytkytti!! en olisi voinut uskoa että se on noin ihana kokemus [:)] ja muistukseksi että pääsin varhaisultraan koska olin ehtinyt juuri aloittaa lapsettomuushoidot. tänään on neuvola, ja sielläkö ne sitten antaa ajan np-ultraan vaiko...?
innolla odotan masun kasvua! [:)] nyt on vain pikkaisen turvotusta..
 
minnuss meillä ainakin täällä päin neuvola laittaa lähetteen sairaalaan ja sieltä tulee sitten se ultra aika jossain vaiheessa postitse, voi tietysti olla toisilla paikkakunnilla erilailla.

Ei jaksaisi enää yhtään odottaa ensimmäistä neuvolaa, mikä siis vasta 22pvä. Mut sitten onkin aika pian sen jälkeen jo ensimmäinen ultra, toivottavasti kaikki olisi hyvin. On vaan nii outoa kun ei ole oireita kun esikoisesta oli todella kamalaa pahoinvointia ja päänsärkyä. Tarvisi kyllä osata nauttia tästäkin olotilasti, mutta silti... [:D]
 
Ultra-ajan saaminen vaihtelee ilmeisesti paikkakunnittain. Minä sain ultraan ajan heti neuvolassa, muualla tuntuu tulevan kirjeellä. Oulussa ultra on keskusneuvolassa eikä sairaalassa niinkuin monissa paikoissa [:)]
 
ekaan neuvolaan vielä reilu viikko [8|] millähän sitä jaksaa varrota sinne asti...

Tän paikkakunnan ultraussysteemeistä tiedä mitään, mut luulisin että niitä tehään Mikkelissä.. tuskin tuon kyläpahasen neuvolassa ainakaan mitään ihan tuoreimpia laitteita ole...

[:'(] onneksi hevot on ulkoruokinnassa, saapi ihan rauhassa riutua sängynpohjalla.. tän aamun työt skippasin autoon vedoten [:D] *hyjj minua, kun simmottis huijasin* huomen aamulla pitäisi sitten koittaa suoriutua töihin.. siinä piirissä ei onneksi kerrostaloja vaan ihan omakotialueilla saa huristella laatikkoryhmältä toiselle [;)] ja väljä mitoitus niin joutaa kyllä puhaltelemaankin muutaman kerran matkalla [:)]

Hassua juu kun sitä toivoi edes jotain kunnollisia oireita, mut kiitos vaan, nyt ne olis nähty et jos jo riittäis....
 
Oululaiset! Meri-Oulun neuvolassa (yksityinen) ultraus on edullista. Hinnasto sanoo 45€. Ultrauksen tosin tekee hoitaja ei lääkri, mutta jos haluaa vain nähdä ja kuulla niin sehän riittää.
 
Heissan!
 
En olekaan ehtinyt tänne muutamaan päivään ja tännehän olikin tullut tosi mukavasti uutta tekstiä. [:)]
 
Adaralle on pakko kommentoida, että myös mulla aivastus saa aikaan vihlaisevan kivun alavatsalle, epäilen tuon kyllä olevan sitä kohdun kannattimien venymisestä aiheutuvaa kipua kuten basurakin mainitsi.
 
Täällä enää vajaa viikko ultraan, silloin viikkoja 7+1, pian alkaa jo jännittää! Olen aivan varma, että edellisenä yönä ei paljon nukuta! Täällä suunnalla ultrat menee jotakuinkin niin, että eka neuvolalääkärin tekemä ultra on noin viikolla 10, sitten NP-ultra keskussairaalassa noin vkolla 12 ja rakenneultra keskussairaalassa noin viikolla 20. Nuo viikon 12 ja 20 ultrat kai ovat aikalailla vakioita, muut lienevät melko kuntakohtaisia riippuen välineiden ja henkilökunnan saatavuudesta.
 
Joku muukin mainitsi himon suolakurkkuihin, sama täällä. Ruisleipää ja suolakurkkuja NAM! [:D] Muutenkin pitää syödä jotakin säännöllisesti parin tunnin välein, ettei tule huono olo / päänsärky. Makeaa ei juurikaan tee mieli, mikä on minulle ihme! [8D]  Muistan, että esikoistani odottaessa elin alkuraskauden suurinpiirein banaaneiden ja jugurtin voimalla. Liharuokia en voinut syödä koko raskausaikana. Nyt banaanit ja jugurtit ovat pannassa liian makeuden vuoksi. Hassua!
 
Joskohan sitä lopettaisi päivät työt (Hyi minä, työaikana täällä! [;)]) ja lähtisi kohti kotia...
 
 
Testailen vielä yhen kerran tota tickeriä. [8|]

Ja Saara85 on se ihan laillista, kun se aamu on 6.30-12 ja yö 22-7.30. Mutta ei silti kovin mieluista. [&:]
 
halipossu kyllä noi sun kultusun tekoset kuulostaa ihan mun hauvavauvalta [:D] sama tuho on.. Pitää varmaan testata noita keppejä..yhessä vaiheessa niitä itekin laitoin mutta tikkuja oli niin ärsyttävä järsiä jalasta irti ja pelotti että tuo hönkäsee kurkkuunsa jonkun tikun riepaleen, mutta jos se on teilläpäinkin onnistunut ilman sen dramaattisempia kokemuksia niin kai sen täälläkin pitäisi toimia! Mulla on kaksi koiraa toinen on 5½ vuotias alkujaan venäjältä tuotu husky-sakkemanni sekotus ja tämä uusi hermoja repivä yksilö on sitten ihan keski-suomesta kohta 7kk labradorinnoutaja-pyreneittenkoira sekoitus (tai näitä rotuja nyt ainakin näistä akoista löytyy loppu onkin sitten mysteeri [:)])

Tänään hammaslääkärissä kiittelin hyviä geenejäni edes tässä asiassa että on hyvät hampaat (muuten löytyykin melkein kaikki sairaudet suvusta..). Viimeksi 4-6 v sitten hammaslääkärissä käyneenä eikä vieläkään yhen ainutta reikää ja ylimääräsetkin hampaat vedellään sitten ensi vuonna jos vedellään. JEI oli kyllä kiva.

Nyt on tuskaista kun olen viimeset 10 vuotta ollut kasvis syöjä että maitotuotteita ja munaa syön. Kalakaan en muuten syö muuta kun lohta jos on ilmaista ja jouluna sitten vähän silliäkin. (lohi on vaan niin hyvää että on pakko välillä maistella vaikka kuinka huono omatunto potkii päähän..) Mutta nyt on kyllä niin hirveä himo oma tekemään lohisoppaan että on pakko ehkä kohta juosta siwaan ostamaan raaka-aineet..
 
Mulla on eka ultra eli se np-ultra 21.6. eli oon silloin rv 11+6. Alun perin tuli aika postissa ja oli 28.6, silloin olis ollut 12+6. Soitin ja sain vaihettua sen viikolla aikasemmin kun en olis saanut silloin töitä järjestettyä. Sitten se toinen ultra on viikoilla 20.
Tietysti itteni kannaltaki kivempi ku ei tarvi niin pitkään oottaa että pääsee näkemään tulevan pikkuisen [:)] Sitä sitten kovasti ootellaan.
Huomenna olis hammastarkastus. Toivotaan ettei oo mitään ihmeitä ku noi hammaslääkäri käynnit ei oo mitään herkkua itelle ollut koskaan.
Noita repäisy kipuja ollut itelläki, viimeksi tänään ku nousin sohvalta niin tuntu ku puukko olis pistetty alamahaan. Mutta menee hetken päästä ohi.
Itellä on ihana tilanne ku yksi parhaita kavereita on pari viikkoa pitemmällä kuin ite niin saa neuvoja ja tukea häneltä ja pääsee jakamaan kokemuksia yhdessä. Sitten jos kaikki menee hyvin niin ollaan samaan aikaan mamma lomalla [:)] Toivotaan että kaikki menee hyvin!
 
Moi kaikki!!
Tammikuisiin olenkin jo "ilmoittautunut" mutta tänne en ole vielä kertaakaan kirjoitellut.
Olo on ollut todella epätodellinen. Jotenkin on vaikea tajuta, että taas olisi tulossa vauva... Meillä on ennestään -99 poika, -02 tyttö ja -07 poika.
Uusi tulokas on kyllä suunniteltu tapaus mutta siltikin se tuntuu vielä epätodelliselta.
Eka ultrakin on vasta 5.7. Neuvolassa kävin viimeviikolla ja siellä varattiin ultra-aika valmiiksi.

Alkuraskaus on mennyt aika hyvin. Vielä viime viikolla ihmettelin ja (ikävä kyllä) harmittelin "liian" hyvää vointiani... No se siitä hyvästä olosta, tällä viikolla olen ollut pari päivää saikulla, kun olo on ollut niiiiin kaamee [:'(]
Kahvi ei maistu, tee vielä vähemmän enkä tiedä mitä ihmettä sitä suuhun laittaisi.
No kohta täytyy valmistautua töihin. Siellä ei kukaan tiedä vielä mitään mutta pakko kai kohta kertoa. Saikkulapusakin lukee "pahoinvointi"...vaikee arvata mistä on kyse... [:D]

Niin ja kaikille onnea odotukseen!!
 
Sadepilvi ja Rozie, anteeksi väärä info. Äsken kävin ekassa neuvolassa ja terkkari sanoi ensimmäiseksi että:"anteeksi, annoin sinulle liian aikasin ultra-ajan". vähän oli kyllä pettymys kun ajattelin, että huomenna pääsen tästä epätietosuudesta. Kysyin sitten että missä täällä Oulussa olisi mahdollista käydä "halvalla" tsekkaamassa tilanne ja minun terkkari suositteli Meri-Oulun neuvolaa, siellä kätilö tekee 50e:lla varhaisultria ja ajan sain jo ensiviikoksi. [:D] www.merioulunneuvola.fi, sieltä löytyy infoa jos oululaisia odottajia kiinnostaa. Ei tuo 50 e minusta paha hinta ole.
 
noh..? kuinkas täällä näin hiljasta on ollut?

Omaan napaan ei ihmeempiä.. aamulla tuntui että olisi tulossa helpompi päivä oman voinnin suhteen, mut iltapäivällä sit todellisuus taas iski [:'(]
 
Ihanaa päivää.

Minä sitten kävin sitä saikkua neuvolasta. Terveydenhoitaja kirjoitti kolme päivää. Eli yksi yö pitää käydä tekemässä. Mutta ei sentään kolmea. Meillä kun on kaksi pomoa, toinen asuu paikkakunnalla ja toinen naapurikunnassa, tämä joka ei asu täällä, tekee työvuorot ja hoitaa palkkojen maksut ym. Soitin tälle, joka asuu täällä. Ei sanonut oikeastaan mitään. Sanoin suoraan, että olen raskaana ja otan saikkua pahoinvoinnin takia. Oli melko hiljainen nainen, yleensä kun yrittää vielä sairaslomaltakin saada töihin. Vähän ajan päästä sitten tuli toiselta tekstiviesti, tältä joka tekee listat. Viestissä kysyi, että kuinka pitkällä olen ja vaikuttaako se työhön/työvuoroihin. Laitoin hänelle, että pahoinvointi on pahinta illalla ja yöllä, että jos alkuun voisi vähän vähemmän yövuoroja laittaa (mulla kun yleensä teettävät lähes kaikki yöt). Tuli  vastaus "ok". [:D] Ihme, minä kun ajattelin, etteivät ne mitään minun toiveitani kuuntele. [8|] Tietysti säästöähän siitä heille vain tulee, kun ei tarvitse minun sairaslomia maksella. Vaan eivätpä kumpikaan onnitelleet. [;)][:D][:D]
 
Adara.. kylläpä tuntuu inhottavilta sun pomosi [>:] todella tympeää käytöstä. ootko ollut miten pitkään siellä töissä? mä en vaan voi ymmärtää miten voi olla keneltäkään pois jos työntekijä kertoo olevansa raskaana, koska pakko se on joskus ne lapset tehdä jos jotkut sellaisia haluaa. mua niin pistää vihaks tuollainen!

mulla on ollut täällä vointi oikein mainio, mitä nyt huono olo tulee jos on ollut yli 2 tuntia syömättä. ja edelleen syödään sen mitä alas saa..
mulla ultran ja neukun mukaan vaihtui la 21.1. ja nyt mun tickeri on siis päivän jäljessä... en kyllä jaksais alkaa muokkaa.

minnuss rv8+0
 
Mistä näitä hyttysiä oikeen tulee [>:] tuskin saunalahdelta.. Kaikki räppänät on kiinni, mut vissiin meillä sit niin harva mökki et tunkevat jostain seinän välistä [>:] [:D] aamupäivän unista mitään meinannu tulla kun kokoajan inisi jossain korvan juuressa [:@]

Aamun lehtilenkki meni suht ok, jostain syystä ei taas uni tullut illalla et ennen töihin nousua nukuin varmaan tunnin verran [>:] hiukan meinas puhalluttaa ihan loppulenkistä ja kotimatkalla.. Hereillä pyöriessäni sit alkoi sattua vatsaankin sillain kun paria päivää ennen menkkoja [8|] toivottavasti ne eivät nyt kuitenkaan ala, et oli vain jotain asiaan kuuluvia kiristelyitä..

Tänä iltana olis Heinolassa paikallisravit mihin olis tarkotus mennä ihmettelemään.. aamul meinas jo kuola valua kun aahtelin illalla syötäviä ravimakkaroita [:D] kahtotaan saako niitä sit kuitenkaan alas..

Huoh.. tasan viikko ekaan neuvolaan [8|]
 
Sateista perjantaita täältä Espoon pellolta!

Ja Tähdelle myös terrrrrvetulotoivotukset!

Pahoinvointia, kakomista, kylpyhuoneen posliinien ihastelua lähietäisyydeltä. Siltikään ylös asti ei tavarat tule ja olo on sitten entistä hirveämpi. Oikein hävettää katsoa itseään kylpyhuoneen peilistä, kun naama helottaa kykkimisen jälkeen tulipunaisena, niin kuin olisin ollut pidemmänkin aikaa muovipussi pään ympärillä ilman happea. Onneksi voin olla kotosalla, ettei tätä samaa tarvitse kokea julkisesti. Ja edelleen väsyttää!!! Eilenkin nukuin varmasti yli 4h päivällä. Aina kun vaan saatoin ummistaa silmäni, kävin unten mailla. Tässäpä nämä tämän hetken fiilikset. -> Niin ja syy siihen, miksi mä en paljoa ole kirjoitellut, vaikka kone on melkein koko ajan auki...ei vaan kykene!

Syömingit ja juomingit: Mä olen teen suurkuluttaja, mutta nyt olen huomannut, että eipä enää teepannu porise samaan tahtiin kuin aiemmin. Äsken pakotin itseni juomaan teetä ison saavillisen, mutta ei maistunut edes hyvältä. [:'(] Mutta ne kaprikset! Ne pitävät edelleen pintansa! Nam, nam! Noi teidän muiden himoitsemat suolakurkut ovat kyllä ehdottomasti mielitekojen kärjessä, noin yleisesti ottaen.

On tässä pahoinvoinnissa muuten se hyvä puoli, että toistaiseksi herkut ovat jääneet syömättä! Edellisessä raskaudessa söin pahaan olooni kaikkea mahdollista, kun luulin sen helpottavan oloa. No ei helpottanut (ja se näkyy edelleen [&o] )...ja siitä viisastuneena koitan olla tällä kertaa puputtamasta kaikkea mahdollista vain "raskauden varjolla".
Maanantaina on ensimmäinen neuvola. Enpä siltä mitään odota...olispa jo ultran aika! Mä en siis siihen varhaisultraan mene, joten odotusta on ilmassa vielä useampi viikko. Aika vois kulua vähän nopeemmin! Olishan se ihana tietää, onko kaikki ok, mutta ainakin omat fiilikset on hyvät. Mieli korkealla!

Epelation: Kiva lukea sun heposista! Ja rankkaa toi sun fyysinen työ! Mä en tiedä, miten selviäisin, jos olisin vastaavanlaisessa tilanteessa...olisin varmaan saikulla koko raskausajan. [:D]
Ja niitä hyttysiä...täällä kanssa! Nythän on varoiteltu, että tämä kesä on hyttysille enemmän kuin suotuisa.

Adara: Kiva, että sait saikun hommattua ja saat vähän levätä! Tsemppiä siihen yhteen yöhön! Itsekin yötöitä tehneenä tiedän, kuinka rankkaa se on. Ja en osaa edes kuvitella, mitä se on raskaana ollessa. Toivottavasti ne pomot nyt kuitenkin ottivat asian tyynen rauhallisesti, vaikka eivät huomanneet sua onnitella. Tietty työnantajat ei yleensä osaa edes olla iloisia näistä uutisista, koska ne aiheuttaa uudelleen järjestelyjä ja päänvaivaa. Mutta sehän ei ole sun ongelma. [;)]

Joskus tuollaisten uutisten saaminen voi olla vaan niin hämmentävää, ettei sitä vaan epähuomiossa huomaa toista onnitella. Veljen vaimoa en huomannut onnitella kummassakaan raskaudessa silloin, kun uutisesta kasvotusten sain tietää. Olin vain niin onnesta soikeana, että se ihan huomaamatta jäi. Sitten soittelin nolona heti perään: "Anteeksi kauheesti, kun en tajunnut edes onnitella...Että onnea ihan oikeesti!"

Ihanaa, kun tulee viikonloppu (sateista huolimatta)!
 
Heipparallaa,

täällä paistaa ihanasti aurinko ja on lämmintä [8D] Harmi vaan että ei pysty nauttimaan kesästä [:)] Kauhian paha olo kun on melkein koko ajan. Kakomista ja oksentelua ja päänsärkyä ja kaikkea siltä väliltä [&o] Halipossu mulla kans teen juonti jäänyt tosi vähälle, ei vaan maistu. Töissä sentään pari kuppia menee pullan, leivän tms. kyytipoikana. Ei paljon jaksa kirjoitellakaan tänne kun ei olotilassa mitään muutosta ole tapahtunut [:D]

Mutta päivä päivältä ollaan pitemmällä!! Tuntuu kyllä jännältä! Vaikka vielä ei varmoilla vesillä ollakaan, ja eka ultraus vasta viikkojen päästä, niin riskit pienenee koko ajan [8D] Peukut pystyssä kaikille [:)][:)]

Huomasin että töissä yks työkaveri vähän silmäili mun vatsanseutua ym. "muotoja" vaivihkaa, että osaisko jo epäillä jotain... No, vielä vähän aikaa töissä ja sitten on loma, loman jälkeen toivottavasti vatsa onkin jo näkyvissä eikä tarvi peitellä enää! [:D]

No, nyt pitääki lähteä likenteeseen, ystävän häihin käy matka viikonlopuksi. Siellä varmaan kerron kavereille miksi viinit ei maistu [:)]

Oikein mukavaa viikonloppua, ihanat hehkeät naiset!!
 
[:D] NJAM... [:)] ravit on nähty.. hiukan oli kosteata [;)] ravimakkarat OLI hyviä [:D] [:D] peräti viisi meni alas, miehel ei uponnu kun kolme [:D] [:D] huomenna sitten taas kun mennään kahtomaan hevosten vetokisoja...

Tjah.. joutais nukkumaan kun nyt väsyttää.. katotaan kun peiton alle pääsee, niin varmaan uni kaikkoaa samointein [8|]

peeässänä.. kerroin lehdenjakopomolle tänään, että tietää alkaa mahdollista mammaloma tuuraajaa etsiskelemään hiljalleen jos tässä kaikki menee ookoo.. Hää tuntui olevan vilpittömästi iloinen [:D] vaikka en varmasti uutisellani hänen työtaakkaa helpottanu..
 
heippa täällä tyttö ja kohta tyhjä pringles purkki [;)]en tajua miks on pakko syödä suolasta koko ajan..todella terveellistä..jos ei raskausmyrkytys tuu nii sit vähintään verisuonet on tukossa..[X(] tänä aamuna oli jopa huono olo! ekaa kertaa pitkästä aikaa..en oikein tiedä oonko sillei jee vai yök [:D]

päätin kyllä tässä sipsiä syödessä et ku vauva on kantoliinassa nii me ruvetaan zumbaamaan ja zumbaan kyllä ainakin 30kg pois! (tilasin just kk ennen plussausta sen kalliin dvd boksin, nyt ei oikein jaksa enää rehkiä kun ei oo mitään hyötyä [:D] ) mahdu kohta ovista enää sisälle...jaa ne on kankut mitkä kinnaa ei maha [:D]

adaran työpaikka kuulostaa kyllä aika kauheelta natsi laitokselta [:)] hankkisi lisää työvoimaa jos ei saa kerta ees sairastaa! Onneks pääset mamma lomille [:D] itselläkin pomot yrittää väenvängällä laittaa mulle työvuoroa ultra päivään ja saa taistella että "Minä en tule! iltaan voin tulla mutta en aamupvä! prkl.." kova ois muka nyt tarve enkä ole sanonu virallista syytä että miksi en voi tulla aamuun.. "etkö sä voi siirtää sitä lääkäriä?" "NO EN TODELLAKAAN!" [:D] Olis jo se ultra niin vois vaan huutaa MULLE TULEE VAUVA! hua...vielä 19 päivää!! ei voi kestää näin kauaa.. Huomenna täytyy kyllä kaveri pariskunnalle kertoa kun on tuparit ettei ihmettele sitten..ja paikalla on myös ex niin en tahtoisi kyllä ensimmäisenä sille kertoa kun siskokaan vielä tiedä..täytyy mennä sinne ennen kukon laulua että kerkiää asiasta kertomaan ennen muitten vieraiden saapumista.

Tahtoisin myös niin kovasti jo neuloa..mutta en uskalla koska sitten se olisi niin kauheaa ruveta sitä purkamaan jos kaikki ei olekkaan hyvin..mutta toisaalta minulla, äidilläni ja miehelläni on paljon varmempi olo tästä lapsesta, kun sillon kun oli kohdun ulkoinen niin kaikki oli vähän sillei että ei kai siellä mitään ole.. meedio perhe [:)] pyh höpö höpö! tämä lähtee nyt nukkumaan ennenkun jutut menee ihan höpsöiks [:D] Hyvää yötä.
 
Huomenta! Ei oo jaksanu kirjotella kun tuo olo on niin huono... Hiukan hirvittää maanantainen töihin paluu, miten ihmeessä minä jaksan? No, onneks pomo tietää niin voin ottaa rennommin. Toivotaan vaan että selkä kestää tuon muutaman viikon mitä olis välissä ennen seuraavaa, sillä kertaa 4 viikon lomaa.

Ratsastamaan tekis mieli, pitäisi kokeilla josko tuo selkä tykkäis, mutta en yksinkertaisesti jaksa lähteä. Onneksi ei ole omaa kopukkaa ja voin käydä kun jaksan niin ei tarvitse potea huonoa omaatuntoa siitä.

Nyt on ollut aamuisin ja iltaisin oksu tosi lähellä, edelleen saan pidettyä sisällä mutta saapa nähdä... Päivälläkin on koko ajan huono olo mutta ei kuitenkaan okseta. No, onpahan edelleen niitä oireita [:)]
 
Takaisin
Top