Kesäkuun kaksoset

Kontrollissa käyty rv 35+2. A:n paino 2075g, B:n 3168g. Lähete Naistenklinikalle, saavat tehdä arvion että käynnistelläänkö jo, kun kokoero kasvanut niin hurjaksi. Pelottaa, ahdistaa, itkettää. Ilmeisesti istukat yhteen kasvaneet, tai se oli ainakin ensimmäinen varteenotettava selitys tällä hetkellä.

Kävin eka diabeteshoitajalla ja siellä otettiin vauvojen sydänkäyrät, normaalit olivat :) Siinä miehen kanssa odoteltiin ja kun vihdoin pääsin niin eipä ollu se lääkäri kelle oli varattu aika. Tää oli erikoistuva lääkäri sitten, kun niin odotin tuolle toiselle pääsyä ja oisin voinu kysellä kaiken kun hänellä vuosikymmenten kokemus. No ei mitään se alko tutkiin, sitten siinä. Kohdunkaula kiinni ja 4 cm, se hyvä mutta sitten kun mittas vauvat niin kasvua tullu kahdessa viikossa vähän a) 1661g (1484g) ja b) 1689g ( 1612 g ). Mä säikähdin jostain syystä ja itkee pillitin siinä sitten niin se soitti sitten toisen lääkärin paikalle just sen jolle se mun aika olikin. No tää tutki vielä ja totes että tarkastetaan nyt viikonloppuna tilanne, otetaan käyrät ym ja ens viikolle sitten taas äippäpolikäynti. Jos kasvu hidastuu tai jotain poikkeavaa tulee niin ens viikolla kortisonit ja raskaus puretaan sitten, lääkäri sano että viim rv 33 :/ Toivon että siihen ei vielä ois tarvetta, mut tällä hetkellä kasvavat keskikäyrällä mut tuo toinen vauva ei paljon painoa ole ottanu :/ Rt.ssä on molemmat nyt kuitenkin onneks. Mulla on istukat kasvanu yhteen.

Hmph.. Voi kurja murmeli. :( Onneksi pääset heti kohta kontrolliin ja tilannetta seurataan nyt tarkkaan. Toivotaan, että kaikki jatkuisi hyvin ja vauvat saisivat vielä lisäaikaa useamman viikon. Kerrohan kuulumisia, kun tiedät taas enemmän!

Itselläni on huomenna kontrolli ja alkanut jännittää viime päiväisten supisteluiden takia. Nyt on niin monella tuntunut olevan ongelmia ja ennenaikaisuuden uhkaa..

Toivotaan elaffy et supistelut ei ole vaikuttanut kohdunkaulalle. Mulla ei toistaseks ollu vaikuttanut vaikka eilenkin supisteli jatkuvasti. Nuo vauvojen mitat ihmetyttää, en tiedä kuinka paljon vaikuttaa ns.lääkärin käsiala. Eri lääkärit kun mittailee niin voi tulla virheitä. Pääasia kuitenkin että voivat hyvin.

Hyvän painoset kaverit sulla sagamaria. Ja viikkojaki jo paljon. :)

Hurjia uutisia sinullakin murmeli. Onneksi oot saanut ajan jo ensi viikolle ja seuraavat nyt tarkemmin.

Voimia kummallekkin sinne hurjiin tilanteisiin. <3

Itseäkin alkaa jännittää tuo koko ero omilla kavereilla mutta toivon että tuo viimeksi mitattu ero vaan johtus siitä mahan hassusta asennosta. :)
Onkohan tuo yhteen sulautunut istukka miten yleinen kun mullakin kuulema sulautunut yhteen kun ei ole enää erillisiä istukoita vaan yksi iso istukka. Näin siis jo rakenne ultrassa sanoi ja niin täälläkin sanottu että istukoita löytyy vaik yksi.

SagaMaria hyvänkokoisia ovat ja hyvät viikot. Voit lohduttautua sillä, että kyllähän lähes puolet kaksosraskauksista spontaanisti käynnistyy synnytys ennen viikkoja 37. Sulla ei kovin pitkä matka siihen ole. Mun sisko sais 37 viikoilla 2300g tuttö. Norm.raskaus. Joten sun tyttö jo lähellä noita arvoja!!!!!
Murmeli tsemppiä sekaviin tunteisiin. Ajattele kuitenkin positiivisesti, et jotain kasvua on tapahtunut. Ja kyllä lääkäreiden käsiala ja kokemus vaikuttaa. Kohta taas pääset kontrolliin ja uskon, että saat hyviä uutisia <3
Elaffy toivotaan ettei olisi mtn muutoksia siellä alakerrassa tapahtunut. Lepo on tosi tärkeä. Sen oon itse niiiin kyllä tajunnut täällä sairaalassa.
Täällä ollaan parin mukavan odottajan kans tutustuttu. Jokaisella eri tarina mutta raskaus yhdistää ja onkin kivaa täällä saada juteltua muitten äitien kanssa. Poikia kova ikävä!
Jetsonilla ja Elafylla paukkuu 30 kohta :)

Toivon kovasti meille kaikille odottajille paljon masuviikkoja.... Viime aikoina muhun on taas iskenyt kova halu jo päästä näkee pikku prinssejä. Tänään erityisesti oon miettinyt nimiä ja mahdollisesti miltä näyttävät. Mulla ei ollut kyl tälläistä hinkua ed.raskauksissa. Jopa olen synnytystapaa lakannut miettimästä. :D

Mullaki kauhee halu ajoittain jo nähä nämä pienet ihmeet mutta sit taas muistaa että ei vielä.

Jotenki tuo istukoiden yhdistyminen on aiheuttanu jotsin lisä jännitys potenttia ku aina pelkää niitä painojen kehityksiä, et onko tullu painoo tarpeeksi vai ei.

Ei meillä varmaan enää montaa viikkoa mene, että alkavat syntyä. :) Jokusen viikon voisivat kyllä vielä viihtyä mahassa.

No sinne toukokuuhun ainakin!!!!!! Huomenna kuulemma lääkärit mahdollisesti ultraavat. :) mul tulee 4.5 täyteen 35vkoa. Se tarkoittaa sitä, että saan Jorvissa synnyttää. Sitä toivon eniten. Se tuntuu enemmän omalta kuin tää huippuhyvä, mutta ikäloppu NKL.

Harmony, juu toukokuulle tietysti, mutta ei siihen ole oikeasti enää montaa viikkoa. :)

Heippa kaikki odottavat, päätin liittyä mukaan pari päivää seurattuani tätä palstaa. Täällä varmaan samassa tilanteessa olevat ymmärtävät parhaiten toisiaan :)

Itselläni tilanne,että rv31 tulossa täyteen huomenna. Mono-di -raskaus ja tähän saakka kaikki sujunut hyvin. Tänään kuitenkin ultrassa selvisi,että kohdunkaula lyhimmillään 1,5cm ja saatiin kortisonipiikki poikien keuhkoja kypsyttämään,jos synnytys käynnistyy piankin. Hirveä uutinen,vaikka toisaalta koko ajan tiedostanut, että riskejä täynnä koko raskaus.. Toisaalta olen n. viikon ajan tuntenut supistuksia (öisin enimmäkseen) ja paineentunnetta,ettei ihan puskista tullut nämä uutiset.

Itse vielä vältyin osastolta,kotona taapero-prinsessa,josta olisi kurja olla erossa.. Kuinka te lepoonmäärätyt jaksatte olla hermoilematta liikoja? :) Ja tsemppiä ihan tuhannesti kaikille odottajille!!

Tervetuloa mukaan Miina! :) Toivottavasti kaula ei nyt yhtään lyhentyisi enempää ja supistukset pysyisivät kurissa. Muistathan levätä paljon! Vaikka tietysti pienen lapsen kanssa varmasti onkin vaikeaa.. :)

Trevetuloa joukkoon Miina. :) muistahha lepäillä ja jospa suoistukset vielä rauhoittus. :) Sinä taidatkin olla sit porukasta ainut jolla mono-di kaksoset tulossa. :)

Kyllähän täällä tulee hermoiltua, stressattua ja mietittyä välillä pikkusen liikaakin mutta onneksi täällä voi purkaa ajatuksia ja samalla saada vertaistukee. :) Ja täällä foorumilla ku on pyöriny jo kauan niin jotenki sit tulee jännitettyä toistenkin uutisia ja yrittäny olla toisillekkin tukena kun toiset on minulle ollu hyvänä tukena. :)

Mulla tulis 7.5 täyteen 35 mutta en usko että sinne asti mennään ku ei nämäkään lääkärit siihen usko. Jos nyt huhtikuun puoleen väliin pääsis niin olis tosi ihana. Vaikka nytkin kun on joka kohta alamahalla kipeenä niin voisin ihan huoletta luopua tästä mahasta. Äskön naureskelinkin kätilölle että voisinkos saaha kohdunkaulan puudutteen että pystys kävelemään, käymään vessassa ja kääntämään kylkee ilman että itku pääsee. Ei ihan lämmenny ajatukselle ku sit pitäs kytkee kokoaika käyrään ettei vaan ala supistella ku en välttis heräis supistuksiin. :P

Kesää kohti on ainakin Pirkanmaalla ihan kamala kaksosbuumi tiedossa. Ja koko alkuvuosi on ollut ihan ennätyksellinen. :)

En tiiä, mutta meitä on jo monta ku tiiän ainakin kaks perhettä jotka oottaa kesäkuulle kaksosia mutta eivät ole täällä foorumilla edeS. :D

Takaisin