Kesäkuun kaksoset

Alkaa olla. Nyt vaan kovasti oottaa että jos pääsis sinne rv 32 yli niin vois päästä koti sairaalaan. :)
Mullaki harmony tullu sairaalassa koko makuutuksen aikana nyt 1,7kg lisää. Toki alkuun oli sairaala vaan mukaan paino puonnu sen 2kg. Ja minäki syön paljo enemmän kuin kotona ikinä syöny. :D

Ultrassa taas käyty. Painoarviot kavereilla oli nyt A 1336g (1116g) ja B 1235g (1255g). Mut Bn paino siksi vähän hassu kun oli mahan kohalta hassusti litistyksissä. Ja A vauva tyytyväisenä istu kohdun suuta vaste ja supistuksen aikaan oikeen painatti tonne alas. Onneksi kohdun suu ei ollu avautunu enempää eli edelleen sormelle auki ja kaulaa ei yhtään ultralla katsottuna. Kanttiini luvan sain joka on ihana juttu. Päästään pikku neidin kanssa sit käymään jätski ostoksilla. :)
Täällä nyt eri lääkäri seuraavan neljä viikkoo kun se tähän asti hoitanut on lomalla. Ja tämä nyt huomasi sen valkovuodon hajun josta oon ite täällä jo maininnu ja siihen aloitetaan nyt ab kuuri kun siellä kuulema on se bakteerivaginoosi.

onnea Jetsoni kanttiiniluvasta!!! :) Ja ihan hyvä että siellä välillä on joku muuki lääkäri. Itelle tuli epikriisi sieltä osastolta ni se on erikoistuva lääkäri kuka siellä on se naikkonen. Kyllähän seki varmasti hommasa ossaa hoitaa mutta silti välillä tunut et onkohan tuo ihan pätevä

Kyllähän hän ihan osasi hoitaa mutta nyt vaan ärsytti se että selosta kaikki uusiksi ku viis viikkoo jo sama täti tutkinu niin se jo tiesi tilanteen ja muun. Ja voihan se olla että sillon ollu vasta kehittymässä toi bakteeri se lääkäri ei sitä sillon vaan hoksannu. :D Tämä täti tuntu olevan höllimpi liikkuma lupien suhteen niin harmitti ku en hoksannu kysyä että saanko nykyään mennä kävelemällä suihkuun vai pitääkö edelleen raahautua tuolilla. :D No jos ens viikolla sit siitä kysysi. Ja vissiin kohta aloitetaan se että otetaan joka toinen päivä ihan käyrää vauvoista kun alkaa viikkoja olla enemmän. :)

Aah, miten mahtava oli herätä tähän aamuun, kun olin nukkunnu koko yön. Kerran vaan kävin vessassa, verta ei tullu nenästä, eikä tarvinnu edes syödä mitään ☺. Vitsi, että välillä ärsyttää tuo jatkuva nälkä. Ei vaan jaksais syödä!

Kävin tänään neuvolassa ja kaikki oli hyvin. Molemmat edelleen rt ja verenpaineet, hemoglobiinit ym. Ok. Painoa tullut kaikkiaan nyt rv 27+ mennessä 13 kg.

Mahtavia masuja teillä siellä. ☺

Alkaa ahdistaa tää alavatsakipu/ supistelu, tänään on tullut useita supistuksia että en tiiä pitääkö sitä lähteä taas äippäpolille :(

Murmeli, jos yhtään mietityttää, mene mielummin käymään kuin pohdit asiaa kotona. :) Turhia käyntejä ei varmasti ole olemassa, jos niillä saadaan äidin olo paremmaksi. Ja kyllähän tilanne on hyvä tarkistaa, jos kovasti ja etenkin jatkuvasti supistelee.

Minä odotan vain ylihuomista polikäyntiä. Supisteluja on ollut satunnaisesti, mutta kovalla levolla ovat pysyneet melko vähäisinä. Toivottavasti ultrassa kaikki hyvin ja uskallan lähteä mökille pääsiäistä viettämään. Ei sieltä nyt mikään tuhottoman pitkä matka ole sairaalaan, mutta on se aina eri asia olla yli tunnin matkan päässä kuin tässä 10min ajomatkan päässä. :)

Mulla ois huomenna polikäynti niin harmittaa jos joudun tänään menee. Mikä on sun satunainen supistelu? Mä kävin tänään kaupoilla niin alko siellä tulee ja tulee epäsäännöllisesti mut vähän huolettaa kuitenkin. Meillä on kotoa 20 min matka sairaalaan. Ite en varmaan uskaltais lähtee mökille, tietty riippuu kuinka kaukana on ja jos lääkäri antaa luvan niin mikäs siinä :)

Kyllä kannattaa vaa luottaa omiin vaistoihin. Et jos yhtään fiilis sellainen, et vähän epävarma niin mene ihmeessä Murmeli. Ei todellakaan ole yhtään turhaa käyntiä. Eikä sun käynti ole keneltäkään pois. Ja viimeiseksi siitähän heille palkka maksetaan! :)

Totta Harmony, mehän se heidän palkka maksetaan. Nyt lepään sohvalla ja jos tulee vielä niin lähden kyllä käymään :/

Murmeli, viikon aikana on tullut parina yönä kipeitä supistuksia ja päivällä on saattanut tulla yksi tai kaksi kipeää. Kivuttomia on sitten enemmän, mutta niitä on ollut niin pitkään ja paljon, että en oikein osaa niistä olla huolissani. :)

Meillä on mökiltä se vähän reilu tunnin matka taysiin. Poriin lyhyempi matka, mutta näillä viikoilla laittavat kuitenkin kotiin synnyttämään.

Lähdet ihmeessä vaikka keskellä yötä näytille, jos siltä tuntuu! Olkoon kuinka vain huomenna käynti muutenkin. :)

Yää... mulla tuli aamupäivän vessareissulla alapäästä reilu ruokalusikallinen oikein paksua ja venyvää limaa.:( Säikähdin, että onko limatulppa irtoamassa, mutta enempää ei ole tullut ja oli tosiaan ihan kirkasta... mies on ollut tuplavuorossa työhommissa tänään nii oon illan touhunnut uksin poitsujen kanssa. Huomenna onneksi ultra ja lääkäri niin pitää lääkärin mielipidettä kysyä. Ehdin aamulla sopia kummitädin kanssa, että käytetään poikia uimahallissa huomenna illalla ja kerkesin siitä jo pojillekin sanoa...
Kuulostaapa hyvältä Jetsonin vajvojen mitat.:)
Mää kans tsemppaan Murmelia käymään näytillä jos yhtään mietityttää vointi.:)

Tuo Faada kuulostaa aika vahvasti limatulpalta. Kannattaa mainita että kahtoovar ja tarkistaavat ettei vaan oo ruennu paikat aukiamaan.

Murmeli tarkistukseen vaan jos siltä tuntuu. Mieluummin se turha käynti kuin liian myöhään.

Limatulppa onneksi vielä uusiutuu, mutta mainita kannattaa kyllä ehdottomasti, että tarkistavat tilanneet. :)

Tai taitaa tuo sisätutkimus olla kyllä aika perustutkimus monikoilla joka kerta. Minulta on ainakin katsottu tilanne aina, kun olen lääkäriä nähnyt.

Faada toiv ei nyt ole limatulppa kyseessä. Ja tosiaan sehän uusiutuu.
Hey meneekö muilla supistuksen puristus aina päähän asti?? Mua ku alkaa puristaa, niin se alkaa sielt bikinirajasta ja sit tuntuu aina ohimoissa asti. Aivan kuin joku puristais päästä saamalla. Mul ei kyl ollu noin mun ed.raakauksissa. Oon ajatellu, et ehkä ku kohtu kasvaa niin kovaa.
Olen myös huomannut rintojen "täyttyneen". Eli ei turvotusta vaan rauhaset näköjään valmistelee siellä maitoa.

Ei tunnu täällä supistukset muualla kuin mahassa. :) Ja joskus nousee ylemmäs kylkiin tuo tunne.

Mulla onneks rauhottu levolla supistukset, mut vauvat kyllä pitää nyt sitten hereillä, kauhea mylläys mahassa :D Nyt poksahti sit rv 31+0 <3

Mulla supistukset tuntuu lähinna mahassa selässä ja reisissä. Tänään muutamilla supistuksilla tuntunu se kamala paine alhaalla. :/
Mites murmelin poli käynti meni?

Ihana Harmony kuula että en oo ainut jolla tissit täyttyny. Mulla ne tuntuu ihan raskailta ja ne on ihan hellät ajoittain. Esikon aikaan näin kävi vasta synnytyksen jälkeen. :D

Takaisin