Kesäkuun kälätykset!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Meli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on sama homma ton palvelun kanssa. Mulla on tullut villasukista niin osa mua, et tänään ku oltiin lähdössä miehen kans ostoksille, ni mies naureskeli et ethän vedä noiden päälle skandaaleja:joyful:. Ja kerrottakoon vielä, että täällä on ollut ihan kesämekko- ja shortsikelit..

Täällä yksi lepopäivä jäljellä. Sitten 3 aamuvuoroa ja sitten 2 viikkoa lomaa :) Jospa tämän vielä jaksaisi.. Tänään joutunut kerran pönttöä halaamaan ja muuten joutunut pakottamaan itsensä syömään. :(

Minuu ei oo palellu vaan päinvastoin.... Meinaa hiki tulla jos vaik nousee seisomaan....

Meinasinkin kysyä, että onko muilla 'kuumia-aaltoja' mutta emmielle86 ainakin mun kans yks kuumakalle! :D toki jossain vaiheessaa päivää iskee se syväjäätymys, jolloin tekis mieli kääriytyä untuvatakkiin ja pistää takkaan valkea tai sulloutua jonnekkin aromipesään lämmittelemään.. mutta pelkästään jo siinä tulee taas hiki kun lähtee ettimään kalsareita.. :grin

mä kanssa palelein iltaisin, päivällä paleli kanssa ihan hirveenä, tosin se tais johtuu siitä että eka tuli pienoinen hiki ja sit alko paleleen.

Tänään aamul tuöi sellain tinne et ois paleltanut,mut sit ku läksin aamupalaa tekee nii ei tietoakaan palelemisesta.....

Itellä kans viime viiko perjantaina oli eka neuvola käynti :) ihan hyvin meni.. Tiedot kyseltii ja saatii paljo neuvoja.. 9.6. olis eka lääkäriaika.. En sit tiä mitä tehää.. Vissii otetaa Papat sun muut.. Eka ultra (12 viikko) aikaa odotellaa.. pitäis varmaa tul postis täl viikol.. kai.. toivottavasti.. Jos siis oon laskenu oikein, ni pitäis mennä tonne heinäkuun puoleväli tienoil.. Sinneki o nii pitkä aika viä! Ääh..!

Oireita on ollu oikeastaa vaa turvonneet, arat rinnat ja nyt o parina päivänä ollu iha hirvee turvotus :arghh: Välil o ollu semmoset pintä etovaa oloa, mut oksentaa en oo viä joutunu.. Kai seki sielt koht tulee x) En kyl toivois.. Toisaalt olis kyl kiva et olis jotai muitaki oireita ni vois ol varmempi täst raskaudesta.. Kaveri kyl sano, et ot ny rauhas.. Ei hänelläkää ollu hirveesti oireita raskaude aikana.. Nii itel o kans noit kylmä/kuuma vaihteluita.. Äskenki oli kylmä tääl töis vaiks lämpömittari näyttää +25 astet sisäl :p ja nyt o sit taas iha normi olo :eek: Jännä kyl.. Tänää aatteli men salil käymää, jos vaiks sais tota turvotusta vähä pienemmäks :wink

Katju26, mulla kans tosi vähäsiä oireita! Neuvolan täti kehotti vaan nauttimaan, jos pienellä palelulla ja väsymyksellä pääsee alkuraskaudesta :D kauhee turvotus on kyl kanssa, mut millään ei oo energiaa lähtee kunnon lenkille!

mulla vaihtelee näköjään olot ihan hirveesti, välillä päivät on vaan yhtä koomaa ettei jaksa mitään tehdä ja toisena päivänä virtaa riittää vaikka pienelle kylälle, toisena päivänä etoo kaikki ja toisena päivänä ei mikään ja alas menee ihan mikä vaan, ainu mikä on pysyvää on tuo tissien jomotus

Täällä tiistain ekaa ultraa malttamattomana odotellessa... Oma olo on varmaan aivan siedettävä moneen muuhun tammikuiseen verrattuna. Mulla on vaan sellanen kestokrapula, koko ajan on huono olla, ei varsinaisesti okseta tms. mut ei vaan oo hyvä. Koko ajan ku vaan söis, niin ois hyvä mut oon yrittäny välttää liiallista syömistäkin kun ei se olo sillä kuitenkaan parane ja tällä kerralla haluan maltillisesti kiloja kiitos! Mut siis nälkä muka koko ajan.

Kohdun nippailuja ja vihlaisuja on aina sillon tällön mut koko ajan on tunne, vaikkei turvottaiskaan, et alamaha on täysi?! Ja tää kestokooma. Voisin vaan nukkua ja nukkua. Tänäänki ku tulin töistä ni pistin makuulle töllön ääreen et katon muka Emmerdalen mut taju oli kankaalla varmaan ennen ku ehin toisen jalan nostaa sohvalle! :D Ja puoli kuuden aamuherätykset on myrkkyä, jos ne oli sitä normitilassakin, niin nyt triplaten. Vielä ku kaks aamua jaksais ni ois viikonloppuvapaa ja sit oliskin enää viis iltavuoroo ja alkais neljän viikon kesäloma! Ei vois tulla parempaan saumaan!!!

Lahjoitetaan flunssa ja kurkkukipu hyvään kotiin! Kelpaisko kellekkään?
Millähän sitä saa nukuttua ens yönä, kun ei saa nenäsumua käyttää :o

Mullakin oli etenki alussa tota palelua ja mä en oikeesti yleensä hevin helpolla palele. Nyt alkanu hellittää. Tänään oli taas vähän etovaa oloa kolmen päivän hyvän olon jälkeen, mutta siis en tästä enkä esikoisesta koskaan oksentanut. Täällä myös säikähdettiin tänään ihan kunnolla kun oireettomien päivien paniikissa jäi pyyhkiessä kirkasta verta. No se osoittautuikin onneksi olevan peräisin pienestä haavasta mutta sydän heitti jo volttia :(

Huomenna alkaiski 9+0. :)

Toivottavasti flunssat lähtis teiltä huutelemaan! On tosiaan hankalaa olla kipeenä raskaana, kun ei oikein viittis mitään lääkkeitä käyttää, ellei ole ihan pakko.

Etovaa oloa on täälläkin vielä päivittäin :/ Viimeisin oksu tuli kuitenkin toissapäivänä, joten jos tämä tästä alkaisi helpottamaan :)

Lueskelin muuten nettikeskusteluja siitä, että milloin ihmiset ovat alkaneet kuulla sydänääniä kotidopplerilla, ja niistä innostuneena tilasin dopplerin kotiin. Monet olivat nimittäin kuulleet äänet jo 8+ viikolla. Kotitestit sivuilla tuollainen karvalakkimalli maksoi postikuluineen vaan reilu 30 €, joten aika pieni sijoitus tuo oli :D

Tällä hetkellä mennään rv:lla 9+0, ja jotekin tuntuu tosi hyvältä, että ollaan nyt päästy ohi siitä rv 8+, jolloin viimeksi tuli km.

Ihanaa kesäkuista päivää kaikille!

Mimi apteekista löytyy kyllä sellasiakin nenäsumutteita joita saa käyttää raskaanakin.

Mimi, ootko kokeillu nenäkannua? Sillä lähtee hyvin räät irti! :) toivottavasti sun flunssa paranee kans pian!

Mulla oli ekassa raskaudessa limakalvot turvoksissa ja nenä oli koko raskauden ajan ihan tukossa. Toivottavasti tällä kertaa ei olis niin.

Bettie, kiitos vinkistä! En tiennytkään että sellasia olis olemassa :o

Rsnn, meillä on nenäkannu ja se on ihan kamala. :D

Mizi: kotidopplerilla pitää osata vaan etsiä todeeeeella alhaalta sydän ääniä, ihan häpyluun yläpuolelta ja sen kyllä erottaa hyvin milloin pieni on kyseessä kun kuuluu nopea viuh-viuh-viuh ääni.

Jeps komppaan tossa doppler-jutussa.. Tosi alhaalta etsittävä, mutta siltikin siis joillain kuuluvat vasta reippaasti tuon 12+ jälkeenkin, niinkuin itselläno silloin joskus viikolla 13. Jos se syke jää oman sykkeen, suolten äänen "alle" piiloon niin sit sitä ei kuule :/ samoin jos kohtu ei vielä ole sieltä noussut niin ymmärtääkseni ei kuulu siitä häpyluun läpi :) mutta kokeilemalla selviää :) mulla kesti ekan kerrab tosi pitkään, varmaan 20min että sain sykkeen kuulumaan mutta itse en ainakaan siitä sit erehtynyt kun oli ultrassa jo kuullut miltä sen pitää kuulostaa :)

Mä olisin kans Mimi kompannut tota nenäkannua...musta se on aivan loistava.

Me laitettiin kans eilen tilaukseen doppler..vajaa 50€ tuli postikuluineen, mut siinä olis sit sykenäyttökin. Saa nähdä kuin paniikkiin menen, kun en sykkeitä löydä varmaan vielä ensi viikolla, kun laite tulee :rolleyes:

Täällä on ollut tänään melko oireeton päivä: pientä etomista, mutta huomattavasti parempi olo kuin aiempina päivinä ja pystyin jopa reilun kävelylenkin tekemään, vaikka olo olikin tosi vetku. Lieväoireisuus lisää entisestään pelkoja ja kun nyt mennään nillä meidän "kipuviikoilla". No...tasan kahden viikon kuluttua tähän aikaan onkin jo nt-ultra ohi ja tuomio tullut :nailbiting:.

Takaisin