Kesäkuun kälätykset!

Bettie, totta :) viimeks kun kävin, niin terkkari sano että millin-kahden heitto voi tarkottaa päivien heittoa :eek:
Nyt oli toinen terkka ultraamassa, kun oma on lomalla. Oma terkka sai mahan päältä näkyviin, mutta tää toinen ei millään ja kokeiltiin sit alakautta. Meinas pikku paniikki iskeä..
Viikon päästä taas uusiksi.
Kuva olis kyllä ollu kiva, ihan vertailun vuoksi :D
 
Mua harmittaa, et meiän neuvolassa ei enää saa ultrakuvia mukaan, kait ne sitte siinä pari euroa säästää.
 
Meillä ei läheskään aina saa mut alkuraskaudessa joka kerta oon saanu kuvan mukaan.
 
Meillä sai siis ennen ekassa ultrassa kuvan eli siinä varhaisultrassa, muista ultrista ei ole saanu. Paitsi sitte noista nt- ja rakenneultrista. Niissäki harmittaa se, et esikon aikana saatii vaa yks kuva/ultra ja nuoremmasta onkii sit useempi kuva.
 
Varhaisultrasta sai kuvan mukaan. Ensimmäisessä neuvolassa vain juteltiin ja otettiin painoa, virtsatestit, jne. Seuraavaksi sitten menen verikokeisiin ja sitten olisikin jo edessä nt-ultra. :nailbiting:

Hieman jännittää tämä kaikki, koska kaiken saa nyt vihdoinkin kokea ensimmäisen kerran (toivottavasti).
 
Mulla ylihuomenna neuvola ja nyt alkaa jännittys hiipiä taas mielensopukoihin, vaikka onkin jo pörriäisen kerran nähnyt ja syke todettu niin silti jännittää taas.
 
Jotenkin jännittää, vaikka olen kanssa tosiaan sykkeen saanut nähdä. Siitä on kuitenkin aikaa jo kohta 2viikkoa. Mieleen hiipii ties mitä on voinnut tapahtua, vaikka itselläni tämä pahoinvointi on lyönyt päälle vasta kunnolla viikon alussa.
 
Jep, tuulimunahan mulla siellä taas on :sad001 eli kohtu on jälleen tyhjää täynnä. Mä poistun takavasemmalle ja toivon, että te muut saatte ihanat käärönne syliin tammikuussa :) ihanaa odotusta naiset!
 
Tuli mieleen, kun eilen kävin neuvolassa ja sielä neukkari oli sitä mieltä että mun painoindeksillä ei tarvii sokerirasitukseen yms vaikka olin siihen jo varautunut.. Kävin ennen raskautta lääkärillä tutkittavana, löytyykö mitään syytä sille miksi meillä ei meinaa tärpätä, niin Rouva lääkäri oli sitä mieltä että olen ylipainoinen ja jos tiputan 5-7 kiloa niin varmasti raskautuisin heti. Muutenkin hän oli sitä mieltä että painon kanssa tulisi ongelmia, esikoisen odotusaikana kun tuli 13 kiloa, joista 12 kiloa jäi laitokselle!! Eli mielestäni aika hyvä saavutus! Olen siis 175 pitkä ja painan tällähetkellä 75, (olen nyt rv 9+0) ..

Onko muilla vastaavia kokemuksia mitä lääkärit tai muut olisi töksäytellyt? :alien
 
Kevythän sä ssiu oot! Ite 166cm ja painoa sen verran että indeksi yli 30 :O Kyllä täälläkin terkka sanoi ekalla neuvolakäynnillä sellasii töksäytyksiä, että "kauanpa kesti raskautua" (4kk) ja "tämähän raskaus on niin alussa" ts. Menee kesken-äänen painolla. Onneksi on töiden puolesta ollu tekemisissä hänen kanssa, niin tietää, että on kyseessä jännä persoona. Mutta pääsääntösesti ihan mukava :)
 
No on kyllä aikamoisia sammakoita lääkäriltä päässy ssiu :eek:
 
Mun pitää käydä aina rasituksessa kun aikasemmissa raskauksissa ollu radi. Esikolta jouduin aika lopussa koska pissasta löytyi sokeria ja seuraavalta automaattisesti jo joskus 15 viikolta. Sillon ei viel noussu arvot niin 24 viikon jälkeen uudestaan ja sit napsahti..lievänä mulla ollu ja ruokavaliolla hoidettu mut mulle on jääny olo et oon tahallani syömisilläni aiheuttanu sen ja että vaan sen takia mun lapset on nii isoja (eka vajaa 3.7kg ja toinen 3.2kg). Eli mun kokoiset (152cm 48kg) ei siis normaalisti varmaan sais saada ku jotai 2.5 kilosia..hohhoi. yks ihana lääkäri sanoi että älä tuommosia mieti kun pieniähän nämä on olleet verrattuina monen muun vauvaan. Ärsyttää vaan se että ihan kuin kaikki raskausdiabeetikot ois ylipainoisia suklaata yms mussuttavia sohvaperunoita..ja suurin osa ei oo! Anteeksi avautuminen, mulla vaan sapettaa tää asia..ja taas ois eessä rasitus. Millä sen välttäis? En voi ees aatella sitä litkua ilman että alkaa oksettaa :sad001
 
Aile, mun äiti on suurinpiirtein samoja pituuksia sinun kanssa ja vaikka hällä ei mitään sokeriongelmia ollu niin minäkin olin 3,5kg syntyessäni (ja 3vkoa yliaikainen)
 
Muokattu viimeksi:
Niin on mun kaverilla ollut myös yli 4kg, on vähän mua pidempi, mut ei montaa senttiä eikä hälle koskaan mitään oo sanottu. Mulle viimeks rakenneultrassa lääkäri sanoi että et varmaan näin isoja tekis jos ei ois tätä raskausdiabetesta ja yritti ehdottaa jopa insuliinilääkitystä :eek: onneks äitipolilla toinen lääkäri kumos kaiken ja sano et ihan turhaa tervettä lääkitä ja kun vauvaki kasvaa keskimääräistä pienempänä. Eikä mun sokeriarvot koskaan nouse kun syön oikein. :) rasituksessa vain paasto ollut just ja just yli rajan. Jotku vaan ei osaa aina muotoilla asioita oikein. Tuskin kukaan on pahalla mitään sanonut, sitä vaan niin herkästi ottaa itseensä..:) ja kun ois toivonut ettei ois mitään häikkää missään.
 
Takaisin
Top