Kesäkuun hölinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Cocoa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu, kyllä kirjoitin, tämän takia ihmetyttääkin :eek:
Täytyy kyllä tiedustella vielä enemmän asiasta.

Suosittelen kyllä kysymää, kun jokuhan siellä mättää. Mulla näkyy jopa lapsen kaikki käynnit oman kannan kautta :happy:

Baby moonilta palattu kotia. Oli ihana loma kaksistaan miehen kanssa :)

Heti lomalta tultua oli neuvola. Hemoglobiini oli 113, mutta terkka ei ollut huolissaan koska lähtötilanne on ollut niin hyvä (136) eikä oireita ole. Jouduin lopettamaan monivitamiinin rautoineen jo ajat sitten, koska rautalisä pistää mahan aivan sekaisin. Toivonkin, että ei tarvitsisi popsia lisärautaa lainkaan.

Windfall, parsakaalissa on paljon rautaa ja ilmeisesti myös valurautaisessa pannussa paistettu ruokakin kohottaa rauta-arvoja. Että jos kiinnostaa kokeilla :)

Windfall, parsakaalissa on paljon rautaa ja ilmeisesti myös valurautaisessa pannussa paistettu ruokakin kohottaa rauta-arvoja. Että jos kiinnostaa kokeilla :)

Kiitos vinkeistä :) Parsakaali sopii pieninä erinä tämän ärtyvän mahan kanssa. Nimenomaan ainakin yritän korjata tilannetta tarpeen mukaan ruokavaliolla, terkka heitti myös persiljan ja pinaatin rautaisiksi vaihtoehdoiksi.

Meillä ei erityisesti vietetä/juhlita juhannustakaan, mutta ruoka oli silti hyvää. Naudan lehtipihvejä, kasviswokkia, uusia perunoita ja hyvä kermakastike :P Suu olis kyllä syönyt enemmänkin, mutta vatsa ei vedä kovin paljoa kerralla :p

terkka heitti myös persiljan ja pinaatin rautaisiksi vaihtoehdoiksi.

Muistiko sanoa että tuorepinaatissa on hyvin rautaa, mutta pakastepinaatissa ei juuri yhtään? :) Tomaatissa on jopa enemmän kuin pinaatissa eli sekin on hyvä. Mä oon tosi huonosti kestänyt rautavalmisteita mutta just löysin nestemäisen 3-arvoisen raudan (mustikkamehussa) minkä saa ottaa ruuan kans ja mikä ei oo ärsyttänyt yhtään tai aiheuttanu muutakaan, et jos valmistetta tarvis kokeilla niin vinkkaan Nordic Vitalityn BlueIron tuotteen :)

Hyvää juhannusta täältäkin.

Mä jäin eilen yksin koko viikonlopuksi muut lähti mökille, itellä ku on töitä ni ei päässy lähtemään. Mieski päätti lähtiä vaikka tarjoutu mahdollisuus lapsi vapaaseen kotona

Hmm... Taisi tulla joku päivitys tähän mobiilisoftaan, kun piti kirjautua uudelleen, eikä sekään meinannut ensin onnistua millään. Nyt sitten salaiset ei taaskaan näy :/ Täytyy koittaa kirjautua uudelleen.

Hormoonit!! Sain hirveän itkukohtauksen kun mies oli ollut pojan kanssa kaupoilla ja ehtinyt sillä välin hukkaamaan matkalle meiän arvokkaamman maailman lemppareimman pipon! (On niin huithapeli ettei aina katso mitä poika minnekkin viskoo!)
Vielä enemmän ärsytti kun yritti sitä etsiä ja kurkki jopa siivouskaapin, joo varmaan se siellä on! :mad: Tietää hormooneista johtuvaksi kun oikeasti joku aika mitätön asia saa aikaan tuollaisen tunteen purkauksen. Huh huh.. :joyful:

Tää raskaus on nyt alkanut muutenkin rassata mieltä. Eilen itkin painon takia että kun en mahdu enää vaatteisiin. Tunnen itseni aivan valaaksi. :sad001 Ja tuntuu pahalta kun liitoskivutkin on aivan kaameat ja öisin miettii vain jaksaako vaihtaa kylkeä tai mennä vessaan...
Täytyisi nauttia tästä, mutta vähän vaikeaa :rolleyes:

Voi Miitu. ❤️ Täällä vähän samoissa tunnelmissa kun pakkailtiin lomaa varten eikä mitkään lempishortsit mee jalkaan ja pakko laittaa meikkiä vaikka ulkona +35 kun naama täynnä punaisia länttejä. Se siitä raskauden hehkusta. :) Ja vaikka sitä miten yrittää itselleen selittää että ei tää nyt oo niin paha ja kurja olo johtuu hormoneista niin ei paljoo helpota. Yks mikä mulla kohotti mielialaa ihan älyttömästi oli kampaajakäynti! Leikattiin ja raidotettiin ja kiharrettiin ja oli niin rinsessaa että, suosittelen lämpimästi kaikille :happy:

Oi tuo kampaajalla käynti kyllä piristäis täälläkin! :happy:
Pitäiskin vähän raidoittaa ja leikellä latvoja taas. :shy: Nii se ei kyllä juurikaan oloa helpota vaikka miten päin yrittää ajatella että hormooneilla on aikas suuri vaikutus mielialaan. Jospa tää nyt tästä tasaantuis taas vaikkapa vaihteeks. :angelic:

Mä eilen aikani kuluksi siivosin oman vaatekaapin ja voi ahdistus kun ei mahu. Vaatteisiin enää 5 muovipussillista vein uffin konttiin. ei varmaan paljoa auta että äske töistä tullessa tulin grillin kautta ettei tartte itselle keksiä ruokaa

Ai että... Grilliruoka :P

Täytyisi kyllä itsekin siivota nurkista ylimääräiset vaatteet ja muu roina pois. Jotenkin vaan nuo laatikoihin pakatut mitkälieroinat on kulkeneet jo kolmessa muutossa mukana, enkä ole edes avannut niitä laatikoita koko aikana, ehkä ne olis syytä käydä läpi ja pistää joko kiertoon, tai heittää menemään...

Jos muita hormonihirmuja lohduttaa, niin täällä on itkeskelty koko juhannus. Mies lähti kuuden viikon työkomennukselle ja mulla on vielä kolmisen viikkoa kesälomaan. Ja kaikki itkettää. Itkin kun tajusin, että ei meitä laitokselle tule kukaan katsomaan. Kukaan suvusta tai ystävistä ei asu täälläpäin. Itkin kun mietin meidän olemattomia tukiverkkoja ja miten hirveä työ on saada edes "lapsellisia" tuttavia, saati sitten että kukaan voisi auttaa vauvanhoidossa kun meillä on nämä koiratkin. Itkin kun näytän mielestäni valaalta jo nyt (järki sanoo ettei +3-4 kg lähtöpainoon nyt niin paljon ole, kun raskaus on jo yli puolen välin...), rintsikat ei enää istu ja osa vaatteista ahdistaa. Itkin asunnon pientä kokoa. Itkin kuinka huonosti me ollaan valmistauduttu koko vauvaan, yhtään ainoaa lastenvaatetta ei olla hankittu, kun on vaan odotettu rakenneultraa ja jonkinlaista varmistusta siitä, että tämä saataisiin syliin asti. Itkin kun tunnen että olen ainut joka suhtautuu tulevaan vauva-arkeen epäillen ja täysin vailla ruusunpunaisia laseja. Entä jos tulee koliikkivauva? Entä jos koko arki on yhtä unetonta helvettiä ja vauvan kanssa kilpaa itkemistä? Ja jos ei nämä itketä, niin itken yleisesti kuinka p*ska äiti tätä lasta odottaa... Järki sanoo hormonit, mutta valitettavasti tunne on aito kun tulee päälle :/

Takaisin