Kesäkuun hölinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Cocoa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Bio oili tosiaan tuoksuu voimakkaalle ja tahmaa vaatteet herkästi. Siksi tuo viime raskauden purkki odottaa kaapissa vieläkin. Oon kuullut useammalta että saivat ekat raskausarpensa synnytyksessä. Ja jotkut selviävät ilman mutta maidon noustessa rintoihin rinnat menivät raidoille.

Bio oili tosiaan tuoksuu voimakkaalle ja tahmaa vaatteet herkästi. Siksi tuo viime raskauden purkki odottaa kaapissa vieläkin. Oon kuullut useammalta että saivat ekat raskausarpensa synnytyksessä. Ja jotkut selviävät ilman mutta maidon noustessa rintoihin rinnat menivät raidoille.
Tuo arpien tulo tisseihinkin yllätti esikoisen kanssa kyllä täysin! Raskausarvet ilmestyivät nimenomaan maidonnousun yhteydessä. Esikoisen raskausaikana tosin kuppikokokin kasvoi sen verran että varmaan silläkin osansa asiassa...

rosmariini, Yleensä sitä rajaa pidetään kai 110? Mikä on muuten vointisi, huomaatko että hb on kovin matalalla?

Mulla oli 112 viime neuvolakäynnillä ja kuulemma voi alkaa syödä lisärautaa, jos olo tuntuu siltä, mutta välitöntä tarvetta ei ole. Suositteli jotain miedompia rautavalmisteita tai jos ihan tota 100mg:sta syö, niin ottamaan joka toinen päivä. Mulla oli ennestään tota 100mg:sta ja oon nyt sitten syönyt joka toinen päivä. Jotenkin tuntuu siltä, että kun hemoglobiini on koko raskauden ajan ollut laskemaan päin, niin mieluummin aloitan raudan syömisen ennen kuin se on tosi matalalla.

Muutamana päivänä on ollut hetkiä että joutuu iha jalat nostamaan ylös kun tuntuu että taju lähtee. Siitäkin kerroin neuvolassa. Tänään taas ollut väsymystä ja pientä huimausta mutta voi johtua tästä ukonilmastakin.. Useinmiten kuitenkin olen ihan pirteä ja hyvävointinen, ehkä en vielä sitten ala "turhia" pillereitä napsimaan :)

Joo mä en oo rosmariini ollut pirteä ja hyvävointinen koko raskauden aikana, niin siksi ajattelin aloittaa ikään kuin "varmuuden vuoksi", tuon raudan, jos se vaikka piristäis, mutta turhahan se on syödä jos olo on hyvä :)

rosmariini, Tuskin siis on tarvis rautalisälle! :) Mutta toki kannattaa aloittaa jos olo alkaa olla sen mukainen kun vie kuitenkin aikaa ennenkö rautavarastot korjaantuvat.

Tiiiu, Onko sulta tutkittu kilpirauhasarvot? Mullahan oli kaamea väsymys ja huono olo jne. Ajattelin et ois just verenpaineista tai rauta-arvoista mutta olikin kilpirauhasarvot pielessä. Nyt lääkityksellä korjaantuneet ja oon kuin uus ihminen. :happy:

Lusikallinen hunajaa on nyt molemmilla kerroilla helpottanut oloa.. oisko sittenkin verensokereissa häikkää ennemmin kun hemoglobiinissa? Ei oo sokereita mitattu missään vaiheessa enkä nuoren ikäni takia joutunut edes sokerirasitukseen. Verenpaine aina ollut matala eli siitä ei luulis johtuvan

Hmm pääsisitköhän halutessasi tsekkaamaan myös nuo verensokerit? Kannattaa kysyä neuvolasta asiasta jos yhtään epäilyttää.
Mutta hyvä juttu jos joku apu löytynyt! :)

Tiiiu, Onko sulta tutkittu kilpirauhasarvot? Mullahan oli kaamea väsymys ja huono olo jne. Ajattelin et ois just verenpaineista tai rauta-arvoista mutta olikin kilpirauhasarvot pielessä. Nyt lääkityksellä korjaantuneet ja oon kuin uus ihminen. :happy:
Joo, tutkittiin, ja ne oli ihan ok. Ei tunnu löytyvän mitään syytä tälle väsymykselle, niin kai se nyt sit vaan johtuu jotenkin raskaudesta. Vähän se on jo helpottanut, ei tarvii enää 12 tunnin yöunien lisäks muutaman tunnin päikkäreitä, niin kuin aiemmin :grin

Ehkä se on kuin onkin sitten tosiaan raskaus. :grin Otan kyllä osaa ja hurjasti tsemppejä! Se on hirveää kun väsymys vie vallan ja oikein mikään määrä yöunta ei auta. :sad001 Mutta ehkäpä tosiaan toivoa on paremmasta jos on jo hieman hellittänytkin! :)

Luin itse juuri kun joku valitteli aivan kaameaa väsymystä viimeisellä kolmanneksella ja aloin kauhulla ajatella että jospa se iskee sitten vielä tännekin. :wideyed: (Oli rankinta kyllä alkuraskaudessa)

Taas synnytetty yöllä! :grin
Ei kyllä vieläkään selvää unenkaan perusteella kumpi ois. Olin yllättävän hyvässä kunnossa kun siinä tuumin et eikös pitäis olla tässä kipeämpi puserrettua, hah. Helppo synnytys oli. :hilarious:

Mä näin unta, että meidän vauva kasvoi tikkarin sisällä ja se oli niin hyvää, ettei mun itsehillintä riittänyt olla nakertamatta siitä pieniä paloja ja lopulta vauvalla oli ihan liian ahdasta. :grin Liittyyköhän huomiseen sokerirasitustestiin kenties :hilarious:

Mä näin unta, että meidän vauva kasvoi tikkarin sisällä ja se oli niin hyvää, ettei mun itsehillintä riittänyt olla nakertamatta siitä pieniä paloja ja lopulta vauvalla oli ihan liian ahdasta. :grin Liittyyköhän huomiseen sokerirasitustestiin kenties :hilarious:

Hei tää on ihana! :D <3

Miten lokamasut viettävät juhannusta? :happy:

Meillä ei erityisiä suunnitelmia oo, ihan perheen kesken ollaan. Jos säät suosii voisi käydä vaikka uimassa ja kotikaupungin satamassa. Iltaisella ajateltiin nauttia hyvästä ruuasta ja miehen kanssa illalla sitten saunasta! :)

Ihan hurjalta tuntuu että pian ne päivätkin alkavat taas lyhentyä. :sorry:

Mä joudun olemaan Jussin töissä paitsi aaton. Meillä lähtee ainakin osa lapsista mökille mies ei vielä tiennyt mitä tekee. Ois ollut la iltavuoro no ois itsekin voinut pariksi yöks lähtiä muttei ku aamu. PE iltana tuskin kukaan veneen ajotaitoinen on täysin selvä niin ei voi lähtiä. Tai pienellä nyt osaa kaikki ajaa mutta siihen vaikuttaa sitten merenkäynti ni ei uskalla mä lähen sitten viikon päästä lasten kanssa mökille viettää omaa Jussia

Me lähdetään miehen perheen kesäpaikalle Itä-Suomeen juhannukseksi, siellä on ainakin anoppi ja mun sisko poikaystävineen on tulossa myös käymään. Kisut menee hoitoon kissamummolaan :) Ollaan siellä varmaan muutama päivä juhannuksen jälkeenkin, koska miehellä alkaa loma :)

Takaisin