Kesäkuiset odottajat 2011

Minä myös ilmottaudun mukaan. Olen 25 vuotias, eka lapsukainen on jo 2v 8 kk ja nyt sitten oon 6+5 viikolla :) LA ois 11.6. Nyt hieman vaan jännittää kun lauantaina vuosin muutaman tipan verta ja kahtena seuraavana muutaman ruskeahkon tipan [:(] Pahoinvointi kyllä jatkuu ihan entisenlaisena mut ei se välttämättä mitää kerro.
Oon menossa huomenna ultraan, voi olla aika rikki jos se on kohdunulkopuolinen.. Niin kuulemma usein on jos vuotelee jotain ruskeeta..

Sain tänään tietoja hormonipoliklinikan tuloksista eikä mitään syytä kolmelle perättäiselle keskenmenolle löytynyt. Nyt on vähän ristiriitainen olo kun pitäs varmasti olla helpottunut kun ei löytynyt mitään vikaa mut samaan aikaan olis vähän ehkä toivonut et niille olis ollut joku helposti korjattavissa oleva selitys. Nyt ei muu auta kuin odottaa (minä en myöskään ole kovin hyvä siinä [:D]) ja yrittää ajatella positiivisesti. Onneks sentään sain kahen viikon päähän ultran niin sitten on vähän viisaampi [:)]

No mut toisaalta hyvä ettei ole mitään ns terveydellistä syytä nuihin keskenmenoihin..mut niin, ehkä joku on vaa tarkottanu kaikki tapahtuvaks miten sit tapahtuukin. No onneksi nyt olet raskaana :)

Mä haluaisin niiin päästä jo ultraan, ku en oikee usko ennenku ite nään, alavatsaa on nipistellyt ja ollu kipee ni vähä mietityttää mut toisaalta ne on luultavasti sitä kohdun kasvua jne, hope so :)

Juu, mäkin kyllä uskon tohon et kaikki kääntyy aina parhain päin ja tapahtuu sitte kun on tapahtuakseen. Pelkään vaan sitä päivää et huomaa et niin ei ookkaan meidän kohdalle tarkoitettu ja tää vaaleanpunainen kupla puhkeaa... Mut siihen asti ei auta ku mennä päivä kerrallaan eteenpäin.

Mulla on ihan sama kans ton ultran kanssa. Jotenkin ei vaan usko ennen kun näkee. Toivottavasti nää päivät vaan menis äkkii ilman mitään ongelmia ja kaikki päästään ultraan ja kriittisten viikkojen yli. Sit ehkä uskaltas edes vähän nauttia tästä ajasta ja kertoa jollekin [:)] Me ei olla kerrottu minkään näistä raskauksien aikana ku ihan muutamalle parhaalle kaverille ihan jo siitä syystä et tota huonoa onnea on ollut sen verran et en oikein oo kestänyt kenenkään kanssa asiasta jutella.

Täällä kans odotellaan ja jännätään ens viikon varhaisultraa. Nyt 8 viikko lopuillaan eli ens viikko on jo 9 vk. Siitä ei ole enää kovin pitkä aika siihen 12 vk :) olotila tasaisen ällöttävä, iltaisin yhä ehkä enemmän pahoinvointia. kohtua nipistelee välillä. 

Ihanaa, lisää kesäkuisia odottajia! [:)]

Fuyu, ne sun vatsakivut oli kuin olikin ihan samasta syystä kuin mullakin! Mä arvasin! [:D]

Meillä on nyt kerrottu vanhemmille ja muutamille hyville ystäville, iloinen uutinenhan se kaikille tuntui olevan. Helpotti mukavasti, kun ei tarvitse enää salailla tätä suurta uutista ja on ihmisiä, joiden kanssa voi asiasta puhua - muuallakin kuin täällä teidän kanssa, hih. [;)]

Väsymys on taas ollut ihan mahdotonta, ja semmoinen lievä etova olo vähän koko ajan. Oikein mitään ei tee mieli syödä, mutta silti on vähän niin kuin nälkä. Kauankohan tätä vielä kestää, tätä alkuraskauden ihanuutta... [8|] No, en valita, tätä tilaa on kuitenkin odotettu niin! [:D]

Toisaalt ikävä vauva mahaa mut toisaalta ei, siitä ei oo ku 5kk kun viimeksi oli sellanen joten muistan HYVIN vielä kaikki ähinät jne kun maha oli iso tms.. En odota ainakaan niin innolla raskaus aikaa mitä esikoisesta koska tosiaan, on nii hyvässä muistissa viel edelliset vaikka mitään ihmeempiä ei siinä raskaudessa ollutkaan mutta muuten vain oli niin tukeva olo :D Mutta kunhan sinen ultraan pääsaee näkemään asustaako tuolla masussa joku niin ehkä sen jälkeen voikin alkaa nauttia raskaudesta, niin paljon kuin esikoinen antaa myöten :)

Niin tuosta kertomisesta piti vielä sanoa, me ollaan mun äidille kerrottu kun soitin heti kun tein testin jo, ja parille kaverille mutta odotetaa nyt ekaa ultraa jne ennenkuin miehen vanhemmilel ja muille kerrotaan,
mietin että pitäskö odottaa jouluaattoon ja täräyttää uutinen siinä kinkun syönnin lomassa, siinä kuulis sit mummot ja täditki samalla sen ;D 

Uuh, pahoinvointi hyppäsi sitten tänään uudelle tasolle ja olen viimein joutunut halailemaan vessanpönttöä, pariinkin otteeseen. Inhottavaa, kun heti kun yrittää jotain syödä, tulee samantien takaisin. [:'(]

Voi ei, minulla ei ollu sitä edellisessä raskaudessa, ei siinä ollut kuin hirveä väsymys.
Tässä toivoisin tuonkin tulevan jotta tietäisin olevani raskaana :P Soitin neuvolaan että voisiko saada aikaa tms kun koskee mahaan iha pirusti ja ksokenu jo viikkoja, nii sano vaan, syö särkylääkettä tai mene päivystykseen :s tylyä. Mutta niin, kai se pitää stressata itseä sinne marraskuun puoleen väliin ja siitä sit ties millon ultraan..

Minäkin voisin liittyä tänne kesäkuisiin odottajiin! :)

LA olisi 8.6 ja esikoinen tulossa! Ikää minulla on 18.v ja pk-seutu! :)

Todella toivottu raskaus, mutta vaikea vielä uskoa todeksi! Mutta ihanaa ajatella :) Toivottavasti kaikki menee hyvin myös muillakin! <3
Ensimmäinen neuvolakäynti oli jo ja ultra saatiin jo 18.11! Silloin viikkoja 11+1 jos sinne asti päästään!

Oireita ei ole vielä ollut mitään (koputtaa puuta), mutta voihan ne sieltä vielä tulla :D

Terkuin: Miiiiia + pikkuinen salamatkustaja 7+4

Onnea paljon Miiiia! [:)]

Pitääkös ensimmäinen ultra-aika varata vai ilmotetaanko se neuvolasta ja koska se mahdollisesti on? siis tarkoitan kunnallista.
Ja miten ton lilypie homman saa tänne? [:-] oon ihan ulapalla näitten koneiden kanssa, jos tommosia lisäyksiä on.

Tervetuloa Miiiiia![:)]

Sarppari
Lilypien saa tuolta http://lilypie.com/
Sit kun oot saanut sen tehtyä, niin klikkaa Forum signatures kohdasta sitä PseudoHTML... kohtaa ja kopioi se "[url=http://lilypie.com..." kohta tänne allekirjoitukseen![:)]

Mä olin tänään hammaslääkärissä!! Yök! Viikonlopun aikana alkoi hammasta särkemään ja soittelin aamulla aikaa, ajatellen, että saan ehkä parin viikon päähän aikasintaan ajan. Sainkin sen sit heti aamuksi ja nyt on juurihoito alotettu hampaaseen. Oli yllättävän kivuton käynti, mikä oli pelkästään positiivista [:D][:D]

Ylihuomenna olis sit se ultra! Jännittää niin maan pirusti, että en meinaa öisin saada unta, kun pyörittelen sitä mielessä. Olispa kaikki hyvin.

Sarppari, meillä ainakin neuvolasta varataan aika, ja siitä tulee sitten lappu kotiin, luulisin, että sama käytäntö (ehkä) kaikkialla?

Bamboo, mulla varhaisultra ensi maanantaina, jännitän kuollakseni, että jos ei olekkaan ketään kyydissä, tai jos on, onko kaikki kunnossa.. Hui. Varsinkin, kun taas sai lukea keskenmenouutisia tältä palstalta, osaanottoni [&o]

Onko kenelläkään toista, kolmatta, neljättä odottavalla kokemuksia siitä, että pianko alkaa näkyä raskaus? Tai lähinnä tuntua, noin niinkuin vaateahdistuksen merkeissä. Sain esikossa oltua ihan muina miehinä mahani kanssa viikoille melkein 20, ennen kuin alkoi ihan oikeasti näkyä, ensimmäiset mammahousut ostin sillon n. viikolla 16, ja nyt tuntuu, että ahdistaa jo. Ei siis todellakaan näy, mutta ahdistaa. Mahaa odotellessa, esikosta oli sf-mitta huimat 40cm paria päivää ennen synnytystä [:D]

Mulla tuli järkyttävät 23kg esikoista odottaessa (no okei, olin suht hoikka). 20kg lähti heittämällä, ja sitten mennä kesänä söin itselleni vielä pari kiloa lisää, joten lähtöpaino tätä toista odottaessa on 5kg enemmän kuin esikoisessa. Pyhästi lupasin itselleni, että tässä raskaudessa kiloja tulee max. 10kg , koska edellisessä laitokselle jäi 11kg!! Kerralla kesäkuntoon [:)] Vielä kun saisi itseään hillittyä seuraavat 34 viikkoa ruokahalujen suhteen, niin eiköhän se siitä..?
Perustetaan sitten synnytyksen jälkeisten kilojen tukiryhmä tänne kesäkuussa.

Neuvolakin pitäisi varata, kiirekkö tuolla. Mitään uutta siellä ei kuule, soittelen maanantaina varhaisultran jälkeen, jos siellä kaikki ok. Tärkeintä kai, että täti tilaa tuon np-ultran ajan. Ja tällä kertaa mielellään vähän liian aikaisin, kuin myöhään. Viimeksi ei saatu sikiöseulontaan liittyviä verikokeita otettua, eikä kätilö enää vannonut niskaturvotuksenkaan oikeellisuutta, piti olla viikot 12+4 ja sikiö vastasi tuolloin kokoa 13+2. LA ei kuitenkaan muuttunut. Tällä kertaa vaadin muuttamaan, jos ero noin suuri noilla viikoilla (vaikkeivat kuulemma siirrä, jos alle 5 päivää. 1 ymmärrän, mutta 4 on jo paljon tuossa kohtaa). Rakenneultrassa esikko sitten viuhoi jo 1,5-2 viikkoa isompana, kuin mitä laskettu päivä antoi. Jep jep.

Ja taas tuli omaa napaa. Ehkä tämä tästä vielä muidenkin iloksi muuttuu!

Heipsan kaikille tasapuolisesti! [:)]

Täällä ootellaan kans kuumeisesti tota ekaa neuvolaa,mikä ois viikon päästä...tuntuu ettei aika kulu millään![8|]

Taika, miulla tuli edellisessä raskaudessa 30kg[:-] ja näytin kyl oikeesti ihan joltain sotanorsulta..kun ei tuota pituuttakaan oo niin hirveesti suotu, olin lähes tulkoon yhtä pitkä ku leveä. Normaalisti oon aika hoikka kans, ni toi kilomäärä oli jotai aivan järkyttävää!
Laitokselle ei jääny ku vaivaset 4kiloo, syynä oli varmasti se et miulle tuli loppuraskaudesta raskausmyrkytys ja keho keräs ihan älyttömästi nestettä..jalatkii oli niin täynnä nesteitä, et tuntu ihan ku ois kävelly kumisaappaissa mitkä on täytetty vedellä[:'(]..mut onneks sain kaikki kilot+vähän ylimäärästä pois reilussa 6kuukaudessa[:)]
Nyt päätin etten aio ihan niin isoks itteeni päästää, tosin viimeeks söinkii aina lähes tuplamäärän ku ajattelin et kerrankii saa syödä ilman et tarvii aatella kiloja[:D]

Viime raskaus tais alkaa näkymään siinä 13-15viikon paikkeilla(tuli sellanen plop-ilmiö)[:D], luulen et nyt ei tarvii ootella ees sinne saakka kun toi maha on jo kerran venyny. Eipä tarvii huolehtia raskausarpi rasvoista, ku on jo nyt niin arpinen maha, ettei kyllä pahemmin bikineitä tarvinnu kesällä käytellä[&o] kaipa ne siitä ajan myötä vaalenee...

Olin jo kerenny unohtaa millasta on kun saa paniikkikohtauksen. Kärsin niistä viime raskausaikana, enkä näköjään pääse niistä eroon tälläkään kertaa[:o]..lauantaina oltiin miehen ja muksun kanssa ruokakaupassa, siellä sitten oli ihan hirvee tungos joka suunnassa ja yhtäkkiä alko vaan ahistaa rinnasta ihan älyttömästi, sydän hakkas satasta, huimas, hikoilutti ja loputa pääs itku, kun tuntu et kaikki hyllyt kaatuu niskaan ja kaikki tuijottaa mikä mulle tuli + et joka paikka oli niin täynnä ihmisiä ettei päässy liikkumaan[:(]..tosi hirvee tunne! Onneks mun mies tajus mist oli kyse ja hoiti loppu kauppareissun, kun minä ja poitsu mentiin suorinta tietä autoon istuu...
Toivon vaan ettei tarvii taas ruveta "pelkäämään" jokaista kauppareissua etukäteen.[8|]

Jännä juttu miten noi kohtaukset hävis viimeks synnytyksen jälkeen samantien.

tulipa täälläkin nyt vaan keskityttyä omaan napaan...[8D]

Jaksamisia ja hyviä vointeja kaikille!![:)]

Heipparallaa vaan kaikille taas=) Hyvin pyyhkii, ei oikeastaan muita oireita kun rintojen kipeytyminen, alkaa olemaan jo ärsyttävän kipeät. Kaarituelliset liivit tuntuu kamalilta, ja olenkin jo pari päivää ollut urheilutoppi päällä, kun sellainen ei paina ilkeästi.
Itseä jännittää tuo painokysymys aikalailla, olen ainakin n.5 kg turhan painava, ja vuosi sitten suunilleen tein radikaalin painonpudotuksen, sain 10kg pois, mutta se hiipi pikkuhiljaa takaisin, varsinkin kesällä. Muutettiin tänne Orivedelle helsingistä, ja lomailin luksusmäärän, n.3kk! Siinä sitten sai hyvin kerrytettyä vararavinnot takaisin =D Viikko sitten vaaka näytti hälyttävästi jopa 74kg, mutta onneksi siitä oli varmaan se 2kg ihan turvotusta tms, nyt aamupano oli taas 72.. Onneksi edes sen verran tuli alemmas. Koitan syödä terveellisesti, ja välttää turhia hiilareita, lenkkeilen joka päivä kun tuo meidän koira sen vaatii, ja liikun muutenkin aika hyvin, mutta jotenkin kauhukuva siitä että niitä kiloja vaan kertyy liikaa on lähtemättömästi mun mielessä. Äiti lihoi siskoni aikana pysyväksti aika reippaasti, ja pitkään olen sitä miettinyt että mitenköhän itselle käy. Siskoni sai keväällä tytön, ja hän taas sitten laihtui todella pieneksi heti synnytyksen jälkeen, eikä painoakaan kertynyt kun ehkä juuri se 10kg ennen synnytystä.

Noh, kaipa se painoasia on sellainen mitä itse kukin välilä miettii, ja toivon että voin sen verran hyvin, ja jaksan tsempata ruokavalion kanssa, että paino ei hirveästi nousisi tässä alkuvaiheessa. Tsemppiryhmä synnytyksien jälkeiseen normipaino-projektiin kuulostaa mukavalta =) Itse varmasti ainakin suuntaan sinne!

tiltunen,vedit hyvät pohjat tolle painonnousulle! Hemmetti että oli kiva kuunnella ihmisiä, jotka ihan kohteliaisuuttaan sanoo, et sulle ei kyllä o tullu yhtään ylimäärästä... jos hei ihan avaisit silmäs sitten, jos et vielä ole nähnyt sun edessäs seisovaa valasta! Voi ähky. Mä söin kans niiiin hyvällä omallatunnolla, et huh huijaa. Sitä virhettä en nyt kyllä tee. Tosin eipä tässä syömään ehdikkään työn ja esikon kanssa. Päivät menee niin nopeaan, ja sitte onkin ilta, ja uniaika [:D] Pelkäämpä vaan, että jos samainen pahoinvointi alkaa, kuin ensimmäisestäkin, niin tungen suuhuni sitten ihan mitä vain, joka sisällä pysyy. Viimeksi se valitettavasti oli ranskalaiset, jotka oli ainoa ruoka monta viikkoa, joka pysyi sisällä.. Mä sanon kyllä terkkarille, että laittaa mut tässä raskaudessa kuurille, jos alkaa paino nousta. Viimeks se vaan sano, no et onhan tota painoa tullu, mut kun sulla oli niin hyvät lähtöasetelmat ni ei se haittaa.. NO HAITTAA, kiitos vaan.

Mä kyllä vältyin arvilta, ei siis yhden yhtäkään, ja ulkomuoto oli siis ihan valaaseen verrattavissa viimeisen 2kk ajan. Taidan hakea samaa Body Shopin rasvaa, kuin viimeksi käytin, vaik luulen, että sen vaikutus osuu lähinnä korvien väliin..
Tosin ei tarvitse ensi kesänä vielä bikineistä haaveilla, niin väliäkö tuolla, vaikka pari arpea tulisikin [:D]

tiltuselle vielä, että minkä verran teille tulee lapsille ikäeroa?
Kuulostaa hurjalta tuollaiset paniikkikohtaukset, mulle tulee vaan onneksi tuska, ahdistus, ketutus, ja äkkiä pois. Ja tämä siis ilman, että on edes raskaana!

Huoh, vajaa viikko vielä siihen hemmetin ultraankin. Onneksi on sen verran ajanvietettä, ettei ihan jatkuvasti mieti, että onkohan siellä sittenkään ketään..

Vasta pitkän mietinnän jälkeen uskalsin liittyä joukkoon, mutta se siitä onnesta, nyt joudun poistumaan..

Käytiin eilen femedassa ultrassa ja siellä meidän pikkunen oli ja sydän sykki, mutta lääkäri sanoi että sen kehitys on pysähtynyt ja pikkuinen ei tule selviämään. Kohtu valmistautuu tyhjennykseen.. Mannapuuronväristä löytyi kohdun suulta..(Lääkäri kyllä ihmetteli kuinka sydän vielä sykki?)
Elikkä tässä nyt odotellaan että h-hetki käynnistyy tai sitten parin viikon sisään jos mitään ei ole tapahtunut se käynnistetään.
Tuntuu niin kauhealta ajatella että pikkuinen on vielä masussa ja sen sydän sykkii toimivasti mutta kohta se lähtee meidän luota pois :'((

Tänään aamulla alkoikin sitten pienimuotoinen tiputteli, eli ehkä se tästä..
Toivoinkin että jos tämä on totta ja tulee tapahtumaan, mielummin luonnonvoimin kun lääkkeellisesti.
On tämä rankkaa ei voi muuta sanoa, varsinkin kun lasta on pitkään odotettu..

Voimia kaikille ketkä tämän on kokenut, todella ymmärrän kuinka kamalaa ja kuinka väärin se on!

Ja todella suuresti jaksamisia ja vointeja kaikille joille matkustaja on pysynyt matkassa! Ja toivotaan että pysyy loppuun asti!

Terkuin. Miiiiia, joka haaveilee vielä vuoden 2011 vauvasta!

Jeeeeeeeeee!!!! viime perjantaina ultrassa näkyi pienen pieni papunen jonka sydän lyö! [:D]
Lääkäri sano, että 95 % mahdollisuudet pienellä asukilla siis jo selvitä..

Heip taas ja tervetuloa paljon uusille! [:)]
Kurja huomata, et osalla tie on täällä jäänyt lyhyeksi, voimia paljon paljon Fuyu ja Miiiiia! [:(]

Onneksi myös hyviä uutisia, onnea helsku loistavista ultrauutisista! [:)]

Hui Bamboo, huomenna huomenna [:D] Uskon että jännittää! Pidän peukkuja!

Itsellä tuo ultra ens viikon keskiviikkona, miten ihmeessä sitä jaksaakaan odottaa? [;)]
Täällä ei ruoka edelleenkään meinaa sisällä pysyä, onneksi jo vähän paremmin. Töissä on välillä tuskaa, kun koittaa hymyillä ja olla iloinen vaikka oikeasti keskittyy vain siihen että tavara pysyy sisällä. Ja ekaa kertaa elämässä ikinä, tissit aristaa, jee! Ei ole koskaan ollut mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan, mut nyt tuntui ikävältä kun juoksi portaita alas. Wuhuu! [:)]

Takaisin