Kesäkuiset odottajat 2011

Täällä ilmoittautuu aamulla plussannut. Juhannuksena lopetettiin ehkäisy ja nyt jo tärppäsi. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Onnea muillekin!

Meilläkin ehti raskaustesti näyttää plussaa, mutta varhainen keskenmenohan se taas tuli vierailulle. Raskaus ei ehtinyt nyt yhtä pitkälle kuin viimeksi, mutta toivotaan, että ensikerralla parempi tuuri ja ihan hyvillä mielin mekin tästä jatketaan. :)

Onnittelut kaikille plussanneille ja muillekin tsemppiä jatkoon!
Meille tuli tänään keskenmeno! Hirveitä hyytymiä tullut koko päivän ja alamaha ollut tosi kipeä! [:(]
Silmät itketty punaiseksi ja mielessä käynyt että eihän tämä kakkonen voi tulla näin helpolla, kun ekaa "tehtiin" Niin kauan!
 Toivottavasti se pikkukakkonenkin joskus ilmoittaa meille tulostaaan!

Täällä ilmottautuu yksi kesäkuun 2011 tuleva äiti (toivottavasti). Juuri lähti kahdeksas rv etenemään. Oireita on ollut: turvotus, pahoinvointi (lähes koko hereillä olo ajan, onneksi en ole oksennellut), päänsärky (tämä on nyt onneksi mennyt ohi) ja rintojen arkuus [:)] Esikoinen on kyseessä. Itselläni ikää on jo 30 vee ja miehellä 34. Yrittämään alettiin toukokuun lopulla (jolloin jätin myös pillerit). Raskaussanasto hakusessa. En ollut millään kuumeilupalstalla kun ajattelin et naksahtaa sit ku naksahtaa enkä edes ajatellut plussaavani näinkään pian pillereiden jälkeen.

Heippa vaan kaikille! Taas yks mamma ilmottautuu! [:)] mulla plussas 9.10 ja nyt rv 5+6. [:D] Oireita mulla on todella vähän, alamahakivut (menkkamaiset) varsinkin iltaisin, ja koko ajan juostava vessassa. [:D]
Tilasin jo ensimmäisen neuvola ajan ja se on 27.10! Voisko joku vähän valaista mua sen kanssa, et mitä siel tehdään? Mun niin jännittää kaikki ku esikoinen on tuloillaa.Olen 18 vuotias ja mieheni on 27. Täällä Mäntässä asun mieheni kanssa. [:)]
Onnea myös muille plussanneille! [:)]

Jeee, paljon onnea plussanneille!! [:)] Kivaa, että tulee lisää porukkaa!
Tervetuloa Heesu, NtiKesäheinä & Sarppari!![:)]

PAHOITTELUT Kaele & Himmeli! Hurjasti voimia!!

Huh, tää tyttö oli eilen tyttöjen illassa ja nyt on olo ku krapulaisella [:D][:D] Luonnollisestikkaan mitään alkoholipitoista ei tullut juotua, mutta lyhyet yöunet taitaa aiheuttaa tän olon. Nykyisin kun vetelen normaalisti sellasia 12h yöunia[:D]
Miehellä oli "poikien" ilta (voiko tollasia kolmekymppisiä enää pojiksi kutsua?[;)]) ja sen olo taitaa johtua taas sitten vain ja ainoastaan alkoholista [;)]
Taidan siis lähteä koirien kanssa piiiiitkälle lenkille ja jätän sen nukkumaan olojaan pois [:D]

Hei, onko kellään samanlaisia kipuja yhdynnän jälkeen? Eli siis kun olette lopettaneet yhdynnän niin alamahaan sattuu niin pirusti että vedet valuu silmistä.. semmonen viiltävä kipu.
Mistähän moinen voisi johtua? En ole kunnolla saanut nukuttua kun olen miettiny kaikkea pahaa.. :/ Auttakaa mua!

sarppari: ekalla neuvolakäynnillä keskustellaan vaa kaikesta raskauteen liittyvistä asioista ja täytellä papereita ja saat nipun paprui itekki mukaas. yhdyntäkivuista kannattaa varmaa soittaa neuvolaan. ne osaa varmaan kertoo sielä mistä ne johtuu.

omaa: tiistaina ois sitte varhais ultra... saa nähä pääsenkö ilmottautuun ihan kokonaan tänne kesäkuisiin vai meenkö takasin tonne kuumeilijoihin.

Hei ja kivaa viikonalkua! [:)] Täällä näköjään porukka lisääntynyt, mutta myös jollain jäänyt tie täällä liian lyhyeksi [&o]

Heesu, NtiKesäheinä ja Sarppari: Hurjan paljon onnea raskautumisesta ja tervetuloa tänne mukaan! [:)]

Kaele ja himmeli:
Todella kurja kuulla, valtavasti voimia teille ja suuret pahoittelut keskenmenojen johdosta! [:(]

simpsa: Tää pitää peukut ja varpaat pystyssä et kaikki on niin kuin pitääkin! Varmaan tällä hetkellä jokainen tunti tuntuu hurjan pitkältä... Tsemppiä ultraan! [:)]

johc.jc: Sullakin taitaa ultra olla tällä viikolla jos oikein muistan?

Onko teillä muuten muilla tullut vauva/raskausjutut uniin? Kun mä oon viikon sisään joka yö kuljeskellut ison mahani kanssa ja synnyttämäänkin oon päässyt jo ainakin kolme kertaa  (tosi helppoja muutaman minuutin synnytyksiä kaikki [:D]). Oma vauvakin on vieraillut unissa monesti, kumma kun se aina on erinäköinen [:D]

Yksi kesäkuisen odottaja ilmoittautuu mukaan. Taustalla seuraillut tätä palstaa, että josko.. yk 3 tärppäsi, otin oikein ovistestit käyttöön!

LA näyttäisi olevan 23.6., kyseessä toinen raskaus, esikoinen ehtii täyttää kesäkuun alussa 2, eli siirryn kesäkuisista 09 kesäkuisiin 11 [:D]
Sairaalana toimii Satks.

Alkoi tuo rintavarustus olla sen verran kipeä eilen illalla, että oli pakko testailla.. Esikoisesta oireet alkoi viikolla 5+, oksensin ensimmäiset 16 viikkoa, ja viimeiset 4 viikkoa, saas nähdä, mitä tämä tuo tullessaan. Pitää toivoa vaan, että pysyy kelkassa, nyt on lukenut ja kuullut niin paljon keskenmenouutisia, ikävää [&o]

Pitänee lukea tekstiketju läpi, että vähän saa tutustuttua tähän porukkaan, ja toivotaan, että lisää ilmestyy, ja runsaasti!

Ehdottaisin, että marraskuun alussa avaamme kyseiselle kuulle oman keskustelun, etteivät veny ihan kaameiksi nämä ketjut..
Muitakin topiceja voi avata, jos siltä tuntuu, vauvan varusteista ym hankinnoista sun sen semmosta.

Onpas tänne tullut paljon viestejä viime käyntini jälkeen! :) Taisi mennä viimeksi jotain asetuksissani vikaan, kun en saanutkaan s-posti-ilmoitusta uusista viesteistä. Nyt on asetuksia muokattu, toivottavasti näin toimii.

Kaele ja himmeli: Pahoitteluni!! :(

Voisiko sitten joku fiksumpi kertoa, kuinka tärkeää on heti näin alussa (vau:n laskurin mukaan rv 5+5 tänään) välttää tiettyjä ruokia? Mulla on siis ensimmäinen neuvola-aika vasta 1.11. eli kahden viikon päästä, ja vasta siellä saan viralliset neuvolan ohjeet. Toki olen jotain googletellut ja lukenut kaupungin sivuilta yleisiä ohjeita (ja heittänyt tuorejuustot pois, tankannut mitä kalaa voin syödä ja mitä en, sekä luopunut maksamakkarasta), sekä ostanut raskausajan Multivitaa popsittavaksi. Yleisestikin olisi hirveä hinku tehdä enemmän (varmistaakseni että pikkuisemme nyt varmasti kehittyy hyvin), mutta enkö oikein voi tehdä tämän enempää?

Niin, ja toinen kysymys: Rintojen arkuuden lisäksi kutiaako kenenkään muun nännit?? Täällä kutiaa niin pirusti että tänä aamuna meinasi mennä kokonaan hermo! Mulla tosin on tätä vaivaa ollut joskus muulloinkin, mutta nyt yhtä jaksoisesti ja tuhat kertaa pahempana. Perusrasvalla rasvaus ei tunnu auttavan ollenkaan, mutta uskallanko laittaa nänneihin kortisonivoidetta?

Kauheasti olisi kysymyksiä, kun on niin uutta ja ihmeellistä kaikki!

(Meidän pikkuisen sydän on laskurin mukaan alkanut jo lyödä, NIISK! <3)

Sain viimeviikon keskiviikkona sen negan mutta menin sitten vähän ajan päästä katsomaan testiä uudelleen niin sinne oli ilmestynyt roskishaamu ja ajattelin että jos testailisin huomenna uudelleen ja katsoisin näyttääkö se negaa edelleen.. Mulla on kans nytten tullu ihme oire niinkuin Äni:llä vaikka en ole raskaana.. Eli mulla nännien arkuuden lisäksi kutiaakin niitä.. Täti ei ole tänne vielä tullut eli toivoa viel on niin kauan kuin täti on poissa. [:)]

Uusille oikein paljon tervetuloa ja plussanneille oikein paljon onnea plussauksesta! [:)]

YK9

KP 28/23

Äni, ehkä tärkeimmät, mitä itse välttäisin, on pellavansiemenet (sisältävät toksiinia) joita löytyy yllättävän monesta leivästä. Graavia kalaa ei suositella, itse söin edellisessä raskaudessa tosin sellaista, minkä tiesin juuri graavatuksi.
Tuorejuustot heitit kyllä suotta pois, taitavat olla kaikki nykyään pastöroituja..Myös vuohenjuusto, oma ehdoton suosikkini, on useimmiten pastöroitu.
Pakastekasviksissa ja -marjoissa, ulkoimaisissa lähinnä, saattaa olla listeriaa, ne kannattaa keittää ennen syömistä.
Salaatti kannattaa liseriariskin takia myöskin pestä..

Kevytlimuja jos juo, niin niiden makeutusaineet kannattaa tsekata. S-alkuiset on kielletty (muistaakseni [:-] )

Itse en ensimmäisen raskauden aikana jaksanut tuosta ruuasta stressata, aika paljon esimerkiksi saa kalaa syödä viikossa, että ne suositusrajat ylittyvät. Olin ulkomaillakin (en kaikkein hygieenisimmässä paikassa), kun edellisen kerran odotin, ja ihan söin sitä, mikä parhaalta listassa vaikutti [;)]

Niin ja Minnuska, listaa ajatellen ikä on 30, ja sairaala tuo mainitsemani SatKs.

Iik simpsa, monelta sulla on huomenna se ultra? Tuuthan sit hetiheti kertomaan pikkupapusen kuulumiset?[:)][:)]

Mä oon manque kans synnyttänyt pari kertaa unissani, kerran töissä ja kerran baarissa [:D] Ja vauvanhuoneen oon myös sisustanut moneen kertaan öisin!

Taikalle
paljon onnea raskautumisesta ja tervetuloa![:)] Oon ihan samaa mieltä ton kuukausittaisen ketjun avaamisesta, kannatan. Ja eiköhän niitä uusia topicejakin ala aukeemaan, kunhan päästään näissä viikoissa vähän pidemmälle ja ensimmäiset ultrat/neuvolat on käyty.

Minnuskalle pidän taas peukut pystyssä! Josko sittenkin se toukka olis matkassa [:)]

Mä sain vihdoin varattua sen varhaisultra-ajan!
Ens viikon keskiviikkona (27.10) käydään siis kurkkimassa masuun ja nähdään toivottavasti "Naku" [;)] ?
Mä kutsuin tota masutyyppiä alkuun Hannu Karpoksi (en todellakaan tiedä mistä se tuli!![8|]) ja mies päätti, että Hannu Karpo se ei ainakaan ole!! Niinpä mies alkoi kutsumaan sitä Nakuksi. Ja Naku se nyt on! [:)]

Onko muilla vielä työnimiä tyypeille?

Taidankin avata Ultrauutiset -topicin, niin simpsa voi käydä sitten kirjottelemassa kuulumiset ensimmäisenä sinne [:)]

Taika: Tervetuloa ens vuodenkin kesäkuisiin [;)] Ja tottakai onnea paljon plussasta! [:)]
Myös samaa mieltä et voi sit noita uusia topiceja avata ettei ihan järkkypitkiä näistä tule.

Minnuska: Oonkin miettinyt et onko täti sut tavoittanut, onneksi ei! Peukkuja pidän et sittenkin tänne pääset! [:)]

Ja Taikaa täydentäen noista makeutusaineista, eli sakariini ja syklamaatti ovat kiellettyjä, mutta näillä nimillä en ainakaan itse ole niitä tuoteselosteesta löytänyt, vaan E952 ja E 954 koodeilla. Ja on muuten yllättävän monissa light-juomissa!

Bamboo: Me ollaan jo saatu kummatkin realistista kokemusta synnytyksestä [:D]
Kiva kun sait varattua tuon ultra-ajan! Mulla on tasan viikko sun jälkeen [;)]
Ja meillä on työnimenä nimi, joka päätettiin jo vuosi sitten vauvalle antaa, mutta koska sukupuoli nyt voi olla kumpi tahansa niin työnimeksi on myös tullut Möttiäinen [:D]

Siis onhan se todella niin että pastöroidusta maidesta valmistettuja juustoja saa syödä? siis tuorejuustoja kuten viola? mulla on herkkuna ollut nyt ruishapankorput ja viola tuorejuusto sipaisu siihen päälle.

täällä mennään 7+3 eli kahdeksannella viikolla. Pahoinvointia riittää (onneksi en oksentele kuitenkaan... vielä... nytkin hengittelen rauhoittavasti [:D] ) ja nyt uutena oireena on tämä lievä huimaus. Väsymyskin tuntuu hieman lisääntyneen mut en ole vieläkään kovin väsynyt. siis ei ole mitään päikkäritarvetta tms. illalla jaksan valvoa sujuvasti yhteentoista ja jopa yli ja aamulla seiskan jälkeen ylös ilman suurempia vaivoja (mitä nyt ykkösaamiainen pitää sängyssä nauttia). Rintsikkaostoksille kyllä täytyy pian lähteä ja rinnat on kyllä kipeät. huoh.

Täällä alkoi pahoinvointi tänään. Ja kunnolla alkoikin. Edes pieni nestemäärä ei pysy sisällä, ja nyt ekaa kertaa aamuyhdeksän jälkeen pystyin tuleen veskistä ulos. Tää on kyllä ihan kamalaa. Ei ehdi edes niellä mitään nestettä kun sitä mennään taas [:'(] Koko kroppa vaan tärisee kun heikottaa, jalat ei meinaa kantaa. Jano.
Ja taas mennään...

NtiKesäheinä, juu pastöroidut pitäs olla ok, on nuo Bonjourit sun muutkin jo sillä linjalla.

manque,, kauhulla kans odotan, että alkaako sama kuin esikoisesta. Toivottavasti ei, mutta ei hyvältä näytä, sen verran alkaa jo tunnot nousemaan. Yök.
Vinkkinä suosittelisin kokeilemaan mun edellisen raskauden pelastajaa : Jääkylmä Gefilus 5 hedelmän mehu. Rauhoittaa vatsaa, on raikas ja AH NIIN KYLMÄ. Kokeile.

On se kumma, että jo näillä viikoilla (4+5) alkaa kaikenlaista pyörimään päässä. Esikoinen oli vähän ehkä turhan iso mun lantioon, vaikkei ollutkaan kuin 4,1kg. Parka vaan jäi hartioistaan jumiin hetkeksi.. Mun synnytys oli sen verran nopea, että tällä kerralla ei ole asiaa kuulemma olla kotona niin pitkään... Niin siis niistä päässä pyörivistä asioista juuri tuota, että tuleeko tästä seuraavasta isompi kuin edellinen, nopeako synnytys on, kestääkö paikat.. JA HEI, enää vaivaiset hemmetti 35 viikkoa aikaa miettiä näitä asioita!! Näino. Tulee pitkät 35 viikkoa.
No, ONNEKSENI mulla on tosi hyvä lääkäri, yksityisellä oon siis käynyt kaikki muut lääkärikäynnit paitsi kunnalliset ultrat,
ja tämä kyseinen lääkäri lupasi, että seuraavan kokoa tarkkaillaan. Ja hei, pääsen myös traumaattisen (lue: imukuppi) synnytyksen takia kunnalliselle synnytystapa-arvioon. Ou jee.

Kauheen omanapasta. Ehkä se tässä vaiheessa vielä silti onkin...?

Minnuska89: Toivottavasti täti ei tulekaan! ;)

Taika: Kiitos vinkeistä! En siis normaalistikaan juurikaan syö tuorejuustoja, joten sinänsä tuo rajoite ei mulla paljoa tuntuisikaan. Myöskään light-limuja en juo, joten onneksi sekin on yksi vahdittava vähemmän. :) Lähinnä itse tuskailin tuota riittävää ja oikeanlaista rasvan saantia, mutta turhaan kai siitä itselleni stressiä otan! Eiköhän ihan normiruokailulla (ja noiden muiden listaamiesi välttämisellä) ja terveellisellä ruokavaliolla pärjää. Kiitos! :)

Bamboo: Ihanan nimen miehesi on keksinyt! :D

maquelle tsemppiä pahoinvoinnin kanssa!

Itse vain laskeskelen päiviä ensimmäiseen neuvolaan, vielä 13 päivää... Odottavan aika on niin pitkä - tässäkin! ;) Oirerintamalla uutena on totaalinen muistamattomuus. Olen viime ja tällä viikolla unohdellut niin paljon asioita (mm. yhden suuren työjutun, jota jouduin selittelemään) että aivan hirvittää. Onko tää nyt aivan normaalia? Eilenkin kävi niin, että lähdin olohuoneesta (eteiseen? vessaan? makuuhuoneeseen?) enkä kahden askeleen jälkeen muistanut ollenkaan mitä olin tekemässä. Alkaa olla olo kuin dementikolla. Huh!

PS. Osaisiko joku neuvoa miten saan nuo sähköpostihälyt päälle? Eli kun tänne ketjuun tulee uusi viesti, niin saisin siitä s-postilla ilmoituksen?

*edit* Taikalle: Eiköhän se ole ihan normaalia ja suotavaa että tässä vaiheessa kaikki on omanapaista. Ja mua ainakin (kokemattomana) auttaa myös muiden omanapaisten pohdintojen lukeminen! :)

Takaisin