Kesäkuiset odottajat 2011

Täällä varovaisesti ilmoittaudutaan myös mukaan! Plussattiin eilen ja nyt olis laskurin mukaan menossa rv 4+2 ja laskettu aika 26.6.2011. Ensimmäistä odotettas kovasti saapuvaksi mutta keskenmenoja takana jo vuoden sisään 3 kappaletta... Käytiin jo hormonipoliklinikalla tutkimuksissakin ja vastauksia sieltä pitäs saada ylihuomenna. Ei malttas millään odottaa et mitäköhän sieltä on löytynyt vaiko mitään (ei kuulemma läheskään aina löydetä mitään vikaa useampiin keskenmenoihin). Vielä ei ole oikein mitään oireitakaan ja sekin nyt vähän stressaa. Tuntus paljon helpommalta ja luottoa olis tähän raskauteen huomattavasti enempi jos vaikka olis koko ajan pahoinvointia tms. En pistäs yhtään pahitteeks [:)]

Oikein paljon onnea myös kaikille muille plussanneille!

Täällä ilmottautuu kans yksi odottaja, testejä tein viime viiikolla kolmin kappalein :D ja nyt olis joku 4-5 rv vasta menossa, mietinkin että uskaltaudunko vielä ilmottautua tänne :--)) Näillä näkymin LA 17.6, mutta voi muuttua vielä.

Eli olen 20v kotiäiti Oulusta, toukokuussa sain pojan (Jimi nyt 5kk), mietimme että alamme tuossa talven jälkeen "yrittämään" toista, ja kerran taisi jäädä ehkäisy pois ja silloin napsahti, ihana asia vain ? ? Toivotaan että päästään kesään asti ;)

Mietinkin tässä että pitääkö minun odottaa ensimmäistä neuvolaa josta saan np-ultraan lähetteen jolloin vasta tosissaan tiedän olevai raskaana :D kun en muka meinaa uskoa, ei ole oikee raskaana oleva olo :s :D (koputtaa puuta, kohta alkaa kuitenkin kauheat pahoinvoinnit tms) väsymystä on kyllä jo nyt!

Onnea paljon uusille plussanneille!![:)]
Täällähän alkaa olemaan ihan kivan kokonen porukka koossa!

Sainpa sit vihdoin soitettua sinne neuvolaan..(miten se onkaan niin vaikeeta muistaa et soittoaika on 12-13 välillä)
eli muisti pätkii täälläkin[8|]. Sain neuvola ajan 3.11..luulin et ois menny varmasti puoleen väliin kuuta, kun tuntuu et tääl pitää varata lääkäriaikakin tyyliin kuukautta aiemmin jos aikoo mennä[:-].

Tää miun kiukuttelu ja itkeminen on kyl ihan hirveetä, tunnen itteni ääliöks ku ihan turhista tiuskin..
päivät menee ihan ok muksun kans kahestaa kotona, mut iltasin tuntuu ettei mikään onnistu ja kiukkuun sit miehelle.. ja yleensä se sit loppuu siihen et pillahan itkuun ja mies tulee pyytelee anteeks, vaikka se olisin ollu MINÄ kuka raivos[:o]
toivottavasti tää ei oo ihan tällästä koko raskausaika..tulee nimittäin rankat 34viikkoa muulle perheelle..ja ittellekkin[>:].
Se täs on hölmöintä et tiedostan ite kuin lapsellisia noi miun kiukkupuuskat on..tosin vasta jälkeen päin.[8|]
Normaalisti oon suht rauhallinen ja välttelen mielellään riitoja, mut nyt on kyl hormoonit pistäny pakan ihan sekasin..

missä vaiheessa ootte aatellu kertoo sukulaisille ja kavereille?
ite kerroin edellisestä raskaudesta samantien ku itekkin sain tietää, mut nyt ollaan panttailtu eikä olla kerrottu kenellekkään..jos vaikka ton neuvola käynnin jälkeen kertos[:)]

poitsu näköjään heräileeki jo päikkäreiltä eli pitääpi mennä...

Jaksamisia kaikille!![:)]

Jade82:lle paljon tarrasukkatoivotuksia, ja miiuskille onnittelut plussasta! [:)]

Kertomisesta: Minä jouduin jo viikko sitten paljastamaan uutiset muutamalle ystävälleni ja siskolleni. Meillä oli kauna suunniteltu tyttöjen ilta, johon olisi luonnollisesti kuulunut alkoholia. Koska meitä oli vain kourallinen, en keksinyt miten olisin voinut huomaamattomasti salata juomattomuuteni, joten päätin sitten ihan reilusti kertoa heille uutiset. (Tämä kertominen ei kyllä mennyt aivan suunnitelmien mukaan kun purskahdin itkuun, tarkempi kertomus blogissani jos jotakuta kiinnostaa.)

Muuten päätettiin Miehekkeen kanssa, että aletaan kertomaan marraskuussa, ensimmäisen neuvolan jälkeen. Ja ensimmäisenä halutaan kertoa vanhemmillemme, mikä pitkien välimatkojen takia vaatii vähän suunnittelua. Tämä on kaikille heille ensimmäinen lapsenlapsi, joten ei haluta kertoa uutisia puhelimitse vaan ehdottomasti kasvotusten. Alkuperäinen suunnitelma oli että tehdään vierailu mun vanhemmille marraskuun puolivälissä ja viikko sen jälkeen Miehekkeen porukoille. Mua on nyt kuitenkin alkanut hirveästi tämä asia polttelemaan ja haluaisin erityisesti oman äitini kanssa tätä asiaa puida, joten ajattelin ehdottaa että aikaistettaisiin tätä kertomisaikataulua viikolla, eli että heti 1.11. neuvolan jälkeisenä viikonloppuna (5.-7.11) mentäisiinkin jo mun vanhemmille. [:D]

Sitten vähän oireista taas kyselisin: Onko teillä muilla ollut huimausta?

Mulle on tällä viikolla tullut tämä oire, ja hitsi että tuntuu inhottavalta! [:'(] Oikeastaan tuo ei edes tunnu normaalilta (mielestäni?) huimaukselta, vaan sellaisilta nopeilta humahduksilta päässä. Tai kevytpäisyydeltä, kuten blogissani kuvailin... Välillä tähän myös liittyy pientä keinuttamista tai putoamisen tunnetta. Ja nämä tuntemukset tulevat aina istualtaan tai makuultaan, pari kertaa kesken kävelyn mutta siis ei esim. seisomaan noustessa eli ei johdu mistään sellaisesta. Vähän hurjalta tuntuu, ja aaivstuksen mietityttää että pitäisikö tästä soittaa neuvolaan...? Syönyt ja juonut olen kyllä säännöllisesti ja hyvin. Voi miksi sinne ensimmäiseen neuvolaankin on vielä niiin pitkä aika?! (En oo malttamaton, en! [:D])

Varovaisesti tupsahdan tänne, juuri testasin plussan, ja laskurin mukaan laskettu aika olisi kesäkuun 30, Rajatapaus siis tulossa, jos kaikki menee hyvin =) Suunniteltu juttu, yritystä takana kolme kiertoa, nopsaan tärppäsi ja ihan luomuna. Olen itse 26, ja mieheni kohta 30. Orivedellä asustellaan.

Taika: Kiitti vinkistä! [:)] Soitin heti miehelle eilen et hakee tuota mehua, ja kyllä meni jääkylmänä alas ja kohtuullisen helpostikin.
Täälläkin on pyörinyt jo tässä vaiheessa niin maan kaikki asiat päässä [:D] 

Äni: Unohtelua on täälläkin havaittavissa. Ihan hölmöissäkin jutuissa, joku päivä piti miettiä aika kauan et kumpi on dvd:n ja kumpi digiboksin kaukosäädin vaikka olleet käytössä jo ties kuinka kauan. Huimaustakin on nyt lähipäivinä ollut, mut täällä se liittyy kyllä varmaan vaan tuohon pahoinvointiin..
Hah, mulla on juurikin sama viikonloppu mielessä et matkustettaisiin mun äidin luokse kertoon uutinen [:)]

Jade82, onnea paljon plussasta ja tervetuloa mukaan! [:)]

miiuski, tervetuloa sinullekin ja onnea plussauksesta! [:)] Mullakin ois näillä näkymin LA 17.6 [:)]

RiikkaJ, aivan mahtavaa! Oon jännäillyt sun tilannetta tuolla kuumeilijoiden puolella ja kuten arvelinkin, kyllä se plussa sieltä on pärähtänyt! Onnea valtavasti ja kiva että ehdit vielä tänne meidän joukkoon [:)]

Omaa: Kun eilinen pahin oksenteluvaihe alkoi hiipua, nousi kuume illalla lähes 39 asteeseen. Alavatsaan ja -selkään alkoi sattua aivan tajuttomasti, ja itkin koko illan ja yön sängyllä kivusta. Helpotti tänään aamupäivällä, ja silloin palasi lämpö takaisin 36 asteeseen. Mitähän tääkin on? Väkisinkin iski pelot taas kohdunulkoisesta...
Tänään sain pahoinvointirannekkeet käyttöön, ja en tiedä johtuuko niistä vai muuten olon kohenemisesta, mutta tänään on posliiniprinssiä halailtu "vain" kymmenisen kertaa.
Eli täällä on ilmassa ihanaa alkuraskauden hurmosta [:D]

Täällä tänään tehty toinen testi, ja plussaa näytti edelleen [:)]
Laskettuaika olisi sitten 22.6. tuon vau-laskurin mukaan.

miiuski Kiva huomata etten ole ainut jolla tulee lapset oleen pienellä ikäerolla. Minä siis sain kesäkuussa tytön [;)]
Oli tarkotuskin että pienellä ikäerolla tehdään vielä toinen, mutta yllätyttiin kyllä että näinkin pian sai alkunsa [:D]

NoKo: Heh, joo meilläkin puhuttiin että pienel ikäerol ois kiva, siis kuitenkin meinasin et 1½ ois ainakin edellinen ennenku seuraava tulisi, mutta ihan hyvä näinkin! ;) Vaikka neuvolat ja äiti ja muut sanonu et se on sit niinku kaksosia hoitais, en oikein itsekään ole tajunnut että entäs jos esikko ei osais viel kunnolla edes puhua tai liikkua ja kaksosten rattaathan se on hommattava jne, no mutta sitten taas kun vauva vuodesta selviää niin alkaa olee seura toisistaan jo hyvinkin! :) Että sitten pääsee taas helpommalla ;-)

Toivottavasti kaikki menee hyvin, kaikilla meillä nyt, ei olla kuin mun äidille vasta kerrottu ja parille kaverille kun oltiin vkl mökillä ja muut otti alkoholia niin sanoin sit ihan että miks en juo :)

Itsekin olen miettinyt tuota ihmisten reaktioo kun kuulevat tästä tulevasta vauvasta. Vaikka kyllähän meille kaksostenrattaat on hommattu jo pari kuukautta sitten, ihan vain kun saatiin halvalla [;)]

Miehen kanssa puhuttiinkin että ensimmäinen vuosi on varmasti raskain mutta sen jälkeen vilinää ja elämää riittää torpassa. Ja meillähän on miehen kanssa molemmilla ennestään yhdet lapset, eli miehen poika käy viikonloppuisin meillä ja minun tyttäreni asuu meillä. Eli yhteensä niitä lapsia sitten tulee oleen neljä [:D]

NoKo: Noniin ei tule hiljasta olemaan teillä sit :-) Mutta kyllä ollaan miehen kans puhuttu nyt, kun ennen ollaan ajateltu ettei lapsia kuin ehkä reilu 35v, mutta kyllä ne lapset tuo elämään iloa ja sisältöä niin erillätavalla että ?
Ja jos ihmiset sanoo et vauva vuosi on raskas parisuhteelle niin kun yhestä selvitään niin hetiperään uusi :D 

Hei vaan!

Täälläkin nyt varovasti ilmoittautuu uusi odottaja. Testasin tänään vahvan plussan keskellä päivää, kahden kahvikupin jälkeen. [:)] Viikkoja pitäis olla jotain 4+3 ja laskettu aika 26.6, joka voi tosin heittää muutaman päivän eteen tai taakse. Esikoista odotellaan Etelä-Savossa. Meillä on maatila, minä olen kotona ja mies töissä ala-asteella. [:)] Ikää on 19 ja 21.

Täällä on muutama tuttukin tuolta kuumeilijoiden puolelta. Kiva tavata taas! Ja mukava tutustua teihin kaikkiin! Toivotaan että kaikki menee hyvin jokaisella, eikä mitään ikävää tapahdu.

Fuyu, SINÄKIN! Onnea valtavasti! [:)] Olet toinen RiikkaJ:n ohella jonka tilannetta olen kuumeilijoiden puolella jännäillyt!
Ihanaa että sait kesäkuisten puolelle siirtyä meidän kanssa [:)] Tervetuloa!

Jeee, tervetuloa kaikille uusille!![:)][:)]
Meitähän on täällä jo ihan hyvän kokoinen poppoo! Minnuska ei taida enää kovin aktiivisesti päivitellä tuota listaa, joten pitäsiköhän avata ihan uus ketju, mihin laitettais vaan toi lista? Musta olis ainakin kiva seurata noita laskettuja aikoja ja paikkakuntia [:)]

Täällä ei ole vieläkään muita oireita ilmassa kun VALTAVA väsymys! Ehkä tietyt ruuat vähän ällöttää ja enemmän tekee mieli vaan jotain hedelmiä ym.
Ens viikon ultra jännittää ihan valtavasti! Välillä uskallan jo ajatella ens kesää ja sitä, että meillä on sillon ehkä vauva [:)] Ja välillä oon taas ihan varma, että ultrasta ei kuitenkaan löydy mitään. Ja välillä sitä vaan miettii, että osaankohan mä ees olla äiti. Huoh, on tässä vielä arpomista, ennen ku helpottaa.. Jospa sen 12 viikon jälkeen osais ees pikkasen huokaista.

Joo mä kans odotan tota ekaa np-ultraa ihan hulluna et sillon tiedän var,asti olevan raskaana :DD ei meinaa uskoo ei. Ja sen jälkee ootan toa rv12 rajaa, ja sen jälkee taas sitä olik ose ny rv24 ja sit taas viikkojen 30 jälkee panikoin et syntys jo et hän voi selvitä kohdun ulkopuolelkin mut entäs jos mahas menee vaik napanuora kaulan ympärille tms :D olin melko ressierkki edellises raskaudes :D

Mietin et pitäskö varata yksityiselle varhaisraskauden ultraan aika, kun kerta viikoil 6+2 näkyy jo sydämen syke, vois huokaista toivottavasti helpotuksesta sit :-)

Ja joo toi uus ketju ois kiva mis ois lasketut ajat jne, tosin itsellä voi muuttua se viel kun en oikee muista mill ooli vikat menkat jne :D et vähä arvauksel laskin sen tääl laskuril.

Huh, kaipa se on nyt sit ihan pakko uskoa että joku siellä vatsassa asustaa. Soitin terkkariinkin että oonko mä liian aikaisessa vai varataanko eka lääkäriaika jo nyt? Noh, marraskuun loppupuolelle tuli varaus, ja kertoi jo siiä että ultraan täytyy mennä tampereelle, onneksi se ei kauhean kaukana ole =) Nyt vaan katsotaan ruokavalio kohdilleen, ja jännäillään että tuleeko pahoinvointia tai muuta ihanaa. Turvotusta kyllä on jo nyt. Onneks oli eilen kampaaja niin on edes tucca hyvin.

Mistäspäin immeiset oikeen on? Me asustellaan Orivedellä, pienomakotitalossa muutama kilsa keskustasta, ja koirakin löytyy. Olis hauska jos jossain lähistollä (=esim. 100km säteellä) olis joku täältäkin porukasta =)

Mä voin aloitella uuden ketjun ja laittaa uuden listan mikäli osaan [:D] Joten hetki pieni niin väsäilen [:)]

Heippa!
RiikkaJ asustelen mieheni kanssa Mäntässä :) Mutta olen asunut melkein kaksi vuotta Orivedellä :)

Eilen niin myöhään kirjottelin tota viestiä, että unohin puolet mitä piti kirjoittaa. :)

Tämä oli siis eka kierto missä join greippimehua säännöllisesti. Huomasin kyllä, että olo muuttui jo ovulaation jälkeen. Mulla yleensä rinnat kipeytyy muutamia päiviä ennen kuukautisia. Nyt kävi samoin ja kipu loppuikin normaalisti. Parin pvän jälkeen alkoi sitten uudestaan, jolloin kyllä hälytyskellot alkoi soimaan. [:)]

Me asutaan tosiaan Etelä-Savossa, Haukivuorella. Meillä on yksi hevonen (rakennetaan kolemen hevosen tallia), ja länsisuomalainen sonnivasikka, kolme kissaa ja 7 kuukautta vanha koiranpentu. Kasvatamme sonnivasikoita omiin tarpeisiin. Ensi kesänä ois tarkotus perustaa n. 50 kanan luomukanala ja mulle tulee (hevosten lisäksi) skotlantilainen lehmä (lypsettävä). Eli kotiäidillä riittääkin sitten töitä. [;)]
Riittää jo nyt, vaikkei ole vielä vauvaa, eikä kanalaa, eikä useampaa hevosta, eikä lypsettävää lehmää.

Ens viikolla varmaan soittelen sitten neuvolaan. [:)] On niin epätodellinen olo, mutta toisaalta oireet puhuvat kyllä puolestaan.

Ja kiitos onnitteluista Manque! Ja kiva kun aloitat uuden ketjun ja teet sen listan.

Ilmoittaudunpa minäkin joukkoon mukaan! Olen viikon verran käynyt lueskelemasaa juttujanne ja mietin, että viitsiikö tällainen "vanha" [;)] kolmen lapsen äiti tänne enää kirjoitella. Mutta onhan se uusi raskaus aina ihana ja ihmeellinen asia ja mukava on erilaisia kokemuksia ja ajatuksia vaihtaa.

Laskettu aika on 22.6. ja neljäs oma lapsi tulossa, uusioperheen kuudes. Me asutaan Riihimäellä. Ensi viikolla ajattelin ekaa neuvola-aikaa varata. Ja mitä siihen vanhuuteen tulee, olen 30-vuotias.

Takaisin