Kesäkuiset keskustelut

Täällä kans saa venyttää joka saakelin sentin että saa rahat riittämään :sad001 Viime talvena elettiin kokonaan oikeastaan minun palkalla ja jossain vaiheessa kun pienipalkkaisen rahat eivät riitä, meillä oli valehtelematta 3000e:n arvosta laskuja pinossa! Meinasi pikkunen ressi syntyä!
Nyt onneksi mies taas töissä niin ollaan pikkuhiljaa saatu talous tasaantumaan ja laskut maksettua. Meillä alkaa vaatteet ja pieni käyttötavara (tutit ym) olemaan kasassa, mutta ne isoimmat hankinnat puuttuu :s Vaunut, kaukalo, hoitoalusta, pumppu jne. Saa nähä oikeasti, että mistä nekin roposet repii kun omat tuloni tippuvat huomattavasti ja kohta olenkin jo sillä kelan sairaspäivärahalla...
Täällä asuu kans melkonen hormoonihirviö suoraan sanottuna. Kaikki ärsyttää vaikka ei edes ite tiiä miksi. Kauheita kilareita saan välillä ihan pienistäkin asioista :s Voi mies-raukkaa kun joutuu saman katon alla asumaan... Nyt varmaan nauttii olostaan kun alkoi reissuhommat ja ilmeisesti ainakin 7 seuraavaa viikkoa on viikot poissa kotoa. Kyllä on itseäki vähän mietityttäny, että mitenhän sitä pärjää sitte vauvan kans kun mies vaan viikonloput kotona. Onkohan sitä miten naatti fyysisesti ja henkisesti ja ulkomuoto varmaan muistuttaa sitten imettävää tarhapöllöä :D
Mulla kyllä niin jotenkin tökkii tämä raskaana olo. Ei vaan ole mun juttu. Näillä helteillä hirvittää ajatus masussa kasvavasta lämpöpatterista ja kokoajan tukalammaksi muuttuvasta olosta.
 
Retrokki, onko sulla sukulaisia tai ystäviä jotka kyselee että tarviiko vauva jotain.?
Tuli vaan mieleen että jos kertoisit heille että vaunujen osto tuntuu nyt vaikeelta ja jos joku haluaisosallistua vaikka kahdella kympullä vaunujen ostoon ennemmin kun tois tavaraa niin olis kiva. Kyl kaikki varmaan mielummin tuo jotain mistä on hyötyä varmasti, kuin jotain mistä ei oo edes varmuutta että tykätäänkö siitä.
 
EeVei käyppä sitten lääkärissä tarkistamassa ettei se ollut limatulppa. Se meinaan irtoo joillain tollasena nauhana, joillain ihan vaan vuotona.
Ja sellanen vinkki mitä kannattaa kokeilla: Mulla loppui vuosia jatkunut päivittäinen valkovuoto kun vaihdoin kestositeisiin, ne kemikaalit mitä kertseissä on aiheuttaa joillekin valkovuotoa. Kannattaa kokeilla. Kestositeet ei hiosta vaan tuntuu jalassa pikkareilta. Sit jos kokeilee niin kannattaa satsata laadukkaaseen merkkiin: Tirsokas, iqulee. tms. eikä ostaa tsi versiota. Tirsokas ja igu on hyvin tehtyjä, siistejä, kivoilla kuoseilla (milla on esim yks igu missä on lepakoita yö taivaalla :D ) ja ne pysyy mallinsa puolesta hyvin paikallaan kalsareissa.
 
Mulla on kans muutamia kestositeitä, tosin ei niin, ainakaan vielä, että oisin pelkästään niillä pärjännyt. Ne on yhen mun ystävän mulle tekemiä, joka on tehny myös ite kestovaippoja ja samalta henkilöltä sain myös kestoliivinsuojia. Oon kyllä tykänny käyttää, tuntuu tosiaan just niinku pikkuhousuilta ja etenkin yösiteinä oon tykänny käyttää varsinkin kesäisin, kun muuten hiostaa helposti ikävästi. En oo vielä koskaan ostanu kestositeitä vaikka monta kertaa oon katellu, hyvä tietää noita Kuudes sun mielestä hyviä merkkejä :) Kuulemma monet kehuu kestositeitä jälkivuotoonkin.
 
Ai niin, toisestakin asiasta mun piti kirjoittaa... Raskausdementia iskeny kun ei enää muista mistä aiko kirjottaa... (Onko muut muuten huomannu aivojen haparoituvan näin raskausaikana? Ei pysy asiat päässä ja mulla korvautuu sanat ihan toisilla huomaamatta. Juttelin yhen toisen raskaanaolevan kanssa, joka käytti sanaa raskaus tarkoittaessaan synnytystä ja minä ymmärsin mistä puhui enkä huomannut että väärä sana, ja vasta kun itse toistin sanan raskaus siinä yhteydessä, niin tämä raskaanaoleva ystävä hoksasi että nyt hän oli käyttänyt väärää sanaa! :D )

Niin, juuri tuolle kysessäolevalle esikoista odottavalle ystävälle järkättiin eilisiltana baby shower. Oltiin meillä kotona ja olin kutsunut hänet ja yhden toisen ystävän meille "viettämään tyttöjen iltaa" ja hänelle tuli yllätyksenä että kappas vain, siihen tyttöjen lltaan oli kutsuttu vielä muutama muukin! Eli säilyi ihanasti yllätyksenä nuo kutsut! Oli tosi mukava ilta kaikin puolin. Loppuillasta vieraiden lähdettyä olin kuitenkin ihan vähän tyytyväinen ja helpottunut siitä, että nyt kutsut oli ohi kunnialla. Oli jo melkoinen voimainponnistus näin eilisellä rv 27+0. Eiliselle päivällä jäi ehkä himppasen liikaa järjestely- ja muuta hommaa, jota olisi voinut jakaa useammalle päivälle ja nukkumaan mennessä olin todella väsynyt, jopa vähän yliväsynyt, niin että kun makkarissa oli kuuma ja itse ihan poikki, niin unen saaminen ei ollutkaan helppoa. Mutta tämä päivä sitten otetaan ihan levon kannalta!
 
Täällä ei niinkään esiinny "raskausdementiaa", mutta huomaan kyllä, että raskaus ja varmaan tämä lämpötilakin on hieman pehmentänyt aivoja. Ei enää töissä raksuta kuten aiemmin... vai olenko vain kesäloman tarpeessa? Ehkä nämä kaikki yhdistettynä. Vielä pitäisi 6 päivää jaksaa ja sitten lomille lomps :)
 
Mulla on pitkiä kestoja tilattuna jälkivuotoon, samat käy myöhemmin yöksi. 1 kunnollinen yökesto imee helposti saman mitä 2 super yö kertistä.. ja tuntuu kuivalta ihoa vasten, ei hiosta kesälläkään paikkoja rikki :)

Raskausdementiaa on juu :D Ja välillä unohtaa kesken lauseen mitä oli sanomassa...
 
Luulin jo että oon ainoo kellä on aivot ihan muusina ku unohtelee koko aika kaiken :D
Ens maanantaina olis muutto ja puolet tavaroista olis viel pakkaamatta APUA! Saamari ku on vaikeeta yrittää tehä mitään ku supistelee koko ajan ja tää kuumuus ei kyl auta yhtään asiaan eilen sain vasta koottua yhen laatikon ja heti oli jo hirvee hiki pinnas :D
 
Aivot on jäänyt joo johonki narikkaa...:D
Mä jotenki ootan et nyt pamahtas toi ukkonen ja kunnolla, ei tietenkää sais hajottaa mitää mut sitä on kiva katella ja kuunnella.. ja ah sitä raikkautta sen jälkee! Kai se ois painuttava vaan poitsun kanssa suihkun alle. :)
 
Eilen ystäväni synnytti pojan! Huomenna menen katsomaan pikkuista :)
Saa nähdä miten hormoonit jyllää. Muuten ei ole vielä ollut ollenkaan herkkää oloa näinä kuukausina, joten tutkaillaan.

Eilen oli neuvola ja nyt selvisi varmuudella, miksi tässä kuussa on välillä mennyt ihan horroksen puolelle. Hb just-just 100. Vaikka syön rautaa ja monasti ihan extra-annoksia. Skidi sentään voi hyvin ja sydänäänet ovat oikein voimakkaat ja tasaiset.

Minusta on hassua kuunnella valituksia kuumuudesta! :)
Onhan nyt ihan lämmin ja ilmankosteus tekee olon tukalammaksi ja huomaan myös, että sormet ja varpaat turpoavat näin 30 asteen tuntumassa. Olen vain viettänyt useita kesiä etelässä, jossa nukkuminen on vaikeaa hien pukatessa pintaan, syödessä hiki valuu ja muutenkin on KUUMA - koko ajan. Nyt kun tutut valittelevat minulle ja voivottelevat, että raskaana on näin kesällä varmasti kuuma jne. ja ovat pahoillaan minun kärsimyksistäni, niin minua vain hymyilyttää. Vastaan aina että: "Onhan se sentään alle 40! Minulla on kaikki ihan ok!" ;D
 
mä77: itse olen arvellut, että minulla on aivan yhtä kuuma kuin niilläkin, jotka eivät ole raskaana. Ainakin ihan samanlainen olo minulla on, kuin aikaisempinakin kuumina kesinä. Kaikki vaan arvelee, että raskaus jotenkin hankaloittaa olemistani. Ja tarjoavat aina tuoliaan, että käy istumaan. Mielelläni kyllä olen seisaallanikin :D
 
Kuudes: Laitoin niitä kestositeitä tilaukseen, kiitos vinkistä! On pitänyt tosi pitkään hankkia niitä mutten ole oikein ollut varma että mitä tilaisi, ja tuolta sai kätevän kokeilupaketin tilattua, ja niitä hyviä liivinsuojia :love017 Muutenkin Lunette-käyttäjänä on ollut kauheat antipatiat noita kertakäyttörättejä kohtaan, mut niitä on ennen tätä aika harvoin tarvinut.
 
Mua on arveluttanu noissa kestositeissä että pysyykö ne hyvin paikallaan?? Esim Maijat -merkkisissä siteissä on semmoset siivet jossa neppari, vois kuvitella pysyvän mutta onko muuten hyviä.. mites sitte esim. noi tirsokkaan?
 
Iguleessa ainakin näytti olevan nepparilla suljettavat siivet, ja niin melkein kaikissa mitä oon nähny myytävän. Tirsokkaan kuvista en ottanut selvää oliko niissä siivet vai ei. Mutta ne mitä mulla on ainakin on pysyny ihan hyvin paikallaan. Minäkin mietin jos tilaisin tuola Iguleelta sen peruspakkauksen jossa oli pikkuhousunsuojia, päivä- ja yösiteitä.
 
Innostuin kanssa nyt katteleen noita kestositeitä, taidan kanssa kokeeks tilata muutaman. Edeltävästi tullu syötyä Cerazette minipillereitä millä vuoto jäi kokonaan pois, nyt vuoden yrittämisen aikana käytin sitten siteitä. Mutta jälkivuotoon varmasti kätsyt, nyt ihan kauhistuttas näillä helteillä mitään kerttisrättiä tunkee housuihin, huh huh...
 
Onko kokemuksia millaiset ovat hyvät kestoliivinsuojat ja mistä niitä kannattaisi tilata/ostaa?
 
Kyllä se tirsokaskin on ihan huippu merkki! Ja melkeen kaikki niistä on nepparilla suljettavia. Joissain on tarra.
Kestositeissä on yleensä kosteussulkuna pul kangas, se on hyvin usein liukasta polyesteriä ja se liukuu herkemmin paikoiltaan. Kannattaa valita sellanen merkki missä on pul kankaan ulkopuolella toinen kangas. Mä tykkään itse flanellisista eniten, sekä alimmaisena että päälimmäisenä kankaana. En myöskään tykkää siteistä joissa on joustofrotee imuna, haluan että se side on napakka.
Mäkin käytän myös lunettea, mutta musta tuntuu ilkeeltä pitää sitä monta päivää putkeen, vaikka pesenkin sen käyttöjen välissä, mielummin käytän reilusti työpäivän ja illaksi ja yöksi kestoside kotona, ja ei varmaan ihan heti synnytyksen jälkeen tee mieli tunkea kuukuppia värkkiin :D
Hiukan oli mulla noita kirjoitusvirheitä tullu aamulla... taas. :)
 
Minä myös unohtelen ihan joka päivä aivan perus asioita..se on uskomatonta..

Ja sitten tuo ihmisten hössötys... juhannuksena me pyörähettiin lavatansseissa ja törmättiin tuttuun naiseen. Hän mulle tuumasi "sää et sit voikaan tanssia". Öööööö.. voinhan! Hän mutisi jotain pomppivasta liikkeestä, että pahaksi on. Noh, on juu.. ajattelin kuitenkin että koska en vietä tavallisesti päiviäni hyppien ja pomppien, enkä ratsasta päivät pitkät, niin yhden kerran kesässä valssit ja humpat pyöräytän kyllä surutta!

Huomenna tarkotus lähteä lakkasuolle äitini kanssa. Hän sanoi että "en kyllä ota sua sinne mukaan, on raskastakin kulkea metsässä". Paraskin puhumaan, hän ite oli nimenomaan lakkasuolla kun aikoinaan siskoani odotti viimesillään, synnytti seuraavana päivänä..

Hittolainen tässä mitään invalideja olla...mur..mutta tiedän, että hyväähän ne vaan tarkottaa. :) ja tuntuuhan se hyvältä, kun huolehditaan. Riippuu aina vähän et keneltä se tulee ja millä lailla..
 
Huh, onkohan muilla minkäänlaista pesänrakennusta menossa? Itse olen tässä viimeisen viikon pari touhunnut kaikenlaista pientä kotona valmiiksi vauvaa ajatellen ja alkanut korjailla kaikkia pikkujuttuja aina ohimennen. Esim. aikaisemmin joku tyhjä wc-paperirulla saattoi pyöriä pitkäänkin vessassa ja kerätä kaverin tai pari ennen kuin siirsin ne keittiöön pahviroskiin, mutta nyt olen alkanut viedä rullia heti samantien. Muutenkin olen vähän perkaillut kaappeja ja hyllyjä ja käynyt läpi ja minulla on kamala halu päästä eroon kaikesta turhasta. Toki ennenkin olen halunnut, että ei olisi turhaa rojua, mutta nyt se halu on jotenkin vahvempi ja tuntuu, että oikeasti teen asialle jotain. Haluaisin, että koti olisi sitten turvallinen ja helppo ylläpitää kun on pieni vauva talossa.
 
Takaisin
Top