Kertominen

Miitu et ole yksin!

Mehän ei siis esikoisesta kerrottu kenellekkään, kun koettiin asia liian hankalaksi. Kaikki huomasivat aikanaan. Meillä kanssa pelkkiä miespuolisia lähisuku siskoa ja tätiä lukuunottamatta. Naisille on ehkä helpompi kertoa kuin miehille.

Mä koen kaikkein vaikeimmaksi isälleni kertomisen, kun koen olevani sellainen isintyttö. Vaikka se seksi ja lasten teko on niin luonnollista mutta meilläkään ei aivoimesti näistä ole puhuttu. Toista on puolison suvussa. Sen takia varmasti mulla tulee joskus ristiriitaisia ajatuksia raskauden suhteen, kun joudun isälle siitä kertomaan.

sanmarie, Juurikin tuo kun koen myös olevani isintyttö, tiedän täysin mitä meinaat! :grin Ja nuo ristiriitaiset tunteet raskauden suhteen sen takia.

Nyt on kerrottu perheen miespuolisille, ovat melkoisia kahviharrastajia ja meidän whatsapp ryhmässä vertailijat kahveja.
Kerroin ettei täällä oo kahvi muutamaan viikkoon maistunut.. Toinen veljistä hoksasi heti ja soitti. :grin Muisti esikoisen odotuksen ajoilta ja sanoi että silloin kun mä lakkaan juomasta kahvia, niin on pulla uunissa. (Melkoinen kahviaddikti olen)
Iskä ei heti hoksannut, mutta iloinen oli kun kuuli. Ihana ettei tarvitse enää salailla, kävi miten kävi. :) <3

Suvun puskaradio varmasti laulaa loput, niin oman suvun kuin miehenkin suvun puolelta niin ehkei tarvi asiaa mitenkään erityisemmin julistaa.

Hauskasti kerrottu Miitu :) Tuli mieleen et voisko myös kertoo tavalla, joka vie ajatuksen henkilöön itseensä kenelle kerrotaan, jolloin vauvan alkuunlaitto ei ehkä tulis siihen mielikuvien kärkipäähän :D Kysyis vaikka että "mitäs papalle/ enolle kuuluu?" tms..

Mä ostin nyt big sis paidat tytöille. Viimeksi kerrottiin joskus 9+ viikolla (vai oliko aikaisemminkin) ja mun porukat loukkaantui siitä että niin myöhään.. ei niitä muuten niin hirveesti kiinnosta, eivät liiemmin hössötä mitään tai vaikuta sen innostuneemmilta mut jostain syystä pitäis heti kertoo. En kyl yhtään osaa kuvitella niiden reaktiota muutenkaan kolmanteen lapseen, kun ovat niin randomeita..

Yhdelle kaverille kerroin eilen ku tänää oli tarkotus lähtä viihteelle.. Muille ei ainakaa ekaa ultraa. Esikoiselle tekis mieli ommella joku big sis paita, josta mun vanhemmat ei kyl ymmärtäis kun eivät ole kieliä opiskelleet.

Me ollaan nyt kerrottu mun ja miehen vanhemmille ja sisaruksille. :) Muutama kaveri tietää myös. Sitte ekan virallisen ultran jälkeen voisi töissä asiasta kertoa. :)

Aaria, löysitkö jostain kaupasta valmiina? Haluisin ostaa mein pojalle isoveli -paidan, mut en oo öytäny

Vasta lauantaina tein plussatestin, sellaisille ihmisille oon kertonu jotka on tietäny meidän lapsettomuushoidoista, mutta esim. mun isä on meillä nyt eikä oo hänelle vielä kerrottu. Pistetään esikoinen 3,5v kertomaan kun hän on tulevasta pikkusisaruksesta tosi innoissaan. Tosin ei olla hänelle vielä kerrottu että se on nyt oikeasti tulossa. Lapsi oli siis mukana inseminaatiossa, ja nyt piikityksissä. Sai valita aina mihin kohtaan äiti pistää ja sai laittaa käytetyt neulat säiliöön. Alunperin hän vahingossa näki kun äiti pisti, joten sen jälkeen hän vannotti ettei äiti saa pistää ilman häntä! Kerrottiin hänelle että tää on salaisuus kun ei ole vielä varmaa tuleeko se pikkusisarus. Ettei siis kaikille tarvitse kailottaa että "Minulle tulee pikkusisarus, sen takia äiti piikittää!!!!"

Lapsi kertoo isovanhemmille sitten kun sen aika on. Mies ei halua että vielä kerrotaan.

Aaria, löysitkö jostain kaupasta valmiina? Haluisin ostaa mein pojalle isoveli -paidan, mut en oo öytäny

Joo nuo oli ihan nextiltä semmoset perus, mutta siel ei ollu pojille oikein vastaavaa.

*muoks* mutta googlaamalla "paita isoveli" tai "paita minusta tulee isoveli" niin löytyy varmaan kaikki mitä nyt tällä hetkellä noita on tarjolla

Muokattu viimeksi:
Itse oon kertonut mun kahdelle kaverille. Mies ei kenellekkään. Ultran jälkeen kerrotaan niinkuin ekan jälkeenkin :)

Eilen kerrottiin vanhemmille, vaikka tämä onkin näin kauhean alussa. Haluttiin erityisesti mieheni äidille kertoa mahdollisimman pian. Anoppini on parantumattomasti sairas, ja luultavasti ei enää tokalla kolmanneksella ole meidän kanssa, joten oli parempi kertoa heti. Ja voi hänen onnea! Tämä on hänen eka lapsenlapsi, ja selvästi tieto isoäidiksi tulosta piristi - ja vei kivutkin hetkeksi. Oma äitini on kuollut, joten anoppi on mulle ollut aina sellainen varaäiti. Ihanaa, että nyt voi sen kanssa jutella tästä :Heartpink

Myös meidän isät olivat haltioissaan. Appiukko alkoi heti miettiä, millasen leikkimökin rakentaa tälle tulokkaalle. Piti muistuttaa, että meilä ei ole vielä edes omaa pihaa :joyful:

Oi ihanaa barbieg, että joku asia sai anopin mielen hyväksi mutta samalla varmasti surullista, jos todennäköisesti ei tule tapaamaan koskaan ensimmäistä lapsenlasta <3 Jospa anoppi uutisen myötä jaksaisikin sinnitellä pidempään :happy:
Aikoinaan mummostani sanottiin, että ei elä kauaa mutta niin vain sinnitteli vielä vuoden kunnes nukkui pois. Ihmeitä aina tapahtuu <3

Mun piti tänään työkaverille kertoa vauvauutiset. Yhdelle asukkaalle tullut vyöruusu, ja käsitykseni mukaan raskaana olevan ei kannattaisi hoitaa häntä. Oli pakko sanoa miksi välttelin hänen hoitamistaan. Soitan huomenna aamulla neuvolaan ja kysyn toimintaohjeita. En haluais koko työporukalle vielä asiaa paljastaa.

Täällä lienee muitakin, jotka tekee 8-16 työpäivää? Miten ootte ratkaisseet sen, että neuvolaan pitäisi päästä mutta raskautta ei haluaisi työpaikalla vielä paljastaa? Esikoisen kohdalla ei tarvinnut miettiä tällaisia kun olin sillon opiskelija.

Mulla on nyt vähän erilainen tämä juttu ja tilanne, kun muutenkin tämä mun "lapsenteko" on vähän erilaista, niin kerroin pomolle jo heti alkuunsa, että olen menossa alkionsiirtoon, oli paljon helpompi sitten näitä lääkäri- ym. käyntejä selittää, kun esimies tiesi jo etukäteen asiasta. Minusta esimiehelle pitäisi voida kertoa jo hyvissä ajoin, eikä tiedon pitäisi levitä sitä kautta mihinkään muualle. Riippuu tietysti esimiehestä, mutta jos on asiallinen ja ymmärtävä pomo, niin pitää asian omana tietonaan, jos työntekijä niin toivoo. Toki jos on liukuma käytössä, niin siitä sitten tunnit pois, sanoo että tarvitsee vapaata henkilökohtaisista syistä, syyhän ei työnantajalle kuulu sellaisessa tilanteessa? Vaikea sanoa, kun työpaikkoja ja käytäntöjä on niin paljon erilaisia. Itselläni on liukuva työaika ja neuvolakäynnit ja muut raskauteen liittyvät tutkimus- ja hoitokäynnit (ne ns. pakolliset) ovat kaikki työaikaa.

Mekin ollaan pidetty tämä salassa, ainoastaan siskolleni ja parhaalle ystävälleni olen kertonut (Plussatestin jälkeen olisin haljennut kahtia jos näille kahdelle en olisi saanut sanoa :D ) Meillä on tarkoitus pitää talviloma pääsiäisen aikoihin ja silloin on menossa rv11. Jos kaikki ok, niin ajattelimme yllättää vanhemmat vauvauutisilla! Tuskin maltan odottaa äitini ilmettä, se on varmasti näkemisen arvoinen kun tiedän että hän on salaa toivonut lapsenlapsia jo pidemmän aikaa ;)

Me ei olla kerrottu vielä kenellekään vaikka vähän kyllä kutkuttaisi jo kertoa. Ekasta kerrottiin lähimmille ystäville heti kun tikku näytti plussaa, lähipiirille varhaisultran jälkeen viikolla 7+. Tokan kanssa ajateltiin että odotellaan rauhassa sinne nt ultraan asti.

Mä olen saanut sovittua onneksi neuvolan ja labrat niin ettei tarvitse olla pois töistä, sillä meillä on niin pieni työyhteisö (6 henkeä) että heti tulisi tiukempaakin kyselyä mikäs nyt on. Tosin tuleehan se jossain vaiheessa muutenkin sitten julki mutta tahtoisin vielä sinne nt ultraan asti odotella ennen kuin töissä asiasta ilmoittelen.

Takaisin