Kertominen

Mä muistan kun mun veli sai meistä sisaruksista ensimmäisen lapsen, meidän äiti oli kans ihan hysteerinen. Siis hyvää se vaan tarkotti mutta ei hitto sitä hössötystä! Onneks tämä mikä masussa nyt toivonmukaan kasvaa on jo viides niin ei tarvi kenenkään hyppiä seinille. :DD
Meillä tämä olisi ensimmäinen lapsenlapsi kummankaan vanhemmille ja hössötyksen määrää taitaa olla mahdoton hillitä :D
 
En tiedä mitä tänään tapahtui. Suunnitelmahan oli olla kertomatta vielä kenellekään, mutta niin vaan kerroin tänään asiasta esimiehelle. Ja siis nythän on vasta 6+2... Oli kehityskeskustelu ja siellä oli tietty puhe tän vuoden tavoitteista. Tuli vaan tunne, että nyt pitää kertoa, että mulle voi asettaa tavoitteita elokuulle, mut ei sen pidemmälle. Ensin oli ihan äimänä, mutta tokeni pian ja sitten tuli onnitteluja kovasti :) Voipahan nyt sitten suoraan sille sanoa, jos joku aamu pitää jäädä halaamaan pönttöä.
 
En tiedä mitä tänään tapahtui. Suunnitelmahan oli olla kertomatta vielä kenellekään, mutta niin vaan kerroin tänään asiasta esimiehelle. Ja siis nythän on vasta 6+2... Oli kehityskeskustelu ja siellä oli tietty puhe tän vuoden tavoitteista. Tuli vaan tunne, että nyt pitää kertoa, että mulle voi asettaa tavoitteita elokuulle, mut ei sen pidemmälle. Ensin oli ihan äimänä, mutta tokeni pian ja sitten tuli onnitteluja kovasti :) Voipahan nyt sitten suoraan sille sanoa, jos joku aamu pitää jäädä halaamaan pönttöä.


Mä en kertonut vaikka olin just kanssa kehityskeskustelussa ja suunniteltiin tavoitteita ja syksyn koulutuksia. :DD
 
Hei heitelkääs hyviä ja hauskoja ideoita miten julkistaa uus raskaus perheille ja kavereille!
 
Mä olen kertonut/kerron niille ihmisille, joille olen kertonut aiemmistakin keskenmenneistä/keskeytetyistä raskauksista. Eli samat ihmiset, jotka ovat olleet tukena aiemmissa kokemuksissa. Muutama ystävä, äiti ja sisko. Esimiehelle en kerro ennenkun on aivan pakko eli sitten jos/kun maha alkaa olemaan näkyvissä.
 
tiuhtimus, Me ajateltiin tosiaan meidän muutossa julkistaa niin että pojalla olisi body jossa lukee "Isoveli vuosimallia 2017". (Kun meillä muutossa auttamassa kaikki läheisimmät) Sitten vain odotellaan hoksaako kukaan. :grin

Tai sitten, niinkin perus että ultrakuvaa näytetään että tälläinenkin muuttais meidän kanssa! :grin Huomaavat varmasti etten hirveesti nostele tms.
 
Me mietittiin vähän ultrakuvan kehystämistä ja paketoituna antamista isovanhemmille. Mielessä kävi myös paitojen teettämiset ultrakuvasta :D Toisaalta tekis mieli ostaa miehen vanhemmille (joille tää on eka lapsenlapsi) mukit, joissa lukee mummu ja pappa.
Sitten aikanaan kun laitetaan tästä Facebookeihin ym. sometileille niin haluisin tehä sen jollain kivalla kuvalla. Vaikka semmosella missä on meidän kahden kengät ja välissä yhdet pienet, ja kuvatekstiksi "tulossa syksyllä 2017" / "ei kahta ilman kolmatta" tai jotain.
 
Mekin tehtiin esikoisesta vähä vastaava tennari kuva ko susqilla joten se on harmi vaa poissuljettu ko joku uus juttu ois kiva tällä kertaa!
 
Itse kerroin heti kahdelle ystävälle, jotka ovat tienneet raskauden yrityksestä ja etenkin toinen ollut henkisenä tukena tässä projektissa. Muille kerrotaan joko varhaisultran jälkeen tai sitten vasta nt-ultran. Saa nähdä miten pitkälle maltetaan pitää suut kiinni. :D Omille vanhemmille tämä lapsi on jo hyvin mones lapsenlapsi, mutta miehen vanhemmille ensimmäinen eikä heidän suvussakaan ole pitkiin aikoihin syntyny lapsia.. Eli anopilta ja miehen tädeiltä odotettavissa hössötystä :D
 
Tänään kerroin äidilleni, jolla oli kova lapsenlapsikuume, mutta ei aavistustakaan siitä, että multa olis mitään toivoa sellaista saada. Lähetin siis äiskälle FB:ssä pienen kuva-arvoituksen, johon kokosin kuvat perunamuusipaketin mummosta, TV-sarjan Mummosta, Mummo Ankasta, Tarja Halosesta ja äidistäni, ja kysyin mitä yhteistä niillä on, ja sitten aloitin heti perään videopuhelun. Kyllähän se arvasi, vaikka sanoi ensin että "kuitenkin vaan teet pilaa" :taunt010. Nyt se on aika innoissaan :grin. Nuorin sisko sai vähän vahingossa kuulla samalla kertaa, koska sattui olemaan kylässä äidillä, muille on tarkoitus kertoa sitten vasta varmemmilla viikoilla.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä tarkoitus pitää raskaus salassa nt-ultraan saakka. Samoin silloin kerrotaan tuleville isoveljille :) Ei meinaa itsekkään uskoa vielä todeksi. :love017
 
Kerroin yhdelle ystävälle, jolle kerroin edellisestäkin raskaudesta heti. Tällä viikolla kerron myös pomolle, kunhan vaan keksin miten :D
 
Oonko mä ainut jolla on vaikeuksia kertomisen kanssa?
Tää sama juttu oli esikoisenkin kohdalla, että omalle perheelle/sukulaisille lapsen julistus tuntuu ilmoitukselta "hei me n*ssittiin" :grin
En osaa sitä oikein muuten selittää. En tiedä vaikuttaako asiaan se että mun perhe koostuu miespuolisista (kun äiti on kuollut) ja lähisuvun kanssa muutoin ehkä ei oo niin läheiset välit kuitenkaan kun ollaan vuosia asuttu eri kaupungeissa ja nähtykin harvakseltaan. Jaa a, onpa mulla taas ongelmat. :grin

Lapsi on kyllä kaunis asia ja erittäin toivottu, varmasti kaikkien läheisienkin puolesta. :Heartred
 
Miitu, tutulta kuulostaa. Mein perheessä ei koskaan oo juurikaan seksistä puhuttu ja tuntuu että kun ilmottaa tulevasta perheenjäsenestä että samalla ilmottaa että joo me harrastetaan aika paljon seksiä kun näitä lapsiakin tehdään :grin siis seksihän on luonnollinen asia samoin perheenperustaminen mutta koen vieraaksi puhua siitä omien vanhempien kanssa suoraan.
Varmaa tän takia me halutaanki ilmottaa näistä raskauksista jollain hauskalla tavalla ettei tarvii kasvotusten pamauttaa että joo paksuna tässä ollaan :p
 
Miitu, tutulta kuulostaa. Mein perheessä ei koskaan oo juurikaan seksistä puhuttu ja tuntuu että kun ilmottaa tulevasta perheenjäsenestä että samalla ilmottaa että joo me harrastetaan aika paljon seksiä kun näitä lapsiakin tehdään :grin siis seksihän on luonnollinen asia samoin perheenperustaminen mutta koen vieraaksi puhua siitä omien vanhempien kanssa suoraan.
Varmaa tän takia me halutaanki ilmottaa näistä raskauksista jollain hauskalla tavalla ettei tarvii kasvotusten pamauttaa että joo paksuna tässä ollaan :p

Juuri tämä sama! Ihanaa kuulla etten ole ainoa. :grin Tämä alkoi jostain syystä vaivaamaan mua hirveästi nyt, kun tietysti tuli ajankohtaiseksi kertoa mutta saa nyt nähä missä vaiheessa sitten oikeasti asian pamautan lähipiirille.
 
Haluisin hirmusesti kertoo jo miun vanhemmille, tiiän et ne ois tosi innoissaan:happy: mut lupasin miehelle ettei kerrota vielä ainakaan kuukauteen ku se tulee hulluks miun vanhempien hössötyksen kanssa. Ne meni mei esikoisen kanssa ihan sekasin onnesta:wacky:

Pomolle pelkään jo nyt kertomista, palasin kuitenkin vasta viime viikolla töihin edelliseltä äippälomalta ja tiedän jo etukäteen et se tulee suhtautuu tosi nihkeesti.. En aio ainakaan ennen toukokuuta kertoo:nailbiting:
 
Takaisin
Top