Kertominen

Kerroin lapsille, tai näytin ultrakuvat. Hämmennys oli käsin kosketeltavissa :-D

8v tytär halusi lukea lääkärin tekstin useasti ja hoki; "en voi uskoo tätä! En voi uskoo tätä!" :-D pikkusisarus on ollut toiveissa, koska ei halua ola nuorin.

9v pojan kasvoille levisi hymy ja alkoi jo miettiä vauvalle nimeä <3

Muoks. Kerroin myös, että nyt tiedetään syy miksi äiti on nukkunut kokoajan, kun sitä ovat kovasti ihmetelleet. Tytär letkautti, että "huh! Mä oon aatellu että sulla on joku unitauti!"

Muokattu viimeksi:
No, tätähän tiedusteltiin yrittämisvaiheessa ja nappula on sitä mieltä, että ei todellakaan halua pikkusisarusta. :meh: Eli tulee olemaan meillä vaikeahkot ajat sitten, kun kerrotaan asiasta. :sad001

Meillä kuopus 6v oli ehdottomasti sitämieltä että "ja tähän taloon ei vauvaa tule" kun aloimme vähän pohjustamaan että mitä jos meille tulis vauva, sinustakin tulis isoveli jne. 7v poika innoistui heti ja alkoi toivoa vauvaa ja ilmoitti että "äitin mahassa on jo vauva, näen sen röntgenkatseella". Esikoinen 12v ei sanonut mitään.

Jonkun ajan kuluttua kerroimme että vauva tulee. Kuopus ottikin asian ihan hyvin. Oli ehkä sulatellut asiaa mielessään. Tai sitten ei edes ajatellut, mutta ei saanut raivaria:)

Omalle äidille kerroin heti plussa-testin tehtyäni ja samana päivänä kolmelle parhaalle ystävälle joille oon yrittämistä tuskaillu jo pidemmän aikaa.

Lisäksi oli vähän pakko kertoa työnantajalle ja esimiehelle, jotta voisin vaihtaa työvuoroihin joissa ei olisi raskaiden tavaroiden nostelua.

Nyt vaan peukut pystyssä että kaikki sujuu hyvin, juhannuksena ajattelin muuten tulla kaapista ulos, silloin pitäis olla 12 vk täynnä :)

nyt on molempien vanhemmille kerrottu, ens viikolla mun veljet, niin sitte on sillä selvä :D
Pomolle pitäis kertoa kohta, kun on 27.5 ultra ja siihen pitää sopia työjärjestelyjä. Ei vaan huvittais

Vius, voikko sää sanoa pomolle et sulla on esim lääkäriaika. Jos et vielä halua kertoa totuutta:D

mude, haluan sen käynnin palkallisena työaikana. Kaikki työterveyden ulkopuoliset lääkärikäynnit ei ole työaikaa. Muutenkin vähän hankalaa kun tekee hoitotyötä niin tulee vahvuuteen vaje pariks tuntia, mutta pidän kiinni oikeuksistani :D

Aika luksusta jos saa työterveyden käynnit työajalla! Meillä ei tulis kuuloonkaan...

Aika useessa tessissä on sanottu että äkilliset sairastumiset ja hammaslääkärit on palkkallisia ja erikoislääkäreiden ajat. Mä sanoin heti kun aloin raskauden takia ravata lääkäreissä että odotan lasta pomolle. Ja muutama työkaveri tietää ja sitten yks kaveri. Muille ei olla kerrottu. Np ultran jälkeen kerrotaan pojille ja isovanhemmille ja miehen veljelle. Muut tulee sitten kun on hyvä hetki kertoa.

Me ei olla kerrottu vielä kummankaan vanhemmille. Mun 2 erittäin hyvää ystävää tietää ja miehen hyvä ystävä tietää. Katsellaan sitä kertomista sitten rv 12 jälkeen kun ollaan riskiajan yli..

Ensimmäistä lasta odotellaan, ja vähän ristiriitaisia tunteumuksia kertomisen suhteen. Haluaisi jo kuuluttaa kaikille ja samaan aikaan haluaisi vaan salata kaikilta !? Ollaan kerrottu parille kaverille ja miehen vanhemmille, ne tilanteet oli luontevia ja oli tavallaan helpompi sanoa, kun alkaa valehtelemaan miksei saunasiideri tällä kertaa maistukaan :) Viikkoja 8, odotan ensimmäistä neuvolaa ja ultraa, jospa niiden jälkeen kertoisi vapaammin.

Oon kertonut vain yhdelle ystävälle, joka tiesi myös ensimmäisestä, viime syksynä keskenmenoon päättyneestä raskaudesta. Kauheasti tekisi mieli kertoa jo vaikka kelle, mutta kun... Tänään rv7+6, eka neuvola 30.pv. Jos sen jälkeen? Ollaan lähdössä mun vanhempien kanssa reissuun 1.6., siellä ois aika hienoa paljastaa salaisuus :Heartred

Hyvää eilistä syntymäpäivää Fuji! :)

Mä soitin äidille äitienpäivänä ja oli tarkoitus kertoa, mutta en sit saanut asiaa ulos. Oon kertonut nyt vasta siskolleni ja sit esikoisen mammaryhmässä, sit osa miehen sisarruksista tietää. Pantataan asiaa kai sinne ultraan asti, se on 9.6.

Takaisin