Kertominen

Mä nyt täyttelen tätä keskusteluu kunnolla :)
Tykkään järjestää yllätyksiä muille (ite vihaan niitä yli kaiken :D ), ni mietin, jos en kertois raskaudesta mitään, vaan sisustaisin lastenhuoneen (pinnasänky + hoitopöytä), ja syksyllä syntymäpäivänäni kutsuisin molempien vanhemmat kahville, ja jättäisin lastenhuoneen oven sen verran raolleen, et pinnasänky näkyis?
Oon antanut molempien vanhempien ymmärtää, et meiltä on turha odottaa jälkikasvua. Miehen vanhemmille tää on eka lapsenlapsi :)

Tänään oli vaikea olla kertomatta, mut olin! En vaa osaa valehdella tai jättää kertomatta jotai tällästä ilman, että oon outo :D Sais tää aika mennä nopsaan! Ni pääsis kertoo niillekin joille ei vielä haluu.

Toi on kukkis aika jees :grin Itse haluun tehdä niin, että huomaavat ne jotka ei viel tiedä niin mahasta sit pidemmillä viikoilla :)

Voi hyvin olla, et maha pilaa yllätyksen :D Mut appivanhemmat pystyn ehkä yllättää, ku näen niitä vaan muutaman kerran vuodessa (ne ei oikeen tykkää musta).

Mun lähipiiri tietää (vanhemmat, sisarukset ja lähimmät ystävät) ja anopille kerrotaan äitienpäivänä. En pystyny olemaan hiljaa kun tämä pikkukakkos-rojekti on melkeen vuoden kestänyt ja plussan jälkeen ilo oli ylimmillään :grin Jos käy huonosti niin voi halutessaan purkaa pahaa mieltä lähipiirin kans.

Appivanhemmille kerrotaan, jos päästään turvallisille viikolle asti. Ovat niin kovia stressaamaan, ettei viitsi turhaa stressiä aiheuttaa.

Viimeksi kerroin äidilleni heti kun plussasin, kun hän tietoa odotti (lapsettomuushoitojen tulos eka). Nyt mietin missä vaiheessa kerron, kun toisaalta tekisi mieli kertoa jo mutta.. ehkä haluan neuvolan kautta ensin käydä verikokeissa ja varhaisultrassa, kun ei yhtään tiedä mitkä viikot on nyt.

Me kerrotaan appivanhemmille,sisaruksille ja kavereille ekan kolmanneksen jälkeen tai ainakin vasta kun on ultrassa nähty et kaikki on hyvin..

Omalle äitilleni ja parille läheisimmälle ystävälle oon kertonut kun meillä yritystä 1 v ja 8kk takana niin ovat olleet tukena kovasti :) ja ovat varmasti korvaamaton tuki jos menee kesken tms.. Viime raskaus päätyi keskenmenoon niin hirveen vaikee olla luottavainen tähän raskauteen

Äitini oli kertonut viestillä omalle äidilleen joka oli ensimmäisenä sanonut ihan ääneen "Voi Luoja Varjele!" :D Sen jälkeen kyllä sit todennut että onhan siihen vielä aikaa ja hyvin kaikki menee :D Ei vissiin ihan mun suunnalta vielä tälläsiä uutisia odottanut :D

Kukkis, me tehtiin esikkoa oottaessa noin, kutsuttiin miehen äiti, mummo ja sisarukset kylään kun oltiin juuri muutettu. Oltiin pinnasänky laitettu niin siitä sitten huomasivat omille vanhemmilleni kerroin aikaisemmin samalla viikolla. Me kyllä viimeksi lykättiin toooosi pitkään kertomista, mun sisko vain arvas mutta muille kerrottiin vasta kun olin ööö.. Viidennellä kuulla? kaikki oli luullu että olen vain lihonnu. Nyt kyllä kerrotaan aiemmin vaikka tiedän että mies haluais lykätä kertomista taas ties miten pitkälle..

Kahdelle parhaalle ystävälle oon kertonu. Viikonloppuna olis risteily..., joten sen jälkeen tietää sitten jo aika moni.

Voi, että toi viidennelle kuulle pitkittäminen! Ois nii miun mieleen tällä kertaa! Mut vissiin pitää ens kuun lopussa "kertoa" miehen porukoille tai sen arvaa JOS miehen veli tulee auttamaan muutossa, koska silloin tod.näk. massuakin näkyy, mutta jos ei tuu niin menee varmaan kesä-elokuulle kun kerrottaan :)

Meillä tietää vain mun sisko. Nyt siis 5+0 menossa. Muille läheisimmille meinataan kertoa vasta ekan ultran jälkeen. Kyllä tässä saa olla niin kieli keskellä suuta! Oon meinannu möläyttää jotain jo monta kertaa :D mun äiti esim kysyi, että joko olen aloittanut allergialääkityksen. Meinasin sanoa, että "Joo, mutta mun täytyy vaihtaa lääke", koska nykyiset ei sovi raskauden kanssa yhteen :D Apuva...

On kyllä aika ihanaakin, että on tällainen salainen asia. Saa koko ajan myhäillä itsekseen <3

Mä lähetin isälle ja äitille raskaustestista kuvan sekä mahastani ja kirjoitin siihen: teistä tulee joulukuussa neljännen kerran mummu ja pappa

Mulla tänään 5+3 ja kauheasti tekis mieli kuuluttaa kaikille, kun yritystä takana melkein 2 vuotta ja kaksi peräkkäistä keskenmeno a. Jos silti malttais 12 vkolle tai alkuraskauden Ultran jälkeen. Äidilläni on 5.6. syntymäpäivä, joten Tässä olisi hyvä lahja hänelle ☺

Mä olen kertonut mun isälle ja äitipuolelle, sillä ovat olleet aktiivisesti tukena näiden hoitojen aikana, toki silloin myös osasivat odottaa tietoa plussaako vai ei.
Samoin yhdelle ystävälle joka ollut tukena. Nämä ovat samoja joille olen kertonut keskenmenoistakin.

Siskon perhe ja veli tietää. Muut saa sit ekan ultran jälkeen tiedon : )

Pakko kertoo kaverille. En vaan halua keksii tekosyitä, et miks en pääse treenaa. Ollaan kuitenkin aina pari. Ongelma on vaan, etten yhtään tiiä, et miten kaveri uutisen ottaa. Kuitenki yks parhaimmist, joita ikinä ollut. Kyl hänkin on jo lapsen hankintaa miettinyt (sit joskus tulevaisuudessa), mut silti. Mulla ei oo mitenkään lapsimyönteinen kaveripiiri :D Saas nähän, jäänkö yksin, vai kestääkö kaverit yhden sinappitehtaan jalkoihin :D :D

Alotin taas piiiiitkän tauon jälkeen muya thain :) Nyt taitaa tulla pidempi tauko :D
On kiva laji, mut ne potkut mahaan ei taida olla hyväksi.

Olisko Krav Maga turvallisempi vaihtoehto?

Takaisin