Kertominen

eilen oli mukavaa nähdä miehen enoa, kun oli lenkillä. Molemmat ovat ihan mahdottomia heittämään vitsiä ja jutut on joskus aika ronskejakin, mutta niihin olen tottunut ja tulee itsekin heitettyä XD. Yksi lause enon suusta yhteen asiaan: "ja kohta vietämme ristiäisiä :wink " ollapa siinä, että heh heh..

Enää ei itsellä ole niin haluja kertoa, koska tuskin niin onnitellaan.. kauhistellaan vaan lapsilukua jne..
 
Onko sun appivanhemmat vanhoja vai vielä "virkeitä" työelämästä nauttivia? Joillekin on vaan niin pirun vaikeeta ymmärtää, et ikää tulee, vaik sitä ei myöntäis. Vahva veikkaus, et kyllä ne ajatukseen lämpenee. Tosin, onhan niitäkin isovanhempia, jotka ei haluu olla missään tekemisissä lapsenlapsen kanssa, paitsi "edustustilaisuuksissa".
 
Molemmat on eläkkeellä, mutta silti ei ole ikinä aikaa. Vaan koko ajan jossain. Ennen kun sinne menee niin täytyy soitella ja voivat sanoa, että tulkaa toiste kun ollaan menossa jonnekin. Eivät kyllä käy meilläkään, vaikka asuvat tuossa 2km päässä. Kun esikoinen syntyi niin meidän olisi pitänyt siellä käydä näyttämässä poikaa. Silloin sanoin, että teidän on paljon helpompi tulla meille kun meidän tämän pienen kanssa teille. En tiedä taisi ottaa siitä nokkiinsa. Appiukko ei ole käynyt lainkaan poikaa katsomassa, anoppi välillä.
 
Oli ne silloin kun ensimmäistä odotin niin kauhuissaan. Kun mun vanhemmat on niin "nuoria" isovanhempia. 50+ mun vanhemmat siis eli ei nyt niin kauhean nuoria. Onhan anoppi elättänyt vissiin toiveita, että oma tytär lapsen saisi (45v). En oikein ymmärrä sen ajatuksen juoksua...
 
Aika kurja josta tommosesta vetää herneen nenään :sad001 kuitenkin alkuun opettelua se lapsen kanssa toimiminen..
 
Anoppi on tulossa sunnuntaina esikoista katsomaan. Mä luulen, että en tahdo olla tuolloin kotona.
 
Omalle kummitädille olisin kertonut nyt viikolla, ei tullut hyvää tilaisuutta ja en jotenkin osaa vaan laukasta asiaa jos ei jotenkin sovi keskusteluun. Samana iltana mökillä sit selvisin helpommalla, mun miespuoleinen serkku vaan vilkas ja kysy et kumpi tulossa. Kivasti tässä toisessa raskaudessa maha ihan raskausmaha jo nyt rv15, vaikka enin pömpötys on läskiä.
 
Juttelin tänään facessa yhden kauempana asuvan kaverin kanssa. Kuulin iloisena yllätyksenä, että sille on myös tulossa vauva marraskuussa, joten kerroin tietty omastakin tilasta. Mukavaa, että tuttavapiirissä on joku toinenkin suunnilleen samaan aikaan synnyttämässä.
 
Meillä on ollut pääasiassa aika helppoa tuo kertominen, kun useamman tutun ensireaktio tuoreista talokaupoista kerrottaessa oli kysyä heti onko jälkikasvua tulossa. :grin Ja kaveripiirissä loputkin arvasi, kun lipitin yksissä isoissa bileissä pelkkää limua ja alkoholitonta olutta.
 
Ei menny iha niiku odotin äitille kertominen. Olin muutenkin ajatellut kertoa sille ja sopiva hetki tuli kun äitini alkoi kommentoimaan mahaani, tarkoittaen että painoa voisi koittaa tiputtaa. Päätin kertoa sitten epäsuorasti mutta niin että tajuaa "vatsan kasvuun on iha toinen syy kuin ruoka" luulin saavani aikaan hienon keskustelun mutta äiti vastas vaan "aha" ja jatkoi ruuan laittoa. En sitten itsekään viitsinyt jatkaa keskustelua kun ei näyttänyt toista kiinnostavan. Voi olla että vaan kuvittelen ettei sitä kiinnosta mutta rupes tuntuu pahalta, en odottanut noin välinpitämätöntä kommenttia...
 
Äidilleni kerroin heti kun sain plussan testiin, kun äiti tiesi että toista lasta toivotaan ja tiesin että on onnellinen meidän puolesta.. Isälleni kerroin puhelimessa muutama viikko sitten, sieltä tuli vain "aha" ja hetken hiljaisuus, ei onnitteluja eikä mitään. Jäi kyllä sellainen olo että ei sillä kiinnosta, mutta ei me olla niin läheisiä edes, isä asuu toisella puolella Suomea ja nähdään korkeintaan kerran vuodessa..
Muille sukulaisille on kerrottu kun ollaan nähty, että meidän pojasta on tulossa isoveli ja kaikki on ollut iloisia uutisista.
 
ei ole tullut kyselyitä eikä muutakaan, joten ei ole tarvinnut vieläkään kertoilla.. mielenkiinnolla odotan 10.7. olevia ristiäisiä..
Sitä, kun on tullut sanottua viidennen jälkeen: "meille ei enää tule vauvoja/lapsia." "lapsilukumme on täynnä"
ja jotenkin vain tämä, kun on jo kuudes.. niin hieman epäillyttää, miten muut suhtautuu.. Kyllähän ne ihmettelee, ja hieman epäileväisiä.. ja tuskin niin onnellisia ovat kuin itse. ja miten mies on ottanut asian erilailla.. ja haluaisi paljon lapsia.. ja kun minusta tää on jo erittäin paljon XD
 
nii-in, noille lapsillehan ois kanssa ihan hyvä kertoa jossain vaiheessa.. Mutta en vielä, se ei pysy enää sen jälkeen 'salaisuutena' ollenkaan.. Ja ristiäiset ensi viikon sunnuntaina, niin en ainakaan ennen sitä halua olla kertomassa. Mietin, jos ottaisi rakenneultraan mukaan.. Mutta mitä ultraaja ajattelee, kun ympärillä viisi lasta XD. Taidan siis kuvana näyttää XD
 
Lasten kans on ihana odottaa :) se onni ja ihmetys on niin suurta ja ne kysymykset ja suunnittelu jne. Mun lapset ei oo enää niin pieniä, joten ymmärtävät paljon jo ja voi ihan keskustella asioista. 9v neiti katselee netistä harva se päivä vauvantarvikkeita mm. Pinnasänkyä, vaunuja jne. Täräjää vaatteista ja kysyy joka päivä tiedänkö jo onko se tyttö vai poika? :D poika on poikamaiseen tapaansa innoissaan. Vähän jäin monttu auki yks päivä, kun siskolleen töksäytti, että älä täräjä vauvasta, se voi kuolla vielä synnytykseenkin! Että jalat on maassa jo 10 vuotiaallaki.. :)

Enemmän lapset on innoissaan kun mieheni.
 
Me kerrottiin perheelle vasta ensimmäisen ultran jälkeen noin rv 13, kun jotenkin tuntui, että siinä vaiheessa alkoi vasta itsekin uskoa koko asiaan huolimatta selkeistä oireista :D. Sen jälkeen kerrottiin myös hyville kavereille.
 
nii-in, noille lapsillehan ois kanssa ihan hyvä kertoa jossain vaiheessa.. Mutta en vielä, se ei pysy enää sen jälkeen 'salaisuutena' ollenkaan.. Ja ristiäiset ensi viikon sunnuntaina, niin en ainakaan ennen sitä halua olla kertomassa. Mietin, jos ottaisi rakenneultraan mukaan.. Mutta mitä ultraaja ajattelee, kun ympärillä viisi lasta XD. Taidan siis kuvana näyttää XD

Meille neuvolasta sanottiin/annettiin lappu, jossa mainittiin että ultraan ei saa viedä lapsia mukanaan ja että odottajalla saa olla yksi tukihenkilö mukana.. En tiedä onko se käytäntö vain kyseisessä paikassa vai onko ihan yleinen sääntö..
 
Meille neuvolasta sanottiin/annettiin lappu, jossa mainittiin että ultraan ei saa viedä lapsia mukanaan ja että odottajalla saa olla yksi tukihenkilö mukana.. En tiedä onko se käytäntö vain kyseisessä paikassa vai onko ihan yleinen sääntö..

Jaa-a. Meille ei mitään lappua ole annettu eikä sanottu, mutta en mä viitti noita sinne mukaan ottaa XD. Saavat leikkiä leikkihuoneessa.
 
Takaisin
Top