Tekee kyllä tiukkaa pitää salassa, ku maha turvonnut ja vaikea löytää ei kiristäviä vaatteita. Viimeks mun maha alkoi näkyä vasta puolen välin aikoihin, niin nyt tuntuu et yhtäkkiä vaan lihonut, et ei tää voi olla vielä raskaudesta johtuvaa.
Esikoinen (1v7kk) on pahin, ku hänellä on ollut jo pitkään vauvakuume ja ku muutamalla läheisellä on vauva masussa, niin ymmärtää vähän ja puhuu paljon. Nyt taas tänään "vauva äitin mahassa" ku siliteltiin yhdessä hänen kummitädin vauvamahaa. Mutta sitten kertoi itse perään että yhdellä mun ystävällä on mahassa vauva ja sain sit seliteltyä että juu ku niin moni ympärillä raskaana niin luulee että kaikilla äideillä on mahassa vauva. Onneks esikoinen sitten alkoi nauramaan ja "ei äitillä vauvaa" ja antoi sitten ymmärtää että hän taas vitsailee ja ehkä olin vakuuttavampi selittelyilläni.
Onneksi ihmiset ei osaa ottaa vakavasti tollaista taaperoa, kun ei kaikki tuon ikäiset vielä edes puhu, niin ei voi luottaa että ton ikäinen osais aina puhua totta ja ku meillä taapero yrittää monesti vitsailla ja hauskuuttaa ihmisiä jutuillaan niin ei oo edes kovin vakavasti otettava tyyppi. Mutta silti veikkaan että hän on se joka meidän perheessä ekana paljastaa raskauden kun vaikka mun siskoille ei oo yhtä helppo selitellä "en minä vaan joku muu on raskaana" sitten kun taapero päättää taas kertoa vauvasta.
Meillä olis miehen kans tarkoitus ainakin sinne ekaan ultraan pitää salassa ja ehkä taas odotella 14 viikolle, että uskaltaa turvallisesti kertoa, ku on niin monta keskenmenoa takana. Tää on nyt kuudes raskaus. Mut koska edellinen raskaus onnistui, niin on silti paljon suurempi luotto että tää ei mee kesken tai sitä ei pelkää enään samallain.