Kertominen läheisille

Onneks ei oo mitää selitettävää mistään alkoholin juomisesta ku ei muutenkaan juo. Eikä mee mihkään mis juodaan. :)

Kesällä kyllä tuntuu, että alkoholiin liittyviä tapahtumia on koko ajan :D Suomen kesä!

Kertominen on kyllä jännittävää! Tapoja on kyllä monia. Oon aikaisemmissa raskauksissa tänä vuonna kertonut kyllä lähiystäville/siskolle ja ekassa vanhemmille. Kerroin, koska tiesin haluavani kertoa myös keskenmenosta, joihin molemmat päätyi. En tiedä sainko tukea keskenmenoihin, mutta kyllä se auttaa kun ihmiset tietää mikä mua vaivaa kun olen ollut aika masentunut koko kevään ja kesän. Molemmissa kerroin myös esimiehelle kun pääsiin varhaisultraan ja neuvolakäyntiin saakka, hän on ollut tosi tukeva ja huolissaan, kun toki suru on vaikuttanut työntekoonkin selvästi ja olen ollut myös sairaslomilla molemmista lyhyen aikaa.

Nyt oon aika maltillisella linjalla. Tavallaan iskee heti se olo, että tekisi mieli kertoa kaikille kun tää on niin mahtava juttu, mutta ihme taikausko herännyt tällä kerralla... Etten haluakaan tietyille hyville ystäville ees kertoa, kun tuntuu että tämäkin menee sitten katki ja huonosti. Fiiliksen mukaan kerron!

Huomenna olen lähdössä kotiseudulle näkemään perhettä ja mökkeilemään, sisko tietää kyllä jo. Täytyy katsoa kerronko näin varhaisessa vaiheessa vielä vanhemmille. En haluaisi tuottaa heille turhaa huolta, jos tämäkin menee huonosti. Toki nuo ruokailut on vähän vaikeat, kun olen aika tarkkana kaikesta aiempien kokemusten jälkeen... Toisaalta taas olisi ihana kertoa :D Ompa ristiriitaista!

Ei nyt ihan hirveesti ole tullut itselle vastaan tänä kesänä noita et joutuis vaikeisiin paikkoihin alkoholin takia. Eipä sitä enää ole tullut moneen vuoteen missään hilluttua, kun on tuo yksi lapsi ja kavereillakin on pieniä lapsia.:) juhannuksena oli ainoa kerta, kun äiti olis tarjonnut saunajuoman, mutta kieltäydyin ja vetosin että mulla on omat niin en tarvi (alkoholittomat, joista sitten yhden join). En tiedä menikö läpi, kun samana viikonloppuna oli tarjolla myös niitä pehmeitä juustoja ja jotain savustettua kalaa joita en uskaltanut syödä.:D mulla oli semmonen olo, että ihan kun äiti ois katsonut epäilevästi silloin monta kertaa. En ihmettele jos sanois, että "niin mä vähän arvelinkin", sitten kun raskaudesta kerrotaan.:D

Taiga, toivottavasti saatte tämän vauvan syliin asti tällä kertaa. Ihana että sulla ollut ymmärtäväinen esimies.
Mullakin vähän sen takia venyy tuo vanhemmille kertominen, kun en haluais että ne innostuu, jos sitten meneekin kesken ennen nt-ultraa. Kavereille ja esim siskolle kertominen on jo tässä vaiheessa mulle helpompaa.

Mikähän ois semmonen uusi kiva tapa kertoa raskaudesta? Mä oon miettinyt esikoiselle vain sitä isosisko-paitaa, mut onhan se jo vanha juttu, tosin en ole itse sitä vielä päässyt käyttämään:D mietin kans, että jos nt-ultra ehtii olla ennen esikoisen synttäreitä, niin siellä vois jotenkin kertoa, mutta miten..?:D

Mikähän ois semmonen uusi kiva tapa kertoa raskaudesta? Mä oon miettinyt esikoiselle vain sitä isosisko-paitaa, mut onhan se jo vanha juttu, tosin en ole itse sitä vielä päässyt käyttämään:D mietin kans, että jos nt-ultra ehtii olla ennen esikoisen synttäreitä, niin siellä vois jotenkin kertoa, mutta miten..?:D

me kerrottiin mummille , kun tuli tuota meän 1veetä hoitaan.
kerroin pojan siinä "jutellessa" omiaan, että pojalla on nyt semmonen uus leikki, että tykkää arvuutella kaikkea.. sanoin, että hän on nyt arvuutellu mihin voi liittyä numerot 2,3 ja 18.
tovin se siinä pohti ja sitten vähän avustettuna hoksasi mistä puhutaan. :) muille on vaan kerrottu...

Mä tein jo esikoiselle sen minusta tulee isosisko-paidan ja haluisin jo päästä laittaa sen päälle! :p mut kerrotaan varmaan siinä vähän ennen nt-ultraa jos saadaan sydänäänet kuulumaa :) veikkaan että ne huomaa heti mitä paidassa lukee, tuli niin isolla :D

Mä oon nyt päässyt eroon alkoholikekkereistä ihan sillä, että olen ilmoittanut juovani seuraavan kerran silloin, kun ei ole enää vaaraa repsahtaa tupakkaan takaisin. Oon muutenkin tehnyt tästä tupakoinnin lopettamisesta niin ison jutun, että melkein kaiken saan sen piikkiin :joyful:

Mulla on kanssa tulossa ensi viikolla tyttöjen ilta, enkä haluaisi vielä raskautta paljastaa. Saa nähdä miten käy[emoji28]

Mä kerroin tänään parille kaverille :) toinen semmonen jolle kerroin esikoisestaki tosi aikasessa vaiheessa :)

Uskaltaiskohan jo kertoa noille mummoille ja vaareille vaikka on vasta rv7 (6+0) :o :D

Me ollaan nyt kerrottu anopille ja mun isälle. Tällä viikolla käyn äitini luona kylässä ja silloin kerron hänelle. Päätettiin nyt et kerrotaan vanhemmille, mutta sisarukset ja kaverit saa sitten vasta myöhemmin tietää. Ja jos joku nyt arvaa itsestään niin ei rueta kiertelemään.

Kerrottu on vanhemmille, siskolle ja miehen äidille :) kahden aiemman raskauden kanssa toimittiin samalla lailla eli kerrottiin heti. Puhutaan muutenkin avoimesti asioista niin jos keskenmeno tulee niin eipähän tule yllätyksenä sitten läheisille. Kavereille kerron sitten myöhemmin ja yleisemmin olen aina ilmoittanut rakenneultran jälkeen :)

Vielä ei olla kenellekään kerrottu, kovasti tekisi jo mieli.. tein valmiiksi "paljastus kuvan", eli perhepotretti Lego ukkeleista joiden yläpuolelle kaikkien syntymäajat, myös pikku vauva ja hänen laskettu aikansa. Laitan kuvan sitten perheen Whatsapp ryhmään kun siltä tuntuu.. ;)

• Tykkään
Reaktiot: JMT
Antibiootti, auto ja migreeni on kyllä kaikki hyviä selityksiä. Valitettavasti auto ei tule kyseeseen, kun ollaan jo aikaa sitten sovittu majoittuvamme hääpaikalla. :confused: Migreeni ja antibiootti on toisaalta aika läpinäkyviä (ainakin musta tuntuu niillä selitellessä siltä), mutta haittaako se nyt loppujen lopuksi... Jossain vaiheessahan se totuus selviää. :happy:
Marissan tekniikka kuulostaa aika pätevältä ja vähän jo testasinkin sitä viikonloppuna ystäväporukan kanssa juhliessa. Läpi meni että heilahti! Tulikoe on ensi viikolla, kun edessä on pienen porukan tyttöjenilta. Onko kukaan muu kiinnittänyt huomiota siihen, että yhtäkkiä näitä alkoholiin liittyviä hetkiä on ihan kamalasti? :hilarious: Yhdestä selviää, niin jo on toinen edessä.

Musta tuntuu että kesällä olis joka viikonloppu jotain. Tietty ku on toi taapero, niin nykyään harvemmin osallistutaan ja jos lapsi on mukana niin eipä sitä tuu juotua. Mutta sit kuitenkin jos ollaan jossain, niin heti jos joku ei juo, niin siihen kiinnitetään huomio. Ei mitenkään pahalla, mutta siis kysytään kuitenkin ja jos ei oo selitystä valmiina niin mä en ainakaan oo hyvä valehtelemaan. Nyt on lähi aikoina tullut niin monta vauvauutista ja ku yks ystävä pariskunta pystyi pitämään yli puoleen väliin saakka salassa, niin nyt sit senkin takia muut vähän vitsailee raskauden salaamisesta ja kyselee jos joku ei juo.
Voisko sinne tyttöjeniltaan ottaa omat juomat mukaan, just vaikka alkoholiton valkkari/siideri/olut ja sit kaadat juoman aina lasiin ja pidät juomat erillään muitten juomista. Jos joku tarjoo sulle muuta, niin sanot että et viitsi juoda kun sitä samaa ettei tuu migreeni siitä että juo useampaa eriä sekaisin. Laitat juomat vaikka kassissa jääkaappiin, niin kukaan ei ala tutkimaan

BrendaLee, aivan loistavaa taktikointia!

Marissa, ihan totta tuo, että tosi hankala yllättäen tulevaan raskausuteluun ruveta mitään muuta kuin punastellen änkyttämään, että "enkä, ku..."
Holittomat juomat on käynyt itselläkin mielessä. Isännän kanssa jo suunniteltiin Suurta Viinipullohuijausta (eli tavalliseen viinipulloon holitonta viiniä). Alkuskumpasta varmaan selviää ihan vaan olemattomilla siemauksilla ja kaatamalla loput lavuaariin tilaisuuden tullen. Huh mitä hommaa! :p

Suuri Viinipullohuijaus :D Ihan loistava! Mä päätin et tänään kun lähen maaseudulle perhettä näkemään niin kerron vanhemmille. Kunhan osaisivat pitää suunsa kiinni sukulaisille..

Takaisin