Kelan tuet ja etuudet

Ninni töissä oon :D helmikuun palkka kyllä tulee nyt se on vissiin iha mini. Näin mä oon käsittäny.
 
Joo, mä ymmärsin kans, että lähettävät viimeiset tulotiedot työpaikan palkanlaskennasta. Sitten niiden pitää vielä lähettää myös ne tiedot mitä maksavat äityislomalla.
 
Ninni töissä oon :D helmikuun palkka kyllä tulee nyt se on vissiin iha mini. Näin mä oon käsittäny.
Joo aivan :S mulle tulee helmikuus onneks joulun ja uuden vuoden lisät :D tulis muuten kyl kans paska palkka.
 
Tänää tuli postissa päätös ja siis viimesen 6kk mukaa hain ja ekat 3kk saan palkkaa eli näköjää oli palkanlaskija jo toimittanu tiedot. Päätöksessä tosin luki et palkka minkä perusteella laskettu on 1.8-30.11 välinen aika eli vaan 4kk ja sit vuoden tulot ne oli laskenu ton 4kk x 2. Mistäköhän johtuu?
 
Mulla ei enää lukenu "odottaa tietoja verottajalta" vaan eilen oli et käsiteltävänä. Sais pikkuhiljaa tulla päätöstä, niin vois vähä suunnitella taloutta valmiiksi. :)
 
Mä oon kans ootellu et saisivat tiedot verottajalta ja näkis minkä verran tulee rahaa. Pitää kuitenkin sumplia raha-asioita ja siinä hetki menee.
 
Mulla luki toissapäivänä "käsiteltävänä" ja käsittelyajaksi arvioitiin 3vk. Kuitenki eilen oli jo tullut päätös :D
 
Näkyykö Kelan sivuilla kirjautuessa erikseen onko hakenut äitiysrahaa SEKÄ vanhempainrahaa,vai näkyykö pelkästään vanhempainpäivärahan haku joka kattaa sisälleen myös äitiyspäivärahan hakemisen?

Toivottavasti ymmärsitte..:grin
 
Okei :) Oon pehmennyt päästäni tän raskauden aikana ja rupesin miettimään että hainko äitiysrahaa ollenkaan siinä hakemuksessa sillon, kun siinä pystyi hakemaan molemmat samalla hakemuksella, siis äitiyrahan ja vanhempainrahan.

En silti keksi syytä miks en olis hakenut myös äitiysrahaa, mut Kelan sivuilla lukee vaan että vanhempainrahahakemusta vielä käsitellään niin aloinpahan vaan miettimään kun avasin sen tekemäni hakemuksen, kun siellä luki että "Mitä etuuksia haet?" - "
Vanhempainrahaa koko kaudelta 03.06.2016 - 07.12.2016. Yhteensä 158 arkipäivää." Eikä muuta lukenut. Tai aattelin että pitäiskö tossa lukea että hain MYÖS äitiyspäivärahaa.

Oonpa sekava selittäjä mut kiitos jos vastailette :)
 
Mä yllätyin miten paljon tulee rahaa kuukaudessa. :| no ei sillä todellakaan rikastumaan pääse, mutta elää joten kuten. Ei tuolla ostella itselle juuri mitään ylimääräistä, kaikki menee ruokaan ja laskuihin.
 
Mä tein maanantaina hakemuksen ja tänään oli tullut päätös. Ei laske kuin vajaa pari tonnia tulot kuukaudessa.. #leipäjonotäältätullaan
 
Mä luin et tulee vajaa pari tonnia ja aattelin et eihän se nyt paha .. voi menninkäinen :sad001 miks ihmees laskee niin paljon :sad001
 
Olin pitkään palkattomalla 2014. 2015 huomattavasti isommat tulot, mutta ovat painottuneet alkuvuoteen. Jää aika pienestä, ettei viimeiset 6kk olisi tarpeeksi isot.
 
No sepä! Kyllä sitä opiskelijana pärjäsi hyvin pienellä rahalla. Tosin sillon meillä ei ollut autoa ja nyt meillä on kaks :S nii ne maksaa. Ja asuntolaina, yhtiövastike.. no onhan niitä menoja enemmän :D
 
Takaisin
Top