Kelan tuet ja etuudet

Mut siis eiks se makseta vasta sitten kun sen loman pitää..? Ku eiks ne lomat mee niinku säästöön. Ja sit jos vaikka palaa töihin niin että alottaa lomalla nii ne rahat tulis sillon..? Vai oonko ihan kujalla :D
Ne maksetaan juu sitten kun pitää loman. Eli esim mä pidän tulevana kesänä vuosilomaa ja mies on silloin vanhempainvapaalla. Eli loma-ajan palkka maksetaan sitten kesällä vasta mulle :)
 
Mä oon ajatellu et pitäisin äitiysloman ja hoitovapaan välissä lomat pois ja mies vois sillon pitää isyysvapaita pois samalla :)
 
Nää on tehty niin hankaliksi .. Eli siis jos mulla nyt on veroprosentti 22,5 niin sitten toimitan muutosverokortin kelalle jossa se olis sen 25%. En vaan tiedä miksen muuttanut sitä verokorttia jo kun laitoin sen meneen työnantajalle mutta kun en tajunnut :rolleyes: No meni jo.
Ja tosiaan kesälomarahat maksetaan sitten, kun pitää sen loman. Eli takautuvasti sitten joskus..
 
Joo, mulla oli veroprosentti 20%. Kela ottaa kuitenki sen 25%. Mutta kun laskee uudestaan veroprosentin (käy vaikka verotoimistossa) niin ne laskee sen siellä uudelleen. :) kuulostaa helpolta :D
 
Ninni, kysyitkö siitä milloin se uusittu verokortti pitää toimittaa, kun työnantaja kuitenkin maksaa palkkaa 3kk?
 
Jeilei.. en.. :angry1 voi miks mä en sitä kysyny?? Mä voisin parin kk päästä hakee sen uuden kortin, ku tietää paljonko sitä palkkaa tulee..
 
Sehän olisikin liian helppoa, jos virastoiden kanssa asioidessa muistaisi kaiken yhdellä kertaa :D
 
Mut sieltä vastattiin äkkiä ja sain hyvää palvelua, että voihan sinne soittaa uudelleenkin :D
 
Mulla loma-ajan palkka maksetaan toki sitten, kun loman pidän. Mutta palkanlaskennasta kysyttiin juuri, että haluanko lomarahan nyt heinäkuussa normaalisti vai vasta sitten lomalla. En vielä vastannut, kun mietin, että vaikuttaako tuo kelan etuuksiin, jos otan lomarahan kesken äitiysloman..?
 
Musta ainakin oli kiva "pitää lomaa" vanhempainvapaan päätteeksi ja saada enemmän rahaa, kun seuraavaksi tipahti kotihoidontuelle ja rahaa tulee tosi vähän.
 
Musta ainakin oli kiva "pitää lomaa" vanhempainvapaan päätteeksi ja saada enemmän rahaa, kun seuraavaksi tipahti kotihoidontuelle ja rahaa tulee tosi vähän.

Näin mäkin olen ajatellut tehdä. Ja kun siinä kojtaa mies varmaan pitää isäkuukauden, niin voisinko mä edes olla hoitovapaalla?
 
Ei vieläkään päätöstä Kelalta!! Mää kohta jo soitan!
 
Soitin ja sain selville, että odottavat työttömyyspäivärahapäätöstä.... Ei vaikuta millään lailla mun äitiys- ja vanhempainrahaan, mutta haluavat sen. Enkä ole edes hakenu ku oon työttömänä ollut vasta nyt sen täyden kaks viikkoa.... Ärhhhh!
 
Pitääkö liittoon ilmoittaa mitään? Ku Superilla ei tarvi maksaa jäsenmaksuja äitiyslomalla eikä hoitovapaalla.
 
Vaikuttaako liiton maksuihin se, että työnantaja maksaa palkkaa äitiysvapaalla?
 
Mun mielestä menee siitä vielä maksu mutta kun jää kelanrahoille niin sit ei enää tarvi maksaa.
 
Soitin sinne äsken, asia hoidettu. :)

Jeilei, liiton maksut menee vielä niistä palkoista mitä työnantaja maksaa. Että sitten kun tipun kelan rahoille, niin loppuu liiton maksut. Näin se mulle äsken sanoi. Mutta näin siis Superilla, riippuu varmaan liitosta. :)
 
Takaisin
Top