Kelan äitiyspakkaus

Se on vissiin asuinpaikasta kiinni, kumpi on jaossa? Veikkaisin, että useammissa kuiteski jo uuspakkaus jaossa. Neuvolassa ja asiaa kysäisin, niin sano, että ei tiedä onko täällä meilläpäin jaettu jo vanha loppuun. Sitä vanhaa kuitenkin oli menny tavallista vähemmän viimevuonna, niin sen loppuun jakaminen siks ainakin osas paikkaa kestää kauemmin kuin yleensä. Näin terkka minulle sanoi.

Minä taas haluaisin sen vanhan ja siks laitoin hakemuksenkin mahdollisimman äkkiä, että jos sattuis vanha vielä olemaan täällä jaossa :)

Voi itkujen itku :sad001 Mulle oli hakemusta täyttäessä sattunut vahinko! Olin erehdyksissä laittanut haluavani avustuksen rahana vaikka pakkauksen tahdoin! :sad001 Soitin juuri kelalle ja aikoivat laittaa kiireellisenä selvitykseen asian.. Mutta pelkään, etten saakaan pakkausta.. Minä kun olen niin odottanut pääseväni hypistelemään sitä!

Jeee!! Nyt se on tullut ja lähdetään kohta hakemaan pakkaus kotiin!! :hello2

*muoks* Sain uuden pakkauksen! :) On se vaan niin ihana! Eikä ne oranssitkaan näyttänyt ihan niin pahalta, kun kuvista ajattelin. Se vihreä-valkoraidallinen potkari oli jotenki tosi ihana! Tuntui sellaiselta pehmeältä neulosmateriaalilta. Ja se makuupussi...Se oli pakkauksen paras juttu mun ja miehen mielestä! :Heartred :)

Muokattu viimeksi:
No höh, Millier. Kyllä sä varmaankin sen saat jos ne se selvitykseenkin laittaa. Ja muussa tapauksessa ostat sen joltain, joka ei sitä haluu.

Kuinkahan kauan hakemuksesta tuo pakkaus saapuu? Itse jo kovin kuumeisena odottelen pakkausta vaikka kyllä se kestää kun siitä on vasta muutama viikko kun laitoin hakemuksen... Aika isoja kokoja näyttäisi olevan mutta olen itse hankkinut pienempiä. Ensimmäinen tulossa niin en oikein osaa hahmottaa että kuinka paljon mitäkin kokoa oikeasti tarvitsee... En halua joutua heti ostoksille, mutta en halua liikaa vaatetta nurkkiin mitä ei sitten edes ehdi käyttää! :D

Eilen koitti h-hetki ja pääsin hypistelemään pakkauksen sisältöä ihan urakalla :grin Mies alko jo vaikuttaa vähän kyllästyneeltä kun mä ihastelen jokaisen vaatekappaleen erikseen :p

Vajaa pari viikkoa niillä meni mun paketin toimittamiseen, eli ei mikään paha :)

Mä sain eilen viimeinkin täytettyä hakemukset kelaan. Kovin työläältä taas tuntui niiden "kelan paperien" täyttö, vaikka sähköistä palvelua käytinkin. Nyt sitten vaan odotellaan tuleeko lisäselvityspyyntöä vai jopa pakkaus suoraan :) ja kai ne hyväksyvät sähköisesti toimitetun äitiystodistuksen?

Mä toimitin sen raskaustodistuksen sähkösesti, vaikka muut paperit oli ihan paperiversiona, ja kyllä ne laitto sen pakkauksen tulemaan :)

Sähköisesti tein kaikki kelan hakemukset samalla kuin hain äitiyspakkausta.... Työnantajalle piti laittaa raskaustodistus ja hän sitten lähettää sen kelaan... Hmm... Ehkä se kestää senkin takia...

Oliko teillä eka niinku "kelaneuvola" vai haitteko vaan omatoimisesti ku tuli se 154päivää raskautta täyteen??? :o

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Laitoin ite paperit menemään ennen sitä neuvolakäyntiä, jolla näitä asioita oltais käyty läpi. Halusin vaan äkkiä paperit Kelaan, ja sit täydensin raskaustodistuksella jälkikäteen. Työnantaja lähettää kans sinne omat lippusensa jossain vaiheessa.

Mulla oli neuvola pari päivää ennen kuin se 154 tuli täyteen.. Laittovat neuvolasta sitten postitse sen raskaustodistuksen ja sen saatuani hain netin kautta pakkausta :)

Miulla on seuraavaksi kerraksi merkattu neuvolakortin ajanvarausosaan seuraavaksi käynniksi "kela" :)

Mulla oli kelaneuvolakäynti... silloin sain todistuksen ja vein sen työnantajalle... netissä tein sähköisesti hakemukset tuon jälkeen.

Nii just juu, elikkä voin ihan hyvin odotella sen viikon vielä sitä neuvola aikaa :P hui kauhee ku tää aika menee niin hurjan äkkiä!!!!! <3 ihanaa!!!!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Täällä sottailen, ottaisiko sitä paketin vaiko ei.. Lähes kaikki mitä paketissa olisi, löytyy jo minulta, kun on sukulaisilta ym. Saanut heidän vanhoja äp. Tavaroita..
Löytyy vaatetta (+ulkoiluhaalari, vanupuku, tumput ym.), makuupussi, kylpypyyhe, kuolalappu, ruokalappuja, kylpylämpömittari, öljyä, on lelua ja kirjaa vaikka miten.. Kaikkea pientä hiplettä.. Ainut mitä puuttuu on itse laatikko, mutta senkin tiedän löytyvän anopilta, kun hänen kanssa käydään penkomaan poikien vanhoja vaatteita/tarvikkeita..

Nyt on haettu Kelalta sitä tätä ja tuota.
Kyllä täytyy sanoa, että nuo niiden lippulappuset on tuota..On ne! Hirrrveen mukavia sellaisia testejä suorastaan :grin
Ne haluaa tietää asioita pe*seestä perämoottoriin. Vähän niinku lottoa tekis, että osuuko oikeaan vai ei..
Toivottavasti äippäloota tulis pian :Heartblue

Takaisin