Kelan äitiyspakkaus

Mun mielestä tässä oli ehkä vähän enemmän tavaraa kun siinä viime vuotisessa? Tai vaatetta lähinnä...oon ite koko ajan arponut että otanko koko laatikkoa. Onhan se varmasti arvokkaampi kuin 140 euroa, jos kaiken ostaa uutena. Mutta mä tykkään muutenkin koluta kirppareita jne, ja esim. noita viime vuotisia tavaroita myydään tosi halvalla. Lisäksi monilta kavereilta ja sukulaisilta löytyisi...En oo ihan varma onko tuo meille järkevä, kun luulen että saan sillä 140€:lla kyllä koko sisällön ja enemmänkin kasaan. Ja mun äidilä on nyt jo haalittuna meille vaatteita sellainen kasa, etten tiedä mihin ne kaikki kotona tungen :D

Toisaalta, olisihan se ihana päästä tonkimaan laatikkoa. Onpas vaikeeta! :D

Minusta tuotteet myös näyttivät kivoilta ja otamme pakkauksen, vaikka paljon on vaatetta yms tulossa myös ystäviltä ja sukulaisilta. Sinapin ruskea oli ainoa väri, johon en ihan ihastunut. Siltikin kyllä paljon käypää hyvälaatuista tavaraa ja käytännössä ilmaiseksi. Ihan tyytyväinen olen 2014 pakkaukseen ;)

Kyllä tuo meillekkin tulee sitten otettua, toisaalta tykkään toisaalta en, muttei kaikkia voi mitenkään mielyttää kaikilta osin! :grin pojalle tuo käypi ainakin hyvin tuo sisältö.. Katotaan kumpi tulee sitten :) ois ollut kiva jos tuon itse paketin ulkoasukin olisi hieman muuttunut, vaikka väri olisi ollut toinen.. :)

Mä tykästyin. Mun mielestä on nätimpi, kuin viimevuotinen ja ehdottomasti tulee meille. Pakkokin on, kun laatikosta on suunnitteilla riippukehto :)

Kävin noita kuvia kurkkimassa ja vahvisti käsitystäni et me ei äitiyspakkausta tarvita. Esikolta jäi paljon hyväkuntoista ja jopa käyttämätöntä tavaraa, talvivauva kun oli. Saa nähdä millainen intiaanikesä elokuussa on (tai sitten ei :D).

Miulla tökkää lähinnä tuo oranssi, mut sisällöllisestihän tuossa ei ole vikaa. "Vika" on siinä että meillä on kaikki valmiina, esikoisen jälkeen kaikki säästetty. Miulla kaikki pakattu pahvilaatikoihin niin pääsen laatikoita rapistelemaan vaikken tuota tiettyä laatikkoa pääsekään :D Itselle suurempia juttuja on niiden vaatteiden kaivaminen esille ja rattaiden muuttaminen vaunuiksi :) Yhdistelmät on kätevät, pojalla käytössä nyt vielä 2-vuotiaana ja syksyllä saavat "uuden" elämän vauvan kieseinä.

Osaako joku viisaampi arvioida ja ennustaa, että jos meidän lasketut ajat pitää suurin piirtein kutinsa, niin milloin nuo äitiyspakkauksen vaatteet on sopivan kokoisia (tai sellaisia, että vauva ei ainakaan ihan niihin huku)? Lähinnä tarkoitan ulkohaalaria (68-74 cm), kevyttoppapukua (70 cm) ja villahaalaria (70 cm). Onko tuo ulkohaalari alkutalvesta vielä ihan järkyttävän iso vai pystyykö sitä kuitenkin käyttämään? :confused004

Esikoinen syntyi helmikuussa ja äitiyspakkauksen haalari meni koko seuraavan talven pojalle eli on tosi reilua kokoa ja varmasti aivan jättisuuri ensi talvena näille elokuisille. Vanupuku oli ainakin tuossa kaks vuotta vanhassa pakkauksessa pienempi ja se varmasti on syksyllä/talvella ihan hyvä näille. Loppujen lopuksi vaunuihinkaan ei ihan hirveesti toppauksia tartte vauvalle laittaa. AIvan kovemmilla pakkasilla vasta laitoin tuolle omalle sen äp:n ulkopuvun. Nykyajan vaunut (varsinkin ne joissa on erillinen pehmeä kantokoppa) on niin lämpimiä ja hyvin suojattuja, ettei sinne hirveesti tartte vaatetta laittaa. Yleisin asu meillä oli body+sukkahousut, fleecehaalari, villasukat, lapaset, kypärälakki ja villamyssy. Sit vaan paketti kantokoppaan ja kopan peitto päälle. Koppa vaunuun ja vaunun oma peite vielä siihen päälle ja kuomun suuaukolle harso(tai kaksi) pakkasen mukaan. Ja tuolla setillä mentiin -5 asteeseen saakka.

Tuo uus pakkaus oli kyllä tosi kivan näköinen, mutta en mä siltikään aio sitä ottaa. Tuota tavaraa on ennestäänkin jo niin paljon. Ostan sit sillä 140 eurolla vaatteita tarpeen mukaan.

Hassua, oikein tavasin sana sanalta, mitä vauvalle päälle vaunuun ^ :grin Tuli ihan hassu olo, että oikeastikko oon kohta pukemassa vauvaa. Oon varmaan ihan pihalla kaikesta, kuinka ulkopukeutumiset ym pitäs tehä :D siis vaikka oon hoitanut vauvoja, mutta jotenkin sitä on vaan niin pöllähtäny, kun eka oma tulossa :smiley-bounce022

Hei, minä olisin kiinnostunut ostamaan äitiyspakkauksen makuupussin, koska päätimme, että emme ota äitiyspakkausta. Jos joku on siitä halukas luopumaan, niin laittakoon viestiä! :)

Ei taida vielä kukaan olla saanu pakkausta? Ite laitan tänään paperit postiin :) ite haluaisin sen vanhemman, mutta saapi nähä onko täälläkin jaossa jo se uus.

Mie otin ekan kohdalla ehdottomasti pakkauksen. Mutta, kun kaikki ekan pakkauksen kamat on tallella, niin taidetaan ottaa raha. Sillä saa just puuttuvat esim. sitterin ja turvakaukalon. :)

Just sain kelalta kirjeen, että äitiyspakkaus on tulossa :) En malta odottaa, et pääsen hypistelemään pikku potkiksia!

Harmi kun aitiyspakkaus ei ole maailmanlaajuinen ilmio. Mieluusti ottaisin vastaan takalaisen version jos sellainen olisi olemassa. :)

Mä sain kans maanantaina päätöksen pakkauksesta postissa. Joka päivä sitä katsoo postilaatikkoon, et "joko nyt ois tullu postista lappu?" :p No, ens viikolla se tulee viimeistään! Mä ymmärsin jostain, että uus pakkaus on nyt jo jaossa..?

Kyllä kai se uus pakkaus on? *Klunk*, ei tullu mieleenkään että sais mahdollisesti sen vanhan vielä... Muistaakseni Kelan sivuilla sanottiin, että vanhat jaetaan loppuun alkuvuodesta 2014, eli toivon mukaan saadaan jo nyt se uus. Mä oon ainakin ihan varautunu jo niihin vaaleenvihreeraidallisiin potkuhousuihin. Jos niitä ei tuu, ni sit tulee itku!

Takaisin