Meillä käytössä muumit ja hyvin pitää koko yön ilman vaihtoja :-) joskus jos oikein mahtikakka tulee aamulla ei enää imukyky riitä vaan tursuaa joka aukosta ;-)
Niin siis bodyt on järjestään liian lyhyitä ja leveitä :) löysin hakemisen jälkeen merkin nimeltä petit bateau joka istuu pitkälle hoikalle hyvin on vähän hintava joten kannattaa tilata suoraan Ranskasta tai vaikka Saksasta omalla 3 kk on nyt 74 käytössä ja 80 tilauksessa on vähän pienempää kokoa olen ollut noihin tosi tyytyväinen värit ovat kestäneet 60 pesun todella hyvin.
Täällä on Pampersin baby-dry käytössä päivin ja öin. Illalla vaihdetaan vaippa klo 20-21 maissa ja samalla mennään ihan siihen klo 8-9 asti ja on pitäny. Toki vaihetaan jos tuleekin yllärikakka yöllä, mikä on tapahtunut muistaakseni kaks kertaa koko poitsun elon aikana.
KayKay joo sekin tuli kokeiltua se on slimmi kyllä mutta tuon honkkelin kainalo-lonkka väli on se akilleen kantapää jonka tarvii olla pitkä on näköjään ei äitiinsä tullut pitkäselkäinen ja pitkäsäärinen :)
Mä en käsitä miks tää lapsi ei suostu nukkumaan enää illalla päikkäreitä!? Heräsi edellisiltä klo 16 joten päätin klo 18 lähteä kävelylle että edes torkahtais. No ei torkahtanut vaan valvoi koko puolen tunnin lenkin...tultiin kotiin ja nyt pilkkii tissillä mutta ei suostu nukahtamaan kunnolla. En käsitä! On nukkunut tänään 3x45min eli ei edes ole nukkunut kovin paljon. Riemukas ilta jälleen tiedossa ;-)
Knyttet meilläkään ei oo tänään nukuttu 20 minuuttia pidempää ja vaan 2 kertaa tuokin pätkä. Näkee et toinen on ihan väsyny, mut ei suostu luovuttaa ja antaa unen tulla. Kohta kylpyyn ja sit nukkuun jos suostuu edes yöunille alkaan.
Roosalla on kans nuita vaateongelmia vaan lähinnä housujen vyötärön ja sukan varsien kans. Ne kun tuppaa puristamaan. Legginsejä emme käytä. Ja voi luoja kun laitoin semmoset farkkulegginsit...Roosa kahto minua jo että ootko tosissas...? Kangas ei edes ollu farkkua vaan napakkaa trikoota. Nyt sillä oli jalassa samanlaisesta farkun näkösestä kankaasta housut poikien puolelta. Tosi rennot baggyt :-)
Mä pitäisin jäbällä potkupukuja/haalareita vaikka 24 h. Noi bodyjen pään yli pujottelut on inhottavaa puuhaa ku on isohko päinen poika. Ja sit kun on vyötäröltä sopivat pöksyt niin ne on aivan liian pitkät. Sukat on täälläki ongelma, joko niistä jää kauheet jäljet pohkeisiin tai sitte ne on semmoset lörtsyt että ne ei pysy minuuttiakaan jalassa. Miks melkein kaikki tommoset kivat haalarit on muka yöpukuja?!?
Meillä ainakin pidetään yökkäreitä jos ollaan kotona. Jos ihmisten ilmoille pitää mennä ni sit laitetaan jotku oikeen vaatteet.
Iltaisin aina sit vaihdetaan uus yökkäri päälle :)
Mashnu, se on salaliitto! Mietin ihan samaa, kun nyt alkaa 56 oleen liian pieniä ja joudun kohta aika isolla kädellä haalareita poistamaan kaapista. Ja kun en tykkää bodyn pujottelusta, hommasin kietaisu malleja, joissa on nepparit. Ollaan hieman jännän äärellä kun lopuista "sukallisista" haalareista kasvetaan ulos...
No mäki pidän kotona pojalla aina noita yökkäreitä, mutta kylille ku lähtee ni pitää pukea "oikeet" vaatteet. Ja laitapa vauvalle joku takki päälle ja survo sit johkuu kaukaloon ni se takin helma on niskassa.. Onneks kelit lämpenee koko ajan ni kohta piruvie kuljetaanki pyjamassa kylilläki
Kyllä minä pidän "yökkäreitä" missä haluan. :D Eikä tuolla ole oikeita housuja ollut jalassa kuin kahdesti.. Ei vaan ole käytännöllistä. Body ja sukkikset tai puoli potkarit, se on jämpti. Eikä taatusti mitään takkia kun noitten edellisten lisäksi semmonen college jumpsuit ja menox!
Huomaa, että tämä on minun iltatähti ja pahnan pohjimmainen... Me vaihdetaan vaatteita varmaan 2-3 x päivässä Eikä samoja vaatteita pidetä muutenkaan enää seuraavana päivänä vaikka olisi puhtaana pysyneet. Siis mulla ei vissiin oo muuta tekemistä kun tällätä tuota pimua täällä päivät pitkät... Oijoi!
Mä ajattelin että sukkahousut on itse paholaisen keksintö alle 6 vee mutta itseasiassa meillä on usein sukkahousut sisällä bodyn kanssa kun ne on tarpeeksi kapeat tuolle ripakintulle sellaiset joustavaa paksua puuvillaneulosta. Yöhaalareita meille käy 3 merkkiä, muissa on liian leveät lahkeet joissa knääpiö pääsee sätkyttämään jalkansa pois lahkeista muttei takaisin ja sängyssä ähistää naama punaisena keilapallon muotoinen lapsi kun jalat on tuhannen mykkyrällä, eräänä yönä jalkoja oikeisiin lokeroihin 0340 sorvatessa kirosin yökkärit alimpaan hiiteen ja ne lähti kirppikselle..
No nytte illalla ku nappasin pojalle ihka uuden pyjaman päälle ni mietin että kyllä sitä olis kiva pitää kesävaatteena muutenki ku on ihanan värinen ja pehmeä, rivi neppareita kauluksessa niin mahtuu isompiki pää läpi, nepparit haaroissa ni on näppärä vaihtaa vaippa. Mutta sitte kelasin että tällä kylällä on kuiteki joku asiaan vihkiytyny äiti-ihminen joka kattoo nenän vartta pitkin ku puen lapseni henkan&hömpän halppispyjamaan julkiselle paikalle Täällä on joku me&I villitys menossa tällä kylällä. Tai siis täällä jokatoinen eukko järjestää jotain kaupustelukutsuja niin sitte täällä onki kaikilla samat kynttilät, magneettikorut, hajuvedet, vauvanvaatteet ja tupperikulhot yms... Mä en ajatellu liittyä siihen jengiin... Miten tää liittyy nukkumiseen? Lähti vähä lapasesta
Mä oon Mashnu laittanu mun tytön eskariin yöpuvussa! Siis se sai semmosen "kivan oloasun" synttärilahjaksi ja minä käskin pukee päälle kun oli eskariin lähti. Tyttö teki työtä käskettyä ja palasi kotiin melkosen kiukkuisena... "tämä on äiti yöpaita, saaralla on samanlainen"... Ja kun tarkemmin katoin niin siinähän oli tähtiä ja kuukin... Ja näin lapsi sai lisää traumoja!